Civic FC5 112.000'de yatak sardı?

Katılım
7 Eki 2025
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Konum
Bursa
Ad Soyad
MELİH ATAŞ
Yaş
28
Aracınız
Civic FC5 2019
Arkadaşlar bugün maalesef araçla yolda kaldık.Ustaya götürdük ve yatak sardığı tespit edildi.Neden yatak sardığını da bulamadılar.Yarın motor inecek.Usta yarın yapılacak işlem ile ilgili arayıp bilgi vereceğini söyledi.Ustanın dediğine göre revizyon fiyatı çıkma motor fiyatını geçebiliyormuş.Parçaların gelmesi 2-3 ayı bulabiliyormuş yurt dışından bu yüzden çıkma motor bulmak daha mantıklı olabiliyormuş.Bizim araçlarda böyle durumlarda parça sıkıntısı oluyor mu ? Yatak sarması durumunda hangi parçalar değişiyor ? Ne yapsak daha iyi olur tavsiyelerinizi bekliyorum.
 
geçmiş olsun sıkıntılı bir durum evet bazı parçalar için yurtdısı beklemek gerekebiliyor ben üst kapak contası için servisten 1.5 ay bekledim gelmesini. ama eger elinizdeki motoru yaptıracaksanız orjinal parça odaklı gidin. yok ben beklemek istemiyorum cıkma alıp takıcam dersenizde güvendiğiniz bir yer olması önemli sonucta size 20 bin km yapmıs diye satılan blok 200 bin km de olabilir bunun garantisini hiçkimse vermez
 
Arkadaşlar bugün maalesef araçla yolda kaldık.Ustaya götürdük ve yatak sardığı tespit edildi.Neden yatak sardığını da bulamadılar.Yarın motor inecek.Usta yarın yapılacak işlem ile ilgili arayıp bilgi vereceğini söyledi.Ustanın dediğine göre revizyon fiyatı çıkma motor fiyatını geçebiliyormuş.Parçaların gelmesi 2-3 ayı bulabiliyormuş yurt dışından bu yüzden çıkma motor bulmak daha mantıklı olabiliyormuş.Bizim araçlarda böyle durumlarda parça sıkıntısı oluyor mu ? Yatak sarması durumunda hangi parçalar değişiyor ? Ne yapsak daha iyi olur tavsiyelerinizi bekliyorum.
Geçmiş olsun hocam; bu kilometre yatak sarması Honda için hiç normal bir durum değildir. Geçmişte yaşanan yanlış uygulamalardan kaynaklı olabileceğini düşünüyorum. Geçmişte araç hararet yaşadı ise bu yüksek ısı krank,yatak, piston ve segmana zarar verebilir. Conta yandığında alt taraf kontrol edilmeyip toplanır ise her türlü senoryaya hazır olmak gerekiyor.
> Başka bir sebep yağ kalitesi ve değişim periyodu.
> Bu problemin en baş ve büyük sebebi yağlamamın tam gerçekleşmemesidir. Krank ve yataklar beraber döner arasına daima yağ pompalanır. Boşta gaza bassanız her devir artışını 1000 ile çarpın ne demek istediğimi anlarsınız. Teşhis doğru ise araç hiç çalıştırılmaz çekici ile servise götürülür.
> Motor açılınca yatak yüzeyleri, krank ölçüleri ölçülür. Yataklar orjinal ile değişmesi lazım. Krank hasarını tornacı bakar. Ölçüleri kurtarıp kurtarmadığı hesaplanır. Diğer etken kol piston ve segman kontrol edilir. Silindir gömlekleri ölçülür kontrol edilir. Bunlarda herhangi bir problem yok ise değişime gidilmeyebilir. Varsa da yenilemeye gidilir. Bu parçalarda orijinal kullanıma özen gösterilir.
> Eğer motor yatak sarmış ise sürtme sonucunda bir sürü çapaklar oluşur. Bu yüzden yağın geçtiği her yer tertemiz yıkanması gerekir.
> Yatak sarmaların da riske girmemek için yağ pompası da değiştirilir. Bunun da orjinal olması faydalı olur.
> Çıkma motorun geçmişini bilmediğiniz için kinder sürpriz gibidir. İleri zamanda neyin ne olacağı hiç belli olmaz. Ama kendi motorunuzun eksiklerini düzgün şekilde toplanır ise daha sağlıklı olabilir.
> Gerisi işin ehli ustaya bakıyor.
 
Geçmiş olsun hocam; bu kilometre yatak sarması Honda için hiç normal bir durum değildir. Geçmişte yaşanan yanlış uygulamalardan kaynaklı olabileceğini düşünüyorum. Geçmişte araç hararet yaşadı ise bu yüksek ısı krank,yatak, piston ve segman zarar görebiliyor. Conta yandığında alt taraf kontrol edilmeyip toplanır ise her türlü senoryaya hazır olmak gerekiyor. Başka bir sebep yağ kalitesi ve değişim periyodu.
> Bu problemin en baş ve büyük sebebi yağlamamın tam gerçekleşmemesidir. Krank ve yataklar beraber döner arasına daima yağ pompalanır. Boşta gaza bassanız her devir artışını 1000 ile çarpın ne demek istediğimi anlarsınız. Teşhis doğru ise araç hiç çalıştırılmaz çekici ile servise götürülür.
> Motor açılınca yatak yüzeyleri, krank ölçüleri ölçülür. Yataklar orjinal ile değişmesi lazım. Krank hasarını tornacı bakar. Ölçüleri kurtarıp kurtarmadığı hesaplanır. Diğer etken kol piston ve segman kontrol edilir. Silindir gömlekleri ölçülür kontrol edilir. Bunlarda herhangi bir problem yok ise değişime gidilmeyebilir. Varsa da yenilemeye gidilir. Bu parçalarda orijinal kullanıma özen gösterilir.
> Eğer motor yatak sarmış ise sürtme sonucunda bir sürü çapaklar oluşur. Bu yüzden yağın geçtiği her yer tertemiz yıkanması gerekir. Yatak sarmaların da riske girmemek için yağ pompası da değiştirilir. Bunun da orjinal olması faydalı olur.
> Çıkma motorun geçmişini bilmediğiniz için kinder sürpriz gibidir. İleri zamanda neyin ne olacağı hiç belli olmaz. Ama kendi motorunuzun eksiklerini düzgün şekilde toplanır ise daha sağlıklı olabilir.
> Gerisi işin ehli ustaya bakıyor.
Çok açıklayıcı olmuş sağol abi.Araç babamda giderken stop ediyor.Tekrar çalıştırıyor bir süre sonra tekrar stop ediyor.Söylediğine göre her hangi bir ses duymamış.Her şey normaldi diyor.Farlar bir yanıp bir sönüyordu.Aküden şüphe duyduk takviye yapılınca çalışmadı.Usta motor dönmüyor dedi.Manuel olarak denedi dönmedi.Alt taraftan söktüler yatak sarmış dediler.Burada masrafına her türlü gireceğiz ama her halde kendi motorumuzu yaptırmak başka almaktan daha iyi sizin dediğinize göre.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Herkese iyi akşamlar.Aracım 2019 Honda Civic otomatik LPG 112.000 km de yatak sardı maalesef.Şu ana kadar 2 usta gezdim ikiside alt karteli söküp yatak sarmış motor komple yapılması gerekiyor dediler.Araca alttan bakarak pistonlarda segmanlarda problem olduğunu söylediler ve çıkma motora yönlendirdiler.Başka iki ustayı aradığım zaman motoru indirip sökmeden segmanla ilgili bir yorum yapamayız dediler.İlk gittiğim yer orijinal parça kullanarak motor yapmanın 400-500 bin civarında olacağı söyledi.Bir yeri aradım benim elimde bütün parçalar var orijinal 150-200 bin arası tutar yaparım dedi.Şimdi arkadaşlar sorularım şöyle
1-Motor komple çöp hayır gelmez diye bir yorumu sadece alttan bakarak motoru indirmeden dağıtmadan anlayabilir miyiz ?
2-150-200 bin arası motoru rektefiye yaparım diyen usta o paralara cidden orijinal parça kullanır mı ?
3-Kendi fikriniz ile bana bir yol gösterebilir misiniz ?
 
Araç 1.5 Turbo mu yoksa 1.6 atmosferikmidir?
 
R16B serisi motorda bu durumu ilk defa duyuyorum. Bu sorun öncesi herhangi bir yağ veya su ikazı hiç olmadı mı? Yağ ve su seviyeleri tam mıydı?
R motorları uzun süre yağsız veya susuz bırakmadığınız sürece yatak sarma hiç duymadım. Bu sorunun kaynağını da biraz anlamanız lazım yeni takacağınız motorda da aynı durum oluşabilir.

Sorunuz içinde motorun iç durumu kesin olarak motoru dağıtınca belli olur, zaten bunu ustalarda söylemiş.
Açıkçası sizin yerinizde olsam ve motorun yatak sardığına kanaat getiriyorsam, en hızlı-temiz çözüm bulabilirseniz düşük km ve bakımlı çıkma dolu bir motor ile swap yapmaktır. Kalanı cidden uzun zaman alır.
Rektifiye olayı bana pek sıcak gelmiyor, piyasada sıfır sandık motor diye satılanların birçoğu da Çin malı düşük kalite imitasyon motorlar diye düşünüyorum.
 
Geri
Üst