2006/2009 crv hakkında bilgilendirirmisiniz

Katılım
14 Mar 2021
Mesajlar
4
Tepki puanı
2
Konum
Ankara
Aracınız
Diğer Markalar
Merhabalar. 2006/9 arası CVR almayı düşünüyorum. 1 haftadır orda burda ve sarı sitede ilanlara bakıyorum da çoğunlukla km 300ü geçmiş yüksek ve motoru yeni yaptırıldı denilen ilanlar var. 250kmyi geçince motordan riske mi giriyoruz? Elimizde patlamasın. İlk defa honda marka araç alacağım. Motoru, ustası ve parça fiyatları hakkında meraktayım.
4çeker mi 2 çekermi? Dolusu boşu paketleri? Aklınızdaki tüm bilgiye ihtiyacım var Şu an 2011 focus 3 sahibiyim. Satıo cvr alacağım. Sen manyakmısın diyen çok oldu. Ama hem ailemiz genişlediği için hemde yaz gelsinde tatil turnemize çıkalım niyetiyle alacağım. Her koşulda kullanabileyim diye cvr tercih ediyorum. Tavsiye ve bilgilendirmelerinizi bekliyorum.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bahsettiğiniz CRVler akıllı çekiş sistemine sahiptir, rutinde önden çekişliyken gerektiği durumlarda 4 çekere geçiş yapar.
Bence almayı düşündüğünüz aracı mutlaka bildiğiniz bir yol güzergahında kullanarak deneyimleyin.

Motor hususunda normal şartlarda CRV-Civic gibi araçların motorları zamanında bakımı yapılmışsa 300bin km.leri zorlanmadan görmesi lazım ancak bakım eksikleri mevcut ve uygun olmayan LPG montajı-ayarları gibi faktörler araçların çok daha kısa sürede motor ve şanzıman rektifiye ihtiyacı görmesine neden oluyor. Aslında Honda'nın orjinal parçası oldukça dayanıklıdır ve yurtdışında fiyatı normal seviyelerdedir ancak ülkemizde Honda'nın orjinal parçası servis harici pek yok ve serviste de parça fiyatları maalesef çok yüksek. Tabi yurtdışından kargo+gümrük parası ile birlikte servisten daha uyguna birçok parça aldığım oldu ama buna gerek olmamasını isterdim.
Kısacası bu piyasada geçmişini iyi öğrenebileceğiniz araç harici yanaşmayın, çünkü bahsettiğiniz araç Honda olsa da 12 yaşından büyük olacak ve bakımları-parça değişimleri zamanında yapılmamışsa bu işlemleri yükü üstünüze kalacaktır.
 
Katılım
14 Mar 2021
Mesajlar
4
Tepki puanı
2
Konum
Ankara
Aracınız
Diğer Markalar
Bahsettiğiniz CRVler akıllı çekiş sistemine sahiptir, rutinde önden çekişliyken gerektiği durumlarda 4 çekere geçiş yapar.
Bence almayı düşündüğünüz aracı mutlaka bildiğiniz bir yol güzergahında kullanarak deneyimleyin.

Motor hususunda normal şartlarda CRV-Civic gibi araçların motorları zamanında bakımı yapılmışsa 300bin km.leri zorlanmadan görmesi lazım ancak bakım eksikleri mevcut ve uygun olmayan LPG montajı-ayarları gibi faktörler araçların çok daha kısa sürede motor ve şanzıman rektifiye ihtiyacı görmesine neden oluyor. Aslında Honda'nın orjinal parçası oldukça dayanıklıdır ve yurtdışında fiyatı normal seviyelerdedir ancak ülkemizde Honda'nın orjinal parçası servis harici pek yok ve serviste de parça fiyatları maalesef çok yüksek. Tabi yurtdışından kargo+gümrük parası ile birlikte servisten daha uyguna birçok parça aldığım oldu ama buna gerek olmamasını isterdim.
Kısacası bu piyasada geçmişini iyi öğrenebileceğiniz araç harici yanaşmayın, çünkü bahsettiğiniz araç Honda olsa da 12 yaşından büyük olacak ve bakımları-parça değişimleri zamanında yapılmamışsa bu işlemleri yükü üstünüze kalacaktır.
Eveeet çok teşekkür ederim crv arama çabalarım devam ediyor umarım dediğiniz gibi temiz bi araç denk gelir. Peki şunu sormak istiyorum araç akıllı dediniz ortama göre 4 çekere geçiyor dediniz. Peki çekiş ayarlarını kensimiz kontrol edemiyormuyuz manuel olarak?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Eveeet çok teşekkür ederim crv arama çabalarım devam ediyor umarım dediğiniz gibi temiz bi araç denk gelir. Peki şunu sormak istiyorum araç akıllı dediniz ortama göre 4 çekere geçiyor dediniz. Peki çekiş ayarlarını kensimiz kontrol edemiyormuyuz manuel olarak?
Bildiğim kadarı ile çekiş kontrolle birlikte ön tekerlerin boşa döndüğünü farkettiği anda arka tekerlere de güç göndermeye başlıyor, linkteki videoların fikir vermesi açısından faydalı olacağını düşünüyorum.

 
Katılım
14 Mar 2021
Mesajlar
4
Tepki puanı
2
Konum
Ankara
Aracınız
Diğer Markalar
Bildiğim kadarı ile çekiş kontrolle birlikte ön tekerlerin boşa döndüğünü farkettiği anda arka tekerlere de güç göndermeye başlıyor, linkteki videoların fikir vermesi açısından faydalı olacağını düşünüyorum.

İlk video gayet açıklayıcı oldu gecikme süreleri gayet açık. İkinci video daha çok ingilizce olduğu için biraz gayret gerekti ama anlaşıldı :) tekrardan çok teşekkür ediyorum.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Otomatik transfer kutulu birçok SUV manuel olarak 4x4 e aldığımızda 50km sonunda arka tekerlekleri boşa çıkarıyor yada belli bir hızdan sonra 30-50-60 vs. üzeri devreden çıkıyor,

otomatik modunda arkalar sadece ön tekerlekler patinaja girerse devreye giriyor ön tekerlek normal çekiyorsa arkalar devreye girmiyor.

Piyasadaki kullanıcı esnekliği ön planda olan bütün kibar yapıdaki SUV lerde vaziyet hemen hemen böyle olması lazım, 100-120km ye kadar dört çekerle gideni pek yok.

eskiden çok daha güzel arazi makinaları vardı, ön ve arka diferansiyel kilidi, ortadaki transfer kutusunda 4x4 kilidi gibi kabinde orta kolonunda bir sürü kol manivela mandal olan arazi araçları vardı ancak onları kullanması çok ta kolay değil mesela asfalt yolda ön veya arka diferansiyeli kilitlerseniz dönüş turunuz haliyle azalıyor bununla beraber kilitli halde iken asla park manevrası yapamazsınız o şekilde kilitli halde çok zorlarsanız da diferansiyel dişlileri sıyırabiliyor kırabiliyor. Bu yüzden pekçok eski arazi aracı mutlaka şanzıman revizyonu görmüştür. Yeniler ise otomatik olduğu için kullanıcıya karşı fail safe düzenindeler, diferansiyel kilidi birçok kibar yapılı SUV de zaten yok genelde sadece açık diferansiyel ve 4x4 modu var çoğu zaman yetiyor. Kilitli diferansiyel yada otomatik transfer kutusu her zaman ilave bakım maliyeti getirir, az yada çok. Ama bu parçalar sıklıkla bakım görmediği için bu masraflar çok göze batmaz.

4x4 ile TÜV muayenesine girdiğiniz zaman operatöre özellikle belirtmekte fayda vardır, fren testi yaparken transfer kutusunu bozabiliyorlar bu yüzden ciddi sorun yaşayanlar oldu. Arka tekerlekleri boşa çıkaran aparat takmaları gerekiyor eğer takmadan 4x4 modunda kanala sokup ön tekerlekleri döndürmeye çalışırlarsa arkadan çatırtılar gelebiliyor arıza lambası yakabiliyor.

Bazı SUV sahiplerine ise çok kızıyorum ve onları kınıyorum... neden derseniz? bu SUV ler asla otobanda aşırı hız yapma makinesi değillerdir. Arazi kabiliyeti gelişmiş yüksek yapılı araçlardır 1600-1800kg luk bu yüksek cüsse ile otobanda 200-220km hızları zorlamak gereksizdir bir problem olduğu zaman ufak bir otomobil gibi çabuk biçimde duramazsınız yada yüksek hızda otomobil gibi manevra yapamazsınız, SUV lerin kötü aero verimi olsun, ağır kütlesi olsun aşırı hız SUV için hoş birşey değil, gücü yerinde ve zamanında doğru kullanmak gerekir, doğrusu budur. Ama karda, kışta, çamurda, piknikte sizin bir numaralı dostunuz olur.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
İlk video gayet açıklayıcı oldu gecikme süreleri gayet açık. İkinci video daha çok ingilizce olduğu için biraz gayret gerekti ama anlaşıldı :) tekrardan çok teşekkür ediyorum.
Rica ederim, keyifli forumlar :)
 
Katılım
14 Mar 2021
Mesajlar
4
Tepki puanı
2
Konum
Ankara
Aracınız
Diğer Markalar
Otomatik transfer kutulu birçok SUV manuel olarak 4x4 e aldığımızda 50km sonunda arka tekerlekleri boşa çıkarıyor yada belli bir hızdan sonra 30-50-60 vs. üzeri devreden çıkıyor,

otomatik modunda arkalar sadece ön tekerlekler patinaja girerse devreye giriyor ön tekerlek normal çekiyorsa arkalar devreye girmiyor.

Piyasadaki kullanıcı esnekliği ön planda olan bütün kibar yapıdaki SUV lerde vaziyet hemen hemen böyle olması lazım, 100-120km ye kadar dört çekerle gideni pek yok.

eskiden çok daha güzel arazi makinaları vardı, ön ve arka diferansiyel kilidi, ortadaki transfer kutusunda 4x4 kilidi gibi kabinde orta kolonunda bir sürü kol manivela mandal olan arazi araçları vardı ancak onları kullanması çok ta kolay değil mesela asfalt yolda ön veya arka diferansiyeli kilitlerseniz dönüş turunuz haliyle azalıyor bununla beraber kilitli halde iken asla park manevrası yapamazsınız o şekilde kilitli halde çok zorlarsanız da diferansiyel dişlileri sıyırabiliyor kırabiliyor. Bu yüzden pekçok eski arazi aracı mutlaka şanzıman revizyonu görmüştür. Yeniler ise otomatik olduğu için kullanıcıya karşı fail safe düzenindeler, diferansiyel kilidi birçok kibar yapılı SUV de zaten yok genelde sadece açık diferansiyel ve 4x4 modu var çoğu zaman yetiyor. Kilitli diferansiyel yada otomatik transfer kutusu her zaman ilave bakım maliyeti getirir, az yada çok. Ama bu parçalar sıklıkla bakım görmediği için bu masraflar çok göze batmaz.

4x4 ile TÜV muayenesine girdiğiniz zaman operatöre özellikle belirtmekte fayda vardır, fren testi yaparken transfer kutusunu bozabiliyorlar bu yüzden ciddi sorun yaşayanlar oldu. Arka tekerlekleri boşa çıkaran aparat takmaları gerekiyor eğer takmadan 4x4 modunda kanala sokup ön tekerlekleri döndürmeye çalışırlarsa arkadan çatırtılar gelebiliyor arıza lambası yakabiliyor.

Bazı SUV sahiplerine ise çok kızıyorum ve onları kınıyorum... neden derseniz? bu SUV ler asla otobanda aşırı hız yapma makinesi değillerdir. Arazi kabiliyeti gelişmiş yüksek yapılı araçlardır 1600-1800kg luk bu yüksek cüsse ile otobanda 200-220km hızları zorlamak gereksizdir bir problem olduğu zaman ufak bir otomobil gibi çabuk biçimde duramazsınız yada yüksek hızda otomobil gibi manevra yapamazsınız, SUV lerin kötü aero verimi olsun, ağır kütlesi olsun aşırı hız SUV için hoş birşey değil, gücü yerinde ve zamanında doğru kullanmak gerekir, doğrusu budur. Ama karda, kışta, çamurda, piknikte sizin bir numaralı dostunuz olur.
Çok teşekkür ediyorum adaşım. Zaten benim derdim hız falan değil. Temizini bulup alıp göz nuru yapmak. Kızımla beraber gideceğimiz kamplarda daha çok keyf versin. Kızıma bi gezi tarihi bırakmak istiyorum. Bu bilgileri öğrenmem harika oldu. Özellikle muayene istasyonundaki o durumu. Şu an kendi aracım satılır satılmaz temiz gördüğüm bi honda var hemen gidip testine sokacağım inşallah.
 
Geri
Üst