2012 FB7 Eco Elegance 1.500-2.000 Devirde Titreme ve Yakıt Göstergesi Sorunu

Katılım
11 Nis 2017
Mesajlar
6
Tepki puanı
9
Konum
Konya
Aracınız
Arkadaşlar merhaba. Uzun zamandır forumu okuyorum, kullanıyorum fakat tanışma hiç yapmadım/nasıl yapılır bilmiyorum, yardım ederseniz yapayım inş. (Muhammet Hasan Küçük, KONYA. Öğretim Görevlisi, Halkla İlişkiler. Necmettin Erbakan Üniversitesi rektörlüğünde görev yapmaktayım. Yaş 35.)

4 yıldır kullandığım fb7 eco elegance (40. yıl kapanır ayna) aracımda başlıkta bahsettiğim problem meydana geldi. Son 1-2 aydır bu sorun var. Aracımı 88.000 km de aldım, 100.000 e kadar benzinde kullandım, tasarruf amacıyla brc nin bu araçlara uygun olan kitini Konya Ece Otogaz'da taktırdım. Herhangi bir sorun yaşamadım çok şükür. Aracım şu anda 150.000 civarında, son 1-2 aydır bu 1.500-2.000 devir arasında, zaman zaman 500-1000 devir arasında araç bildiğin titriyor. Bu sorunu 'usta' dediğimiz değişik insanlar göremiyor bile. Aracı hızlı kullanırsak sorun yok eyvallah ama zaman zaman düşük devirde sürmek gerekiyor ve bu titreme muazzam rahatsız edici olabiliyor. Durumlar:

  • LPG'de yapıyor, benzinde yapıyor.
  • Sıcak-Soğuk umurunda değil, her türlü yapıyor.
  • Bu arada BRC kiti takarken ustalar bana bu serilerde Benzin ve LPG ayrımı yapmak için bir modülün olduğunu söylediler. Ek ücret ile takarız dediler. Ne iş yarar dedim ve şu yanıtı aldım; aracı tüpte sürersin, benzin sürermiş gibi benzin bitiyor gözükür dediler. Eğer bu modülü takarlarsa benzin her çalıştırmada kendi kendine yeniden dolar dediler. Bir süre böyle çalıştı ama artık çalışmıyor. Komple sistemi söküp bakmak lazım vs deyip geçiştirdi Konya Ece otogaz. Aynı sorunu yaşayan varsa yardım edebilir mi? Teşekkür ederim.

Çözüm için tüm forumu tavaf ettim, okudum yazdım-çizdim. Bazı denemelerim ve deneyimlerim:

  • Standart boğaz kelebeği temizliği yaptık.
  • Boğaz kelebeğine bağlı olan hava körüğü daha evvel yırtılmıştı. 1 sene falan önce bu sorunun çok benzerini yaşadım. Süper kral ustalar yine bulamadım. Değerli forum insanlarından okuduğum üzere hava körüğünün yırtılmış olma ihtimalinden şüphelendim. Söker miyim diye bakınırken hop parmağım içine girdi. (reklama giriyorsa editle düzenlerim) japonis diye bir firmadan 180 küsür liraya aldım ve aynı ustaya yine gittim. Sök bunu dedim sökmem dedi :) sök diye ısrar edince sökerken parmağı içeri girdi. Müthiş şaşırdılar, ailecek hemde :) değiştirdik ve sorun ortadan kalktı. Sonrasında bana bir sürü arkadaşımızda bu sorun vardı bişey daha öğrendik vs tatavalarını yaptılar ve yoluma baktım. 1 yıl sonra yine aynı hata oldu, fakat bu kez ne boğaz kelebeğinden, ne hava körüğünden. Körük sağlam, kelebeği temizledik (çok da bir kurum yoktu bu arada, iki usta temizledi, gaza bas çek bas yağı sil vs yaptılar. İnşallah yapabilmişlerdir).
  • Konya'da Honda da anlayan çok adam yok, olan da çok artist ve zaman ayıramıyor. Aracı bırak 1-2 gün dursun vs. diyorlar. Ne yapacaksın üstat? Sorusuna doğru-düzgün yanıt veremiyor. Bu yüzden bende sevdiğim bir abimin özel servisine gittim. Konya Auto King. Ustalar kendi araçları gibi denemeler vs. yaptılar. Tabiki tam bir Honda ustası olmadıkları için net bir sonuca varamadılar. Zaten bakımım gelmişti ve filtreler (yağ, hava) ve yağımızı yeniledik. Sonra aracın bujilerinden olacağını iddia eden bir usta olunca, dedim acaba mı? Dedik nasıl deneriz? Bu aracın aynısından bul gel deneriz dediler. Baba buldu mu? Buldu. 10 dk sonra direktörümüzün arabasını getirdi çocuklar. Bujileri takasladılar pek bişey değişmedi. Usta inatla buradan dedi ve bobini değiştirdi. Bu esnada ısrarla sorunun gittiğini iddia etti. O ana kadar 3 saat uğraşınca aptallaşıyor insan, bende denedim baya gitti gibi oldu fakat gitmediğine inanıyorum. Bu arada bu bobinlerin orjinalleri tane 700tl gibi uçuk rakamlar. Başka ustalar, Honda'dan anlayan adamlar kesinlikle bobinlere dokunma diyorlar. Bu sorun %100 buradan değil diyorlar. Bobinden olma ihtimali var mıdır? Bu arada bujileri de değiştirdik benim aracın :) fakat bobinden olduğunu söylediği için ustamız, yine devam edecek vs. dedi ki devam etti. 1.800tl toplam masraf ettik, elbette bunlar zaten lazımdı ve aracın öne gitme eğilimi arttı. Hasıl-ı kelam, performansa etkisi oldu ama sorun devam :/
  • Forumda da dışarda da alakası yok bobinle diyorlar. Herkes subap ayarlarından bahsediyor. Kendini usta sanan abilerimiz subapı açmamamız gerektiğini söylüyorlar. Baya bi video vs izledim, manuelinde 100.000 de yaptırılması gerektiği bilgisine ulaşılmış. Buradaki iyi niyetli arkadaşlar lpg'li de 30.000 de ortalama yaptırın diyorlar. Muhtemelen aracıma hiç yapılmadı bu ayar. Yaptırmalı mıyım? Yapılacaksa, buradaki arkadaşların verdiği değerler ile işi bilen bir ustaya gitmem yeterli midir? İlla Honda'cı olmalı mıdır yani?
  • Araçtaki bu sorunun kronik olduğuna dair bir inanış var. Bunun tam olarak hurafe olduğunu düşünüyorum. Neden? 1 ay öncesinde böyle bir sorunum yoktu. Ayrıca aracımla birebir aynı model
  • Bütün bunlara ek olarak, Ankara'da yaşayan bir Honda'cı abimizin birinin bir ustası ile görüştüm. İlk sorduğu soru araca koyulan yağ. Dedim kasik 5.40 mı 3.40 mı ondan koyuyorlar uzun zamandır, yine ondan koydu. Klasik usta hatası dedi. Bu aracın manueline bak ve beni bi daha ara dedi kapattı. Baktım 0.20 birinci öncelik, bulunamazsa 5.40 diyor. Aradım, o yağ çöp diyor. Boşalt öyle gel bana diyor. 500 küsür lira çöp yani :) Yağını değiştireceğiz, sonra bu saydığın, yaptığın hiçbirisi ile alakalı değil diyor. Kesinlikle vtec'den oluyor, devreye giremiyor, ayarı da bozuk, kirlenmiş de olabilir diyor. Getireceksin ben bunu yapacağım gözünün önünde diyor. Ankara çok uzak değil :) vtec ayarı nedir, temizliği nedir, yapılmalı mıdır?
  • Ustamsının birisi şanzıman yağını değiştir çözülür dedi. Pek alaka göremedim ki araç seyir halindeyken titreme yapıyor. İddiasına göre o arada vites atıp atmamakta kararsız kalıyor diyor. Hasıl-ı kelam bu sorun tamamen şanzıman ile ilgili diyor. Olabilir mi sizce?

Ne yapmalıyım?

1- Vtec temizliği, ayarı ve güncellemesi. (Hiç yapılmadı bu araca, 150.000 km de)
2- Subap ayarı. (Bu da hiç yapılmadı)
3- Bobin seti alıp değiştirmek.
4- LPG Sistemini pipoya geçirip boruları kısaltmak. (Fakat benzinde de yapıyor)
5- Orjinal Honda Servisine (Sanırım sadece onlar yapabiliyor ki bizim iki usta da, büyük özel servis de yapamadı bunu. Muhtemelen orjinal yazılım yok) adaptasyon yaptırıp, yazılımları güncellemek. (Hiç yapılmadı)
6- Vazgeçip dikkat etmemeye çalışmak :/ en son düşüneceğim madde de bu..


Çok teşekkür ederim vaktiniz için, tavsiyeleriniz için. Allah razı olsun..
 
Katılım
8 Haz 2022
Mesajlar
13
Tepki puanı
5
Konum
Kocaeli
Ad Soyad
Mehmet Şahin
Yaş
34
Aracınız
Civic FB7 2014
Slm arkadaşlar. Bende dün itibariyle aynı titreme sorunu için ustaya gittim. Bindi ve VTEC le ilgili dedi. Çözümü de şanzıman yağı ve yapilammissa subap ayarı yapılacak dedi. Ama tam kesilmeyebilir dedi. Araç 105 binde hiç yapilammis ve şanzıman yağı da değişmemiş. İkisini de yaptı, rutin yağ filtre değişimi ayrıca V kayışını değişti. Ama yine titreme devam ediyor. Sorunu cozulenlerden ricam araçları otomatik miydi? Benimki otomatik vites malum şanzıman yağı için soruyorum? Birde subap ayarı sonrası 200 km sadece benzinle git dedi. Bisure sonrada gel ayar sifirlamasi yapacağım dedi. Bunu bilen var mı nedir? Ayrıca titreme sorunum icin kelebek temizliğine falan mı bakmaliyim artık. Değerli fikirlerini zi alabilirim.
 
Katılım
12 Ocak 2017
Mesajlar
244
Tepki puanı
73
Yaş
43
Konum
istanbul..
Aracınız
Civic FB7 2012
Selamlar.. Subap ayarı ve boğaz kelebeği temizliği sonrası lpg li ise Afr ayarı en son işi iyi bilen bir serviste adaptasyon yaptırın en aza iniyor hissetmiyorsunuz bile..
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Katılım
8 Haz 2022
Mesajlar
13
Tepki puanı
5
Konum
Kocaeli
Ad Soyad
Mehmet Şahin
Yaş
34
Aracınız
Civic FB7 2014
Eyvallah
Selamlar.. Subap ayarı ve boğaz kelebeği temizliği sonrası lpg li ise Afr ayarı en son işi iyi bilen bir serviste adaptasyon yaptırın en aza iniyor hissetmiyorsunuz bile..
Eyvallah varolun. Yeni fikirlere açığım. Ah şu işi bilen ustalar :) rasgele ne diyelim. ??
 
Geri
Üst