Civic ES7 2002 aracıma farklı radyatör takmışlar

Katılım
27 Tem 2020
Mesajlar
7
Tepki puanı
3
Konum
Antalya
Aracınız
Civic ES7 2002
Merhabalar 2002 manuel vtec2 araç aldım 6 ay kadar önce aldıktan sonra çatlak oldugu için aracımın radyatörü değisti birkaç ay kullandıktan sonra aracımda hararet sorunu oldu özel servislerden bir sonuç alamayınca sorunu bulmak için yetkili servise götürdüm katalizörümün dolu oldugunu contanın hafif yanık oldugunu ve aracıma otomatik viteslerde olan radyatörü taktıklarını söylediler bu radyatörün aracın hararet yapmasında bir rolü varmıdır acaba
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,710
Çözümler
7
Tepki puanı
8,764
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
> Tanışma bölümünde kendinizi tanıtırsanız memnun oluruz.

> Geçmiş olsun.
> Katalizör dolu ise arıza lambasını yakar. Emisyon testinden geçmez. Araç kendini kasar gitmek istemez.
> Conda hasar aldı ise zamanla su kaçırır. Sistemde su çok azalırsa döngü istenilen düzeyde olmaz. Hararet artar.
> Otomatik ile manuel radyatörleri farklımı bilmiyorum. Daha çok radyatörün kapasitesi önemlidir.
> Hararet geniş bir konu başka nedenlerden dolayıda olabilir. İyi araştırmak lazım.

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 
Katılım
27 Tem 2020
Mesajlar
7
Tepki puanı
3
Konum
Antalya
Aracınız
Civic ES7 2002
Hararet olayını da anlatayım babam şehir içinde sürerken hararet birden kırmızıya gelmiş sağa çekip bekleyince biraz düşmüş bizde ertesi gün direk servise götürdük fan müşürü arızalanmış dediler fan müşürü ve termostat değişti yaklaşık aracı 2 hafta kullandım ortanın bir tık altında ve hiç oynamıyordu antalya burdur arası gidip geldim tam şehir içine girdiğimde 2 ışık bekledim tekrar hararet kırmızıya dayandı ben klimayı sıcağa aldım sağa çekinceye kadar düştü hararet her kırmızıya çıktıgında radyatöre yarım litre 1 litre kadar su ekkedik su eksiltmiş servise birdaha gittiğimizde yeni bi fan müşürü taktılar bu arada farklı yerlere de gittim gaz tesisat boruları devirdaim gibi yerlere baktıklarında oralarda da su kaçağı yoktu radyatördeki su bi şekilde azalıyor en son uzun yola çıkacağımda yedek su haznesindeki suya baktıgımda nerdeyse taşacağını gördüm suyu boşalttım max çizgisine getirdim burdura gittim sabah tekrar yola çıkacağımda yine yedek depodaki su ağzına kadar doluktu en son bugün yetkili servise gittiğimde ilk yazdıklarımı söyledi tabi üst kapak açılmadan net bişey de söyleyemiyorlarmış biraz uzun oldu ama daha önce başına gelen varsa tecrübelerinizden faydalanmak isterim
 
Katılım
24 May 2018
Mesajlar
445
Tepki puanı
166
Yaş
37
Konum
Eskişehir
Aracınız
Civic ES7 2002
Bu arada, Hondalar yan sanayi termostattan nefret ediyor, harareti tavana çakı veriyor adeta.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,710
Çözümler
7
Tepki puanı
8,764
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Hararet olayını da anlatayım babam şehir içinde sürerken hararet birden kırmızıya gelmiş sağa çekip bekleyince biraz düşmüş bizde ertesi gün direk servise götürdük fan müşürü arızalanmış dediler fan müşürü ve termostat değişti yaklaşık aracı 2 hafta kullandım ortanın bir tık altında ve hiç oynamıyordu antalya burdur arası gidip geldim tam şehir içine girdiğimde 2 ışık bekledim tekrar hararet kırmızıya dayandı ben klimayı sıcağa aldım sağa çekinceye kadar düştü hararet her kırmızıya çıktıgında radyatöre yarım litre 1 litre kadar su ekkedik su eksiltmiş servise birdaha gittiğimizde yeni bi fan müşürü taktılar bu arada farklı yerlere de gittim gaz tesisat boruları devirdaim gibi yerlere baktıklarında oralarda da su kaçağı yoktu radyatördeki su bi şekilde azalıyor en son uzun yola çıkacağımda yedek su haznesindeki suya baktıgımda nerdeyse taşacağını gördüm suyu boşalttım max çizgisine getirdim burdura gittim sabah tekrar yola çıkacağımda yine yedek depodaki su ağzına kadar doluktu en son bugün yetkili servise gittiğimde ilk yazdıklarımı söyledi tabi üst kapak açılmadan net bişey de söyleyemiyorlarmış biraz uzun oldu ama daha önce başına gelen varsa tecrübelerinizden faydalanmak isterim

> Fan çalışmıyormuda tekrar değiştirdiler?
> Önceden sisteme ne döktüler bilmek lazım. Hatta su varsa kireç yapar tıkar su dönemez.
> Radyatör kapağınız orjinal olmalı. Orjinal olmayan kapak su kaçırır.
> Su seviyesine radyatör kapağından bakılır.
> Yedek su haznesi yarım doldurulur.
> Yüksek sıcaktan conta zarar görmüş olabilir. Buji tarafından basınç vererek radyatör kapağından hava çıkarsa kaçak vardır.
> Sabah radyatör kapağını açtığınızda hava kabarcıkları çıkıyorsa hatta hava girişi vardır.
> Hararetin kırmızı göstergeye kadar yükselmesi ciddi ısı artışı olduğunu gösterir.
> Devir daimede bir bakmak lazım.

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 
Katılım
27 Tem 2020
Mesajlar
7
Tepki puanı
3
Konum
Antalya
Aracınız
Civic ES7 2002
> Fan çalışmıyormuda tekrar değiştirdiler?
> Önceden sisteme ne döktüler bilmek lazım. Hatta su varsa kireç yapar tıkar su dönemez.
> Radyatör kapağınız orjinal olmalı. Orjinal olmayan kapak su kaçırır.
> Su seviyesine radyatör kapağından bakılır.
> Yedek su haznesi yarım doldurulur.
> Yüksek sıcaktan conta zarar görmüş olabilir. Buji tarafından basınç vererek radyatör kapağından hava çıkarsa kaçak vardır.
> Sabah radyatör kapağını açtığınızda hava kabarcıkları çıkıyorsa hatta hava girişi vardır.
> Hararetin kırmızı göstergeye kadar yükselmesi ciddi ısı artışı olduğunu gösterir.
> Devir daimede bir bakmak lazım.

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
Hararet kırmızıya çıktığında fan çalışmıyordu hatta 2. Seferde fan müşürünü değiltirdiler yine fan çalışmadı başka bir tane daha getirip onu taktılar
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,710
Çözümler
7
Tepki puanı
8,764
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Hararet kırmızıya çıktığında fan çalışmıyordu hatta 2. Seferde fan müşürünü değiltirdiler yine fan çalışmadı başka bir tane daha getirip onu taktılar
Sistemde 1-1,5 litre civarı su azalırsa fan otomatik olarak çalışmaz!

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 
Katılım
27 Tem 2020
Mesajlar
7
Tepki puanı
3
Konum
Antalya
Aracınız
Civic ES7 2002
Yarın başka bir yere gidip baktıracağım hemde conta değişirse üst kapak taşlanırsa fiyat alacağım yaptırmak sıkıntı değil ama farklı bir yerde de sıkıntı varsa sonradan tekrar hararet sorunu yaşamak istemiyorum kaç tane de yere gösterdim herhangi bir yerde kaçak da yok diyorlar araçta şuan sıkıntı da yok diyorlar ama uzun yola çıktığımda oluyor bu sıkıntı yolda giderken olsun rampada olsun herhangi bir güç kaybı da yok durunca bi anda fırlıyor birde katalizörle ilgili servis 8500 lira diyor katalizörü iptal etsem başka bi egsoz modifikasyonu yapmam gerekirmi
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,710
Çözümler
7
Tepki puanı
8,764
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Yarın başka bir yere gidip baktıracağım hemde conta değişirse üst kapak taşlanırsa fiyat alacağım yaptırmak sıkıntı değil ama farklı bir yerde de sıkıntı varsa sonradan tekrar hararet sorunu yaşamak istemiyorum kaç tane de yere gösterdim herhangi bir yerde kaçak da yok diyorlar araçta şuan sıkıntı da yok diyorlar ama uzun yola çıktığımda oluyor bu sıkıntı yolda giderken olsun rampada olsun herhangi bir güç kaybı da yok durunca bi anda fırlıyor birde katalizörle ilgili servis 8500 lira diyor katalizörü iptal etsem başka bi egsoz modifikasyonu yapmam gerekirmi
> Conta değişimi işcilik dahil 1.500 tl. civarıdır. Conta olarak stone gibi kaliteli marka kullanılmalıdır.
> Asıl sorun conta ise açmaya değer. Fakat bu kadar para harcadıktan sonra problem geçmez ise çok üzülürsünüz!
> Hortumlarda kılcal çatlak varsa yüksek ısı ve basınçta buralardan kaçak olabilir. Şehir içinde farkedilmez. Renkli antifiriz kullanılır. Ardından araç sıkıştırılarak sürülür akabinde hortumlara bakılır. Renk veren hortumlar varsa değiştirir.
> Su azalma miktarınız azar azar oluyor. Uzun yolda olduğu için hortumar ve conta dikkat çekiyor. Bakan usta burada çok önemli. Nokta atışı bir tespit yapmalı. İnşâallah problemi bulursunuz.


Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 
Geri
Üst