FC5 P0420 Katalizör Arızası (LPG’de)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan cyb
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

cyb

Katılım
9 Ara 2020
Mesajlar
11
Tepki puanı
3
Konum
Malatya
Aracınız
Civic FC5 2017
Arkadaşlar merhaba. 2017 Civic Eco Elegance ile katıldım aranıza yakın bir tarihte. Araçta yukarıda yazdığım sebeple motor arıza ışığı yanıyordu. Alacağım zaman görünce götürüp bir yere kontrol ettirdim, tüpten yanıyor yapacak bir şey yok benzinden binin biraz geçer dendi. Öyle de oluyor, bir gün benzinde binince sönüyor, sonrasında tüpte binmeye başlayınca birkaç gün sonra tekrar yanıyor.
Gaz ayarıdır deyip BRC servisine gittim, onlar fabrikasyon olduğu için Honda Servisine yönlendirdi. E tamam dedim Honda servisine gittim, yetkililer bunlar otomatik ayarı yok, arızanız Katalizörde değişmesi lazım dedi. Fiyatı 20 bin liraymış.
Ben haka katalizörün değişmesi gerektiğine inanmıyorum. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim, bir çözümü olmalı mutlaka miktar çok yüksek, tüp sistemi ile ilgili bir şey olabilir mi?
 
Katılım
26 Tem 2018
Mesajlar
12
Tepki puanı
5
Konum
Antalya
Arizaniz gaz ayarindan. Şuan pamuk ipliği ile diğer kaliteli lpg yakıtı ile sönmüyor. Bu sisteme ayar yapabilen biri muhakkak bulunmalı ve yol ayarı yapılmalı. İmkanınız var ise obd ile ltft değerine bakın muhakkak +20 nin uzerinde çıkacak. +8 in dahi üzerinde ise araç fakir karşımda gidiyor. Uzun vadede subap sorunları ve gerçek katalitik sorunları yaratır.
Uğur bey katalizör arızası olsa bu lamba sönmez devamlı yanar benim aracın arıza lambası ara ara yanıp sönüyor. Servisle görüştüğüm zaman biz müdahele edemiyoz yakıt karışımına diyorlar. Ne garip iştirki sattıkları arabanın lpg sine servis bile müdahale edemiyor.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Katılım
17 Mar 2020
Mesajlar
3
Tepki puanı
7
Konum
Zonguldak
Aracınız
Civic FC5 2018
Tekrardan ışık yandı yokmu buna care bulan :)
Hocam benzer sorunları yaşadım. Benim aracım 2018 fc5 eco elegance 115.000 km’de. P0420 arıza kodu verdi bir süre önce. Katalizör verimliliği eşiğin altında diyordu. Gitmediğim servis kalmadı. Arıza lambası ara ara yanıyor sonra sönüp tekrar yanıyordu. Katalizöre baktırıyordum temiz çıkıyordu. Lpg sisteminde veya ateşlemede sorun olabilir diye düşündüm. Tüm lpg sistemini baştan aşağı orjinali ile yetkili serviste değiştirdim. Enjektörler, lpg regülatörü. Ateşleme sistemi de komple elden geçti bujiler vs. Bana mısın demedi. Ara ara hata veriyor. 3-5 gün sonra sönüyor sonra tekrar hata veriyordu. Nihayet sorunu kısmen buldum. Sorun oksijen sensörlerinde.

Amazon vasıtasıyla çin’den extender getirtip oksijen sensörlerine taktırdım. (Oxygen sensor extender, o2 sensor spacer vs diye aratınca çıkıyor) Yaklaşık 10 gün oldu ve arıza lambası yanmıyor. Bu kez de rölantide titreme yapmaya başladı ama en azından sorunun ne olduğunu buldum. 1-2 haftaya oksijen sensörünü değiştireceğim.
 
Katılım
5 Haz 2019
Mesajlar
278
Tepki puanı
211
Konum
izmir
Aracınız
Civic FC5 2019
Hocam benzer sorunları yaşadım. Benim aracım 2018 fc5 eco elegance 115.000 km’de. P0420 arıza kodu verdi bir süre önce. Katalizör verimliliği eşiğin altında diyordu. Gitmediğim servis kalmadı. Arıza lambası ara ara yanıyor sonra sönüp tekrar yanıyordu. Katalizöre baktırıyordum temiz çıkıyordu. Lpg sisteminde veya ateşlemede sorun olabilir diye düşündüm. Tüm lpg sistemini baştan aşağı orjinali ile yetkili serviste değiştirdim. Enjektörler, lpg regülatörü. Ateşleme sistemi de komple elden geçti bujiler vs. Bana mısın demedi. Ara ara hata veriyor. 3-5 gün sonra sönüyor sonra tekrar hata veriyordu. Nihayet sorunu kısmen buldum. Sorun oksijen sensörlerinde.

Amazon vasıtasıyla çin’den extender getirtip oksijen sensörlerine taktırdım. (Oxygen sensor extender, o2 sensor spacer vs diye aratınca çıkıyor) Yaklaşık 10 gün oldu ve arıza lambası yanmıyor. Bu kez de rölantide titreme yapmaya başladı ama en azından sorunun ne olduğunu buldum. 1-2 haftaya oksijen sensörünü değiştireceğim.
bu formda okuduğum en faydalı bilgi. emeğiniz ve paranız için teşekkürler. sayenizde benzer problemleri yaşayan birçok kullanıcı bu bilgiden faydalanmış olacak

MI 6X cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Tem 2018
Mesajlar
12
Tepki puanı
5
Konum
Antalya
Arıza lambasına kesin çözümü buldum 1 ay dır deniyorum hiç yakmadı. Katalizörün fan tarafında olan sensörü söktürün saglam bir tornacıya götürün katalizörden yarım cm geriye gelcek şekilde bir yuva yapaıcak o yuvaya sensör girecek yuvada karalizöre girecek hava akışını saglamak için yuvanın alt kısmına 4mm delil açtırın sen sör okumaya devam etsin. Ben bunu yaptım ve kesin sonuç aldım. Olay sadece şundan ibaret arac ara ara zengin karışım veriyor bu karışımda katalizörde bulunan ısıyı ani yükseltiyor yükseltiği zamanda sensör arıza lambasını yaktırıyor burda yaptıgm iş sadece sensörün ısıyı az görmesi diğer bilgileri harfiyen okuyor. Ama işi iyi bilen bir tornacıya yaptırın. Boşuna katalizör alıp taktırmayın yine aynı hatayı verecek.
 
Katılım
26 Tem 2018
Mesajlar
12
Tepki puanı
5
Konum
Antalya
Arıza lambasına kesin çözümü buldum 1 ay dır deniyorum hiç yakmadı. Katalizörün fan tarafında olan sensörü söktürün saglam bir tornacıya götürün katalizörden yarım cm geriye gelcek şekilde bir yuva yapaıcak o yuvaya sensör girecek yuvada karalizöre girecek hava akışını saglamak için yuvanın alt kısmına 4mm delil açtırın sen sör okumaya devam etsin. Ben bunu yaptım ve kesin sonuç aldım. Olay sadece şundan ibaret arac ara ara zengin karışım veriyor bu karışımda katalizörde bulunan ısıyı ani yükseltiyor yükseltiği zamanda sensör arıza lambasını yaktırıyor burda yaptıgm iş sadece sensörün ısıyı az görmesi diğer bilgileri harfiyen okuyor. Ama işi iyi bilen bir tornacıya yaptırın. Boşuna katalizör alıp taktırmayın yine aynı hatayı verecek.
 

Ekli dosyalar

  • BF3E3A0F-3192-4707-97D5-64951FA7762E.png
    BF3E3A0F-3192-4707-97D5-64951FA7762E.png
    514 KB · Görüntüleme: 50
Katılım
15 Eyl 2020
Mesajlar
164
Tepki puanı
38
Konum
istanbul
Aracınız
Civic ES7 2006
Arkadaşlar merhaba. 2017 Civic Eco Elegance ile katıldım aranıza yakın bir tarihte. Araçta yukarıda yazdığım sebeple motor arıza ışığı yanıyordu. Alacağım zaman görünce götürüp bir yere kontrol ettirdim, tüpten yanıyor yapacak bir şey yok benzinden binin biraz geçer dendi. Öyle de oluyor, bir gün benzinde binince sönüyor, sonrasında tüpte binmeye başlayınca birkaç gün sonra tekrar yanıyor.
Gaz ayarıdır deyip BRC servisine gittim, onlar fabrikasyon olduğu için Honda Servisine yönlendirdi. E tamam dedim Honda servisine gittim, yetkililer bunlar otomatik ayarı yok, arızanız Katalizörde değişmesi lazım dedi. Fiyatı 20 bin liraymış.
Ben haka katalizörün değişmesi gerektiğine inanmıyorum. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim, bir çözümü olmalı mutlaka miktar çok yüksek, tüp sistemi ile ilgili bir şey olabilir mi?
Hocam aynı arıza benim de başıma geldi .
2. Oksijen sensörünün önüne ek parça koyuyorlar lamba yakmıyor daha. Sensör sadece biraz daha geride kalıyor. Ama taktirirsan eğer taktirtiktan sonra ltft stft değerlerine bak yada baktır obd cihazıyla fakir yada zengin karışım olmasın diye.
 
Katılım
17 Mar 2020
Mesajlar
3
Tepki puanı
7
Konum
Zonguldak
Aracınız
Civic FC5 2018
1 yıl bu arızayla uğraşmış ve hiç bir masraftan kaçınmadan tüm olasılıkları denemiş biri olarak en basit ve kesin çözümü tekrar yazıyorum.

Google’a “oxygen sensor extender” , “o2 sensor spacer” yazıyorsunuz. Beğendi bir tanesini sipariş veriyorsunuz.
Alttaki oksijen sensörünün ucuna taktırıyorsunuz. Lift’e gerek yok, yukarıdan sökülebiliyor.
Sorun katalizörün fazla ısınarak oksijen sensörünün verimliliğini bozması. Alacağınız ürün ile alt oksijen sensörünün katalizör ile olan mesafesini artırıyorsunuz.

Arabamı satmadan bu işlemleri gerçekleştirdim. Alıcıya söyledim. Arabaya dyno yapıldı ve motorda veya katalizörde en ufak sıkıntı gözükmedi.
 
Katılım
15 Eyl 2020
Mesajlar
164
Tepki puanı
38
Konum
istanbul
Aracınız
Civic ES7 2006
1 yıl bu arızayla uğraşmış ve hiç bir masraftan kaçınmadan tüm olasılıkları denemiş biri olarak en basit ve kesin çözümü tekrar yazıyorum.

Google’a “oxygen sensor extender” , “o2 sensor spacer” yazıyorsunuz. Beğendi bir tanesini sipariş veriyorsunuz.
Alttaki oksijen sensörünün ucuna taktırıyorsunuz. Lift’e gerek yok, yukarıdan sökülebiliyor.
Sorun katalizörün fazla ısınarak oksijen sensörünün verimliliğini bozması. Alacağınız ürün ile alt oksijen sensörünün katalizör ile olan mesafesini artırıyorsunuz.

Arabamı satmadan bu işlemleri gerçekleştirdim. Alıcıya söyledim. Arabaya dyno yapıldı ve motorda veya katalizörde en ufak sıkıntı gözükmedi.
Hocam öncelikle selamın aleyküm.
Bende uzun araştırmalarım sonucunda bahsettiğin aparatı p0420 arızası nedeniyle 2. oksijen sensörünün önüne taktırdım.Sonra motor yaptırdığım ve rodaj süresi oldugu için araci benzinde kullandım.Lpg ve benzin fiyatları arasında çok fark da yoktu zaten.Benzin zamlarindan sonra arabamı tekrar lpg de kullanmak için afr ayarına götürdüm ve aracın %20 fakirde kaldığını söylediler. Başka bi lpg firmasına götürdüm orası da aynı şeyi söyledi araç benzinde bile fakir karışımda çalışıyordu.
Bu sorunu çözmek için bayağı uğraş verdim.Daha sonra o bahsettiğin aparatı aracımdan söktürmeye karar verdim.Ve gel gör ki söktürdükten sonra araç normale döndü söker sökmez . +15 altına düşmeyen ltft degerlerim söktürünce parçayı +5 üstüne çıkmadı bir daha hiç.
Aracım vtec2 benim aracimda boyle bir sıkıntı ile karşılaştım herkesin aracinda böyle bir sıkıntı olmayabilir ama taktırmak isteyen arkadaşlar varsa taktirdiktan sonra ltft değerlerini belli bi süre izlesin anormal bir durum var mı diye.

Bu arada senin dediğin gibi bu aparat p0420 arıza lambasını bir daha yakmıyor taktırınca.
Ayrıca işi bilen egzozcularda bulunuyor bu parça.
 
Katılım
30 Eki 2022
Mesajlar
1
Tepki puanı
1
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Hakan usta
Yaş
35
Aracınız
Civic FC5 2017
benim araçta 2017 civic eco elegance (brc) benzinde yanmıyor lpg de yanıyor. Ve ben anladım sanırım sorununu yokuşta 1000 devirin altına inince yanıyor. Yani yokuşta ayağımı gazdan çekip 3 veya 4 sniye öyle bıraktığımda 5 dk sonra yanıyor. Düşürmeden lpg de 7000 km yaptım halen yanmadı. Yüksek devirde hiçbir sorun yok. Sorun düşük devirde. Denemek için 1 kere yokuşta ayağımız gazdan çektim 1000 devirin altına düşürdüm yandı. Bunun için şehir içinde benzinle veya lpg sport modunda, şehirler ararasında lpg de kullanıyorum sorun olmuyor yanmıyor lamba. Arkadaşın dediği gibi hiçbir brc veya honda servisi çözüm üretemiyor. Katalizör için egzos ustalarına götürdüm sorun yok dediler. Bencede olmamalı çünkü olsa benzindede yanardı. Veya 7000 kmdir kullanıyorum yanardı. Bence lpg ayarlarında sorun var ama ne brc servisi nede honda servisi elle ayar yapamıyoruz diyorlar. Yolda ayar yapmıyorlar. Dururken ayar yapıyorlar. Otomatik diyorlar. Açıkcası bence sorun burada. Sıkıldım artık bende.
 
Katılım
22 Ağu 2018
Mesajlar
33
Tepki puanı
5
Konum
Isparta
Hocam benzer sorunları yaşadım. Benim aracım 2018 fc5 eco elegance 115.000 km’de. P0420 arıza kodu verdi bir süre önce. Katalizör verimliliği eşiğin altında diyordu. Gitmediğim servis kalmadı. Arıza lambası ara ara yanıyor sonra sönüp tekrar yanıyordu. Katalizöre baktırıyordum temiz çıkıyordu. Lpg sisteminde veya ateşlemede sorun olabilir diye düşündüm. Tüm lpg sistemini baştan aşağı orjinali ile yetkili serviste değiştirdim. Enjektörler, lpg regülatörü. Ateşleme sistemi de komple elden geçti bujiler vs. Bana mısın demedi. Ara ara hata veriyor. 3-5 gün sonra sönüyor sonra tekrar hata veriyordu. Nihayet sorunu kısmen buldum. Sorun oksijen sensörlerinde.

Amazon vasıtasıyla çin’den extender getirtip oksijen sensörlerine taktırdım. (Oxygen sensor extender, o2 sensor spacer vs diye aratınca çıkıyor) Yaklaşık 10 gün oldu ve arıza lambası yanmıyor. Bu kez de rölantide titreme yapmaya başladı ama en azından sorunun ne olduğunu buldum. 1-2 haftaya oksijen sensörünü değiştireceğim.
Sensörü değiştirdiniz mi düzeldi mi acaba
 
Geri
Üst