2012 FB7 Eco Elegance 1.500-2.000 Devirde Titreme ve Yakıt Göstergesi Sorunu

Katılım
11 Nis 2017
Mesajlar
6
Tepki puanı
9
Konum
Konya
Aracınız
Arkadaşlar merhaba. Uzun zamandır forumu okuyorum, kullanıyorum fakat tanışma hiç yapmadım/nasıl yapılır bilmiyorum, yardım ederseniz yapayım inş. (Muhammet Hasan Küçük, KONYA. Öğretim Görevlisi, Halkla İlişkiler. Necmettin Erbakan Üniversitesi rektörlüğünde görev yapmaktayım. Yaş 35.)

4 yıldır kullandığım fb7 eco elegance (40. yıl kapanır ayna) aracımda başlıkta bahsettiğim problem meydana geldi. Son 1-2 aydır bu sorun var. Aracımı 88.000 km de aldım, 100.000 e kadar benzinde kullandım, tasarruf amacıyla brc nin bu araçlara uygun olan kitini Konya Ece Otogaz'da taktırdım. Herhangi bir sorun yaşamadım çok şükür. Aracım şu anda 150.000 civarında, son 1-2 aydır bu 1.500-2.000 devir arasında, zaman zaman 500-1000 devir arasında araç bildiğin titriyor. Bu sorunu 'usta' dediğimiz değişik insanlar göremiyor bile. Aracı hızlı kullanırsak sorun yok eyvallah ama zaman zaman düşük devirde sürmek gerekiyor ve bu titreme muazzam rahatsız edici olabiliyor. Durumlar:

  • LPG'de yapıyor, benzinde yapıyor.
  • Sıcak-Soğuk umurunda değil, her türlü yapıyor.
  • Bu arada BRC kiti takarken ustalar bana bu serilerde Benzin ve LPG ayrımı yapmak için bir modülün olduğunu söylediler. Ek ücret ile takarız dediler. Ne iş yarar dedim ve şu yanıtı aldım; aracı tüpte sürersin, benzin sürermiş gibi benzin bitiyor gözükür dediler. Eğer bu modülü takarlarsa benzin her çalıştırmada kendi kendine yeniden dolar dediler. Bir süre böyle çalıştı ama artık çalışmıyor. Komple sistemi söküp bakmak lazım vs deyip geçiştirdi Konya Ece otogaz. Aynı sorunu yaşayan varsa yardım edebilir mi? Teşekkür ederim.

Çözüm için tüm forumu tavaf ettim, okudum yazdım-çizdim. Bazı denemelerim ve deneyimlerim:

  • Standart boğaz kelebeği temizliği yaptık.
  • Boğaz kelebeğine bağlı olan hava körüğü daha evvel yırtılmıştı. 1 sene falan önce bu sorunun çok benzerini yaşadım. Süper kral ustalar yine bulamadım. Değerli forum insanlarından okuduğum üzere hava körüğünün yırtılmış olma ihtimalinden şüphelendim. Söker miyim diye bakınırken hop parmağım içine girdi. (reklama giriyorsa editle düzenlerim) japonis diye bir firmadan 180 küsür liraya aldım ve aynı ustaya yine gittim. Sök bunu dedim sökmem dedi :) sök diye ısrar edince sökerken parmağı içeri girdi. Müthiş şaşırdılar, ailecek hemde :) değiştirdik ve sorun ortadan kalktı. Sonrasında bana bir sürü arkadaşımızda bu sorun vardı bişey daha öğrendik vs tatavalarını yaptılar ve yoluma baktım. 1 yıl sonra yine aynı hata oldu, fakat bu kez ne boğaz kelebeğinden, ne hava körüğünden. Körük sağlam, kelebeği temizledik (çok da bir kurum yoktu bu arada, iki usta temizledi, gaza bas çek bas yağı sil vs yaptılar. İnşallah yapabilmişlerdir).
  • Konya'da Honda da anlayan çok adam yok, olan da çok artist ve zaman ayıramıyor. Aracı bırak 1-2 gün dursun vs. diyorlar. Ne yapacaksın üstat? Sorusuna doğru-düzgün yanıt veremiyor. Bu yüzden bende sevdiğim bir abimin özel servisine gittim. Konya Auto King. Ustalar kendi araçları gibi denemeler vs. yaptılar. Tabiki tam bir Honda ustası olmadıkları için net bir sonuca varamadılar. Zaten bakımım gelmişti ve filtreler (yağ, hava) ve yağımızı yeniledik. Sonra aracın bujilerinden olacağını iddia eden bir usta olunca, dedim acaba mı? Dedik nasıl deneriz? Bu aracın aynısından bul gel deneriz dediler. Baba buldu mu? Buldu. 10 dk sonra direktörümüzün arabasını getirdi çocuklar. Bujileri takasladılar pek bişey değişmedi. Usta inatla buradan dedi ve bobini değiştirdi. Bu esnada ısrarla sorunun gittiğini iddia etti. O ana kadar 3 saat uğraşınca aptallaşıyor insan, bende denedim baya gitti gibi oldu fakat gitmediğine inanıyorum. Bu arada bu bobinlerin orjinalleri tane 700tl gibi uçuk rakamlar. Başka ustalar, Honda'dan anlayan adamlar kesinlikle bobinlere dokunma diyorlar. Bu sorun %100 buradan değil diyorlar. Bobinden olma ihtimali var mıdır? Bu arada bujileri de değiştirdik benim aracın :) fakat bobinden olduğunu söylediği için ustamız, yine devam edecek vs. dedi ki devam etti. 1.800tl toplam masraf ettik, elbette bunlar zaten lazımdı ve aracın öne gitme eğilimi arttı. Hasıl-ı kelam, performansa etkisi oldu ama sorun devam :/
  • Forumda da dışarda da alakası yok bobinle diyorlar. Herkes subap ayarlarından bahsediyor. Kendini usta sanan abilerimiz subapı açmamamız gerektiğini söylüyorlar. Baya bi video vs izledim, manuelinde 100.000 de yaptırılması gerektiği bilgisine ulaşılmış. Buradaki iyi niyetli arkadaşlar lpg'li de 30.000 de ortalama yaptırın diyorlar. Muhtemelen aracıma hiç yapılmadı bu ayar. Yaptırmalı mıyım? Yapılacaksa, buradaki arkadaşların verdiği değerler ile işi bilen bir ustaya gitmem yeterli midir? İlla Honda'cı olmalı mıdır yani?
  • Araçtaki bu sorunun kronik olduğuna dair bir inanış var. Bunun tam olarak hurafe olduğunu düşünüyorum. Neden? 1 ay öncesinde böyle bir sorunum yoktu. Ayrıca aracımla birebir aynı model
  • Bütün bunlara ek olarak, Ankara'da yaşayan bir Honda'cı abimizin birinin bir ustası ile görüştüm. İlk sorduğu soru araca koyulan yağ. Dedim kasik 5.40 mı 3.40 mı ondan koyuyorlar uzun zamandır, yine ondan koydu. Klasik usta hatası dedi. Bu aracın manueline bak ve beni bi daha ara dedi kapattı. Baktım 0.20 birinci öncelik, bulunamazsa 5.40 diyor. Aradım, o yağ çöp diyor. Boşalt öyle gel bana diyor. 500 küsür lira çöp yani :) Yağını değiştireceğiz, sonra bu saydığın, yaptığın hiçbirisi ile alakalı değil diyor. Kesinlikle vtec'den oluyor, devreye giremiyor, ayarı da bozuk, kirlenmiş de olabilir diyor. Getireceksin ben bunu yapacağım gözünün önünde diyor. Ankara çok uzak değil :) vtec ayarı nedir, temizliği nedir, yapılmalı mıdır?
  • Ustamsının birisi şanzıman yağını değiştir çözülür dedi. Pek alaka göremedim ki araç seyir halindeyken titreme yapıyor. İddiasına göre o arada vites atıp atmamakta kararsız kalıyor diyor. Hasıl-ı kelam bu sorun tamamen şanzıman ile ilgili diyor. Olabilir mi sizce?

Ne yapmalıyım?

1- Vtec temizliği, ayarı ve güncellemesi. (Hiç yapılmadı bu araca, 150.000 km de)
2- Subap ayarı. (Bu da hiç yapılmadı)
3- Bobin seti alıp değiştirmek.
4- LPG Sistemini pipoya geçirip boruları kısaltmak. (Fakat benzinde de yapıyor)
5- Orjinal Honda Servisine (Sanırım sadece onlar yapabiliyor ki bizim iki usta da, büyük özel servis de yapamadı bunu. Muhtemelen orjinal yazılım yok) adaptasyon yaptırıp, yazılımları güncellemek. (Hiç yapılmadı)
6- Vazgeçip dikkat etmemeye çalışmak :/ en son düşüneceğim madde de bu..


Çok teşekkür ederim vaktiniz için, tavsiyeleriniz için. Allah razı olsun..
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,276
Çözümler
9
Tepki puanı
13,118
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar merhaba. Uzun zamandır forumu okuyorum, kullanıyorum fakat tanışma hiç yapmadım/nasıl yapılır bilmiyorum, yardım ederseniz yapayım inş. (Muhammet Hasan Küçük, KONYA. Öğretim Görevlisi, Halkla İlişkiler. Necmettin Erbakan Üniversitesi rektörlüğünde görev yapmaktayım. Yaş 35.)

4 yıldır kullandığım fb7 eco elegance (40. yıl kapanır ayna) aracımda başlıkta bahsettiğim problem meydana geldi. Son 1-2 aydır bu sorun var. Aracımı 88.000 km de aldım, 100.000 e kadar benzinde kullandım, tasarruf amacıyla brc nin bu araçlara uygun olan kitini Konya Ece Otogaz'da taktırdım. Herhangi bir sorun yaşamadım çok şükür. Aracım şu anda 150.000 civarında, son 1-2 aydır bu 1.500-2.000 devir arasında, zaman zaman 500-1000 devir arasında araç bildiğin titriyor. Bu sorunu 'usta' dediğimiz değişik insanlar göremiyor bile. Aracı hızlı kullanırsak sorun yok eyvallah ama zaman zaman düşük devirde sürmek gerekiyor ve bu titreme muazzam rahatsız edici olabiliyor. Durumlar:

  • LPG'de yapıyor, benzinde yapıyor.
  • Sıcak-Soğuk umurunda değil, her türlü yapıyor.
  • Bu arada BRC kiti takarken ustalar bana bu serilerde Benzin ve LPG ayrımı yapmak için bir modülün olduğunu söylediler. Ek ücret ile takarız dediler. Ne iş yarar dedim ve şu yanıtı aldım; aracı tüpte sürersin, benzin sürermiş gibi benzin bitiyor gözükür dediler. Eğer bu modülü takarlarsa benzin her çalıştırmada kendi kendine yeniden dolar dediler. Bir süre böyle çalıştı ama artık çalışmıyor. Komple sistemi söküp bakmak lazım vs deyip geçiştirdi Konya Ece otogaz. Aynı sorunu yaşayan varsa yardım edebilir mi? Teşekkür ederim.

Çözüm için tüm forumu tavaf ettim, okudum yazdım-çizdim. Bazı denemelerim ve deneyimlerim:

  • Standart boğaz kelebeği temizliği yaptık.
  • Boğaz kelebeğine bağlı olan hava körüğü daha evvel yırtılmıştı. 1 sene falan önce bu sorunun çok benzerini yaşadım. Süper kral ustalar yine bulamadım. Değerli forum insanlarından okuduğum üzere hava körüğünün yırtılmış olma ihtimalinden şüphelendim. Söker miyim diye bakınırken hop parmağım içine girdi. (reklama giriyorsa editle düzenlerim) japonis diye bir firmadan 180 küsür liraya aldım ve aynı ustaya yine gittim. Sök bunu dedim sökmem dedi :) sök diye ısrar edince sökerken parmağı içeri girdi. Müthiş şaşırdılar, ailecek hemde :) değiştirdik ve sorun ortadan kalktı. Sonrasında bana bir sürü arkadaşımızda bu sorun vardı bişey daha öğrendik vs tatavalarını yaptılar ve yoluma baktım. 1 yıl sonra yine aynı hata oldu, fakat bu kez ne boğaz kelebeğinden, ne hava körüğünden. Körük sağlam, kelebeği temizledik (çok da bir kurum yoktu bu arada, iki usta temizledi, gaza bas çek bas yağı sil vs yaptılar. İnşallah yapabilmişlerdir).
  • Konya'da Honda da anlayan çok adam yok, olan da çok artist ve zaman ayıramıyor. Aracı bırak 1-2 gün dursun vs. diyorlar. Ne yapacaksın üstat? Sorusuna doğru-düzgün yanıt veremiyor. Bu yüzden bende sevdiğim bir abimin özel servisine gittim. Konya Auto King. Ustalar kendi araçları gibi denemeler vs. yaptılar. Tabiki tam bir Honda ustası olmadıkları için net bir sonuca varamadılar. Zaten bakımım gelmişti ve filtreler (yağ, hava) ve yağımızı yeniledik. Sonra aracın bujilerinden olacağını iddia eden bir usta olunca, dedim acaba mı? Dedik nasıl deneriz? Bu aracın aynısından bul gel deneriz dediler. Baba buldu mu? Buldu. 10 dk sonra direktörümüzün arabasını getirdi çocuklar. Bujileri takasladılar pek bişey değişmedi. Usta inatla buradan dedi ve bobini değiştirdi. Bu esnada ısrarla sorunun gittiğini iddia etti. O ana kadar 3 saat uğraşınca aptallaşıyor insan, bende denedim baya gitti gibi oldu fakat gitmediğine inanıyorum. Bu arada bu bobinlerin orjinalleri tane 700tl gibi uçuk rakamlar. Başka ustalar, Honda'dan anlayan adamlar kesinlikle bobinlere dokunma diyorlar. Bu sorun %100 buradan değil diyorlar. Bobinden olma ihtimali var mıdır? Bu arada bujileri de değiştirdik benim aracın :) fakat bobinden olduğunu söylediği için ustamız, yine devam edecek vs. dedi ki devam etti. 1.800tl toplam masraf ettik, elbette bunlar zaten lazımdı ve aracın öne gitme eğilimi arttı. Hasıl-ı kelam, performansa etkisi oldu ama sorun devam :/
  • Forumda da dışarda da alakası yok bobinle diyorlar. Herkes subap ayarlarından bahsediyor. Kendini usta sanan abilerimiz subapı açmamamız gerektiğini söylüyorlar. Baya bi video vs izledim, manuelinde 100.000 de yaptırılması gerektiği bilgisine ulaşılmış. Buradaki iyi niyetli arkadaşlar lpg'li de 30.000 de ortalama yaptırın diyorlar. Muhtemelen aracıma hiç yapılmadı bu ayar. Yaptırmalı mıyım? Yapılacaksa, buradaki arkadaşların verdiği değerler ile işi bilen bir ustaya gitmem yeterli midir? İlla Honda'cı olmalı mıdır yani?
  • Araçtaki bu sorunun kronik olduğuna dair bir inanış var. Bunun tam olarak hurafe olduğunu düşünüyorum. Neden? 1 ay öncesinde böyle bir sorunum yoktu. Ayrıca aracımla birebir aynı model
  • Bütün bunlara ek olarak, Ankara'da yaşayan bir Honda'cı abimizin birinin bir ustası ile görüştüm. İlk sorduğu soru araca koyulan yağ. Dedim kasik 5.40 mı 3.40 mı ondan koyuyorlar uzun zamandır, yine ondan koydu. Klasik usta hatası dedi. Bu aracın manueline bak ve beni bi daha ara dedi kapattı. Baktım 0.20 birinci öncelik, bulunamazsa 5.40 diyor. Aradım, o yağ çöp diyor. Boşalt öyle gel bana diyor. 500 küsür lira çöp yani :) Yağını değiştireceğiz, sonra bu saydığın, yaptığın hiçbirisi ile alakalı değil diyor. Kesinlikle vtec'den oluyor, devreye giremiyor, ayarı da bozuk, kirlenmiş de olabilir diyor. Getireceksin ben bunu yapacağım gözünün önünde diyor. Ankara çok uzak değil :) vtec ayarı nedir, temizliği nedir, yapılmalı mıdır?
  • Ustamsının birisi şanzıman yağını değiştir çözülür dedi. Pek alaka göremedim ki araç seyir halindeyken titreme yapıyor. İddiasına göre o arada vites atıp atmamakta kararsız kalıyor diyor. Hasıl-ı kelam bu sorun tamamen şanzıman ile ilgili diyor. Olabilir mi sizce?

Ne yapmalıyım?

1- Vtec temizliği, ayarı ve güncellemesi. (Hiç yapılmadı bu araca, 150.000 km de)
2- Subap ayarı. (Bu da hiç yapılmadı)
3- Bobin seti alıp değiştirmek.
4- LPG Sistemini pipoya geçirip boruları kısaltmak. (Fakat benzinde de yapıyor)
5- Orjinal Honda Servisine (Sanırım sadece onlar yapabiliyor ki bizim iki usta da, büyük özel servis de yapamadı bunu. Muhtemelen orjinal yazılım yok) adaptasyon yaptırıp, yazılımları güncellemek. (Hiç yapılmadı)
6- Vazgeçip dikkat etmemeye çalışmak :/ en son düşüneceğim madde de bu..


Çok teşekkür ederim vaktiniz için, tavsiyeleriniz için. Allah razı olsun..
Foruma hoşgeldiniz :)

Yazınızı okudum, öncelikle ustaların hiç subap ayarı yapılmamışsa ilk önermeleri gereken unsurun bu olması gerekirdi.

VTEC temizliğini ilk defa duyuyorum, VTEC selenoidlerine bir arıza olmadıkça veya contasında kaçak olmadıkça normalde dokunulmaz.

Sizin yerinizde olsam kendi yapacağım yol haritamı kısaca anlatayım.
1. Soğuk motorda iyi bir ustaya subap ayarı yaptırın (mümkünse aracı akşamdan bırakıp sabah soğuk motorda ayar yapılsın). Eğer gaz kelebeği temizliği yapılmışsa mutlaka bilgisayara bağlanarak kalibrasyonu da yapılmalı, kalibrasyon yapılmamışsa gaz kelebeği temizliğinin hiçbir anlamı yoktur. Bu işlemi servis harici özel servislerde yapabilir olması lazım, bu konuda Konya özelinde @h.k_Ahmed hocama danışmak faydalı olur.
2. Subap ayarından ve gaz kelebeğinden pozitif gelişme yoksa buji ve bobinler kontrol edilmeli. Daha önce değiştirilen bujiler orjinal mi buna emin olmanız lazım. Sanayilerde satılan bujilerin büyük çoğunluğu sahte. Bujilerin orjinalliğinden eminseniz bir elektrikçide bobinlerin voltaj değerlerini ölçtürün. Çünkü sorunlu buji zamanla bobinde de hasar yaratabilir.
3. Düşük bir ihtimal ama motor kulaklarını da kontrol ettirmenizi öneririm.

LPG modülü içinde bence araçtaki titreme problemini hallettikten sonra ilgilenmenizi öneririm, genelde benzini yarım depo üstünde tutanlarda zamanla kendiliğinden depoyu ölçtüğünü beyan edenlerde var, ama modül taktırırsanız aracı her çalıştırdığınızda benzin yakıt değerleri tekrardan okunur.

Ek bilgi amaçlı bu konuya da bakmanızı öneririm.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Nis 2017
Mesajlar
6
Tepki puanı
9
Konum
Konya
Aracınız
Foruma hoşgeldiniz :)

Yazınızı okudum, öncelikle ustaların hiç subap ayarı yapılmamışsa ilk önermeleri gereken unsurun bu olması gerekirdi.

VTEC temizliğini ilk defa duyuyorum, VTEC selenoidlerine bir arıza olmadıkça veya contasında kaçak olmadıkça normalde dokunulmaz.

Sizin yerinizde olsam kendi yapacağım yol haritamı kısaca anlatayım.
1. Soğuk motorda iyi bir ustaya subap ayarı yaptırın (mümkünse aracı akşamdan bırakıp sabah soğuk motorda ayar yapılsın). Eğer gaz kelebeği temizliği yapılmışsa mutlaka bilgisayara bağlanarak kalibrasyonu da yapılmalı, kalibrasyon yapılmamışsa gaz kelebeği temizliğinin hiçbir anlamı yoktur. Bu işlemi servis harici özel servislerde yapabilir olması lazım, bu konuda Konya özelinde @h.k_Ahmed hocama danışmak faydalı olur.
2. Subap ayarından ve gaz kelebeğinden pozitif gelişme yoksa buji ve bobinler kontrol edilmeli. Daha önce değiştirilen bujiler orjinal mi buna emin olmanız lazım. Sanayilerde satılan bujilerin büyük çoğunluğu sahte. Bujilerin orjinalliğinden eminseniz bir elektrikçide bobinlerin voltaj değerlerini ölçtürün. Çünkü sorunlu buji zamanla bobinde de hasar yaratabilir.
3. Düşük bir ihtimal ama motor kulaklarını da kontrol ettirmenizi öneririm.

Ek bilgi amaçlı bu konuya da bakmanızı öneririm.
Hocam çok teşekkür ederim. Kesinlike tavsiyelerinize uyacağım. İlk il bobim voltajlarını kontrol edeceğim. Sonrasında çok net subap ayarı yaptıracağım. Adaptasyon hakkında şunu söyleyebilirim; tabletimsi bir cihazla bakıyorlar ekrana öylece. Kalibrasyon falan kesinlike yapmadılar. Dediler ki bunlar otomatik yapıyor... Herhangi bir serviste bunu yapamayacaklarını bu forumda okumuştum. Ellerindeki tablette official honda yazılımı olmalı diyordu üstatlar. Kesinlike bunu sormaya sanayiye gideceğim inşallah. Konya mevzu bahis olunca, aşık olduğum honda logosu neredeyse hiç yok. Çok nadir. Olan da orjinal usta yerine gençler geliyor ve net bişey diyemiyor.. Bu usta bujinin de bobinin de bozulacağını söyledi. Bozuk buji bobinin ayarını kaçırabiliyor, bozuk bobin de yeni bujiyi ziyan edebiliyor sonucuna vardım ben. Bahsettiğiniz Ahmet hocamdan konya için tavsiye alabilirim, çok da müteşekkir olurum :)
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,894
Çözümler
9
Tepki puanı
8,906
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Vay çilekeş hocam benim vay. Gördüğüm en uzun konular arasına girdiniz. Anamnez dediğin işte böyle olur. :)

Paylaştığım linkten Tanışma konusu açabilirsiniz.

- Tanışma bölümünde kendinizi tanıtırsanız memnun oluruz.


Aracınız temiz maşallah fakat problem çözmede ciddi sıkıntılar ile karşılaşmışsınız.
Konya'da usta çok ama nereye gitmeniz gerektiğini iyi bilmelisiniz.
Anlattığınız durum forumda da çok uzun konusu olan silkeleme problemi gibi duruyor. Sizin gibi diğer Fb7 sahipleride benzer problemden muzdariplerdir. Aracınızda 4 kademeli vtec sistemi var. Bunlardan ilk üç kademe ekonomi için programlı son olanı performans odaklı oluyor. İlk üçlüde geçişler bu yönden hedefe giriyor. Yetkili servisede gitseniz sebebi hemen vtec diye söyler. Honda'dan anlamayan bu kadar detay bilmez. Sadece bu da değil. Bunları azaltan veya arttıran nedenleride yazmamız icap eder. Buji, bobin, boğaz kelebeği, subap ayarı, komple lpg tesisatı, ekstra hava emiş vs.

Bobinler uzun ömürlüdür. Fakat uzun süre değişmeyen kötü buji bobinide bozar. Bobinlerde ise çatlak, tesisat ve kablolar ve ohm değerleri ile değerlendirme yapılır. Ateşleme kötü olur ise silindir ateşleme arızası verir. Bujilerin ise Ngk veya Denso farketmez orjinal olmasına azami dikkat edilmelidir.

Subap ayarı Honda'larda rutin olur. Eğer devamlı benzinde kullansanız uzun süre gider. Fakat lpg bu süreyi kısaltır. Sebebi ise lpg yanma ısı fazlalığından dolayı subapları erken sıkar ve motor rahat nefes alıp veremez. Ustamdan duyduğum 40-50.000 kilometre bir yapılmasını öneriyor. Çok zor bir ayar değil. Motorun iyi soğuk olmalı bir sente anahtarı ve kaça kaç ayar yapman gerektiğini bilmek gerekiyor. Genelde Civic'lere lpgde olduğu için emme 20 egzos 25 yapılır. Performans ve verim için bu ayar önemlidir.

Boğaz kelebeğide arada bir temizleme ihtiyacı olur. Filtre değiştirir iken kontrol edilmeli. Kelebek elektronik olduğu için balata spreyi yerine bezle silmeyi tercih edilir. Fakat bu temizlikten sonra mutlaka adaptasyon yapılması lazım!

Arada bir egr temizliğide şart genelde bunu unutuyoruz. Sökmesi gayet basit. Valfin içinden balata spreyi sıkıp beklenecek o kadar.

Filtre ara bağlantı hortumunu forumdan halletmişsiniz. Onu geçiyorum. :)

Lpg ise başlı başına bir iş. Filtreler, regülatör, beyin, enjektörler, tesisat hepsi düzgün bir şekilde çalışmalıdır. Sisteminiz yeni, bakım takibi yapılır değerler göz geçirilir. Ardından güzel bir lpg ayarı olmalı. Bu silkeme problemini en aza indirenler Afr ayarının faydasını görmüştü. Biraz daha elektronik olarak yakıt hava karışımınız nasıl onlarda takip edilmeli. Eceye arkadaşımın aracını görürdük. Muhatap olarak pek beğenmedim. Ağzından cımbızla laf aldım.

Bu tarz silkelemenin dikkatli olunur ise hafif benzinde de hissedildiğini, lpgde ise daha bariz olduğunu kullanıcılar belirtmişti. Ama şiddetli bir şekilde anormallik olur ise yukarıda bahsettiğim sebeplerde buna neden olabilir. Problem sadece vtec ise vitesi 3.000 devirde atarak problem büyük ihtimalle çözülür.

Hocam Konya'da daim olarak gittiğim ustamı size tavsiye ederim. Yaşadığınız serüveni anlatırsınız. Subap ayarınıda tertemiz yapar. Benim selamımı söyleyin yeter. Aklınıza takılan herşeyi sorabilirsiniz. Mehmet Yeşiloba 0533 727 9788
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,276
Çözümler
9
Tepki puanı
13,118
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Hocam çok teşekkür ederim. Kesinlike tavsiyelerinize uyacağım. İlk il bobim voltajlarını kontrol edeceğim. Sonrasında çok net subap ayarı yaptıracağım. Adaptasyon hakkında şunu söyleyebilirim; tabletimsi bir cihazla bakıyorlar ekrana öylece. Kalibrasyon falan kesinlike yapmadılar. Dediler ki bunlar otomatik yapıyor... Herhangi bir serviste bunu yapamayacaklarını bu forumda okumuştum. Ellerindeki tablette official honda yazılımı olmalı diyordu üstatlar. Kesinlike bunu sormaya sanayiye gideceğim inşallah. Konya mevzu bahis olunca, aşık olduğum honda logosu neredeyse hiç yok. Çok nadir. Olan da orjinal usta yerine gençler geliyor ve net bişey diyemiyor.. Bu usta bujinin de bobinin de bozulacağını söyledi. Bozuk buji bobinin ayarını kaçırabiliyor, bozuk bobin de yeni bujiyi ziyan edebiliyor sonucuna vardım ben. Bahsettiğiniz Ahmet hocamdan konya için tavsiye alabilirim, çok da müteşekkir olurum :)
Honda'nın kendi özel bir modülü var ve servislerde (bazı özel servislerde de bu mevcut) araç hakkında normal bir OBD cihazı ile görülemeyen bütün arıza kayıtları detayları ile görünebiliyor, diğer OBD cihazlarında sadece kelebek pozisyon resetleme yapılıyor ama bu programla işlem öğrenme olarak geçiyor.
Fikir vermesi açısından paylaşayım, bendeki FB7de gaz kelebeği adaptasyonu yaptırırken şöyle bir ekran vardı, programda işlevi açıp ECUnun yeni hali öğrenmesi için bi 10 dk araç rolantide beklemişti.

save_20210406_162716-jpg.264703


Ek olarak Haziran ayında Honda yetkili servislerinde %20 indirim kampanyası bekleniyor, bulunduğunuz yerdeki servisten de kampanya olunca fiyat bilgisi alarak sanayi ile karşılaştırmanızı öneririm. Ama Konya'daki yetkili servisteki elemanların ne kadar bilgi sahibi olduğu hakkında bilgim yok, bazen servisle sanayinin fiyatları aynıya denk gelebiliyor ve daha mantıklı bir seçim olabiliyor.
 
Son düzenleme:

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,894
Çözümler
9
Tepki puanı
8,906
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Foruma hoşgeldiniz :)

Yazınızı okudum, öncelikle ustaların hiç subap ayarı yapılmamışsa ilk önermeleri gereken unsurun bu olması gerekirdi.

VTEC temizliğini ilk defa duyuyorum, VTEC selenoidlerine bir arıza olmadıkça veya contasında kaçak olmadıkça normalde dokunulmaz.

Sizin yerinizde olsam kendi yapacağım yol haritamı kısaca anlatayım.
1. Soğuk motorda iyi bir ustaya subap ayarı yaptırın (mümkünse aracı akşamdan bırakıp sabah soğuk motorda ayar yapılsın). Eğer gaz kelebeği temizliği yapılmışsa mutlaka bilgisayara bağlanarak kalibrasyonu da yapılmalı, kalibrasyon yapılmamışsa gaz kelebeği temizliğinin hiçbir anlamı yoktur. Bu işlemi servis harici özel servislerde yapabilir olması lazım, bu konuda Konya özelinde @h.k_Ahmed hocama danışmak faydalı olur.
2. Subap ayarından ve gaz kelebeğinden pozitif gelişme yoksa buji ve bobinler kontrol edilmeli. Daha önce değiştirilen bujiler orjinal mi buna emin olmanız lazım. Sanayilerde satılan bujilerin büyük çoğunluğu sahte. Bujilerin orjinalliğinden eminseniz bir elektrikçide bobinlerin voltaj değerlerini ölçtürün. Çünkü sorunlu buji zamanla bobinde de hasar yaratabilir.
3. Düşük bir ihtimal ama motor kulaklarını da kontrol ettirmenizi öneririm.

LPG modülü içinde bence araçtaki titreme problemini hallettikten sonra ilgilenmenizi öneririm, genelde benzini yarım depo üstünde tutanlarda zamanla kendiliğinden depoyu ölçtüğünü beyan edenlerde var, ama modül taktırırsanız aracı her çalıştırdığınızda benzin yakıt değerleri tekrardan okunur.

Ek bilgi amaçlı bu konuya da bakmanızı öneririm.
Maşallah hocam benden hızlısın yaz yaz bitiremedim anca. :)
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,276
Çözümler
9
Tepki puanı
13,118
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Maşallah hocam benden hızlısın yaz yaz bitiremedim anca. :)
Estağfirullah hocam, normalde tabletten yazıyorum ama bugün işte elimin altımda klavye olduğu için biraz daha hızlı yazmış olabilirim.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,894
Çözümler
9
Tepki puanı
8,906
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Katılım
11 Nis 2017
Mesajlar
6
Tepki puanı
9
Konum
Konya
Aracınız
Allah razı olsun ikinizden de üstatlar.. Şu an için kafamda bazı şeyler çok daha net. Kimse kusura bakmasın, bu sizi övmek ya da yermek için söylediğim bir kanı/yargı değildir: Kesinlikle tecrübe ustalığın önündedir. Sizler ve sizlerin tavsiye ettiği ustalar/tamirciler/servisçiler/hatta sadece kullanıcılar hiç fark etmez ismi, sıfatı, bu sorunlar hakkında çok daha spesifik ve mantıklı yorumlar yapıyor. Malesef klasik çözüm önerilerinden bıktığım ve gereksiz para harcamak istemediğim için sizleri yoruyorum.

-Kesinlikle sizin ustayı arayıp subap yaptıracağım ilk fırsatta. (Bunun için; hemen bu akşam iş çıkışımda gidip aracı bırakacağım ve sonraki gün iş çıkışı alacağım inş.)
-Kuzenimin kayınpederi güvendiğim bir oto elektrikçisidir, bobinleri tek tek ölçeceğiz inş.
-Kesinlikle bana böyle bir adaptasyon yapmadılar. Kimseyi yermek ya da övmek istemem ama Mazak otoya çok giderim ve güvenirim, muhtemelen vakti olmadığından ya da biraz daha işçilik/iş vs ücreti alabilmek için kimse bana bunu yapmadı. Yapılmalı vs dedi ve yapmadı. Autoking'de de yapmadılar. Muhtemelen yapamadılar. Bunu da yaptırmak için elimden geleni yapacağım inş.

İnşallah yüksek maliyetler ödemeden güzel sonuçlar alırım üstatlarım. Her daim burayı bilgilendireceğim. Yukardaki konuyu da tek tek harfi harfine okudum. Bir müslüman daha bu sorunu yaşarsa okusun, güncel olarak kim ne yaptı görsün. Aynı çukura düşmeyelim :)
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,276
Çözümler
9
Tepki puanı
13,118
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Alternatifim yok, hep telefondan yazıyorum.
Telefona göre yazım hızınız mükemmel seviyede hocam, maşallah diyeyim (y)

Allah razı olsun ikinizden de üstatlar.. Şu an için kafamda bazı şeyler çok daha net. Kimse kusura bakmasın, bu sizi övmek ya da yermek için söylediğim bir kanı/yargı değildir: Kesinlikle tecrübe ustalığın önündedir. Sizler ve sizlerin tavsiye ettiği ustalar/tamirciler/servisçiler/hatta sadece kullanıcılar hiç fark etmez ismi, sıfatı, bu sorunlar hakkında çok daha spesifik ve mantıklı yorumlar yapıyor. Malesef klasik çözüm önerilerinden bıktığım ve gereksiz para harcamak istemediğim için sizleri yoruyorum.

-Kesinlikle sizin ustayı arayıp subap yaptıracağım ilk fırsatta. (Bunun için; hemen bu akşam iş çıkışımda gidip aracı bırakacağım ve sonraki gün iş çıkışı alacağım inş.)
-Kuzenimin kayınpederi güvendiğim bir oto elektrikçisidir, bobinleri tek tek ölçeceğiz inş.
-Kesinlikle bana böyle bir adaptasyon yapmadılar. Kimseyi yermek ya da övmek istemem ama Mazak otoya çok giderim ve güvenirim, muhtemelen vakti olmadığından ya da biraz daha işçilik/iş vs ücreti alabilmek için kimse bana bunu yapmadı. Yapılmalı vs dedi ve yapmadı. Autoking'de de yapmadılar. Muhtemelen yapamadılar. Bunu da yaptırmak için elimden geleni yapacağım inş.

İnşallah yüksek maliyetler ödemeden güzel sonuçlar alırım üstatlarım. Her daim burayı bilgilendireceğim. Yukardaki konuyu da tek tek harfi harfine okudum. Bir müslüman daha bu sorunu yaşarsa okusun, güncel olarak kim ne yaptı görsün. Aynı çukura düşmeyelim :)
Estağfirullah, bu forumun amacı da kullanıcı olarak karşılaştığımız sorunları ve çözümleri aktararak Civic kullanıcısı herkesin ideal çözüme ulaşmasına yardımcı olmak, dayanışma göstermek zaten (y)
İnş en kısa sürede çözüme ulaşırsınız, kolay gelsin :)
 
Geri
Üst