Yeni hondalarda eco benzinli yokuş performansı hk

kayhanbozkus

0
Yönetici
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
2,335
Tepki puanı
1,100
Yaş
35
Konum
Ankara
@anil711 ... 2017 astra cekmiyormus. @Arifddd lutfen gonderdiginiz iletileri daha duzgun yazin ki anlatmak istediginiz şeyler daha kolay anlasilsin ;)



ES7 - FB7 - FC5

#06AFM316
 
Katılım
27 Eki 2018
Mesajlar
118
Tepki puanı
39
Yaş
45
Konum
Konya
Aracınız
Yukarda açık bir şekilde yazınca anlaşılır sandım.çekmeyen honda değil.

Arkadaşımda 2017 model astra var.yokuşlarda bayılıyor diyor.oda atmosferik motor olunca içime şüphe düştü.

E6603 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Şu rampada çekmiyor kavramına hastayım cidden :ROFLMAO:
Yaklaşık 4 yıl öncesinde, arkadaşımın öve öve bitiremediği 1.2 tsi Golf'üyle Elmadağ yokuşunu tırmandım, araç manueldi ve vitesi küçültme ihtiyacı hissettim (5.vitese aldım, 4te çıksam daha iyiydi sanki).
Vites küçültüp devir yükseltince civic'lerdeki gibi çekişin ciddi artışı ve güzel bir motor sesi beklerken, çekiş hiç beklediğim derecede yükselmedi.
Araba en fazla 120ye çıkabildi, devir yükseldikçe çekişte pek bir artış olmadı, civic otomatikte 3.viteste zorlarsam 140la çıkabiliyorum, manuel sahibi arkadaşım 5.vites 140la yokuşa başladığında aynen gidebiliyor diyordu. :oops: (yol virajlı yapısı nedeniyle zaten yüksek hıza da müsait değil)

Beni şoke eden olay ise Golf'ün motordan gelen sesti. Sanki evdeki elektrikli süpürgemi tam güce açmış gibi garip kuru bir bağırmaydı :mad:
Abartmıyorum :confused: sanki elektrik süpürgeli motor kullanıyor hissettim. Hatta eve geldim, philips süpürgeyi düşük güçte açtım, bildiğin sesi aynı geldi :ROFLMAO: Orda koptum zaten :ROFLMAO:
Golf arkadaşımın kardeşinindi, öve öve bitiremiyordu, o günden sonra motoru hakkında tek kelime edemedi çünkü o da motorun süpürge sesini farketmişti ;)

Neyse konu dışına çıktım, 1.6 i-vtec motorlarda yokuşta 4000 devir ve üstünde vites aralığını yakalarsanız yokuş farketmeksizin çekiş sorunu pek yaşamazsınız.
CVT viteste zaten güç istediğinizde aracı maximum devirde tuttuğu için hızlanmasında çok sorun olmayacaktır ama gaza yüklenmek gerek (y)
 
Katılım
22 Ağu 2017
Mesajlar
51
Tepki puanı
29
Konum
Ankara
Arkadaşım çekmiyor diyen bence çekemiyor arabada 5 kişi var Trabzon'un yokuşlarını bilirsiniz ha birde köye çıkıyorum bana Mısın demiyor diyor baş gaza aşkım
Baz gaza modunda ben giderim diyor rahat ol. Ha birde görev yerim artvin merkez araçta 4 kişi var iken artvin rampasında çok rahat gidersin araçta sollarsın ama o dizel performansını bekleme öyle basayım da hemen kafa atsın Yok ama ben buradayım rahat ol diyor araç


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
23 Mar 2015
Mesajlar
286
Tepki puanı
58
Konum
Ordu
Aracınız
Civic FC5 2018
Arkadaşım çekmiyor diyen bence çekemiyor arabada 5 kişi var Trabzon'un yokuşlarını bilirsiniz ha birde köye çıkıyorum bana Mısın demiyor diyor baş gaza aşkım
Baz gaza modunda ben giderim diyor rahat ol. Ha birde görev yerim artvin merkez araçta 4 kişi var iken artvin rampasında çok rahat gidersin araçta sollarsın ama o dizel performansını bekleme öyle basayım da hemen kafa atsın Yok ama ben buradayım rahat ol diyor araç


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam zaten çekmiyordan kasıt tam olarak yazınızın sonunda dediğiniz olay. Bende fb7 vardı şu anda dizel fc5 var. Aradaki fark bana göre çok fazla. Fb7 ile 3 vites 4000 devirlerde gittiğim yokuşlarda fc5 dizel ile 2 bin devirdsçe 6. Viteste gidiyorum. Bu tabi zevk meselesi ben 4000 devirlerde gelen bağırma sesini ve o devire ulaşana kadar arabanın ıkınmasını hiç sevemedim.

SM-G950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

rider

0
Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
182
Tepki puanı
65
Yaş
46
Konum
İstanbul
Burada tartışılan aslında içten yanmalı motorlarda bitmeyen tartışma , tabi emişli ya da atmosferik tabir edilen motorlarla turbo motorların karşılaştırması. İkisininde tabi ki artı ve eksileri var ama esas fark turbonun ürettiği yüksek tork ve dahada önemlisi bu torkun erken devirlerde ve tork patlaması halinde gelmesi . Rampadaki çekiş hissiyatı arasındaki fark bundan kaynaklanıyor . Atmosferik motor kullanıcısının bunu bilerek devir çevirmeyi sevmesi lazım. Çünkü motorun performans verdiği devir max torkun elde edildiği devir . Fakat çoğu kullanıcı da bundan motorunu zorladığı düşüncesiyle kaçınıyor ve düşük çekişe razı oluyor. Paylaşımlarda dikkatimi çeken konu dizellere fazlaca iltifat edilmiş . Bu iltifatı dizel oldukları İçin değil hepsi turboya sahip oldukları İçin hakediyorlar .


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
22 Ağu 2017
Mesajlar
51
Tepki puanı
29
Konum
Ankara
Burada tartışılan aslında içten yanmalı motorlarda bitmeyen tartışma , tabi emişli ya da atmosferik tabir edilen motorlarla turbo motorların karşılaştırması. İkisininde tabi ki artı ve eksileri var ama esas fark turbonun ürettiği yüksek tork ve dahada önemlisi bu torkun erken devirlerde ve tork patlaması halinde gelmesi . Rampadaki çekiş hissiyatı arasındaki fark bundan kaynaklanıyor . Atmosferik motor kullanıcısının bunu bilerek devir çevirmeyi sevmesi lazım. Çünkü motorun performans verdiği devir max torkun elde edildiği devir . Fakat çoğu kullanıcı da bundan motorunu zorladığı düşüncesiyle kaçınıyor ve düşük çekişe razı oluyor. Paylaşımlarda dikkatimi çeken konu dizellere fazlaca iltifat edilmiş . Bu iltifatı dizel oldukları İçin değil hepsi turboya sahip oldukları İçin hakediyorlar .


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Arkadaşım olayın teknik kısmını gayet güzel açıklamış valla ağzına sağlık bile bile bu aracı aldık atmosferik motorun avantajlarını ve dezavantajlarını göze alarak honda markasına olan bi güven ile bunu tercih ettik bu fiyat aralığında sınıfının en iyisi fc5 daha iyisi için d segment araba süreceksiniz


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Burada tartışılan aslında içten yanmalı motorlarda bitmeyen tartışma , tabi emişli ya da atmosferik tabir edilen motorlarla turbo motorların karşılaştırması. İkisininde tabi ki artı ve eksileri var ama esas fark turbonun ürettiği yüksek tork ve dahada önemlisi bu torkun erken devirlerde ve tork patlaması halinde gelmesi . Rampadaki çekiş hissiyatı arasındaki fark bundan kaynaklanıyor . Atmosferik motor kullanıcısının bunu bilerek devir çevirmeyi sevmesi lazım. Çünkü motorun performans verdiği devir max torkun elde edildiği devir . Fakat çoğu kullanıcı da bundan motorunu zorladığı düşüncesiyle kaçınıyor ve düşük çekişe razı oluyor. Paylaşımlarda dikkatimi çeken konu dizellere fazlaca iltifat edilmiş . Bu iltifatı dizel oldukları İçin değil hepsi turboya sahip oldukları İçin hakediyorlar .


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
+1 (y)
Atmosferik ve turbonun mantığı bilinmediği için maalesef turbolu araçlar gereksiz yere övülüyor. Motor ömrü, bakım maliyeti ve parça dayanımları boyutlarını nedense önemsemiyorlar :unsure:
 
Geri
Üst