Civic ES7 2002 civic radyatör ve yedek su deposu sorunu

Katılım
27 Ocak 2019
Mesajlar
18
Tepki puanı
11
Konum
İzmir
Aracınız
Civic ES7 2002
Merhaba.

Aracıma her zaman su eklemesini radyatörden yapıyordum. Uzun yola çıkmadan önce hem radyatöre hemde daha önce doldurmadığım yedek su deposuna maks. seviyesinin biraz altına kadar su doldurdum ve yola çıktım. 600 km yol yaptıktan ve motor soğuduktan sonra baktım ki yedek su deposu ağzına kadar dolu ve radyatörde ki su azalmıştı. Herhalde motor çalışınca suyu tekrar çekicek dedim ve o şekilde yola devam ettim. Ara ara kontrollerimde hep aynı manzara ile karşılaştım. En son, bir benzinlikte motoru durdurmadan bir kaç dakika bekledikten sonra hararetin yükseldiğini gördüm fakat fan çalışıyordu, motoru kapattım. Tekrar yedek su deposuna baktım su vardı radyatörü sıcak diye açamadım. Bu şekilde tekrar evime geldim yolda tüm bu yolculuk sırasında, benzinlikte bekleme hariç tek bir hararet yapmadı hatta ibrede dalgalanma bile olmadı. Şehrimde şehir içi trafikte artık hararet yükselmeye başlayınca son bir kontrol yaptım yedek depo yine dolu, ama bu sefer soğuyunca radyatöre su ekledim ve o günden beri hararet yapmıyor. yedek depoda ki su'nun ise kendiliğinden boşaldığını fark ettim.

Şimdi soruma gelince ,

radyatörde ki su neden yedek depo ağzına kadar dolacak şekilde gider?

bu yedek depoda ki su neden radyatöre geri dönmüyor ?

radyatöre su koyduğumda neden yedek depo kendiliğinden boşalıyor?


( radyatörüm kale marka ile değişmişti üzerinde 0.9 bar kapak vardı şehre geri dönünce orjinal 1.1 bar olanla değiştirdim, ayıca bir usta radyatöre sıvı içeren bir tüp tutarak çok azda olsa contada sıkıntı olduğunu söyledi. Eski radyatör kapağı biraz su kaçırıyordu yenisinde daha görmedim.)

Teşekkürler.
 
Son düzenleme:

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,942
Çözümler
9
Tepki puanı
8,943
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Geçmiş olsun. Soğutma suyu ciddi bir mesele. Sizi tebrik ederim. Aracınızı iyi takip etmişsiniz.
Benim düşümcem.
> Uzun yola çıktınız. Soğutma suyu ısınır ve genleşir. Genleşen su yedek depoya aktarılır. Başka yerlere zarar vermemek adına. Buda normaldir.
> Kapak ayrıntısı çok önemli! Eski kapağınızın basıncı düşük. Tahminimce su genleşiyor. Yedek depoya aktarıyor. Basınç artıyor. Kapak buna fazla dayanmıyor ve su kaçırmaya başlıyor. Sistemdeki su zamanla azalıyor. Su sirkülasyonu yavaşlıyor ve hararet artıyor.
> Petrolde gördüğünüz yedek depodaki su fazlalığı normal. Çünkü aracınız hala sıcak.
> Yol bitti. Araç dinlendi su soğudu kapaktan bu sefer hava çekmiş ise yedek depodaki su tekrar sisteme girememiş olabilir.
> Şuan kapak orijinal 1.1 takılı. Radyatör ve yedek depoyu doldurup. Şehirler arası (çok uzun olmasına gerek yok) bir yolculuk yapılıp veya aracı sıkıştırıp devirli kullandıktan sonra sabah su seviyerine tekrar kontrol edilip bakılsa fena olmaz.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Ocak 2019
Mesajlar
18
Tepki puanı
11
Konum
İzmir
Aracınız
Civic ES7 2002
Cevabınız ve güzel anlatımınız için çok teşekküre derim. Tavsiyenizi bugün deneyip yarın sonucu foruma yazıcam.

Tekrardan teşekkürler ve iyi günler.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,942
Çözümler
9
Tepki puanı
8,943
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Cevabınız ve güzel anlatımınız için çok teşekküre derim. Tavsiyenizi bugün deneyip yarın sonucu foruma yazıcam.

Tekrardan teşekkürler ve iyi günler.
Rica ederim. Yardımcı olabildiysek ne mutlu.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Katılım
27 Ocak 2019
Mesajlar
18
Tepki puanı
11
Konum
İzmir
Aracınız
Civic ES7 2002
Merhaba, biraz geç oldu kusura bakmayın.

Denemelerim sonucunda su seviyesinde değişiklik görmedim. Sanırım problem düşük basınçlı radyatör kapağından kaynaklanıyormuş. İlginize teşekkür ederim.

İyi günler..
 
Katılım
27 Ocak 2019
Mesajlar
18
Tepki puanı
11
Konum
İzmir
Aracınız
Civic ES7 2002
Tekrar merhaba.

Son denememden sonra kaçak olmadığına karar vermiştim, dünkü kontrolümde yedek depoda su olmadığını hatta radyatörde de azalma olduğunu gördüm. Sanırım sorun başka birşeyden kaynaklanıyor olabilir mi ? İlk hareret sorunu yaşadığımda bir usta radyatöre bir sıvı tutarak hafif bir conta yanığı olduğunu söylemişti sebep bu olabilir mi?

Teşekkürler, iyi günler.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,942
Çözümler
9
Tepki puanı
8,943
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Borularda ve Radyatörde kaçak varmı bakılabilir. Conta için ise radyatör kapağını açtığınızda kabarcıklar çıkar. Birde buji girişlerinde kompresör ile tek tek hava verilip radyatör kapağının oradaki sudan hava geliyormu diye bakılabilir. Gaza basınca egzosdan beyaz duman varmı kontrol edilir. Araç çalışırken yağ çubuğunu çekip duman veya hava geliyormu diye bir bakılır.
Tekrar merhaba.

Son denememden sonra kaçak olmadığına karar vermiştim, dünkü kontrolümde yedek depoda su olmadığını hatta radyatörde de azalma olduğunu gördüm. Sanırım sorun başka birşeyden kaynaklanıyor olabilir mi ? İlk hareret sorunu yaşadığımda bir usta radyatöre bir sıvı tutarak hafif bir conta yanığı olduğunu söylemişti sebep bu olabilir mi?

Teşekkürler, iyi günler.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Eki 2019
Mesajlar
16
Tepki puanı
20
Konum
samsun
Aracının contası azıcık yanmış. Kesinlikle 0.9 bar kapaktan kaynaklı contan zedelenmiş. Hatta aracını kullanırken, 1.1 barlık kapak ile hararetin normal görünecek, ama radyatör hortumunun sert olduğunu göreceksin. Tıpkı benim yaşadıklarımı yaşamışsın. Bende radyatör değiştim, adam 0.9 barlık kapak verdi, işkillenmiştim ama bir bildiği vardır diye üstelemedim.sonrasında aynı senin yaşadıklarını yaşadım. Hatta kapağı 1.1 barlık olan ile değiştirdiğimde herşey normal geldi bana hararet yok oldu, ama hafif su eksiltmesi vardı motoru zorlandığım halde hararet yükselmiyordu, lakin radyatör borusu sert idi ve beni düşünfürüyordu. Ustaya bujilrtin kafası ıslanmış mı diye bakalım dedim derken bujiyi sökerken buji kesti olmadı çıkaramadık ve kapağı sökmeye karar verdik, 4 sibop eğilmiş contam zedelenmişti...
Merhaba, biraz geç oldu kusura bakmayın.

Denemelerim sonucunda su seviyesinde değişiklik görmedim. Sanırım problem düşük basınçlı radyatör kapağından kaynaklanıyormuş. İlginize teşekkür ederim.

İyi günler..
...

C6903 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
27 Ocak 2019
Mesajlar
18
Tepki puanı
11
Konum
İzmir
Aracınız
Civic ES7 2002
Aracının contası azıcık yanmış. Kesinlikle 0.9 bar kapaktan kaynaklı contan zedelenmiş. Hatta aracını kullanırken, 1.1 barlık kapak ile hararetin normal görünecek, ama radyatör hortumunun sert olduğunu göreceksin. Tıpkı benim yaşadıklarımı yaşamışsın. Bende radyatör değiştim, adam 0.9 barlık kapak verdi, işkillenmiştim ama bir bildiği vardır diye üstelemedim.sonrasında aynı senin yaşadıklarını yaşadım. Hatta kapağı 1.1 barlık olan ile değiştirdiğimde herşey normal geldi bana hararet yok oldu, ama hafif su eksiltmesi vardı motoru zorlandığım halde hararet yükselmiyordu, lakin radyatör borusu sert idi ve beni düşünfürüyordu. Ustaya bujilrtin kafası ıslanmış mı diye bakalım dedim derken bujiyi sökerken buji kesti olmadı çıkaramadık ve kapağı sökmeye karar verdik, 4 sibop eğilmiş contam zedelenmişti... ...

C6903 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Merhabalar. Bir ay önce radyatörü ve yedek şu deposunu doldurdum. Bugünkü kontrolümde dediğiniz gibi yedek su deposunun min seviyesine düştüğünü gördüm. Sizinle aynı şekilde hortumlar sert oluyor ve su eksilmesi yaşıyorum fakat hararete dair hiç birşey yok. Anlaşılan kapak sökülecek. Cevabınız için teşekkür ederim.
 
Katılım
27 Ocak 2019
Mesajlar
18
Tepki puanı
11
Konum
İzmir
Aracınız
Civic ES7 2002
Selamlar, konuyu hortlatıyorum.

Arabaya 1.1 lik radyatör kapağı aldıktan sonra yıllardır sorunsuz şekilde kullanıyordum. Dün yola çıkmak için radyatör su seviyesini kontrol ettim ve eksiği doldurdum. Aynı zamanda yedek depo da ağzına yakın seviyede doluydu fakat onu hiç elllemiyorum kendi kendine seviye değişiyor. İzmirden uşağa geldiğimde ışıklarda hararet maks seviyesine yaklaştı hemen aracı durdurdum soğumasını bekledim. Yedek depo ağzına kadar doluyken radyatör yaklaşık 1 litre su aldı. Polatlıya yaklaşırken yine hareket yükselmeye başladı ve bu sefer yaklaşık 1.5 litre su aldı. En son ankarada park ederken yine yükseliyordu. Yedek depoda su seviyesi hiç değişmiyor hep ağzına yakın seviyede. Yedek deponun üzeri ve yakınlarında hafif ıslaklık oluyor.

Yarın yedek depodaki suyu maks seviyesine çekip harareti kontrol edicem. Yükselirse yeni radyatör kapağı alıp deniycem. Değişiklik olmaz ise artık ne yapacağımı bilmiyorum.
 
Geri
Üst