4 bin devir sorunu

Katılım
15 Eki 2022
Mesajlar
14
Tepki puanı
2
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Ali Yalçın
Yaş
26
Aracınız
Civic ES7 2006
2003 model Honda civic aracım seyir halinde bir süre gidince 4 bin deviri geçmiyor 4 binde kesiciye giriyor aracı stop edip çalıştırınca arza gidiyor genel olarak rampa çıkarken daha çabuk hatayı verdiğini fark ettim konu ile ilgili bilgisi olan daha önce böyle bir sorun başına gelen arkadaş var mı yardımcı olursanız çok sevinirim
 
Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
561
Tepki puanı
273
Konum
izmir
Aracınız
Vtec selenoid valfle ilgili olabilir veya motorda az yağ nedeniyle yapabilir. O valf yağ basıncı ile çalışır.
 
Katılım
15 Eki 2022
Mesajlar
14
Tepki puanı
2
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Ali Yalçın
Yaş
26
Aracınız
Civic ES7 2006
Yağ tam arabanın valfteki yağ basınç müşürü de değişti ama arza devam ediyor yağ basınç müşürünü değiştikten sonra bilgisayara bağlatıp hata kodunu sindirmemiştim sildirmem gerekiyor mu acaba kontağı kapatıp açınca arza gitti için gerek yok diye düşündüm ama
 
Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
561
Tepki puanı
273
Konum
izmir
Aracınız
Arıza geçseydi 4bin devirde araç takılmazdı. Yağ basınç müşüründen farklı diye biliyorum o selenoid valf. Konuya daha hakim olan arkadaşlar yardımcı olabilir.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,689
Çözümler
6
Tepki puanı
8,750
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Yağ tam arabanın valfteki yağ basınç müşürü de değişti ama arza devam ediyor yağ basınç müşürünü değiştikten sonra bilgisayara bağlatıp hata kodunu sindirmemiştim sildirmem gerekiyor mu acaba kontağı kapatıp açınca arza gitti için gerek yok diye düşündüm ama

Geçmiş olsun hocam değişim sonrası ecuya reset atılsa güzel olur. Akabinde arıza takibi yapılır. Vtec sisteminde istenilen basınç oluşmaz ise bu durum gözlenir. Yağ basınç sensörü değişmesi doğru bir yaklaşım. Bunun üstüne vtec selenoid temizliğide istiyor olabilir. Farklı bir nazar ile kablo ve soketlerde temassızlık olabilir. Takılan parçayı ecu tam kabul etmemişte olabilir.

P1259 kodunun nedenleri nelerdir?

P1259 hata kodu, VTEC kontrol sisteminde elektriksel bir sorun olduğunu gösterir. Bu nedenle, bu kod için tüm tanı yöntemleri, bağlı tüm kabloların ve konektörlerin görsel olarak incelenmesiyle başlamalıdır. Bunlar, P1259 kodunun yaygın nedenlerinden bazılarıdır.

VTEC solenoidi arızalı

Kırık bir VTEC yağ basınç anahtarı olasılığı

VTEC solenoid kablolarında veya konektörlerinde hasar, açık veya kısa devreye neden olabilir

Motor yağı seviyesi veya basıncı gerekenden düşük olabilir

Kirli, bozulmuş veya uygun olmayan motor yağı bulunması

PCM'nin başarısızlığı. Bu yaygın olmayan bir neden olduğundan, herhangi bir kontrol modülünü değiştirmeden önce hatayı başka bir yerde aramanız gerekir.
 
Katılım
15 Eki 2022
Mesajlar
14
Tepki puanı
2
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Ali Yalçın
Yaş
26
Aracınız
Civic ES7 2006
Basınç müşürü değişimi ile birlikte selenoid temizliği ve contaları da değişti sorun tam olarak araba ilk çalıştığında herhangi bir sorun yok vtec devreye giriyor belli bir mesafe gidince vtec açmıyor araç 4 bin devirde kalıyor araçı stop edip çalıştırınca arza gidiyor rampa çıkarken daha çabuk bu sorunu yaptığını fark ettin birde düz yolda hemen çabuk yapmıyor rampada daha çabuk oluyor sanki
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,689
Çözümler
6
Tepki puanı
8,750
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Geri
Üst