Yeni hondalarda eco benzinli yokuş performansı hk

Katılım
23 Mar 2015
Mesajlar
286
Tepki puanı
58
Konum
Ordu
Aracınız
Civic FC5 2018
eski aracim fb7 yi ilk alip bindigimde bu araba neden rampada gitmiyor diye dusunmeye basladim. forumdaki bir arkadas, honda yuksek devir sever rampada deviri yukseltmen lazim diye yazmisti. o mesajdan sonra rampaya geldigimde arabanin devirini 3500 den yukari tutup girmeye basladim. inanin ayni segmentteki dizel araclari saga atiyordum. araba rampada birakin yavaslamayi duz yoldaymis gibi hizlaniyordu. tabii belki etkisi vardir, aracim manueldi ve motoru bayagi acmistim. sattigimda 6 yillik aracin verimi %100 cikti:)
kisacasi, atmosferigi kullanmayi bilmek lazim.
O bağırma sesi hoşuma gitmiyor benim. O geçtiğiniz dizel araçların şoförleri de sizin gibi yüksek devirde girmiş olsa yokuşa toz yutturur atmosferik araçlara. Ha düz yolda atmosferik araç esnektir dizel belli bi yerden sonra gitmez. Ama o kadar hızlı kaç kere kullanıyoruz araçlarımızı oda tartışılır

SM-G950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

rider

0
Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
182
Tepki puanı
65
Yaş
46
Konum
İstanbul
Atmosferik hondalari uzun sure yuksek devirde kullanmak yakiy sarfiyati disinda bir zarari yok mu motora yada diger ekipmanlara

SM-A320F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Hocam dikkat ettiyseniz atmosferik makinalarda max güç ve max tork değerleri hep yüksek devirlerde ortaya çıkar . Max güç neredeyse red line seviyesinde ( 6000-6500 rpm ) max tork ise bunun 1500- 2000 aşağısı.
Tabi ki arabamızdan hep azami gücünü istemek zorunda kalmadığımız için ortalamada bir sorun teşkil etmiyor. Fakat atmosferik makinada performans istediğimiz hallerde göreceli olarak düşük kalan tork değeri talebimizi karşılamaya yetmediği için mecburen tork devrinin 1500 -2000 devir üstüne çıkıp gücü açığa çıkartmak gerekiyor.Bir düşünürseniz turbo makinada durum tersine işliyor , rölanti devrinin neredeyse 1000 devir üstünde emre amade maksimum tork var .Esas sorunuza gelirsek tabi kendi görüşümdür , atmosferik motorlar yüksek devirde çalışmaya uygun üretilmiş motorlardır içiniz rahat olsun, özellikle Honda motoru yüksek devir çevirmeye en yatkın ve uygun motordur , hatta arabanın tork eğrisinin çok altında kalan devirlerde ekonomi amaçlı vites büyültmek , ekonomi sağlamadığı gibi motora da yüksek devirdekinden çok daha fazla zarar verir


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ugr60

0
Katılım
9 Şub 2017
Mesajlar
695
Tepki puanı
442
Yaş
36
Konum
Tokat
Şöyle bir durum var atmosferik benzinli honda motoru ile x bir markanın turbo benzinli motoru ile yola çıksak 190 - 200 bandında ne kadar gidebilir turbolu motor ?? Ondan sonra nur topu gibi bir turbonuz oldu diyip eline verir turboyu araba :)




vtec kicked in yo !!!
İlk aracım atmosferik 2012 model fb7 idi. Çok temiz ve bakımlıydı. Onunla 0-200 e çıkmak işkence gibiydi uzun ve zahmetsiz bir düzlük olacak ve araç yayayıla yayıla gıdım gıdım 200 leri bulacak.. 2016 yılında üzülerek kıyamayarakta olsa satıp 2015 model dizel 136 ps 250 nm torka sahip ( torku 1500 devirde veriyor) 1.6 crdi motor hyundai accent blue aldım. Bu araçla 0-200 çocuk oyuncağı haline gelmişti yola çıkınca hız ibresi 150-200 bandından kolay kolay düşmüyordu 200 de uzun süreli kullanım yaptğım çok oldu ama hiç sorun yaşamadım o araçtan performans olarak çok çok memnundum yolda performansları ile ünlü bmw mercedes wolseagen lerle birlikte gidiyordu o aracı 7 binde alıp 56 binde sattım expertizde motor %100 çıktı. Bakımları hiç maliyetli olmadı özel serviste en fazla 460 tl vererek çıktım.ama bu yıl honda sürüşüne aşinalığım nedeniyle honda dizele geçiş yaptım performans da o araca göre bi kayıp var ama çok değil . diyeceğim şu turbolu araçlar sorun verecek ön yargısı çok yanlış dikkatli ve acemice olmayan kullanımla uzun yıllar sıkıntısız kullanılabilir. Ve tabiiki atmosferik yada turbo yada dizel seçimi her seçime saygımız var ama ben bu saatten sonra büyük konuşmamakla birlikte atmosferik motora para verip binmem.

LG-H850 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
11 Tem 2014
Mesajlar
674
Tepki puanı
197
Yaş
54
İlk aracım atmosferik 2012 model fb7 idi. Çok temiz ve bakımlıydı. Onunla 0-200 e çıkmak işkence gibiydi uzun ve zahmetsiz bir düzlük olacak ve araç yayayıla yayıla gıdım gıdım 200 leri bulacak.. 2016 yılında üzülerek kıyamayarakta olsa satıp 2015 model dizel 136 ps 250 nm torka sahip ( torku 1500 devirde veriyor) 1.6 crdi motor hyundai accent blue aldım. Bu araçla 0-200 çocuk oyuncağı haline gelmişti yola çıkınca hız ibresi 150-200 bandından kolay kolay düşmüyordu 200 de uzun süreli kullanım yaptğım çok oldu ama hiç sorun yaşamadım o araçtan performans olarak çok çok memnundum yolda performansları ile ünlü bmw mercedes wolseagen lerle birlikte gidiyordu o aracı 7 binde alıp 56 binde sattım expertizde motor %100 çıktı. Bakımları hiç maliyetli olmadı özel serviste en fazla 460 tl vererek çıktım.ama bu yıl honda sürüşüne aşinalığım nedeniyle honda dizele geçiş yaptım performans da o araca göre bi kayıp var ama çok değil . diyeceğim şu turbolu araçlar sorun verecek ön yargısı çok yanlış dikkatli ve acemice olmayan kullanımla uzun yıllar sıkıntısız kullanılabilir. Ve tabiiki atmosferik yada turbo yada dizel seçimi her seçime saygımız var ama ben bu saatten sonra büyük konuşmamakla birlikte atmosferik motora para verip binmem.

LG-H850 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Hocam crdi ler felaket gidiyor dogrudur, yolda bizzat denk geldim. Ancak o motorun turbosu problem cikardigi icin serviste turbonun gucunu yazilimla dusurduler dedi hyundai sahibi bir arkadasim. Ayrica arac cok hafif ve hizlandiktan sonra durmasi biraz zor dedi:)


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ugr60

0
Katılım
9 Şub 2017
Mesajlar
695
Tepki puanı
442
Yaş
36
Konum
Tokat
Hocam crdi ler felaket gidiyor dogrudur, yolda bizzat denk geldim. Ancak o motorun turbosu problem cikardigi icin serviste turbonun gucunu yazilimla dusurduler dedi hyundai sahibi bir arkadasim. Ayrica arac cok hafif ve hizlandiktan sonra durmasi biraz zor dedi:)


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Aynen işte bende aracı durdurmakta sıkıntı yaşadığım için sattım fena halde gidiyor ama durmuyordu adeta .fren sistemi berbattı masraf edip fren sistemini farklılaştırsam belki bi nebze olurdu ama değmezdi. Şimdi honda dizel yine memnunum ama o performansı yakalaması imkansız. Yine de honda başka araba en azından zevkli güvenli kontrollü ...

LG-H850 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
11 Tem 2014
Mesajlar
674
Tepki puanı
197
Yaş
54
Aynen işte bende aracı durdurmakta sıkıntı yaşadığım için sattım fena halde gidiyor ama durmuyordu adeta .fren sistemi berbattı masraf edip fren sistemini farklılaştırsam belki bi nebze olurdu ama değmezdi. Şimdi honda dizel yine memnunum ama o performansı yakalaması imkansız. Yine de honda başka araba en azından zevkli güvenli kontrollü ...

LG-H850 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Eksikleri de olsa, Honda hayat onda...


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Katılım
11 Tem 2014
Mesajlar
674
Tepki puanı
197
Yaş
54
Bu arada noFear hocamdan bir rica.
Civicden hr-v ye gectik. Forumda hr-v basligi da acilirsa cok iyi olur


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Geri
Üst