Halk dilinde “eyir” olarak bilinen havalı süspansiyon net pişmanlıktır arkadaşlar…1.5 yıl kullandım dayanamadım aracımdan söktürdüm mutluyum, huzurluyum …
Eksilerini yazmak istedim;
- Konfor namına hiçbir şey yok…En kötü yay-coil hatta yay kesme vs kombinasyonu air den çok daha konforludur…En ufak çakıl taşını böbreklerınıze kadar hissediyorsunuz…Yaptırdıktan sonra ; “ Ağbii orjınalınden daha konforlu” diyenler var olucaktır , he deyin geçin adam o kadar para gömmüş çok kötü demez tabiki insan piskolojisi…(ilk başlarda bende güzel dıyordum yalan yok )
- Yol tutuşu muazzam vs falan…Bu da bir yalan araç bozuk yollarda cok sektiği için aracı yolda tutmak için özel çaba sarfetmenız lazım…Denemek isteyen airli bir araçla şöför yanında maslak sanayiye girsin , “abi ben bundan sonrasını atlarla devam etmek istiyorum” demezse bir şey bilmiyorum... Ha kaymak gibi yarış pistlerınde vs yol tutabılır ona bir şey diyemem…Ama yamalı İstanbul(türkiye) asfaltlarında yol tutması ımkansıza yakın…
- Konfor olmadığı için hoş geldin yeni ve bir çok trim sesleri…
- Bir sabah bir bakmışsınız sol arka inmiş gidip yaptırırsınız sağ ön iner onu yaptırırsınız bır ay sonra sağ arka iner…Bir kısır döngünün içindesiniz…Kısaca kompresör , hortum , rekorlar, valf ler vs. bunlardan hava kaçma ihtimali çok yüksek bi sistem.
- Arac’ın hiçbir yeri delinmeyecek denir…Kısmen doğru olsada yinede aracınızın bazı noktaları delinir…Kontrol panelini ön göğüse tutturmak kabloların geçmesi için ön göğüsde bazı noktalar aynı zamanda arka bagaja kabloların ulaşması için stepne kısmında delikler açılır…Benim gibi sistemi söktürdüğünüzde bunlar size küçük bir hediye olarak kalır…
- Muayene de komple sistemin sökülmesi gerekiyor …Maliyet + zaman kaybı (sök tak 500 TL idi en son)
-Akü bitmesi sorunu yaşadım iki defa..Ama bu air denmi çözemedim açıkçası…Kompresör akü’ye çok yük bindiriyor olabilir…
- İşin birde psikolojik durumu var tabi..Otobanda yüksek hız limitlerine çıkınca “ulan acaba körük patlarsa” ne olur şimdi diye insan düşünmeden edemiyor ve tabi ayak gaz dan çekiliyor…Bunun içinde genel de “hiç duydunmu aga böle bir şey” deniliyor duymadım işin açıkçası ama ya ilk ben olursam ?
Bu yazıyı yazmamın nedeni havalı suspansıyon yaptırmadan önce araştıranlar olucaktır , ben de cok araştırmıştım ama böyle bır yazıyla karsılasmamıstım,karşılaşsam yaptırmazdım net…Belki birilerine faydam olur paralarının ceplerınde vatana millete daha faydalı daha işlevsel şeyler için kalmasını sağlayabilirim
Soru -Cevap kısmı;
Standart yükseklikte de mi sert kalıyor?
Şu an 3 cm spor yay ile arabamı kullanıyorum aynı yukseklıkte air ve spor yay arasında ınanılmaz konfor farkı var...
Teorıde bozuk yolda kaldır gidersın lafı kulaga hos gelıyor pratikte maalesef öle değil...Ne kadar kaldırırsan araç o kadar sertleşiyor bozuk yolla birleşince bu sertlik çekilmez bir durum alıyor...
Tam teşekküllü bi air sisteminin oluru nedir?
O paraya sertlik ve yükseklik ayarlı bi coilover alınmaz mı?
Bir d2, kw, st, blistein falan varken o kadar hesap kitap varken böyle Allaha emanet gitmek ne derece mantıklı.
Hep söylüyorum, otomobil gurusu falan değilim. Tek araba üzerinden onlarca kombinasyon deneyerek tecrübe edindim. Ama o kadar harcama yapıyor insan, hatta bir çok kez ise yaramayacak şeylere çok emek veriyor, bilseydim ki coilover bu kadar güzel ve mantıklı bir şey arabayı aldığım gibi sipariş geçer ne kendime ne arabaya eziyet ederdim.
Coilover > yay > stok > h air.
Bundan sonraki aracım eğer yine farklı bir şey olacaksa aldığım gibi yapacağım ilk müdahale olacak.
(Alıntıdır belki aydınlatır sizi)
06 HONDA 2234