2018 Yılı En Çok Satan Marka Model Sıralaması !

Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
732
Tepki puanı
462
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
Hazır sohbet bölümünde konu açılmışken buradan devam edeyim. Forumdaşlar sizlere bir sorum olacak sizce bu moose / geyik testleri boşuna mı yapılıyor ? Çünkü bazı popüler youtube otomobil kanalları bu testin yol tutuş ile alakası olmadığını yazmakta bazıları ise tam tersine çok alakalı olduğunu düşünmekte. Şu 2 videoyu dikkatle izlediğinizde hangi aracin içinde olmak isterdiniz düşüncelerinizi alabilir miyim ? Ben bu testin kesinlikle yol tutuşla alakalı olduğunu düşünüyorum bu arada. :unsure:


 
Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
732
Tepki puanı
462
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
Bu konuda anket bile yapmışlar fakat tuhaf olarak anket sonucu farklı olduğu yönünde bence tam tersi olmalıydı :unsure:

 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Hazır sohbet bölümünde konu açılmışken buradan devam edeyim. Forumdaşlar sizlere bir sorum olacak sizce bu moose / geyik testleri boşuna mı yapılıyor ? Çünkü bazı popüler youtube otomobil kanalları bu testin yol tutuş ile alakası olmadığını yazmakta bazıları ise tam tersine çok alakalı olduğunu düşünmekte. Şu 2 videoyu dikkatle izlediğinizde hangi aracin içinde olmak isterdiniz düşüncelerinizi alabilir miyim ? Ben bu testin kesinlikle yol tutuşla alakalı olduğunu düşünüyorum bu arada. :unsure:


sert sağ virajda civic in açılan depo kapağına ne desem bilemiyorum:) aynısı bizzat benim başıma gelmişti hızlı bir sağ viraj döndüm baktım depo kapağı açılmış:)
 
Katılım
22 Eki 2017
Mesajlar
569
Tepki puanı
407
Konum
Türkiye
Benzin alırken arabadan inip kapıyı kilitlediniz mi acaba?
O zaman depo kapağı açık kalabilir bir çok araçta böyle
sert sağ virajda civic in açılan depo kapağına ne desem bilemiyorum:) aynısı bizzat benim başıma gelmişti hızlı bir sağ viraj döndüm baktım depo kapağı açılmış:)

SM-N960F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
İlk kez duyuyorum vardır bir sebebi belki :unsure:
Benzin alırken arabadan inip kapıyı kilitlediniz mi acaba?
O zaman depo kapağı açık kalabilir bir çok araçta böyle

SM-N960F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Depo kapağının açılma sebebi yüksek G kuvveti, arabaya binmeden önce her zaman dört lastiğe, kaportaya, eksoza ve farlara bakarım, sert sağ virajda bu kapak açılıyor benden söylemesi:)

O yüzden arabanın içinde fazla ıvır zıvır sevmiyorum, bir gün babamın arabayla üç şeritli kaymak gibi yumurta yuvarlamalık asfalt yoldan aşağı iniyorduk babam kendi arabasında frenlerden evhamlıydı, bana bir fren testi yap dedi bende kuru asfalt zeminde babamın arabayla 80km hızla giderken vitesi boşa alıp fren pedalını kökledim, arabanın arka koltuk mandalları kurtuldu bagaj içinde ne varsa takım çantası, bidon, trafik seti, jet taşı, matkap hepsi bagajdan arka koltuğu devirip arabanın içine fırladı:) 20 metrede durdu ama:)
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,520
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Bence hiç te boşa yapılmış bir test değil. Tamamen aracın denge,yol tutuş ve manevra kabiliyetini gösteriyor. Size şöyle de bir detay vereyim ; Abs sistemi aracı kuru zeminde abs olmayan frene göre daha kısa mesafede durdurmaz çünkü size manevra şansı vermek için frenleri sık-bırak yapar. 1 saniyede 70-100 defa aralığı diye biliyorum. Fren pedalında hissedilen titreşim de bu yüzdendir. 110-120 ile giderken panik fren yapıp manevra yapınca aracın bu test sonuçları sizin için belirleyici oluyor. Hatta bilinçli kullanıcılar aracın daha kısa mesafede durabilmesi için bilinçli bir şekilde sağa-sola manevra yaparak tekerlerin aldığı yolu uzatmayı amaçlıyor.


06 HONDA 2234
 
Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
732
Tepki puanı
462
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
Bence hiç te boşa yapılmış bir test değil. Tamamen aracın denge,yol tutuş ve manevra kabiliyetini gösteriyor. Size şöyle de bir detay vereyim ; Abs sistemi aracı kuru zeminde abs olmayan frene göre daha kısa mesafede durdurmaz çünkü size manevra şansı vermek için frenleri sık-bırak yapar. 1 saniyede 70-100 defa aralığı diye biliyorum. Fren pedalında hissedilen titreşim de bu yüzdendir. 110-120 ile giderken panik fren yapıp manevra yapınca aracın bu test sonuçları sizin için belirleyici oluyor. Hatta bilinçli kullanıcılar aracın daha kısa mesafede durabilmesi için bilinçli bir şekilde sağa-sola manevra yaparak tekerlerin aldığı yolu uzatmayı amaçlıyor.


06 HONDA 2234

Yalnız videoyu atan kişi aynı zamanda sağ üst köşede anket açmış oranın sonucu ise şu an %20 evet ilgili, %80 hayır farklı şeyler şeklinde gerçi yorumlara bakılırsa ilgili olduğunu düşünen sadece ben varım tek kaldım yani o nedenle sizlerin de fikrini merak ettim. Şunu savunuyorlar pist için üretilmiş araçlar geniş virajlarda daha iyiymiş ama dar virajlarda iyi olmasa da olurmuş ya da ani manevralarda ama bence çok saçma bence tam tersine ani manevra kabiliyetinin onlarda daha yüksek olması lazım bu mantıkla kim Civic ile 308 aracı GTR ile karşılaştırsın ki mevzu pist ise o zaman Type R ve Focus RS falan olur ya da daha üst modelleri olur piste uygun şekle gelen araç zaten daha iyileştirilmiş olmak zorunda. Bir başka handikap ise diğer AB üretimi otomobillerin de moose testleri pek iç açıcı değil misal Mercedes, Bmw, Audi, VW benzer durumdalar. Alfa Romeo, Peugeot benim bildiğim iyi sonuç alanları. Hyundai Ionic, Kona ve i10 da baya iyi bu arada B sınıfında ise Honda Jazz kesinlikle efsanedir bakın 85 km ile girdi ve çıktı şaka değil gerçek. :eek:

 
Geri
Üst