Civic FB7 Civic Fb7 Eco Anlık Tekleme Sorunu...

Katılım
30 Mar 2014
Mesajlar
997
Tepki puanı
15
Yaş
44
Konum
İzmir
Arkadaşlar merhaba. 2013 Civic Eco Otomatik sahibiyim. FDH de de bu konudan bahsedildi fakat çözümü konusunda elle tutulur bir yanıt bulamadım. Ben de burada sormak istedim.

Sıkıntım şu; araç ile düz yolda lpg de iken, özellikle 50-60 km hız aralığında, yavaşlayıp hafif gaza dokunduğumda bir miktar geri atıyor hissi oluyor. Her zaman olmuyor bu durum.

Bu durum hakkında bilgisi olan var mı?

Ayrıca çözümü konusunda bilgisi olan var mı?

Yanıtlarınızı bekliyorum.

İyi forumlar...
 
Çözüm
Çorum özençlerde sorunum çözüldü arkadaşlar. Mehmet Özenç ustam sağolsun kendisi işinde uzman ve oldukça misafirperver davrandı. Araçta fiziksel kontroller yapıldıktan sonra ileri düzeyde bir yol ayarı ile sorun çözüldü, sonrasında 300 km uzun yol ve şehiriçi karışık yol yaptım, tekleme, sarsıntı vs hiçbirşey kalmadığını gördüm, extradan vites geçişleri ve gazdan ayağımızı çektiğimiz cut off durumları da daha bi yumuşadı gözlemime göre.

Çözümle ilgili bilmemiz gereken ilk nokta; eco modellerde manifolt delikleri benzin enjektör girişlerine oldukça uzak geride bir noktadan bırakılmış. Bu ciddi bir gecikmeye neden oluyor. Brc'nin enjektörleri pistonlu yapıda, hortum uzunluklarını tolere edebiliyor ama manifolda gaz girişi yapılan nokta...

ugur86

0
Katılım
11 May 2018
Mesajlar
39
Çözümler
1
Tepki puanı
47
Konum
samsun
Aracınız
Konu baya eski ama ben yeni 2013 civic fb7 aldım, brc lpg sistemi mevcut, a'dan Z'ye motor-şanzuman-lpg tüm bakımlarını da alır almaz yaptırdım. ilk mesajda belirtilen tekleme hissi bazen bende de oluyor. hızlanma esnasında hiçbir sorun yok, sabit hızla düz yolda giderken hafif gazdan çekip geri hafif bastığımda vuruntu gibi hafif tekliyor sonra sorunsuz şekilde devam ediyor, ta ki bir daha aynı senaryoyu yakalayana kadar.

lpg ayarlarım fena görünmüyor, ltft / stft değerlerine obd'den baktığımda +0.8 ile -2.3 aralığında geziniyor. montaj da oldukça temiz görünüyor, enjektör manifolt arası hortumlar oldukça nizami ve kısa, (ki pistonlu enjektör kullanıyor brc). BRC'de belirli devir aralıklarına nokta atışı ayar yapılamıyor sanırım, yol ayarı parametresi değiştirilince bütün devir aralıkları orantılı bir şekilde zenginleşiyor-fakirleşiyor.

Bu soruna çözüm bulabilen oldu mu arkadaşlar?
 
Katılım
16 May 2017
Mesajlar
98
Tepki puanı
25
Konum
Niğde
Aracınız
Benim araç 2008 civic.Araca 92000 km de lpg taktırdım.Bujileri yenileyip iki defa sübap ayarı yaptırdım.Bendeki sorun buji çatlaması.Sıfır Ngk buji iki defa birinci gözde çatladı.Benim şüphem bobin.Birinci gözdeki bobini ikinci göze taktım.Çatlamadan dolayı ilk verdiği tepki 1800-2000 devir arası tekleme oldu.Bu teklemeler giderek arttı.Sizlerde de buna benzer sorun yaşayan var mı?

LG-H815 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Tem 2018
Mesajlar
9
Tepki puanı
2
Konum
Bursa
Merhaba 10 yıl civic kullanıp memnun kalınca tekrar civic aldım 2016 fb7.Honda bayisi kendi garaj kısmında lpg montajı yapıyor. Ve burada sifir alındığında sahibinin isteği ile atiker lpg takılmış. Brc kullandım 10 yıl boyunca hep memnun kalmıştı. İlk defa otomatik aracım olduğu için anlık tekleme normal sandım. Ancak forumlarda görünce genel bir sorun olduğu belliydi. Hemen tanıdığım ve
tecrübesini guvendigim Çorum Brc ozencleri aradım. Mehmet bey sorunun ayar ve manifoldu kaynaklanacagini bunları kontrol ettirmemi söyledi. İşlerinde gerçekten uzmanlar. onların montajlarinda sorun gelmediğinisöyledi. Ayrıca o da direk değişken subap zamanlamasından bahsetti. Bende garantisi olmasına rağmen. Montajı bizzat yapan Honda bayiine gitmedim çünkü onlar belli ki becerememis standart prosedür uygulamışlar. İstanbul da candan muhendislige ulastim maille durumu anlattım Afr ayarı yapılması için bursa da sadece ayar yapan bir arkadaşa yönlendirdi. Gidip durumu anlattım. Önce montajı ve manifoldu kontrol ettik sorun yoktu. Ayar kısmına girince ecu dan aracın hataları bildir bölümünün pasiflestirildigini gorduk. yani bu bayi standart program atmış ve arıza ışığı yakmamasi için hataları pasiflestirmis.Sonra sensorler bağlayarak her koşulda kullandık ve ayar yaptık. Tekleme minimuma indi ama hala vardı.sonra ben bu arabada değişken subap zamanlamasından var dedim ve lpg programında supam değişim hassasiyetini uyum sağla bölümünü bulduk. Burası çok önemli....!!!!! O bölüm aktif edilince tekleme sabit hızlarda ki o anlık tekleme olayı ortadan kalktı. Denemeden yazmak istemedim yaklaşık 700 km yol yaptık ve hissettiğim bir tekleme olmadı. Herhalde şimdiye hissederdim olsaydi. Yani brc de atiker de olsa fabrikadan mühendis beklemeye gerek yok iyi bir ayarci ama sadece ayarda uzman birine ihtiyacınız var. İzmirde Honda üzerine ayarda vuzman biri varmış istyene telini bulurum. Bursada da benim araçta tecrübe kazanan Ahmet bey bu işi çözer sadece ayarlanması gerekiyor. Benim 150 tl masrafını oldu hiç bayiye de gitmedim derdimi anlatmak için umarım dener ve sorunu cozersiniz. Bursa ve İzmir için telefonlari bulabilirim isteyen arkadaşlara
 
Katılım
7 Haz 2018
Mesajlar
787
Tepki puanı
291
Konum
İzmir
Merhaba 10 yıl civic kullanıp memnun kalınca tekrar civic aldım 2016 fb7.Honda bayisi kendi garaj kısmında lpg montajı yapıyor. Ve burada sifir alındığında sahibinin isteği ile atiker lpg takılmış. Brc kullandım 10 yıl boyunca hep memnun kalmıştı. İlk defa otomatik aracım olduğu için anlık tekleme normal sandım. Ancak forumlarda görünce genel bir sorun olduğu belliydi. Hemen tanıdığım ve
tecrübesini guvendigim Çorum Brc ozencleri aradım. Mehmet bey sorunun ayar ve manifoldu kaynaklanacagini bunları kontrol ettirmemi söyledi. İşlerinde gerçekten uzmanlar. onların montajlarinda sorun gelmediğinisöyledi. Ayrıca o da direk değişken subap zamanlamasından bahsetti. Bende garantisi olmasına rağmen. Montajı bizzat yapan Honda bayiine gitmedim çünkü onlar belli ki becerememis standart prosedür uygulamışlar. İstanbul da candan muhendislige ulastim maille durumu anlattım Afr ayarı yapılması için bursa da sadece ayar yapan bir arkadaşa yönlendirdi. Gidip durumu anlattım. Önce montajı ve manifoldu kontrol ettik sorun yoktu. Ayar kısmına girince ecu dan aracın hataları bildir bölümünün pasiflestirildigini gorduk. yani bu bayi standart program atmış ve arıza ışığı yakmamasi için hataları pasiflestirmis.Sonra sensorler bağlayarak her koşulda kullandık ve ayar yaptık. Tekleme minimuma indi ama hala vardı.sonra ben bu arabada değişken subap zamanlamasından var dedim ve lpg programında supam değişim hassasiyetini uyum sağla bölümünü bulduk. Burası çok önemli....!!!!! O bölüm aktif edilince tekleme sabit hızlarda ki o anlık tekleme olayı ortadan kalktı. Denemeden yazmak istemedim yaklaşık 700 km yol yaptık ve hissettiğim bir tekleme olmadı. Herhalde şimdiye hissederdim olsaydi. Yani brc de atiker de olsa fabrikadan mühendis beklemeye gerek yok iyi bir ayarci ama sadece ayarda uzman birine ihtiyacınız var. İzmirde Honda üzerine ayarda vuzman biri varmış istyene telini bulurum. Bursada da benim araçta tecrübe kazanan Ahmet bey bu işi çözer sadece ayarlanması gerekiyor. Benim 150 tl masrafını oldu hiç bayiye de gitmedim derdimi anlatmak için umarım dener ve sorunu cozersiniz. Bursa ve İzmir için telefonlari bulabilirim isteyen arkadaşlara

Lpg de marka değil işçilik ve ayar önemli net yani


"Yüksek devir bandında yaşamaktır HONDA"
 
Katılım
22 Mar 2018
Mesajlar
158
Tepki puanı
63
Yaş
34
Konum
İzmir
Merhaba 10 yıl civic kullanıp memnun kalınca tekrar civic aldım 2016 fb7.Honda bayisi kendi garaj kısmında lpg montajı yapıyor. Ve burada sifir alındığında sahibinin isteği ile atiker lpg takılmış. Brc kullandım 10 yıl boyunca hep memnun kalmıştı. İlk defa otomatik aracım olduğu için anlık tekleme normal sandım. Ancak forumlarda görünce genel bir sorun olduğu belliydi. Hemen tanıdığım ve
tecrübesini guvendigim Çorum Brc ozencleri aradım. Mehmet bey sorunun ayar ve manifoldu kaynaklanacagini bunları kontrol ettirmemi söyledi. İşlerinde gerçekten uzmanlar. onların montajlarinda sorun gelmediğinisöyledi. Ayrıca o da direk değişken subap zamanlamasından bahsetti. Bende garantisi olmasına rağmen. Montajı bizzat yapan Honda bayiine gitmedim çünkü onlar belli ki becerememis standart prosedür uygulamışlar. İstanbul da candan muhendislige ulastim maille durumu anlattım Afr ayarı yapılması için bursa da sadece ayar yapan bir arkadaşa yönlendirdi. Gidip durumu anlattım. Önce montajı ve manifoldu kontrol ettik sorun yoktu. Ayar kısmına girince ecu dan aracın hataları bildir bölümünün pasiflestirildigini gorduk. yani bu bayi standart program atmış ve arıza ışığı yakmamasi için hataları pasiflestirmis.Sonra sensorler bağlayarak her koşulda kullandık ve ayar yaptık. Tekleme minimuma indi ama hala vardı.sonra ben bu arabada değişken subap zamanlamasından var dedim ve lpg programında supam değişim hassasiyetini uyum sağla bölümünü bulduk. Burası çok önemli....!!!!! O bölüm aktif edilince tekleme sabit hızlarda ki o anlık tekleme olayı ortadan kalktı. Denemeden yazmak istemedim yaklaşık 700 km yol yaptık ve hissettiğim bir tekleme olmadı. Herhalde şimdiye hissederdim olsaydi. Yani brc de atiker de olsa fabrikadan mühendis beklemeye gerek yok iyi bir ayarci ama sadece ayarda uzman birine ihtiyacınız var. İzmirde Honda üzerine ayarda vuzman biri varmış istyene telini bulurum. Bursada da benim araçta tecrübe kazanan Ahmet bey bu işi çözer sadece ayarlanması gerekiyor. Benim 150 tl masrafını oldu hiç bayiye de gitmedim derdimi anlatmak için umarım dener ve sorunu cozersiniz. Bursa ve İzmir için telefonlari bulabilirim isteyen arkadaşlara

İzmir icin kim olduğunu ve telefonunu bulabilirmisiniz belki ihtiyacım olabilir

MI 6 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 Ocak 2018
Mesajlar
676
Çözümler
2
Tepki puanı
611
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2015
Merhaba 10 yıl civic kullanıp memnun kalınca tekrar civic aldım 2016 fb7.Honda bayisi kendi garaj kısmında lpg montajı yapıyor. Ve burada sifir alındığında sahibinin isteği ile atiker lpg takılmış. Brc kullandım 10 yıl boyunca hep memnun kalmıştı. İlk defa otomatik aracım olduğu için anlık tekleme normal sandım. Ancak forumlarda görünce genel bir sorun olduğu belliydi. Hemen tanıdığım ve
tecrübesini guvendigim Çorum Brc ozencleri aradım. Mehmet bey sorunun ayar ve manifoldu kaynaklanacagini bunları kontrol ettirmemi söyledi. İşlerinde gerçekten uzmanlar. onların montajlarinda sorun gelmediğinisöyledi. Ayrıca o da direk değişken subap zamanlamasından bahsetti. Bende garantisi olmasına rağmen. Montajı bizzat yapan Honda bayiine gitmedim çünkü onlar belli ki becerememis standart prosedür uygulamışlar. İstanbul da candan muhendislige ulastim maille durumu anlattım Afr ayarı yapılması için bursa da sadece ayar yapan bir arkadaşa yönlendirdi. Gidip durumu anlattım. Önce montajı ve manifoldu kontrol ettik sorun yoktu. Ayar kısmına girince ecu dan aracın hataları bildir bölümünün pasiflestirildigini gorduk. yani bu bayi standart program atmış ve arıza ışığı yakmamasi için hataları pasiflestirmis.Sonra sensorler bağlayarak her koşulda kullandık ve ayar yaptık. Tekleme minimuma indi ama hala vardı.sonra ben bu arabada değişken subap zamanlamasından var dedim ve lpg programında supam değişim hassasiyetini uyum sağla bölümünü bulduk. Burası çok önemli....!!!!! O bölüm aktif edilince tekleme sabit hızlarda ki o anlık tekleme olayı ortadan kalktı. Denemeden yazmak istemedim yaklaşık 700 km yol yaptık ve hissettiğim bir tekleme olmadı. Herhalde şimdiye hissederdim olsaydi. Yani brc de atiker de olsa fabrikadan mühendis beklemeye gerek yok iyi bir ayarci ama sadece ayarda uzman birine ihtiyacınız var. İzmirde Honda üzerine ayarda vuzman biri varmış istyene telini bulurum. Bursada da benim araçta tecrübe kazanan Ahmet bey bu işi çözer sadece ayarlanması gerekiyor. Benim 150 tl masrafını oldu hiç bayiye de gitmedim derdimi anlatmak için umarım dener ve sorunu cozersiniz. Bursa ve İzmir için telefonlari bulabilirim isteyen arkadaşlara

Benim araçta 1500 devir bandında hafif tekeme yapıyordu paylaşımınızdan sonra bir baktırırım artık.
Paylaştıklarınız için teşekkür ederim.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Tem 2018
Mesajlar
9
Tepki puanı
2
Konum
Bursa
Hakan akdenk benimde 1500 devir civarı sabit hızlarda oluyordu. Hız sabitleyici de de oluyordu şimdi yok böyle bir problem dediğim subap değişim hassasiyeti bölümünü mutlaka buldur programda asıl olay onda
 
Katılım
22 Mar 2018
Mesajlar
158
Tepki puanı
63
Yaş
34
Konum
İzmir
Hakan akdenk benimde 1500 devir civarı sabit hızlarda oluyordu. Hız sabitleyici de de oluyordu şimdi yok böyle bir problem dediğim subap değişim hassasiyeti bölümünü mutlaka buldur programda asıl olay onda
Bazi yerlerde okuduğum kadarıyla vtec den kaynakli olduğu yazıyor acaba bu durum farklı bir şey mi

MI 6 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst