Negatif vs Pozitif

Katılım
27 Ağu 2018
Mesajlar
38
Tepki puanı
0
Konum
İzmir
Aracınız
Bu konuda dertli olan bir ben miyim merak ediyorum :driver:

Forumu günlük olarak gezerim, konulara şöyle bir göz atıp, ilgili olduğumu düşündüğüm konu detaylarını da incelerim. Genel olarak gördüğüm olumsuzluk hali beni son günlerde ciddi rahatsız etmeye başladı. Müsaadenizle konuyu biraz daha açayım;

Teşbihte hata olmaz derler ya hani; Bu forumda yazdıklarımız, bizlerin elbette fikirleri, düşünceleri, tecrübeleri itibarıyla ortaya çıkmakta. Bir konuyu ifade ederken, çoğunlukla ifade şeklimiz kızgınlığımızla birlikte öyle bir negatif algı yaratıyor ki, konuyu okumaya başlayıp sonrasında dağıldığımız noktadan bakınca hep bir hoşnutsuzluk, hep bir memnuniyetsizlik hep bir ego ile karşılaşıyorum. Elbette ki, problemini paylaşan bir arkadaşımız sorunu çözülmediyse mutsuz olacaktır. Ama bu mutsuzluğunu neden hep birlikte günlerce yaşıyoruz ve sırtımızda bir kambur halini alana dek vıcık vıcık ediyoruz. Sakın yanlış anlaşılmasın, insanların problemi çözülemediyse yine de mutlu olsunlar demiyorum, ama o sorun yüzünden Markanın ya da modelin altından girip üstünden çıkmakta neyin nesi oluyor. Kabul ediyorum, Honda' nın servis anlayışı diğer markalara göre gerçekten müşteri yanlısı olmaktan uzak bir görüntü sergiliyor. Herkes önceki deneyimleriyle kıyaslıyor ve hoşnutsuz durumlar çokça ortaya çıkıyor. Ama hoşnutsuzluklarımızı burada ifade ederken bilinmesi gereken şey, bu platform ne Honda nın ne de orada çalışan servis elemanının mecrası! Burası Honda sahiplerinin ve / veya sevenlerinin ortak paydada buluştuğu, fikir birliği yaptığı ya da yapmadığı bir mecra. Yani hepimiz aslında aynı taraftayız! Bir konuyu anlatırken sanki karşımızda o servis elemanı varmış gibi hitap ettiğimizi ve tüm kızgınlığımızı hiddetimizi burada kelimelerimizin arkasına sakladığımızı görünce, duygusallığımıza dem vurduğumuzun farkına bile varamıyoruz!

Biraz egzajere edersek, okuduklarım yüzünden, her gün arabamın altına - üstüne, içine - dışına, sağına - soluna bakmaktan tadını çıkaramaz oldum. Şimdi bir problem çıkacak, "yana yatacak", "çamura batacak", "takla atacak" diye diye paranoyak olmasak da, pasifloralık olmak içten bile değil :) . Aranızdan, "e okuma o zaman kardeşim" diyenleriniz olabilir. Bu durumda şunu ifade etmem gerekir; bilgiye ulaşmak, bilgi talep etmek bir haktır, ona sahip olmak bir değer teşkil etmez, onu paylaşmaktır erdemli olan. Ama nasıl paylaştığımızın bir değeri yok mu!

Hayatımda ilk kez Civic 'e biniyorum. İlk kez Honda sahibi oldum. İlk kez "sıfır" araba aldım. Ama bu arabam ilk aracım değil. Forumlarda yazılanları ilk kez takip etmiyorum ve ilk kez yazı yazmıyorum! Bu kadar negatif yüklü olmamızın nedeni, günlük yaşantımızda da hayatımızı burada yazdıklarımız gibi ele almamız olabilir. Buna ek olarak bilinmesi gerekir ki böyle bir yaklaşım, bugün olmasa da yarın mutlaka bizi "hasta" edecektir. İnsan vücudu mükemmel bir sistemdir ve / fakat aynaya bakıp yansımamızı ara sıra görmekte fayda olduğunu düşünüyorum.

Bu konuyu herhangi bir kişiyi veya konuyu ön görerek yazmadım. Kimseyi gücendirmek ya da kırmak gibi bir niyetim yok. Kendimi de dahil ederek, bilerek ya da bilmeyerek yazdıklarımızın yansıması olarak değerlendirmenizi rica ediyorum. Bu nedenle lafım kimseye değil, ama herkesi ilgilendiriyor. Bununla birlikte, beni hiçbiriniz tanımıyorsunuz. Belki de Honda nın bir çalışanı ya da bu forumun önde geleni olduğumu düşünmüş olabilirsiniz de. Hiçbirisi değilim, hatta İzmir'de yaşayanlarınıza çalıştığım ofiste çay ikram edebilirim ya da yolu izmir'e düşenlerinize bir öğlen kahve ısmarlayabilirim. Bunun için özel mesaj atmanız yeterli...

Sonuç olarak; hitabet şeklimiz günlük yaşantımızın yansıması olmamalı. Burada yazdıklarımız, bu forum var olduğu sürece, aylar hatta yıllar sonra da okunuyor olacaktır. Ağırlıklarımızdan kurtularak biraz daha yapıcı olmaktan ne kaybederiz ki!

Hepinizi sevgi ve saygıyla selamlıyorum. :thank:
 

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,491
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
[MENTION=16236]civilker[/MENTION] Elinize sağlık çok güzel bir makale olmuş, bazı arkadaşlar tarafından HondaTR çalışanı olarak itham edilen ben ve bazı arkadaşlarım için duygularımıza tercüman olmuş :)
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,692
Çözümler
6
Tepki puanı
8,751
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Forum için yararlı bir yazı olmuş. Teşekkür ederim. Forumu takip edenler sizin söylediğiniz herşeye şahit oluyorlar. Bazı üyelere ihtar veriliyor. Daha çok düşünmeden hissi yazılar yazılıyor. Söz uçar yazı kalır bir dahada geri silemezsin. Bir ifadede veya üslupta 4 kural var. Kim söylemiş? Kime söylemiş? Nasıl söylemiş? Ne makamda söylemiş? Bunları riayet etsek problem kökten çözülür. Kendimiz için ise şunu hedef alabiliriz. Güzel gören güzel düşünür. Güzel düşünen hayatından lezzet alır. Ben en azından öyle yapmaya çalışıyorum. İyi forumlar dilerim...

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,674
Çözümler
2
Tepki puanı
2,971
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
Noktasına virgülüne kadar katılıyorum. Şunu da herkesin bilmesini istiyorum, yaşanan problemler ve servis ilgisizliği inanın tüm markalarda var. Ben farklı markaların forumlarını da takip ediyorum, onlarda da aynı problemler var. Şanslı olanlar, ilgili, vicdanlı servis danışmanı ve ustalara denk gelenler maalesef...

LG-D802 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
882
Konum
Samsun
Yukarıdaki yazıyı erinmeden yazdığınız için kendim ve diger arkadaslarin adina teşekkür ederim.
Yer yer katılıyorum söylediklerine ama öyle bir ülkede yaşıyoruz ki olması gerekenleri kendi zorlamamızla elde ediyoruz. Mesela yukarida arkadaşımız ilgili vicdanlı servis diyor olması gereken değil. O kadar kötü durumda ki ülkenin servis anlayışı hakkımız olanlara bile sevinicek ya da diğer servisler de kötüymüş diye içimizi rahatlatacak haldeyiz. Bence bizim bu tutumumuz yanlış olanı.
Yukarıda söylediklerine katılmamak elde değil ama ülkemizin gerek ekonomik durumu gerek eğitimsel altyapisi kotu durumda bu yuzden insanlar agresif bir tutumda, bir makalede türklerin calisma sartlarindan ozel hayatlarina zaman ayirmak icin az uyudugu bu yuzden de agresif oldugumuza kanaat getirmisler, madalyonun iki yüzünden bakmak lazım, insanlari bu duruma getiren birden cok etken var. Bu ülkede bir hondanın fan boyluğu birde vw nın bitmez. Honda iyi bir araç üreticisi ama honda türkiye aynı durumda diye düşünemiyorum. O yuzden insan sitemini buralarda dile getiriyor genellikle. Belki senin fikrine karsi suanki diyecegim ama Bizim ulkede tatli dil is cozmuyor gibime geliyor, şunu söyleyebilirim facebookta bu göcük muhabbetleri icin grup kurulmasa ne paddle shift nede yakit gostergesi suanda gelirdi tahminimce cunku fabrikayla yada servisle sorun cozmek neredeyse imkansiz ne kendi talebime ne de baskasininkine olumlu döndüklerini gormedim. Umarim ben yaniliyorumdur ne diyeyim.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst