200bin üstü bakim

Katılım
17 Mar 2024
Mesajlar
26
Tepki puanı
5
Konum
Gaziantep
Ad Soyad
onur
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
Arkadaşlar iyi akşamlar. Geçen hafta aranıza 220binde 2015fb7 otomatik Eco pre ile aranıza katıldım. Alirlamaz boğaz kelebeği temizligi yaptım tabi hava filtresi ile boğaz kelebeği arasındaki boru yırtık çıktı. Onu da degistiridim. Satan kişi bakımını yaptırdım dedi ama şanzıman yağı sarı renkli. En kısa zamanda onunda değiştireceğim. Şanzıman yağı orjinal dışında farklı yağ koymayı düşünmüyorum. Size sorum şunlardır.
1 . 220binde hangi yağı koymak gerekiyor. Araçta büyük ihtimalle 5w30castrol var . Ben liquimoly ile değişmeyi düşünüyorum. Ama hangi çeşit kullanmalıyız.
2. LPG yakıt dolu olmasına rağmen boş gösteriyor. Samandıra dışında bı sorun olabilir mi yoksa direk Samandıra değişimi mi yapmak gerek.
3.antifiriz mavi inorganik ile değişim yapacam. Ama tasirma kabı radyatör kenarında duruyor. Antifiriz suyunu gözle kontrol için bakma şansımız yok gibi. Bir de oranları ne olacak %50 su %50 antifiriz uygunmudur.
4. Bugün dikkatimi bı sorun çekti. Araç 1500 devirlerinde özellikle 35-38 km bandında sanki ayagimi anlık gazdan çeker gibi bı silkememe yapıyor. Şanzıman kararsız mı kalıyor vites geçişi için yoksa başka bı sorun mi var. Yardımlarınız ve cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

M2003J15SC cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,930
Çözümler
9
Tepki puanı
8,927
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Arkadaşlar iyi akşamlar. Geçen hafta aranıza 220binde 2015fb7 otomatik Eco pre ile aranıza katıldım. Alirlamaz boğaz kelebeği temizligi yaptım tabi hava filtresi ile boğaz kelebeği arasındaki boru yırtık çıktı. Onu da degistiridim. Satan kişi bakımını yaptırdım dedi ama şanzıman yağı sarı renkli. En kısa zamanda onunda değiştireceğim. Şanzıman yağı orjinal dışında farklı yağ koymayı düşünmüyorum. Size sorum şunlardır.
1 . 220binde hangi yağı koymak gerekiyor. Araçta büyük ihtimalle 5w30castrol var . Ben liquimoly ile değişmeyi düşünüyorum. Ama hangi çeşit kullanmalıyız.
2. LPG yakıt dolu olmasına rağmen boş gösteriyor. Samandıra dışında bı sorun olabilir mi yoksa direk Samandıra değişimi mi yapmak gerek.
3.antifiriz mavi inorganik ile değişim yapacam. Ama tasirma kabı radyatör kenarında duruyor. Antifiriz suyunu gözle kontrol için bakma şansımız yok gibi. Bir de oranları ne olacak %50 su %50 antifiriz uygunmudur.
4. Bugün dikkatimi bı sorun çekti. Araç 1500 devirlerinde özellikle 35-38 km bandında sanki ayagimi anlık gazdan çeker gibi bı silkememe yapıyor. Şanzıman kararsız mı kalıyor vites geçişi için yoksa başka bı sorun mi var. Yardımlarınız ve cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

M2003J15SC cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yeni aracınız hayırlı olsun.
1-) Yağ azaltması yok ise 0w20 bile kullanabilirsiniz. Daha uygun olsun derseniz. 5w30'da olur. Liquimoly güzel yağdır. Fakat fiyatı bana göre anormal yüksek. Onun yerine Motul 5w30 Eco lite öneririm.

2-) LPG göstergesi bozuk olabilir. Adına Switch denir. Veya LPG tankına giden tesisat veya tankın üzerindeki gaz göstergesi bozuk olabilir. Şamandıranın ömrünü doldurduğunu gaz alırken en son direkt atmaz. Tırrrt tırrt diye ses yapmaya başlar.

3-) Antifriz testi radyatör kapağı açılır. İçinden sıvı alınarak derecesi ölçülür. Berrak değilde kötü bir görüntü var ise değişim yapılabilir. Fabrikasyon antifriz içinde var ise direkt değişim yapın. Castrol radicool RF kullanılabilir. Konsantre olduğu için %50 su %50 Antifriz şeklinde uygulanır. Değişimden önce sistem saf su ile temizlenip antifriz eklenirse muazzam olur. En son havası alınır.

4-) Belirttiğiniz durum vtec geçiş teklemesine benziyor. Benzinde çok az LPG'de biraz daha fazla hissedilebilir. Azaltmanın yolları subap ayrı, boğaz kelebeği temizliği, LPG afr ayarı, egr temizliği, bujiler, gaza biraz daha fazla basmak.
 
Katılım
17 Mar 2024
Mesajlar
26
Tepki puanı
5
Konum
Gaziantep
Ad Soyad
onur
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
Yeni aracınız hayırlı olsun.
1-) Yağ azaltması yok ise 0w20 bile kullanabilirsiniz. Daha uygun olsun derseniz. 5w30'da olur. Liquimoly güzel yağdır. Fakat fiyatı bana göre anormal yüksek. Onun yerine Motul 5w30 Eco lite öneririm.

2-) LPG göstergesi bozuk olabilir. Adına Switch denir. Veya LPG tankına giden tesisat veya tankın üzerindeki gaz göstergesi bozuk olabilir. Şamandıranın ömrünü doldurduğunu gaz alırken en son direkt atmaz. Tırrrt tırrt diye ses yapmaya başlar.

3-) Antifriz testi radyatör kapağı açılır. İçinden sıvı alınarak derecesi ölçülür. Berrak değilde kötü bir görüntü var ise değişim yapılabilir. Fabrikasyon antifriz içinde var ise direkt değişim yapın. Castrol radicool RF kullanılabilir. Konsantre olduğu için %50 su %50 Antifriz şeklinde uygulanır. Değişimden önce sistem saf su ile temizlenip antifriz eklenirse muazzam olur. En son havası alınır.

4-) Belirttiğiniz durum vtec geçiş teklemesine benziyor. Benzinde çok az LPG'de biraz daha fazla hissedilebilir. Azaltmanın yolları subap ayrı, boğaz kelebeği temizliği, LPG afr ayarı, egr temizliği, bujiler, gaza biraz daha fazla basmak.
ilginiz için teşekkürler.
1 - yağ azaltması durumu şu an için pek birşey söyleyemem.
elimde orj liquimoly 4600 5w30 yağ mevcut. eski aracımdan kalma. kullanıma çok aykırı gibi durmuyor. ayrıca motor yağı kapasitesi 3,7 litre gibi. benim araçta bir tık fazla gibi duruyor. sanayi ustalarının gelişigüzel iş yapmaları genel olarak böyle.
2- dediğinize göre şamandıram bozuk gibi. doluma yakın sayaç çok agır işlemeye başlamıştı. çok falza lpg li araç kullanmadım ama tankın %20 ' si boş olması gerek diye hatırlıyorum.
3 - antifirizi kısa sürede değitiştirmek en mantıklısı gibi görünüyor.
4 - tekleme çok aşırı rahatsız edici değil ama olmaması daha iyi gibi. boğaz kelebeği temizliğini zaten kendim yapmıştım. büyük ihtimalle ilk defa temizlenmiş gibi duruyordu. en kısa zamanda orj sanzıman yağını temin edip değiştirmek faydalı gibi duruyor.
ikinci işlem olarak egr temizliği yapıp deneme yaparım. sonuçları da burda sizinle de paylaşırım. Subab ayarı emme ve egzoz kaç mm olmalıdır. deneme yanılma işi uzun iş en uygununda ayarını bırakmak gerek. bu işlemler de sonuç vermezse afr ayarına gidecez mecburen . artık işimiz denk gelen ustaya kalmış olur.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,930
Çözümler
9
Tepki puanı
8,927
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
ilginiz için teşekkürler.
1 - yağ azaltması durumu şu an için pek birşey söyleyemem.
elimde orj liquimoly 4600 5w30 yağ mevcut. eski aracımdan kalma. kullanıma çok aykırı gibi durmuyor. ayrıca motor yağı kapasitesi 3,7 litre gibi. benim araçta bir tık fazla gibi duruyor. sanayi ustalarının gelişigüzel iş yapmaları genel olarak böyle.
2- dediğinize göre şamandıram bozuk gibi. doluma yakın sayaç çok agır işlemeye başlamıştı. çok falza lpg li araç kullanmadım ama tankın %20 ' si boş olması gerek diye hatırlıyorum.
3 - antifirizi kısa sürede değitiştirmek en mantıklısı gibi görünüyor.
4 - tekleme çok aşırı rahatsız edici değil ama olmaması daha iyi gibi. boğaz kelebeği temizliğini zaten kendim yapmıştım. büyük ihtimalle ilk defa temizlenmiş gibi duruyordu. en kısa zamanda orj sanzıman yağını temin edip değiştirmek faydalı gibi duruyor.
ikinci işlem olarak egr temizliği yapıp deneme yaparım. sonuçları da burda sizinle de paylaşırım. Subab ayarı emme ve egzoz kaç mm olmalıdır. deneme yanılma işi uzun iş en uygununda ayarını bırakmak gerek. bu işlemler de sonuç vermezse afr ayarına gidecez mecburen . artık işimiz denk gelen ustaya kalmış olur.
Rica ederim.

1-) Elinizdeki yağı kullanın derim. Bir daha ki sefere istediğiniz tarz yağ alabilirsiniz.

2-) Evet %20 boş kalır. Emniyet için boşluk bırakılır. Gaz dolumunu kesen şamandıradaki multivalftır. LPG ustasıyla da istişare edin.

3-) Güzel olur.

4-) Boğaz kelebeği temizliği sonrası adaptasyon yapılmalıdır. Supap ayarı için soğuk motor da emme 20 egzoz 25 ayarlayabilirsiniz. Subap ayarından sonra LPG afr ayarına bakılması daha isabetli olur.

Honda'dan iyi anlayan ve LPG markanıza uygun iki usta bulmalısınız. İstikbalde mutlaka yolunuz düşer. Problemleri daha hızlı çözersiniz.
 
Katılım
17 Mar 2024
Mesajlar
26
Tepki puanı
5
Konum
Gaziantep
Ad Soyad
onur
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
Boğaz kelebeği temizligi sonrası zaten araç devri 1600 altında düşmemişti. Mecburen sanayiye bı yere uğrayıp obd cihazi ile duzelttirdim. Şu an için aracın devri gayet güzel. Egr temizliği sonrası subap ayarı yapmakta fayda var gibi gözüküyor. İlginiz için teşekkürler.

M2003J15SC cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
17 Mar 2024
Mesajlar
26
Tepki puanı
5
Konum
Gaziantep
Ad Soyad
onur
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
Merhaba arkadaşlar araçtaki değişiklikleri burdan paylaşmaya devam ediyorum. Çeyrek gaz ile hafif hızlanma daki silkememe yapmayı azalttı araç. Subap ayari kalmamış araçta. Emme de 0.40mm çıkan subap bile vardı. Hepsi şu an için emme 20 egzoz 25olarak ayarladım. Egr temizliği de yaptım. Egr de pek bı tıkanık yoktu. Araçta baksa bı sorun dikkatimi çekti. Sadece 2. Viteste araç 3. Vitese gecmeye yakın sanki kavraması bozuk araç gibi sekiyor. Kavramanın durumu ne onu hiç bilmiyorum. Şanzıman yağını orj ile değişim yapıp sorun devam ederse servise mecburen gideceğim.
46462ebfd510f4631ac98ba247ff8896.jpg


M2003J15SC cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
17 Mar 2024
Mesajlar
26
Tepki puanı
5
Konum
Gaziantep
Ad Soyad
onur
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
İyi akşamlar arkadaşlar. Aracımdaki sıkıntıyı çözemedim. Subap ayari egr temizliği map -maf sensörü temizliği yaptım. Ama şu 1500-2000devur arası silkememe devam ediyor. Ayrıca şöyle bir drum var. Araç özellikle 2. Viteste hafif yokuş çıkarken titremeye başlıyor. Sanırım bu kavrama ile alakalı bı drum. Yokuş kalkışlarda geri kaçırma felan yok ama bilen aydınlatırsa daha verilmli olur. Aşağıya da bu hafta yaptırdığım döşeme resmini paylaşıyorum. Herkese hayırlı yolculuklar dilerim.
eefd7e822ceec6ba47fa870f40a9bef8.jpg


M2003J15SC cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
17 Mar 2024
Mesajlar
26
Tepki puanı
5
Konum
Gaziantep
Ad Soyad
onur
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
iyi günler arkadaşlar. Yag değişimi ile Bütün sıkıntı gitti çok şükür. Araçtan çıkan yağ kola gibi olmuş. Zaten mıknatısli tapa iyice balçık gibi demiri toplamıştı. Yeni yağ ile 2.vitesteki titreme ve anlık silkememe gitti çok şükür. Resimdeki yağı kullandım. 1800r kodlu olan yağ kırmızı ama ben 1800olani kullandım. bu marka her zaman memnun bırakmıştır. Bana göre motulden daha iyi. Almak isteyen arkadaşlara fikir açıdan paylaşım olsun.
00ab931f026f3a6289d288705d8b0062.jpg


M2003J15SC cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
17 Mar 2024
Mesajlar
26
Tepki puanı
5
Konum
Gaziantep
Ad Soyad
onur
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
Sağolun baya uğraştım emeğim boşa çıkmadı çok şükür. Resimde ki bujinin drumu nedir acaba sürekli dizel kullanan biri olarak çok bı fikir yürütemedim. Araç yakıt konusunda gostergede 9 gösteriyor. Tüp tanki arızalı zaten. Tam boş ile dolum yaparken40lt aldı. Normalde 36 lt ile kapanması gerek diye biliyorum. Zaten aracım 2015model değişim zamanı da gelmiş.
8358177382d2154cc68ff8551ac612c3.jpg


M2003J15SC cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst