Acil destek sabah uyandım bu üçü sönmüyor vsa düğmesi aktif değil neden olabilir?

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,689
Çözümler
6
Tepki puanı
8,750
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Aküm 1haftalık sıfır şarjda da bir problem yok
Sıfır aküde problem yapabilir. Sıkıntı var ise de garantiden değişir. Ecuya reset atıp aynı arızayı tekrar verecek mi diye takipte edebilirsiniz. Akü kutup başlarınıda gevşeklik var mı bakabilirsiniz. Forumdaki tecrübemiz bu yöndedir.
 
Katılım
11 Eki 2019
Mesajlar
16
Tepki puanı
5
Konum
Turkey
Aküyü kontrol ettirdim şarjı da aynı şekilde ecu da da sıfırlama yaptık lastik basınçlarını da kontrol ettik ecuda sıfırlama yaptık 1km mesafeden sonra tekrar yaktı ışıkları yürüyende bir problem yok direksiyon ağırlaşması vs gibi. yalnızca vsa tuşu devre dışı ve yokuş kalkış sistemi aktif değil sanırım o da vsa tuşuna bağlı pzt günü servisinde kontrol ettireceğim olay yaşanmadan 1gün önce ön tamponu hafif şiddette sürttüm acaba onunla alakalı mı diye düşünüyorum çözüme ulaşınca bilgi veririm teşekkürler
 

mturker

Özel Üye
Katılım
23 Ağu 2020
Mesajlar
1,525
Tepki puanı
1,057
Konum
Esenler
Darbe sensorlerıne baglı sorun olabilir ozel servise gitmeyin Honda servisine gıdın derim. Gecmıs olsun.
Aküyü kontrol ettirdim şarjı da aynı şekilde ecu da da sıfırlama yaptık lastik basınçlarını da kontrol ettik ecuda sıfırlama yaptık 1km mesafeden sonra tekrar yaktı ışıkları yürüyende bir problem yok direksiyon ağırlaşması vs gibi. yalnızca vsa tuşu devre dışı ve yokuş kalkış sistemi aktif değil sanırım o da vsa tuşuna bağlı pzt günü servisinde kontrol ettireceğim olay yaşanmadan 1gün önce ön tamponu hafif şiddette sürttüm acaba onunla alakalı mı diye düşünüyorum çözüme ulaşınca bilgi veririm teşekkürler

Honda MaDnEsS
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
kablolarda kemirgen hasarı gibi durumlar oluyor kasko varsa bunu karşılıyor, sabah arabaya binip bir sürü arıza ışığı görmemize sebep olabiliyor, bir arkadaşın ticari servis aracının motoruna kedi girmiş beyine giden soketi yerinden çıkartmış kaputun altı komple kedi tüyü, soketi yerine takıp arıza kaydını sildiler düzelmişti.

Uyarı ışıklarının tümü aracın hızı ile alakalı güvenlik ekipmanlarını yöneten şeyler EPS, VSA ve TPMS yanıyor EPS yani elektrik gücü direksiyon aracın hızına göre direksiyonun sertliğini ayarlıyor VSA savrulmada tekerleklere ayrı ayrı fren yaptırarak savrulmayı düzeltmeye çalışan sistem TPMS de lastik patlak olduğu zaman patlak lastiğin hız farkından algılayan sistem, şanzıman üzerindeki hız sensöründe problem yok gibi hızı gösteriyor sanırım, o halde tekerleklerdeki ABS sensörleri şüpheli duruyor ama bu onlarda da kesin bir problem olduğu manasına gelmiyor oraya gidene kadar bir sürü kablo ve soket var çünki.

en garanti yöntem servise gidip arıza tespit cihazı bağlatıp P0XXX şeklindeki arıza kaydını okutup karşılık gelen açıklamaya bakmak. Bu durumlarda özel tamirhaneler yada hobi amaçlı kullanılan OBD soketli basit cihazlara pek güvenmeyin diyorlar, hatalı veri gösterebiliyor.
 
Geri
Üst