FD6 Radyatör fanı açma derecesi ?

seckins33

Moderator
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
557
Beğeniler
51
Konum
Adana
#11
@seckins33 çok güzel haber. Allah analı babalı büyütsün. Baba olana kadar çok boş gelirdi bu cümle bana. 30 küsür yaştan sonra anladım. Git gide büyüyoruz.

HTC U11 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Amin sağol @maksu. Aynen dediğin gibi, baba olunca anlıyor insan büyüdüğünü. Allah tüm isteyenlere yaşatır inşallah bu duyguyu.
 

NoFeaR

Sayfa Yönetim
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
12,757
Beğeniler
172
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2016
#12
@seckins33 Hocam, hayırlı olsun, Allah analı babalı büyütsün.
 
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
755
Beğeniler
68
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
#14
Bu fan açma durumu ile ilgili bir sorum var, belki bununla ilgili konu açılmıştır ama bulamadım.
Yazın şehiriçi kısa mesafe ve dur-kalklarda fan ara ara devreye giriyordu ama hava sıcak olduğu normal karşılıyordum, ancak kış geldi ve hava 10 derece civarında, yine aynı fan açmasıyla karşılaşıyorum. Sıcaklık hep tam ortada duruyor, o konuda kafamda soru işareti yok aslında. Kullanımdaki FB7de bu durumla hiç karşılamadım, daha geçen gün aynı parkurda yol aldım ve FB7 hiç fan açmadı.
Acaba antifriz ömrünü mü tamamladı? Araba 2010 model, kullanım kitapçığında antifriz ömrü 10 yıl olarak belirtmiş, km zaten 200bin değil.
Bu durumla daha önce karşılaşan var mı?
Bi de bu Honda Tip 2 Antifrizle mi (Tip 2 antifriz 5 yıllık ömrü olduğu kullanım kitapçığında yazıyor) değiştiriyorsunuz yoksa piyasadaki mavi antifrizler ile mi?
 
Katılım
7 Haz 2018
Mesajlar
444
Beğeniler
31
Konum
İzmir
#15
Bu fan açma durumu ile ilgili bir sorum var, belki bununla ilgili konu açılmıştır ama bulamadım.
Yazın şehiriçi kısa mesafe ve dur-kalklarda fan ara ara devreye giriyordu ama hava sıcak olduğu normal karşılıyordum, ancak kış geldi ve hava 10 derece civarında, yine aynı fan açmasıyla karşılaşıyorum. Sıcaklık hep tam ortada duruyor, o konuda kafamda soru işareti yok aslında. Kullanımdaki FB7de bu durumla hiç karşılamadım, daha geçen gün aynı parkurda yol aldım ve FB7 hiç fan açmadı.
Acaba antifriz ömrünü mü tamamladı? Araba 2010 model, kullanım kitapçığında antifriz ömrü 10 yıl olarak belirtmiş, km zaten 200bin değil.
Bu durumla daha önce karşılaşan var mı?
Bi de bu Honda Tip 2 Antifrizle mi (Tip 2 antifriz 5 yıllık ömrü olduğu kullanım kitapçığında yazıyor) değiştiriyorsunuz yoksa piyasadaki mavi antifrizler ile mi?
Fd6 da dikkat ederseniz fan çok çok kısa süre çalışıyor 10 sn bile değil yani sık ve kısa süreli fan açıyor ayarı böyle yapılmış fd6 da benim aracımdada aynı , bügün obd den bağladım 100 derecede fan açtı ama önden hava yedimi fan açması mümkün değil rolanti ve düşük hızlarda açıyor normal sehir halinde ise sıcaklık 87 ile 90 derece arasında bu araçların soğutma sistemi maşallah harika su olsun asla hararet yapmaz




vtec kicked in yo !!!
 
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
755
Beğeniler
68
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
#16
Anladım (y) ben yine de tedbiren bi antifrizi değiştirmeyi düşünüyorum :) ama dediğiniz gibi çok hızlı az-kapa yapıyor.

Konuyla alakası ama okuyanlara bilgi olması açısında şunları da yazmak istiyorum :geek:,
FD6 ile FB7 üst yapıda benzese de FB7de altyapısal olarak ciddi iyileştirmeler var.
Bu fan olayının bence temel nedeni motora binen yükün FD6da daha fazla olması.

Aklıma gelen örnekleri verecek olursam,:coffee:
FD6'da direksiyona rolantide çok ani tur attırdığımda rolantiyi etkiliyor, klimayı açtığımda da rolantiyi etkiliyor. Arka yaylar LPG takılı FD6'da 3 kişi (2 kişi+ bagajda da oluyor) oturduğu anda dipleniyor ve çukurlarda böbrek taşı düşürtebiliyor :p FB7de bunlarla şimdilik karşılaşmadım (klima yazın çok hafif oluyor ama nadiren). Kışın araç ilk çalıştığında FD6da ilk gaza basmadan kalkış sonrası yapılan frende zayıflık var, FB7de tam tersi ilk dokunuşta daha güçlü frenleme var.
Bunlardaki değişimin nedenleri direksiyon kutusu, klima motoru, westinghouse sistemi-motor vakum bağlantısı, arka yaylar-multilink bağlantıları ve şarj dinamosunun motor bağlantısındaki yenilikler sayesinde (v kayışları ve gergileri bu nedenle farklı). Daha aklıma gelmeyen irili ufaklı birçok iyileştirme daha var ama aklıma gelenler bunlar :).

Ancak dışardan bakıldığında bu detayları farketmek pek mümkün değil, toplum FD6'nın dizaynı daha güzel olduğu ve iç malzeme kalitesi olarak FB7den iyi gördüğü için daha çok beğeniyor :cautious: Halbuki altyapı olarak FB7 bariz daha iyi bence.
 
Katılım
7 Haz 2018
Mesajlar
444
Beğeniler
31
Konum
İzmir
#17
Anladım (y) ben yine de tedbiren bi antifrizi değiştirmeyi düşünüyorum :) ama dediğiniz gibi çok hızlı az-kapa yapıyor.

Konuyla alakası ama okuyanlara bilgi olması açısında şunları da yazmak istiyorum :geek:,
FD6 ile FB7 üst yapıda benzese de FB7de altyapısal olarak ciddi iyileştirmeler var.
Bu fan olayının bence temel nedeni motora binen yükün FD6da daha fazla olması.

Aklıma gelen örnekleri verecek olursam,:coffee:
FD6'da direksiyona rolantide çok ani tur attırdığımda rolantiyi etkiliyor, klimayı açtığımda da rolantiyi etkiliyor. Arka yaylar LPG takılı FD6'da 3 kişi (2 kişi+ bagajda da oluyor) oturduğu anda dipleniyor ve çukurlarda böbrek taşı düşürtebiliyor :p FB7de bunlarla şimdilik karşılaşmadım (klima yazın çok hafif oluyor ama nadiren). Kışın araç ilk çalıştığında FD6da ilk gaza basmadan kalkış sonrası yapılan frende zayıflık var, FB7de tam tersi ilk dokunuşta daha güçlü frenleme var.
Bunlardaki değişimin nedenleri direksiyon kutusu, klima motoru, westinghouse sistemi-motor vakum bağlantısı, arka yaylar-multilink bağlantıları ve şarj dinamosunun motor bağlantısındaki yenilikler sayesinde (v kayışları ve gergileri bu nedenle farklı). Daha aklıma gelmeyen irili ufaklı birçok iyileştirme daha var ama aklıma gelenler bunlar :).

Ancak dışardan bakıldığında bu detayları farketmek pek mümkün değil, toplum FD6'nın dizaynı daha güzel olduğu ve iç malzeme kalitesi olarak FB7den iyi gördüğü için daha çok beğeniyor :cautious: Halbuki altyapı olarak FB7 bariz daha iyi bence.
Elbette iyileştirmeler var elbette fb7 daha iyi zaten üst modeli :) ama motorda dediğiniz kadar bir fark olduğunu düşünmüyorum fd6’nın sık fan açması öyle ayarlandığı için kısa sireli sık fan açıyor çok ısındığı yads hararetli çalıştığı için değil yolds sehir halinde 90 derece bile olmuyor aleminyum blok çok iyi ısı iletimi var fd6 da fb7 de mekanik olarak tabiricaizse taş gibi arabalar, fb7 yi ben fd6 nın eksikleri kapatılmış hali olarak görüyorum örnek verdiğinix gibi kıçını biraz kaldırmışlar amortisörler vurma yapmasın diye :)




vtec kicked in yo !!!
 
Üst