Civic EK 1.6 ies yüklemek?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan bahadr06
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
10 Nis 2025
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Konum
Ankara
Ad Soyad
Bahadır güneş
Yaş
22
Aracınız
Civic aracım yok
Arkadaşlar öncelikle selamün aleyküm yakın bir zamanda 1.6 ies almayı düşünüyorum ve ufakta olsa biraz roll koşmayı planlıyoruz ve günlük de binmek istiyoruz fakat 1.6 ies'in orijinal motoru biraz yetersiz gibi bu aracın motoruna atmosferik olarak ne yapabiliriz hangi parçaları koyarak tahmini 140+ güç alırız.
 
Katılım
18 Ağu 2021
Mesajlar
151
Çözümler
1
Tepki puanı
114
Konum
Kocaeli
Ad Soyad
Burak
Yaş
30
Aracınız
Civic FD6 2011
Aleyküm selam kardeşim, hoş geldin. 1.6 iES güzel, karakterli bir motor, ama dediğin gibi stok haliyle çok performanslı değil. Ancak atmosferik olarak da yapılacak bazı dokunuşlarla 140+ beygir civarı bir güç elde etmek mümkün. Sana sırasıyla neler yapılabileceğini ve ne kadar katkı sağlayabileceğini yazıyorum:




✅ 1.​


  • Cold Air Intake (CAI) veya short ram intake takabilirsin. Daha rahat nefes almasını sağlar.
  • Tahmini katkı: +5-8 hp



✅ 2.​


  • 4-2-1 headers (manifold) + 2.25” boru çapında free-flow egzoz hattı ve sportif bir susturucu ile gaz çıkışını rahatlatırsın.
  • Katalitik konvertörü çıkarırsan (track use only 😉) bir miktar daha kazanç olur.
  • Tahmini katkı: +8-12 hp



✅ 3.​


  • Hava-yakıt oranı ve avans ayarları yazılımla optimize edilirse daha iyi yanma olur.
  • VTEC noktası da erkene çekilebilir.
  • Tahmini katkı: +10-15 hp



✅ 4.​


  • Daha agresif bir egzantrik mili (örneğin Skunk2, Crower vs.) ile supap zamanlamasını değiştirip performansı artırabilirsin.
  • Bununla birlikte valf yaylarını da değiştirmen gerekir.
  • Tahmini katkı: +10-20 hp



✅ 5.​


  • D16Z6 gibi bir throttle body takıp, emme manifoldu port-polishe sokulursa daha fazla hava girer.
  • Tahmini katkı: +5-10 hp



✅ 6.​


  • Kompresyon düşükse piston segmentleri bitik olabilir. Önce motor sağlıklı mı diye bak.
  • Yeni bujiler, bobinler, distribütör kapağı, avans ayarı vs. gibi küçük işler bile motorun nefesini açar.



✅ Toplamda Tahmini Kazanç:​


Stok 115 hp civarından → 140-150 hp civarı teorik bir atmosferik çıkış elde edebilirsin.
(Tabi bu değerler dyno’ya ve setup’a göre değişir.)




Bonus Fikirler:​


  • D16Z6 ya da D16Y8 VTEC kafa swap düşünebilirsin. Daha iyi akışa ve daha yüksek VTEC zamanlamasına sahiptir.
  • Ağırlık azaltma (koltuklar, yalıtım, stepne çıkarma vs.) ile de roll performansına katkı olur.
 
Katılım
10 Nis 2025
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Konum
Ankara
Ad Soyad
Bahadır güneş
Yaş
22
Aracınız
Civic aracım yok
Aleyküm selam kardeşim, hoş geldin. 1.6 iES güzel, karakterli bir motor, ama dediğin gibi stok haliyle çok performanslı değil. Ancak atmosferik olarak da yapılacak bazı dokunuşlarla 140+ beygir civarı bir güç elde etmek mümkün. Sana sırasıyla neler yapılabileceğini ve ne kadar katkı sağlayabileceğini yazıyorum:




✅ 1.​


  • Cold Air Intake (CAI) veya short ram intake takabilirsin. Daha rahat nefes almasını sağlar.
  • Tahmini katkı: +5-8 hp



✅ 2.​


  • 4-2-1 headers (manifold) + 2.25” boru çapında free-flow egzoz hattı ve sportif bir susturucu ile gaz çıkışını rahatlatırsın.
  • Katalitik konvertörü çıkarırsan (track use only 😉) bir miktar daha kazanç olur.
  • Tahmini katkı: +8-12 hp



✅ 3.​


  • Hava-yakıt oranı ve avans ayarları yazılımla optimize edilirse daha iyi yanma olur.
  • VTEC noktası da erkene çekilebilir.
  • Tahmini katkı: +10-15 hp



✅ 4.​


  • Daha agresif bir egzantrik mili (örneğin Skunk2, Crower vs.) ile supap zamanlamasını değiştirip performansı artırabilirsin.
  • Bununla birlikte valf yaylarını da değiştirmen gerekir.
  • Tahmini katkı: +10-20 hp



✅ 5.​


  • D16Z6 gibi bir throttle body takıp, emme manifoldu port-polishe sokulursa daha fazla hava girer.
  • Tahmini katkı: +5-10 hp



✅ 6.​


  • Kompresyon düşükse piston segmentleri bitik olabilir. Önce motor sağlıklı mı diye bak.
  • Yeni bujiler, bobinler, distribütör kapağı, avans ayarı vs. gibi küçük işler bile motorun nefesini açar.



✅ Toplamda Tahmini Kazanç:​


Stok 115 hp civarından → 140-150 hp civarı teorik bir atmosferik çıkış elde edebilirsin.
(Tabi bu değerler dyno’ya ve setup’a göre değişir.)




Bonus Fikirler:​


  • D16Z6 ya da D16Y8 VTEC kafa swap düşünebilirsin. Daha iyi akışa ve daha yüksek VTEC zamanlamasına sahiptir.
  • Ağırlık azaltma (koltuklar, yalıtım, stepne çıkarma vs.) ile de roll performansına katkı olur.
Şeytan diyor ki ies yürütene kadar vti alıp bin :D şaka bir yana itb yapsak ne olur abi
 
Katılım
10 Nis 2025
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Konum
Ankara
Ad Soyad
Bahadır güneş
Yaş
22
Aracınız
Civic aracım yok
Aleyküm selam kardeşim, hoş geldin. 1.6 iES güzel, karakterli bir motor, ama dediğin gibi stok haliyle çok performanslı değil. Ancak atmosferik olarak da yapılacak bazı dokunuşlarla 140+ beygir civarı bir güç elde etmek mümkün. Sana sırasıyla neler yapılabileceğini ve ne kadar katkı sağlayabileceğini yazıyorum:




✅ 1.​


  • Cold Air Intake (CAI) veya short ram intake takabilirsin. Daha rahat nefes almasını sağlar.
  • Tahmini katkı: +5-8 hp



✅ 2.​


  • 4-2-1 headers (manifold) + 2.25” boru çapında free-flow egzoz hattı ve sportif bir susturucu ile gaz çıkışını rahatlatırsın.
  • Katalitik konvertörü çıkarırsan (track use only 😉) bir miktar daha kazanç olur.
  • Tahmini katkı: +8-12 hp



✅ 3.​


  • Hava-yakıt oranı ve avans ayarları yazılımla optimize edilirse daha iyi yanma olur.
  • VTEC noktası da erkene çekilebilir.
  • Tahmini katkı: +10-15 hp



✅ 4.​


  • Daha agresif bir egzantrik mili (örneğin Skunk2, Crower vs.) ile supap zamanlamasını değiştirip performansı artırabilirsin.
  • Bununla birlikte valf yaylarını da değiştirmen gerekir.
  • Tahmini katkı: +10-20 hp



✅ 5.​


  • D16Z6 gibi bir throttle body takıp, emme manifoldu port-polishe sokulursa daha fazla hava girer.
  • Tahmini katkı: +5-10 hp



✅ 6.​


  • Kompresyon düşükse piston segmentleri bitik olabilir. Önce motor sağlıklı mı diye bak.
  • Yeni bujiler, bobinler, distribütör kapağı, avans ayarı vs. gibi küçük işler bile motorun nefesini açar.



✅ Toplamda Tahmini Kazanç:​


Stok 115 hp civarından → 140-150 hp civarı teorik bir atmosferik çıkış elde edebilirsin.
(Tabi bu değerler dyno’ya ve setup’a göre değişir.)




Bonus Fikirler:​


  • D16Z6 ya da D16Y8 VTEC kafa swap düşünebilirsin. Daha iyi akışa ve daha yüksek VTEC zamanlamasına sahiptir.
  • Ağırlık azaltma (koltuklar, yalıtım, stepne çıkarma vs.) ile de roll performansına katkı olur.
Abi birde parçaları nerden buluruz
 
Katılım
18 Ağu 2021
Mesajlar
151
Çözümler
1
Tepki puanı
114
Konum
Kocaeli
Ad Soyad
Burak
Yaş
30
Aracınız
Civic FD6 2011
Hahaha şeytan doğru diyor bu sefer kardeşim 😄
Ama işin ruhu da biraz "azla yetinmeyip çok almanın" zevki ya, iES yürütmek tam o kafa!




🔥 ITB (Individual Throttle Body) Meselesi​


ITB candır. Özellikle atmosferik motorlarda, gaz tepkisi ve ses olarak efsanedir. Ama "yapılır" demek başka, "verim alarak yapılır" demek bambaşka. Şimdi sana artısıyla eksisiyle dökeyim:




✅ Avantajları:​


  • Anlık gaz tepkisi: Gaz pedalı neredeyse tel gibi çalışır, bastığın an tepki gelir.
  • Ses: Özellikle VTEC açınca çıkan o yutma sesi aklı alır.
  • Hava girişi maksimum: Her silindirin kendi kelebeği olduğu için akış çok rahat olur.
  • Uyumlu bir egzantrik ve yazılım ile beraber +15-25 hp katkı bile sağlayabilir.
  • JDM havası fena olur 😎



❌ Dezavantajları:​


  • Yazılım şart. Stok ECU ile çalışmaz, standalone (Hondata, Megasquirt vs.) gerekir.
  • Tork düşebilir: Alt devir torku biraz ölebilir, özellikle günlük kullanımda.
  • Hassas ayar ister: Senkronizasyonu, AFR ayarı vs. çok hassastır. İyi bir tuner şart.
  • Parça maliyeti yüksek: Kaliteli bir ITB setup (örneğin jenvey, toda vs.) + emme manifoldu + TPS sensörü vs. derken ciddi rakama gelir.
  • Rölanti sorunları olabilir – sabah soğukta çalıştırıp düzgün rölanti bulmak bazen bela olabilir.



💡 Tavsiye:​


Eğer gerçekten roll + şov + atmosferik ses istiyorsan, ITB mantıklı.
Ama günlük kullanım + düşük bütçeyle verimli yürüyen istersen, önce:


  • Emme-egzoz-yazılım-eksantrik çizgisini tamamla.
  • Daha sonra ITB'ye geç, çünkü ITB "zirve" modifikasyondur, alt yapı sağlam değilse harcanır.



İstersen ITB’li D serisi setup'ların örnek videolarını da atabilirim ya da fiyat listesi çıkarabiliriz.


Son olarak:
👉 "iES yürütmek sabır, VTi binmek para işidir."
Yol senin kardeşim, yeter ki zevk al. 😎
 
Katılım
10 Nis 2025
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Konum
Ankara
Ad Soyad
Bahadır güneş
Yaş
22
Aracınız
Civic aracım yok
Hahaha şeytan doğru diyor bu sefer kardeşim 😄
Ama işin ruhu da biraz "azla yetinmeyip çok almanın" zevki ya, iES yürütmek tam o kafa!




🔥 ITB (Individual Throttle Body) Meselesi​


ITB candır. Özellikle atmosferik motorlarda, gaz tepkisi ve ses olarak efsanedir. Ama "yapılır" demek başka, "verim alarak yapılır" demek bambaşka. Şimdi sana artısıyla eksisiyle dökeyim:




✅ Avantajları:​


  • Anlık gaz tepkisi: Gaz pedalı neredeyse tel gibi çalışır, bastığın an tepki gelir.
  • Ses: Özellikle VTEC açınca çıkan o yutma sesi aklı alır.
  • Hava girişi maksimum: Her silindirin kendi kelebeği olduğu için akış çok rahat olur.
  • Uyumlu bir egzantrik ve yazılım ile beraber +15-25 hp katkı bile sağlayabilir.
  • JDM havası fena olur 😎



❌ Dezavantajları:​


  • Yazılım şart. Stok ECU ile çalışmaz, standalone (Hondata, Megasquirt vs.) gerekir.
  • Tork düşebilir: Alt devir torku biraz ölebilir, özellikle günlük kullanımda.
  • Hassas ayar ister: Senkronizasyonu, AFR ayarı vs. çok hassastır. İyi bir tuner şart.
  • Parça maliyeti yüksek: Kaliteli bir ITB setup (örneğin jenvey, toda vs.) + emme manifoldu + TPS sensörü vs. derken ciddi rakama gelir.
  • Rölanti sorunları olabilir – sabah soğukta çalıştırıp düzgün rölanti bulmak bazen bela olabilir.



💡 Tavsiye:​


Eğer gerçekten roll + şov + atmosferik ses istiyorsan, ITB mantıklı.
Ama günlük kullanım + düşük bütçeyle verimli yürüyen istersen, önce:


  • Emme-egzoz-yazılım-eksantrik çizgisini tamamla.
  • Daha sonra ITB'ye geç, çünkü ITB "zirve" modifikasyondur, alt yapı sağlam değilse harcanır.



İstersen ITB’li D serisi setup'ların örnek videolarını da atabilirim ya da fiyat listesi çıkarabiliriz.


Son olarak:
👉 "iES yürütmek sabır, VTi binmek para işidir."
Yol senin kardeşim, yeter ki zevk al. 😎
Fiyat listesini öğrenelim de ona göre yolumuzu çizeriz abi :D
 
Katılım
19 Kas 2024
Mesajlar
7
Tepki puanı
1
Konum
erzurum
Ad Soyad
Altan Şen
Yaş
23
Aracınız
Civic EK
Chatgpt biraz sallar sever böyle ordan burdan hp gelir demesini çok kale alma bahadır hocam :D
 
Geri
Üst