2000 Model 1.4 iS Hakkında Birkaç Soru

Katılım
13 May 2021
Mesajlar
5
Tepki puanı
23
Konum
Bursa, Nilüfer
Aracınız
Civic EK
Merhabalar,

Aşağıda resimleri de bulunan 2000 model 1.4 iS aracımı yaklaşık bir senedir kullanmaktayım. Aldığımda 138.000 km'de idi. Şuanda 143.000 km civarında.

- Ocak ayında 141.000 km'de iken aşağıdaki ağır bakımı gerçekleştirdim. Ustanın da söylediği aracın genel olarak durumunun çok iyi olduğu ve değişecek başka bir şeyinin olmadığıydı. Ancak sizin "şurasını da ara ara kontrol ettir veya burasına baktır" dediğiniz bir konu var mıdır? Örneğin geçenlerde subap değişimi konusunun önemli olduğunu duydum.

- Bir diğer konu; Bursa'da ikamet ediyorum. Servis olarak güvendiğiniz, Civic'ini emanet edebilirsin dediğiniz bir usta/servis var mıdır?

- 5. vites hariç diğer viteslerde 2.000 - 2.500 devir aralığında kalmaya çalışıyorum ancak arada insanın biraz aracı zorlayası geliyor. 2. veya 3. viteste yüksek devirleri(4.000 - 5.000) görmenin araca bir zararı olur mu? Genelde halkın görüşü Honda motorlarının bu konularda başarılı olduğu hatta yüksek devirlerde bahsedilen tork değerlerini verdiği yönünde. Sizin de fikrinizi almak isterim.

- Kasislere girdiğimde ön taraftan hafif "garç gurç" sesleri geliyor. Benim tahminim soğuk pres yaylardan kaynaklanıyordur. Burçlardan kaynaklanacağını söyleyen arkadaşlar da olmuştu. Bu konuda öneriniz nedir? Amortisörcüye göstermek gerekir sanırım.
---
1620923026237.png


---

5861bd0e8cc169a4f35f7fae2c170b93_optimized_768.jpg



77a447f31c7cf634424d32a6973ff85d



970b066c036d75feae3f031cbb42b04b
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,661
Çözümler
6
Tepki puanı
8,724
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
> Maşallah araç çiçek gibi sevgi yüklü. :)
> Usta nelere baktıda gerek yok dedi merak ettim?

Baktıklarınızı elersin.

> Listeniz ağır bakım diye geçmez. Ağır bakım demek. Triger kayış seti, V kayışı ve baskı balata değişimidir.
> Triger kayışı ve V kayışı nasıl? Sene olarak 5 yıl gider.
> Baskı balatayı test edin. Kaçırma ve sertleşme var mı?
> Soğutma suyu mutlaka değiştirin derim. Castrol RF Mavi 3 litre konsantre, 10 litre saf su. Safsu ile sistemi temizleyin ardından antifiriz eklenir.
> Fren hidroliği yağı mutlaka değiştirin derim. Dot 4 Feredo olabilir. Genelde değişmez diye bilinir ve unutulur. 3 senede bir değişmelidir.
> Disk ve balata kontrol, arkası kampana olmalı. Kampanalar çıkarılır balata seviye kontrolü yapılır. Az ise değiştirin. Daha çok var ise zımpara atılır ardından hava ile temizleme yapılır. El freni boşluğu alınır.
> Ön ve arka alt takım rot balans ustalarına kontol ettirilir. Yüksek hızda direksiyon titremesi balans bozukluğunu akla getirir. 4 teker rot ayarıda güzel olur.
> Boğaz kelebeği temizliği yapılırsa güzel olur.
> Subap ayarı rutin yapılır. Geçmiş bilinmiyor ise yaptırın.
> Lpg var ise subap ayarından sonra filtre değişimi, gaz ayarı ve genel kontrol yapılır.
> Far ayarına bakılır. Diğer bütün ampuller kontrol edilir.
> Cam fıskiye motoru ve silecekler.
> Klima var ise klima gazı kontrol.
> Bujiler mutlaka göz ile kontrol edilir.
> Aracınız 90 beygir max gücü 6.400 devirde veriyor. Yani o devire kadar rahat rahat çıkabilirsiniz. Max. tork 4.800 devirde geliyor. Kadrandaki kırmızı alana girmeyin ve kesiciyi kullanmayın.
> Yaylar işlemli ise direkt onları çöpe atın. Yüksek hızda ve virajda yoldan çıkartabilir. Canımız o kadar ucuz değil! Şuan aracın ağırlık merkezi kayık duruyor! Ucuza kaçıp bu tarz işlere giriliyor. İkinci el orjinal helezon yay takımı almanızı öneririm. Lastik ebatlarınızın hepsinin orjinal olmasını öneririm. Life kaldırıp amortisörlerde yağ kaçağı varmı bakılır. Ses için ilk olarak yaylardan şüphelenirdim. Amortisörler çıkartılırsa üst bilyalarıda yağlasınlar.
> Ek olarak ustanın bu araca 5w30 yağ kullanması cesur bir yaklaşım olmuş. Genelde 10w40 kullanılırdı. Markası iyi zamanla yağ azalması yaparmı takip edin. Spor kullanım için 5w30 pek gitmez.
> Özel servis için forumda arama yapabilirsiniz.
> Araç takip kitapçığınız olsun. Yapılanlar, alınanlar, tarih, kilometre ve fiyat bilgilerini kaydedin.
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ocak 2017
Mesajlar
543
Tepki puanı
476
Arkadaşımız gayet güzel yazmış...

Ve acilen o abuk yaylardan kurtulun

Bursa da Honda Kırgızlar bu işin ehli güvenilir adamlardır.
 
Katılım
13 May 2021
Mesajlar
5
Tepki puanı
23
Konum
Bursa, Nilüfer
Aracınız
Civic EK
> Maşallah araç çiçek gibi sevgi yüklü. :)
> Usta nelere baktıda gerek yok dedi merak ettim?

Baktıklarınızı elersin.

> Listeniz ağır bakım diye geçmez. Ağır bakım demek. Triger kayış seti, V kayışı ve baskı balata değişimidir.
> Triger kayışı ve V kayışı nasıl? Sene olarak 5 yıl gider.
> Baskı balatayı test edin. Kaçırma ve sertleşme var mı?
> Soğutma suyu mutlaka değiştirin derim. Castrol RF Mavi 3 litre konsantre, 10 litre saf su. Safsu ile sistemi temizleyin ardından antifiriz eklenir.
> Fren hidroliği yağı mutlaka değiştirin derim. Dot 4 Feredo olabilir. Genelde değişmez diye bilinir ve unutulur. 3 senede bir değişmelidir.
> Disk ve balata kontrol, arkası kampana olmalı. Kampanalar çıkarılır balata seviye kontrolü yapılır. Az ise değiştirin. Daha çok var ise zımpara atılır ardından hava ile temizleme yapılır. El freni boşluğu alınır.
> Ön ve arka alt takım rot balans ustalarına kontol ettirilir. Yüksek hızda direksiyon titremesi balans bozukluğunu akla getirir. 4 teker rot ayarıda güzel olur.
> Boğaz kelebeği temizliği yapılırsa güzel olur.
> Subap ayarı rutin yapılır. Geçmiş bilinmiyor ise yaptırın.
> Lpg var ise subap ayarından sonra filtre değişimi, gaz ayarı ve genel kontrol yapılır.
> Far ayarına bakılır. Diğer bütün ampuller kontrol edilir.
> Cam fıskiye motoru ve silecekler.
> Klima var ise klima gazı kontrol.
> Bujiler mutlaka göz ile kontrol edilir.
> Aracınız 90 beygir max gücü 6.400 devirde veriyor. Yani o devire kadar rahat rahat çıkabilirsiniz. Max. tork 4.800 devirde geliyor. Kadrandaki kırmızı alana girmeyin ve kesiciyi kullanmayın.
> Yaylar işlemli ise direkt onları çöpe atın. Yüksek hızda ve virajda yoldan çıkartabilir. Canımız o kadar ucuz değil! Şuan aracın ağırlık merkezi kayık duruyor! Ucuza kaçıp bu tarz işlere giriliyor. İkinci el orjinal helezon yay takımı almanızı öneririm. Lastik ebatlarınızın hepsinin orjinal olmasını öneririm. Life kaldırıp amortisörlerde yağ kaçağı varmı bakılır. Ses için ilk olarak yaylardan şüphelenirdim. Amortisörler çıkartılırsa üst bilyalarıda yağlasınlar.
> Ek olarak ustanın bu araca 5w30 yağ kullanması cesur bir yaklaşım olmuş. Genelde 10w40 kullanılırdı. Markası iyi zamanla yağ azalması yaparmı takip edin. Spor kullanım için 5w30 pek gitmez.
> Özel servis için forumda arama yapabilirsiniz.
> Araç takip kitapçığınız olsun. Yapılanlar, alınanlar, tarih, kilometre ve fiyat bilgilerini kaydedin.

Öncelikle değer verip zaman ayırıp detaylıca destek olduğunuz için teşekkür ederim.

Bursa'da Renault&Dacia bayisinde sıfır araç satış danışmanlığı yapıyorum. Ancak yaşım gereği ve ilk aracım olmasından kaynaklı çok detaylı bir bilgiye sahip olmadığım için çevremde güvendiğim insanlardan usta tavsiyesi alarak yukarıda belirttiğim ustayı tercih ettim. "Aracın neresinde eksik görüyorsan konuşalım ve karar neticesinde değiştirelim." diyerekten ustaya açık çek verdim. Triger setinin net olarak değişmesini istemiştim eksantrik diye onu kastetmiş olabilir diye düşünüyorum. Buraya atmayı unuttuğum bir önceki küçük bakımda da aşağıdaki işlemleri yapmıştık.

Fren ve balatalara baktığını söylemişti. Arka fren ayarı, el freni ayarı ve temizliğini yaptığını da belirtmişti. Ki bundan sonra frenlerde özellikle el freninde gözle görülür bir değişim hissetmiştim. Şuanda aracımda ciddi bir eksiğin olmadığını düşünüyorum ancak net bir bilgi aktarımı yapılmadığı için Honda'yı avucunun içi gibi bilen bir ustaya götürmek isterim. Birçok masraf yaptığım için bir sonraki bakımda yukarıda yazılan şeyleri ancak o zaman değiştirebileceğimi düşünüyorum. :)

Ayrıca ağır bakım diye nitelendirdiğim bakımdan sonra LPG bakımını da genel olarak yaptırdım.

@kayabey Belirttiğiniz Honda servisi konum olarak bana çok yakın. En yakın zamanda uğrayıp onların da fikirlerini almak isterim. Bundan sonraki ilk bakımımda orayı tercih edeceğim.


1620994980979.png
 
Katılım
15 Ocak 2017
Mesajlar
543
Tepki puanı
476
Oraya gittiğinizde Arif veya Turan bey e ya da Akif bey e bu 5 w30 yağ konusunu sorarsanız aydınlatıcı bilgi alırsınız.

Sentetik, yarı Sentetik
Tam Sentetik vs
 
Son düzenleme:
Geri
Üst