1.5 Turbo olası Motor Yağ seviye yükselmesine dikkat

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan m2hamid
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Honda Kanada'nın 1.5 Turbo motorlarda olası yağ seviye yükselmesi ile ilgili bilgilendirme videosu dikkatimi çekti.
Özellikle soğuk bölgelerde yağ'a beklenenden daha yüksek seviyede benzin karışmasından ötürü yağ seviyesinde hızlı artış oluşabiliyormuş.
Ancak bu bilgiler Honda Avrupa için geçerli olamayabilir.
Tavsiyem düzenli olarak yağ seviyesini en azından 1000 km.de bir kontrol edin.

 

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,368
Tepki puanı
1,288
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Teşekkürler bilgilendirme için .
 

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,065
Çözümler
4
Tepki puanı
3,537
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
@m2hamid Paylaşım için teşekkürler (y)
 

rider

0
Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
182
Tepki puanı
65
Yaş
47
Konum
İstanbul
Bu konu Honda nın 1,5 turbo motorlarda kullandığı yüksek teknoloji ile ilgili bir sorun . Bir bakıma bunun bedelini ödüyor.Direkt enjeksiyon teknolojisi oil dilution olarak adlandırılan ve silindire direkt olarak püskürtülen yakıtın motor soğukken silindir duvarlarında sıvılaşması sonrası yağa karışarak , dilutıon kelime karşılığı olan yağın incelmesine ve seviyesinin çubukta artmasına neden oluyor . Özellikle soğuk bölgelerdeki bu motor kullanıcılarının dikkatli olması lazım . Bu konu yeni CR V lerde gün yüzüne çıktı ama aynı motoru civic RS ler ve Accord larda kullanıyor


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

rider

0
Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
182
Tepki puanı
65
Yaş
47
Konum
İstanbul
Amerika da Honda altı eyalette CR V leri Kasım ayında çağırmaya başlamış bazı güncellemelerle motorun ısınma süresini kısaltıyorlar ve yağını değiştiriyorlarmış . Zaten yeni CR V de tampon altı hava girişlerinde motor sıcaklığına göre otomatik açıklığı ayarlanan flaplar konulmuş . Bu problemin muhtemelen epeydir farkındalar . Kullanım kitapçığımızda ağır kullanım şartlarının tarifi var , arabayı sürekli olarak yedi dakikadan kısa süreli kullanımlar bu tanıma giriyor ve motor ideal sıcaklığına ulaşamadığı için silindir içinde biriken sıvı yakıt buharlaşarak yanamıyor ve kartere inerek oil dilution meydana geliyor . Ağır şartlarda kullanım söz konusuysa Honda nın tavsiyesi erken yağ değişimi .
Özetle RS veya HB kullanan herkes dikkatli olmalı Erzurum daki kullanıcılar için daha fazla Antalya dakikler için daha az risk var , biz İstanbul dakiler ortadayız


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Honda hep bi farklılık yapmaya çalışan firmalardan buna kabulüz ama sorun konusunda da farklılık yapmayı nasıl başarıyor cidden başarı, turbolu araçlar normalde biraz yağ eksiltir, honda ise yağ seviyesini arttırıyor :LOL:
Özellikle VAG gurubu TSI motorlarda yağ yakma olayını çok fazla duydum, hatta Polo 1.4 180'lik TSI olan biriyle konuşmuştum, 2000 km.de 1 lt yağ koyuyor diyordu servis. Garanti bitine kadar güzel ama sonrasında direk satarım, yakıt tüketimi harici resmen yağ tüketimi de var diyordu :ROFLMAO:
 

cvc07

0
Katılım
1 Eyl 2018
Mesajlar
167
Tepki puanı
138
Konum
Antalya
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Bu araç amerikada 2016 yılında çıktı. Bırakın yağ seviyesi yükselmesini adamlar 3 ayda bir bülten yani TSBler yayınlamış. Epey var düzeltmeler için geri çağırmalar.Bize geleli 1 seneyi geçti halen TIK YOK. bizim kullanıcılar da pek dinlemiyor ki arabayı öylece biniyor. yıllar sonra belki:)
 
Katılım
17 Kas 2018
Mesajlar
20
Tepki puanı
20
Konum
Antalya
Aracınız
Honda CRV
Merhabalar, bu sorun daha çok CRV lerde ortaya çıkıyor. Amerikada sorun yaşayan 1.5T motorlar genelde CRV ve Civic Si da kullanılan motor.
Bu motorlar bizdekilerden yapısal olarak farklı. Öncelikle bu 1.5T motorlar daha yüksek sıkıştırma oranına sahip olup (10.3) ECU, Piston, Piston kolu,
enjektör, eksantrik ve üst kapakta birkaç daha parçada farklılık bulunuyor.

Bildiğiniz gibi bizim 1.5T motorlar 10.6 sıkıştırma oranına sahip olup Thailand üretimi olmakta. Sanıyorum bu şikayetin Avrupa ve bizdeki araçlarda
görünmemesini açıklıyor.
 
Katılım
11 Tem 2014
Mesajlar
674
Tepki puanı
198
Yaş
54
Ulkemizde Rs ilk satisa ciktiginda servis sorumlusu arkadas 5 ya da 6 bin km deki rs in bakim ikazi yazisiyla servise geldigini soylemisti. Nedenini sordum. Uzun sureli yuksek hizli kullanim dedi. Muhtemelen vag gibi yag eksiltme yapti. Fakat yag arttirmayi cogu arkadas gibi ben de yeni duydum.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 Kas 2018
Mesajlar
20
Tepki puanı
20
Konum
Antalya
Aracınız
Honda CRV
Birde CRV lerde kullanılan turbonun basıncı daha yüksek, onu atlamışım :)
Tabloda 1.5T motor versiyonları mevcut merak edenler için.
 

Ekli dosyalar

  • 1.5T.JPG
    1.5T.JPG
    78 KB · Görüntüleme: 99
Geri
Üst