190000kmde araca ne bakımları yapılır?

S

Silinen üye 20336

Guest
190000kmde araca ne bakımları yapılabilir değişmesi gereken parçaları varmı bilen varmı benim fazla bilgim yokta


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Önceki bakım dönemlerinde hangi bakımların yapıldığına ait bilgilere sahip olmadan şu bakımların yapılması gerekir demek uygun olmaz. 190.000 km’deki bir araca her türlü bakım yapılması gerekiyor olabilir... Bunların en önemli olanlarından;

-Radyatör ve soğutma suyu hattının tamamı kontrol edilip gerekli parça(radyatör, hortumlar, kelepçeler) ve sarf malzemeleri(soğutma sıvısı) değiştirilmelidir.
-Bütün kayış ve hortumlar kontrol edilmeli ve gerekli olanlar değiştirilmelidir.(V kayışı)
-Bildiğim kadarıyla FD6’da triger zinciri var ve lastik kayışlı olanlar gibi 100 bin km yada 5 yılda bir değişmesi gerekmiyor ancak emin değilim. Bu bilgiyi teyit etmenizi öneririm. Forumda FD6 konusunda çok bilgili üyelerimiz mevcut.
-Baskı balata ve şanzıman yağı. Şanzıman otomatikse yağ değişim aralığı daha kısa oluyor.
-Hava filtresi, motor yağı ve yağ filtresi.
-Fren disk ve balataları. Fren hidroliği.
-Ön düzen, rot. Direksiyon hidroliği.
-Tekerlek bilyaları
-Akü. Oksitlenme varsa temizlenmeli.
-Lastiklerin durumu, balans.
-Klima gazı ve polen filtresi.
-Lpg varsa lpg sistem kontrolleri ve rutin filtre bakımı.
-Subap ayarı.

Bu yazdıklarımın hepsi yapılacak diye bir durum yok elbette. Evvela kontrol edilip geriyorsa bakım yapılmalıdır. İsrafa lüzum yok.
Geçmiş bakım bilgisi hiç yoksa en azından en kısa zamanda hava filtresinin durumuna bakıp gerekliyse değiştirmenizi öneriyorum. Aynı şekilde motor yağı ve filtresini de.

Benim aklıma gelenler bu kadar. Eksikler kalmış olabilir. Konuyu görüp vakti olan üyelerimiz tamamlayacaktır...

Kolaylıklar dilerim.
 
Katılım
28 Haz 2019
Mesajlar
20
Tepki puanı
7
Konum
Antalya
Önceki bakım dönemlerinde hangi bakımların yapıldığına ait bilgilere sahip olmadan şu bakımların yapılması gerekir demek uygun olmaz. 190.000 km’deki bir araca her türlü bakım yapılması gerekiyor olabilir... Bunların en önemli olanlarından;

-Radyatör ve soğutma suyu hattının tamamı kontrol edilip gerekli parça(radyatör, hortumlar, kelepçeler) ve sarf malzemeleri(soğutma sıvısı) değiştirilmelidir.
-Bütün kayış ve hortumlar kontrol edilmeli ve gerekli olanlar değiştirilmelidir.(V kayışı)
-Bildiğim kadarıyla FD6’da triger zinciri var ve lastik kayışlı olanlar gibi 100 bin km yada 5 yılda bir değişmesi gerekmiyor ancak emin değilim. Bu bilgiyi teyit etmenizi öneririm. Forumda FD6 konusunda çok bilgili üyelerimiz mevcut.
-Baskı balata ve şanzıman yağı. Şanzıman otomatikse yağ değişim aralığı daha kısa oluyor.
-Hava filtresi, motor yağı ve yağ filtresi.
-Fren disk ve balataları. Fren hidroliği.
-Ön düzen, rot. Direksiyon hidroliği.
-Tekerlek bilyaları
-Akü. Oksitlenme varsa temizlenmeli.
-Lastiklerin durumu, balans.
-Klima gazı ve polen filtresi.
-Lpg varsa lpg sistem kontrolleri ve rutin filtre bakımı.
-Subap ayarı.

Bu yazdıklarımın hepsi yapılacak diye bir durum yok elbette. Evvela kontrol edilip geriyorsa bakım yapılmalıdır. İsrafa lüzum yok.
Geçmiş bakım bilgisi hiç yoksa en azından en kısa zamanda hava filtresinin durumuna bakıp gerekliyse değiştirmenizi öneriyorum. Aynı şekilde motor yağı ve filtresini de.

Benim aklıma gelenler bu kadar. Eksikler kalmış olabilir. Konuyu görüp vakti olan üyelerimiz tamamlayacaktır...

Kolaylıklar dilerim.

Teşekkürler ben en yakın zamanda bunlara baktırayım


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst