2002 ES kalkış anında silkeleme

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan taydin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
12 Kas 2021
Mesajlar
7
Tepki puanı
1
Konum
Kocaeli
Aracınız
Civic ES7 2002
Merhaba foruma yeni üye oldum. 2002 model Honda Civic sedan 1.6 ES arabamda bir süredir (yıllardır :) ) ilk kalkış anında bazan titreme ve silkeleme yapıyor. İlk motoru çalıştırıp park yerinden ayrılırken olmuyor, ama mesela FSM köprüde trafik sıkışıklığında dur kalk yaparken bu silkelemeyi her seferinde yapıyor. Silkeleme oldukça şiddetli ve ancak gaza yüklenip motor devrini yükseltirsem temiz kalkış yapabiliyorum. Sorun ne olabilir acaba?

Motor lambası da yıllardır yanıyor. Evet biliyorum, arabayı çok ihmal ettim, ama sürekli kullandığım bir araç olmadığı için hep erteledim. En kısa zamanda servise götürüp full her şeyini elden geçirteceğim. Ama bir yandan da bu arabayı mekanik olarak anlamak öğrenmek istiyorum. Servis Manual'ı internette buldum ve indirdim, kritik olmayan tamirleri kendim yapmak istiyorum. O yüzden bu soru daha çok bilgi edinme amaçlı. Yoksa motora kendim müdahale etme niyedim (en azından şimdilik) yok.

Geçen gün de 100 km lik yola çıktım, arada bir, motor devri ile artan bir tıkırtı sesi duydum. Acaba radyatör fanı mı sürtüyor diye kenara çekip baktım, fan serbest idi. Yola devam ettim, gene 10 dakikada bir tıkırtı sesi. Bir süre sonra koku da gelmeye başladı. Paralı yoldayım, duramadım ve devam ettim. Sonunda koku ve tıkırtı kesildi. Yazarken de bir yandan düşünüyorum. Acaba debriyaj balatasında mı sorun?

Birçok şeyini ihmal ettim bu arabanın, ama peryodik bakımlarını hiç ihmal etmedim. 6 ayda bir de düzenli olarak, kilometre yapayım yapmayayım motor yağını değiştirdim.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,943
Çözümler
9
Tepki puanı
8,943
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
- Tanışma bölümünde kendinizi tanıtırsanız memnun oluruz.

- Geçmiş olsun.
- Aracınızın genel bir bakımdan geçmesi lazım. Baskı balata testi, bujiler, bobinler, subap ayarı, boğaz kelebeği temizliği, antifiriz, lpg sistemi, ön alt takım, teker rulmanları, disk balata fren hidroliği vs.
 
Katılım
12 Kas 2021
Mesajlar
7
Tepki puanı
1
Konum
Kocaeli
Aracınız
Civic ES7 2002
Aracınızın genel bir bakımdan geçmesi lazım. Baskı balata testi, bujiler, bobinler, subap ayarı, boğaz kelebeği temizliği, antifiriz, lpg sistemi, ön alt takım, teker rulmanları, disk balata fren hidroliği vs.

Evet komple restorasyonunu yapmak istiyorum. Bu arabayı birçok tanıdığım satın almak istiyor. Yıkama yerine götürüyorum oradaki esnaf soruyor satılık mı diye. Benzinciye gidiyorum pompacı soruyor satılık mı diye :) İkinci el piyayası iyi gibi duruyor, ama yeni bir arabaya hiç özenmiyorum.
 
Katılım
12 Kas 2021
Mesajlar
7
Tepki puanı
1
Konum
Kocaeli
Aracınız
Civic ES7 2002
Bugün Honda servisinden telefon geldi. Arabayı incelemişler ve mekanik sorunların tamiri için 30 bin TL, kaporta boyası için de ayrı olarak 30 bin TL istedi. Yarın arabayı alacağım servisten.

Ustaların arıza ile ilgili ekspertiz tespitleri de mantık yapmadı bana. Değiştirmek istedikleri şeyler Klima ile ilgili parçalar (pompa, kayış, kasnak), oksijen sensörü, triger kayışı vs. Bunların arabada kalkışta ve 4000 deviri geçince titreme yapmayacağını düşünüyorum. Benim için en kritik olan bu sorun ile ilgili hiçbir görüş ifade etmediler.

Neyse, servisten ümidi kestim. Belli ki beni yolunacak tavuk zannettiler. Servis olmayan, İyi bir Honda ustası tavsiyeniz varsa Gebze veya civarında duymak isterim.
 
Katılım
12 Kas 2021
Mesajlar
7
Tepki puanı
1
Konum
Kocaeli
Aracınız
Civic ES7 2002
Ha bir de şöyle birşey dedi: Sadece klima kasnağının fiyati 4000 küsür TL imiş :LOL: Teşekkürler, almayayım. Ben kendi atölyemde onu 50 TL ye yaparım.
 
Katılım
15 Eyl 2020
Mesajlar
164
Tepki puanı
38
Konum
istanbul
Aracınız
Civic ES7 2006
Merhaba foruma yeni üye oldum. 2002 model Honda Civic sedan 1.6 ES arabamda bir süredir (yıllardır :) ) ilk kalkış anında bazan titreme ve silkeleme yapıyor. İlk motoru çalıştırıp park yerinden ayrılırken olmuyor, ama mesela FSM köprüde trafik sıkışıklığında dur kalk yaparken bu silkelemeyi her seferinde yapıyor. Silkeleme oldukça şiddetli ve ancak gaza yüklenip motor devrini yükseltirsem temiz kalkış yapabiliyorum. Sorun ne olabilir acaba?

Motor lambası da yıllardır yanıyor. Evet biliyorum, arabayı çok ihmal ettim, ama sürekli kullandığım bir araç olmadığı için hep erteledim. En kısa zamanda servise götürüp full her şeyini elden geçirteceğim. Ama bir yandan da bu arabayı mekanik olarak anlamak öğrenmek istiyorum. Servis Manual'ı internette buldum ve indirdim, kritik olmayan tamirleri kendim yapmak istiyorum. O yüzden bu soru daha çok bilgi edinme amaçlı. Yoksa motora kendim müdahale etme niyedim (en azından şimdilik) yok.

Geçen gün de 100 km lik yola çıktım, arada bir, motor devri ile artan bir tıkırtı sesi duydum. Acaba radyatör fanı mı sürtüyor diye kenara çekip baktım, fan serbest idi. Yola devam ettim, gene 10 dakikada bir tıkırtı sesi. Bir süre sonra koku da gelmeye başladı. Paralı yoldayım, duramadım ve devam ettim. Sonunda koku ve tıkırtı kesildi. Yazarken de bir yandan düşünüyorum. Acaba debriyaj balatasında mı sorun?

Birçok şeyini ihmal ettim bu arabanın, ama peryodik bakımlarını hiç ihmal etmedim. 6 ayda bir de düzenli olarak, kilometre yapayım yapmayayım motor yağını değiştirdim.
hocam senin sorunun debriyaj baskı balata yada baskı balatan bitik değilse volanttan yapar. genelde baskı balata yüzünden silkeleyen araçlarda baskı balata set değişirken kurtarıyorsa volant da taşlanır.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,943
Çözümler
9
Tepki puanı
8,943
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Bugün Honda servisinden telefon geldi. Arabayı incelemişler ve mekanik sorunların tamiri için 30 bin TL, kaporta boyası için de ayrı olarak 30 bin TL istedi. Yarın arabayı alacağım servisten.

Ustaların arıza ile ilgili ekspertiz tespitleri de mantık yapmadı bana. Değiştirmek istedikleri şeyler Klima ile ilgili parçalar (pompa, kayış, kasnak), oksijen sensörü, triger kayışı vs. Bunların arabada kalkışta ve 4000 deviri geçince titreme yapmayacağını düşünüyorum. Benim için en kritik olan bu sorun ile ilgili hiçbir görüş ifade etmediler.

Neyse, servisten ümidi kestim. Belli ki beni yolunacak tavuk zannettiler. Servis olmayan, İyi bir Honda ustası tavsiyeniz varsa Gebze veya civarında duymak isterim.
Hocam gebzede çok seçenek yok. Honda Kamar'a gidip görüşebilirsiniz. Usta kendisi bir test sürüşü yapsın. Yetkili serviste vurmamış direkt öldürmüş.
 
Geri
Üst