Merhaba.
Aracıma her zaman su eklemesini radyatörden yapıyordum. Uzun yola çıkmadan önce hem radyatöre hemde daha önce doldurmadığım yedek su deposuna maks. seviyesinin biraz altına kadar su doldurdum ve yola çıktım. 600 km yol yaptıktan ve motor soğuduktan sonra baktım ki yedek su deposu ağzına kadar dolu ve radyatörde ki su azalmıştı. Herhalde motor çalışınca suyu tekrar çekicek dedim ve o şekilde yola devam ettim. Ara ara kontrollerimde hep aynı manzara ile karşılaştım. En son, bir benzinlikte motoru durdurmadan bir kaç dakika bekledikten sonra hararetin yükseldiğini gördüm fakat fan çalışıyordu, motoru kapattım. Tekrar yedek su deposuna baktım su vardı radyatörü sıcak diye açamadım. Bu şekilde tekrar evime geldim yolda tüm bu yolculuk sırasında, benzinlikte bekleme hariç tek bir hararet yapmadı hatta ibrede dalgalanma bile olmadı. Şehrimde şehir içi trafikte artık hararet yükselmeye başlayınca son bir kontrol yaptım yedek depo yine dolu, ama bu sefer soğuyunca radyatöre su ekledim ve o günden beri hararet yapmıyor. yedek depoda ki su'nun ise kendiliğinden boşaldığını fark ettim.
Şimdi soruma gelince ,
radyatörde ki su neden yedek depo ağzına kadar dolacak şekilde gider?
bu yedek depoda ki su neden radyatöre geri dönmüyor ?
radyatöre su koyduğumda neden yedek depo kendiliğinden boşalıyor?
( radyatörüm kale marka ile değişmişti üzerinde 0.9 bar kapak vardı şehre geri dönünce orjinal 1.1 bar olanla değiştirdim, ayıca bir usta radyatöre sıvı içeren bir tüp tutarak çok azda olsa contada sıkıntı olduğunu söyledi. Eski radyatör kapağı biraz su kaçırıyordu yenisinde daha görmedim.)
Teşekkürler.
Aracıma her zaman su eklemesini radyatörden yapıyordum. Uzun yola çıkmadan önce hem radyatöre hemde daha önce doldurmadığım yedek su deposuna maks. seviyesinin biraz altına kadar su doldurdum ve yola çıktım. 600 km yol yaptıktan ve motor soğuduktan sonra baktım ki yedek su deposu ağzına kadar dolu ve radyatörde ki su azalmıştı. Herhalde motor çalışınca suyu tekrar çekicek dedim ve o şekilde yola devam ettim. Ara ara kontrollerimde hep aynı manzara ile karşılaştım. En son, bir benzinlikte motoru durdurmadan bir kaç dakika bekledikten sonra hararetin yükseldiğini gördüm fakat fan çalışıyordu, motoru kapattım. Tekrar yedek su deposuna baktım su vardı radyatörü sıcak diye açamadım. Bu şekilde tekrar evime geldim yolda tüm bu yolculuk sırasında, benzinlikte bekleme hariç tek bir hararet yapmadı hatta ibrede dalgalanma bile olmadı. Şehrimde şehir içi trafikte artık hararet yükselmeye başlayınca son bir kontrol yaptım yedek depo yine dolu, ama bu sefer soğuyunca radyatöre su ekledim ve o günden beri hararet yapmıyor. yedek depoda ki su'nun ise kendiliğinden boşaldığını fark ettim.
Şimdi soruma gelince ,
radyatörde ki su neden yedek depo ağzına kadar dolacak şekilde gider?
bu yedek depoda ki su neden radyatöre geri dönmüyor ?
radyatöre su koyduğumda neden yedek depo kendiliğinden boşalıyor?
( radyatörüm kale marka ile değişmişti üzerinde 0.9 bar kapak vardı şehre geri dönünce orjinal 1.1 bar olanla değiştirdim, ayıca bir usta radyatöre sıvı içeren bir tüp tutarak çok azda olsa contada sıkıntı olduğunu söyledi. Eski radyatör kapağı biraz su kaçırıyordu yenisinde daha görmedim.)
Teşekkürler.
Son düzenleme: