Airbag ışığı sürekli yanıyor..(yardım!)

Katılım
6 Eyl 2017
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Konum
İzmir
ac642982890ad34cd14484815474b410.jpg


Arkadaşlar airbag ışığı yanıyor arıza kodu resimdeki gibi arkadaşın arıza cihazına bağladık daha önce başına gelen oldumu tamirini nasıl yaptırıcaz


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Katılım
23 Ara 2018
Mesajlar
7
Tepki puanı
1
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2014
Merhabalar benim aracım 2014 fb7 Civic , bende de airbag ışığı sürekli yanıyordu usta bilgisayara bağlayıp hata tespit edelim dedi ve sağ darbe sensöründe sinyal yok şeklinde bir uyarı çıktı darbe sensörun kırılmış dedi bu sis farını sökerek alt taraftan baktı hakikaten kırıktı gösterdi değiştik şimdi darbe sensörünü fakat ışık sönmedi usta bir de arizayi beyinden sildi öyle söndü acaba hafızaya alıyor mu hataları Honda giderilince otomatik sönmesi gerekmiyor mu illa bilgisayardan mi silmek lazım neden kendiliğinden sönmedi bu ışık illa beyinden mi silmek gerekiyor içime dert oldu fazlasıyla titizim güvenlik konusunda
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Merhabalar benim aracım 2014 fb7 Civic , bende de airbag ışığı sürekli yanıyordu usta bilgisayara bağlayıp hata tespit edelim dedi ve sağ darbe sensöründe sinyal yok şeklinde bir uyarı çıktı darbe sensörun kırılmış dedi bu sis farını sökerek alt taraftan baktı hakikaten kırıktı gösterdi değiştik şimdi darbe sensörünü fakat ışık sönmedi usta bir de arizayi beyinden sildi öyle söndü acaba hafızaya alıyor mu hataları Honda giderilince otomatik sönmesi gerekmiyor mu illa bilgisayardan mi silmek lazım neden kendiliğinden sönmedi bu ışık illa beyinden mi silmek gerekiyor içime dert oldu fazlasıyla titizim güvenlik konusunda
Emisyon sistemi ve motor kontrol ünitesinde ters giden birşeyler motor arıza ışığını yaktırdığında bu uyarı verme durumu bazen geçici olup bir süre sonra motor arıza ışığının söndüğünü görsek te mutlaka DTC ye kayıt yazılır mesela kötü kalite yakıttan ötürü oksijen sensörü kötü eksoz gazı algılayıp problem yaratırsa kalıcı bir arıza yapmadan benzini değiştirirseniz motor arıza lambası sönebilir ama PXXXX ile başlayan kayıt DTC de kalır, bu kayıtlar eğer otomobil düzgün çalışıyorsa ve uyarı lambaları sürekli yanmıyorsa önemsizdir ancak yetkili serviste cihaza bağlanıp okutulur ve silinebilir.

Airbag ve fren sistemi gibi ekipmanlar daha ciddi önem arzeden şeyler olduğu için arıza giderilse de uyarı ışığı sönmeyebiliyor demekki bunların arıza ışığı sönse dahi yine DTC de arıza kaydı kalacaktır. Tasarımsal yapı gereği uzman denetiminde onarım, kalibrasyon ve ayar gerektiren sistemlerin arızalarında arıza ışığı sönmüyorsa bu iyi birşey aslında.

Günümüzde otomobillerde kilometrelerce kablo ağı olması gerekirken bu yok, bunun yerine daha az kablo üzerinden farklı ohmaj değerlerinde akım geçirilir bu akım değerini okuyan elektronik ünite komutu uygular, mesela hız sabitleyiciye bastığınızda sallıyorum 100 kohm değeri gider beyne beyin bunu okur ve hız sabitleyici devreye girer set tuşuna basarsanız 150kohm gider cam açma tuşuna basarsanız 250kohm gider vs. vs., her bir buton farklı ohmaj değerlerini beyne iletir, beyin dediğimiz elektronik ünite bunları okur hafızasındaki algoritma üzerinden karar verir ve uygular eğer ters birşey görürse siz cam açma düğmesine bastığınızda 250kohm yerine 368kohm okursa o komutu uygulamaz veya ciddi bir ekipmanı çalıştırmak istediğinizde mesela VSA sistemi olabilir bu o zaman arıza ışığı yakar, adam sanayiye geliyor teyp ses açma düğmesine bastığımda multimedya sapıtıyor yada kapanıyor diyor ya işte bu arızaya örnektir. Brake hold düğmesine en az bir saniye basmazsanız devreye girmez mesela. Tarcanlar ekspertizde airbagler dirençle kandırılmış mevzusunun temeli de burada yatar airbag soketinin direncini birebir taklit eden elektronik parça ilavesidir.

Sanırım buna CAN BUS sistemi diyorlar yada CAN BUS ın çalışma prensibi bunun gibi birşey. Elektronik işte.

Dolayısı ile motordaki ve kabindeki herhangi bir kabloda uzatma yapmak ek ilave etmek farklı amperde ve watt değerinde aydınlatma ampülü takmak eğer tolerans dışına çıkarsa arıza ışığı yaktırırken bu parçalarda ve kablolamada herhangi bir arıza durumundada benzer senaryo olarak çok büyük problem varmış gibi arıza lambası yanabilir basit bir kablo sıyrılması sebebiyle motor bile çalışmayabilir.

Mesela Fiat Linea da otomobil üzerinde herhangi bir ampül patladığı zaman gösterge ekranında ampül kaybına dair uyarı lambası vardır. Bunu algılayan şey tesisattaki direnç değişikliğini hisseden elektronik beynin tepkisi.

Eğer bu şekilde olmasa idi günümüzdeki bolca kumanda kontrol düğmesi olan otomobillerde 200-300kg kadar kablo demeti olması gerekirdi.

belli bir yaştan sonra 20-30 sene gibi zaten bu sistemi ayakta tutmak zordur elektronik parçaların 40000 saat 70000 saat gibi değişen ömürleri olur bazı parçaların ömür süreleri siz aracınızı aktif biçimde kullanmasanızda ilerler yaşlanır çünki akü sürekli bağlıdır aküyü söksenizde atmosferdeki hissedemediğimiz değerdeki statik elektrik yüküyle elektronikler yine durduğu yerde eskiyecektir, eğer arıza lambasını yakan ciddi bir problem yoksa kafaya takmamalısınız.
 
Geri
Üst