FK2 JANT ÇAPI DEĞİŞİKLİĞİ VE LASTİK SEÇİMİ

Katılım
6 Kas 2018
Mesajlar
12
Beğeniler
1
Konum
Samsun
#1
Arkadaşlar merhaba, foruma yeni üye oldum ismim Yavuz. ilk Honda'mı aldım, üyelik bölümünde aracını seç başlığı çalışmadığı için ya da ben beceremediğim için aracımı seçemedim, 2008 1.8 Hatcback i-shift 120000 km de Brc LPG'li.

Şuan üzerinde orjinal jant ve 225/45/R17 michelin crossclimate 4 mevsim lastikler var. aslında jant ve lastiklerden memnunum ama sert süspansiyon ve lastik ölçüleri dolayısı ile ciddi bir sarsıntı hissediyorum, aslında biliyorum tüm bunların gerçekten ÇOK hoşuma giden yol tutuş yeteneğinin bir parçası olduğunu, yol tutuş sınırlarını zorlayan bir kullanımımız yok hatta çocuk da olduğu için oldukça sakin kullanıyoruz ama ne yazık ki mevcut yollar ve eşimin okul yolu bu zevki tam bir çileye dönüştürüyor ve alt takım vs geri kalan diğer her şeye daha fazla zarar vermeden ne yapabilirim diye düşünürken ilk aklıma gelen Jant çapını 16 (orjinal FB7) ile lastik ölçülerini de 205/55/R16 ile değiştirmek geldi. görsel olarak eskisi gibi olmayacağına eminim ama sizce bu teknik açıdan zararlı olur mu ?
bir de varsayalım bu değişim mümkün ; peki lastik seçimi yine dört mevsim olmalı mı? yoksa yaz kış ayrımı yapmalı mıyım ?
Sivas'lıyım ve kışın bir kaç sefer memlekete gidiyorum 1 hafta kadar kalıp geliyorum yani lastik karı orda görüyor ama Samsun'da kışlar yağmur olarak geçiyor yazları ise gerçekten sıcak oluyor, kışları sürekli Sivas'ta geçirsem kış lastiğini seçmek çok daha akıllıca ve gerekli (kış lastiği kar için değil yağmur kar vs. kışın barındırdığı tüm şartlar için takılır) ama Samsun'da da ilkbahar ortasından sonbahar ortalarına kadar da yazlık lastikler mantıklı (yakıt yol tutuş nedeni ile).
özetle jant çapını değiştirmek mantıklı mı?
lastik türü seçimim ne olmalı ?

yardımcı olursanız gerçekten memnun olurum, şimdiden teşekkür ederim..
 
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
755
Beğeniler
68
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
#2
Öncelikle Hoşgeldiniz :),
Sizin aracınızın 1.4 motorlu versiyonları 16 jant ve 205 55 16 lastikle satılmıştı yanlış hatırlamıyorsam. 16" jant ve buna uygun 205 55 16 lastik alabilirsiniz. Teknik açıdan bir sorun oluşturmayacaktır.

Lastik ihtiyacınız esasen tamamen sizin koşullarınıza bağlı. 4 mevsim lastik almanız mantıklı, hatta konfor ön plandaysa 4 mevsim lastikler daha yumuşak hamurları gereği daha konfor sağlarlar. Ancak sıcak yaz koşullarında yüksek süratlerde yol tutuşta hissedilir kayba sahip oluyorlar. Eğer 17" jantı satmayacaksanız mevcut jant-lastik takımınızı kışlık lastik niyetine kullanabilirsiniz, 16 janta da yazlık lastik alabilirsiniz. Gerekli gördüğünüz 1-2 ay takarsınız, hemde konfor-yol tutuştaki değişimi rahatlıkla gözlemlersiniz.

16 jant ve 205 55 16 lastik ile yanak kalınlığının avantajı sayesinde bence konforunuz artacaktır, ancak aracınızın süspansiyon ayarları biraz serte dönük olduğu için sedanlarda görebileceğiniz konforu bulamayabilirsiniz ama onlardaki gibi aracın yan yatma eğilimi az olur. (hatta abartıp 205 60 16 lastikte takabilirsiniz, değişim yüzdesince çok sorun olmuyor, bu durumda konfor iyice artacaktır ama yol tutuşta bi o kadar azalmaya başlıyor.)

İlaveten bence en ihmal edilen nokta olarakta aracınızın amörtisör- yay kondisyonları nasıldır? Bunun hakkında ne kadar bilgi sahibisiniz? Yaklaşık 100bin km sonrasında özellikle amörtisörlerin sönümleme kabiliyetleri çok zayıflıyor. Görevini yerine getirse de, konfora pek yardımcı olmuyor. Oto tamircileri amörtisörde yağ kaçağı görmedikçe değişimi gerekli görmesede, bence bu husus konforu ciddi oranda etkiliyor. 10bin kmdeki amortisör ile 100bindeki arasında ciddi fark oluyor bence. Bu hususu da göz önünde bulundurarak tercihinizi yapın.
 
Katılım
6 Kas 2018
Mesajlar
12
Beğeniler
1
Konum
Samsun
#3
:) Hoşbulduk, cevabınız için çok teşekkür ederim, kimse farketmeyecek önemsemeyecek diye düşünmeye başlamıştım :)

evet haklısınız, ben de biraz inceledim 1.4 olanlarda 16 jant var bu hiç aklıma gelmemişti teknik açıdan mümkün demekki.
aslında yüksek sürate 4 yıldır son verdiğimi hesaba katınca yol tutuş yüzdesi konforun gerisinde kalıyor. 16 janta geçiş fikrim netleşti diyebilirim.
mevcut olanları satmayıp yeni bir takım alma fikriniz aslında çok mantıklı satarken de orjinal isteyen olursa değiştirip verme şansım olur ama şuan ekonomik olarak pek mümkün görünmüyor :) şuan en mantıklısı üzerindekileri değerlendirebileceğim bir alış veriş olur çünkü ekstra harcamayı bahsettiğiniz amortisör-yay kondisyonuna ayırmam gerekebilir hatta bu konuyu ilk sıraya almak en doğrusu olacak. bu hafta amortisör için gittiğimde lastikçileri dolaşıp bakayım ne yapabiliyorum o zaman belli olacak.
ilginize tekrar teşekkür ederim.
 

NoFeaR

Sayfa Yönetim
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
12,757
Beğeniler
172
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2016
#5
@Tren Pilotu Hoş geldiniz, @m2hamid arkadaşımız yeterli cevapları vermiş, üye olma esnasında araç seçimi sizden değil bizden kaynaklanan bir sorundan dolayı seçim yapılamıyor :)
 
Katılım
6 Kas 2018
Mesajlar
12
Beğeniler
1
Konum
Samsun
#6
NoFear hoş buldum teşekkür ederim, @m2hamid üstadım sağolsun yardımcı oldu. şuan küçük bir sorun yaşıyorum @m2hamid üstadım yolladığın linke tıklıyorum sayfa açılıyor ama ilk mesajdan aşağısı flu görülüyor ve üye girişi istiyor, üye girişi yapmak için çerezleri kabul etme şartı görülüyor, kabul ettim ama yine üye ol olmak için de çerezleri kabul etmelisin diyor, kısır döngü içinde kaldım :unsure:
 
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
755
Beğeniler
68
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
#7
Farklı tarayıcıdan deneyin, yada tarayıcının geçmişini çerezlerle birlikte temizlemeyi deneyin (y)
 

NoFeaR

Sayfa Yönetim
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
12,757
Beğeniler
172
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2016
#8
NoFear hoş buldum teşekkür ederim, @m2hamid üstadım sağolsun yardımcı oldu. şuan küçük bir sorun yaşıyorum @m2hamid üstadım yolladığın linke tıklıyorum sayfa açılıyor ama ilk mesajdan aşağısı flu görülüyor ve üye girişi istiyor, üye girişi yapmak için çerezleri kabul etme şartı görülüyor, kabul ettim ama yine üye ol olmak için de çerezleri kabul etmelisin diyor, kısır döngü içinde kaldım :unsure:
Bu konuda da @m2hamid arkadaşımıza katılıyorum :) tarayıcı geçmişini temizleyip giriş yapın.
 
Katılım
6 Kas 2018
Mesajlar
12
Beğeniler
1
Konum
Samsun
#9
aynen öyle yaptım çözüldü şükür :) çok sağolun, yahu ben bu arabayı kullandıkça aşık oluyorum :) şu ön panjurum baya sararmış aslında temizlense çok güzel olacak ama ben taype-r panjuruna çok heveslendim bulabilir miyiz acaba ? bu konuya dair bir başlık varmı forumda ben göremedim ordan yardım istesem bu değişimi tecrübe etmiş arkadaşlardan
 
Üst