Akü’yü uzun yıllar kullanmak için nelere dikkat edilmeli ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan anil711
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
7 Haz 2018
Mesajlar
787
Tepki puanı
297
Konum
İzmir
1 ay önce fd6 cıvıc aracımın üstündeki bosch 45 amper akü bitti bende orjinal değerde 45 amper inci akü aldım yanlız aküyü 6 sene kullananda var 2 senede değiştirmek zorunda kalanda aküyü uzun yıllar kullanmak için nelere dikkat edilmeli ?


"Yüksek devir bandında yaşamaktır HONDA"
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,528
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
1 ay önce fd6 cıvıc aracımın üstündeki bosch 45 amper akü bitti bende orjinal değerde 45 amper inci akü aldım yanlız aküyü 6 sene kullananda var 2 senede değiştirmek zorunda kalanda aküyü uzun yıllar kullanmak için nelere dikkat edilmeli ?


"Yüksek devir bandında yaşamaktır HONDA"

Öncelikle altenatörünüz sağlıklı çalışıyor olması gerekir. Ayrıca aracın orjinali dışında extra güç harcayacak elektrik-elektronik sistemler varsa,eklenmişse bunlara uygun akü kullanmak faydalı olacaktır. Ben aracı çalıştırırken hiç bir elektrik/elektronik cihaz açmıyorum araçtaki, farlar-teyp-cam-sunroof vs. Stop edeceğim zamanda kapatacağım şeyleri stop etmeden önce kapatıp öyle stop ediyorum. Ne kadar faydalıdır bilmiyorum ama bana mantıklı gelen kullanım şekli bu. Çok sık çalışıp/stop etme( çalışıp 3-5 dk içinde stop etme) durumu etkileyebilir, akü tam dolumu gerçekleştirmeden tekrar stop edip tekrar çalışması ömrünü kısaltabilir diye düşünüyorum.Sonuçta marş sırasında ciddi bi enerji tüketimi oluyor.


iPhone cihazından gönderildi.
 
Katılım
7 Haz 2018
Mesajlar
787
Tepki puanı
297
Konum
İzmir
Öncelikle altenatörünüz sağlıklı çalışıyor olması gerekir. Ayrıca aracın orjinali dışında extra güç harcayacak elektrik-elektronik sistemler varsa,eklenmişse bunlara uygun akü kullanmak faydalı olacaktır. Ben aracı çalıştırırken hiç bir elektrik/elektronik cihaz açmıyorum araçtaki, farlar-teyp-cam-sunroof vs. Stop edeceğim zamanda kapatacağım şeyleri stop etmeden önce kapatıp öyle stop ediyorum. Ne kadar faydalıdır bilmiyorum ama bana mantıklı gelen kullanım şekli bu. Çok sık çalışıp/stop etme( çalışıp 3-5 dk içinde stop etme) durumu etkileyebilir, akü tam dolumu gerçekleştirmeden tekrar stop edip tekrar çalışması ömrünü kısaltabilir diye düşünüyorum.Sonuçta marş sırasında ciddi bi enerji tüketimi oluyor.


iPhone cihazından gönderildi.

Bende sizin gibi yapıyorum araç çalışmıyorken far, müzik sistemi gibi donanımları açmıyorum akü ne kadar tam şarja yakın durursa ömrü okadar uzun olur bence, ve akü fiyatlarıda almış başını gidiyor 2 senede bir akü almak istemiyorum açıkcası


"Yüksek devir bandında yaşamaktır HONDA"
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,937
Çözümler
9
Tepki puanı
8,936
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Artı olarak şuda yapılabilir. Kışın çok soğuklarda araç günlük kullanılmıyorsa 2-3 günde bir çalıştırıp akünün şarjını tazelemekte fayda var. Çünkü soğukta akünün elektrot iletkenlik azalıyor. Akü arızaları en fazla kışın meydana gelir.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 

Reis

0
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
120
Tepki puanı
13
Aracınız
Arabamın üzerindeki yuasa akü 7 sene gitmişti ve ekstra hiç bişey yapmamıştım...
Sonrasında aldığım varta 9 ay sonra garantiden değişti yani işin aslı biraz şans işi sanırım...
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,937
Çözümler
9
Tepki puanı
8,936
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Benim gördüğüm aküleri artık eskisi gibi uzun ömürlü yapmıyorlar. 2 sene garanti. 3 senede bitti deniyor. Amaç uzun süreden ziyade tekrar satıp para kazanmak!

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Geri
Üst