kablolarda kemirgen hasarı gibi durumlar oluyor kasko varsa bunu karşılıyor, sabah arabaya binip bir sürü arıza ışığı görmemize sebep olabiliyor, bir arkadaşın ticari servis aracının motoruna kedi girmiş beyine giden soketi yerinden çıkartmış kaputun altı komple kedi tüyü, soketi yerine takıp arıza kaydını sildiler düzelmişti.
Uyarı ışıklarının tümü aracın hızı ile alakalı güvenlik ekipmanlarını yöneten şeyler EPS, VSA ve TPMS yanıyor EPS yani elektrik gücü direksiyon aracın hızına göre direksiyonun sertliğini ayarlıyor VSA savrulmada tekerleklere ayrı ayrı fren yaptırarak savrulmayı düzeltmeye çalışan sistem TPMS de lastik patlak olduğu zaman patlak lastiğin hız farkından algılayan sistem, şanzıman üzerindeki hız sensöründe problem yok gibi hızı gösteriyor sanırım, o halde tekerleklerdeki ABS sensörleri şüpheli duruyor ama bu onlarda da kesin bir problem olduğu manasına gelmiyor oraya gidene kadar bir sürü kablo ve soket var çünki.
en garanti yöntem servise gidip arıza tespit cihazı bağlatıp P0XXX şeklindeki arıza kaydını okutup karşılık gelen açıklamaya bakmak. Bu durumlarda özel tamirhaneler yada hobi amaçlı kullanılan OBD soketli basit cihazlara pek güvenmeyin diyorlar, hatalı veri gösterebiliyor.