Sercan
0
Selamlar arkadaşlar uzun zamandır yapmak istediğim ama zaman sıkıntısından dolayı yapamadığım Bi-Xenon far projesini 1 haftalık tatilim, Can'ın gaza getirmesi ve babamın yardımı ile yapıp bitirdim.
Öncelikle orjinal farlarımın üzerinde oynama yapmamak için bir çift Premium donanımlı Civic farı aldım.
Farların içini açmak için kapağı tutan yapıştırıcıyı ısıtmak gerekiyor. Endüstriyel fırında 90 derecede 3 dakika pişirdikten sonra farlarımızı açtık.
Orjinal merceklerin yerine takılacak olan Hella Intemo mercekler
Bixenon merceğin ne olduğuna kısaca değinirsek tek mercek üzerinden hem kısa hemde uzun far aydınlatmasını sağlayabilen merceklerdir. Normal merceklerde(Alt resim sağdaki mercek) ışığın maksimum gideceği yükseklik ve uzaklığı belirleyen sabit bir perde vardır, bixenon merceklerde ise(Alt resim soldaki mercek) sabit perdenin üzerinde hareketli bulunan küçük bir perde daha vardır, bu perdenin aşağı yukarı hareketi ile kesilme çizgisi ortadan kalkar ve uzun far aydınlatması sağlanmış olur.
Bi-xenon ve Orjinal mercek boyut karşılaştırması
Orjinal mercek far çanağına montajlı
Bixenon mercek biraz büyük olduğu için orjinal merceğin yuvasına oturmuyor, far çanağında kesip biçme işlemi yapmak istemediğimden kendi yaptığımız lazer kesim aparatla sabitledim orjinal mercekten 3mm daha geride kaldı
Montajı tamamlandıktan sonra farı söktüğümüz gibi tekrar topluyoruz. Önden ve arkadan görüntüsü
Aracın orjinal ampul ve balastı Soğuk selektör yapmaya uygun değil fakat yeni ampul balast almak biraz tuzlu olduğu için gündüz selektörünü eski usul Cree LEDler ile halletmeye karar verdim. Gece ise hem bixenon hemde LEDler beraber yanacak.
Orjinal balastın resmi
Premium farı xenon ampul uyumlu olmadığı için mercek ve ampul takıldığında biraz dışarda kaldı
Su geçirmezlik ve ampulu koruma amaçlı tornada yapılan özel kapaklarım
Farlarımız tamamen bitti ve Montaja geçtim
İlk adım olarak "Tampon aşağı" deyip işe başladım
Daha rahat çalışmak için tamponu komple söktüm bu sefer de Tampon yukarı gitti