Akü takviye ve bakımı

merhabalar, tecrübeli arkadaşlara bir kaç sorum olacak

1.aküm yeni değişti,çoçuklar orta tavan lambasını açık bırakmışlar,boşalmış. takviyeyle çalıştırdım ,boşalan aküyü şarj etmek için aracın vites p veya n konumundayken rölantide çalıştırmak yeterli olur mu ? yoksa gaz verip devir yükseltmek gereklimi ? ya da illa aracın hareket etmesi gereklidir ?

2. takviye kablosunda uçları takma sıralaması nasıl olmalıdır?araştırdığım kadarıyla çalışan aracın önce - sonra + ucu bağlanıyor,sonra aynı sıralamayla aküsü boş aracınki bağlanıyor, bu doğru mudur ?

3. n11 vb. sitelerde satılan üstünde 1200 amper oldugu yazılan 30,40 tl lik kablolar yeterli ve sağlıklı mıdır ? değilse hangi marka ve modeli tavsiye edersiniz ?

4. akü boşaldığında kimseye muhtaç olmama adına jump starter kullanıyor musunuz, alırken nelere dikkat etmeliyiz, hangi değerleri kaç olmalıdır?

5. misal Einhell CC-BC 12 Akü Şarj Cihazı gibi akü şarj cihazlarının elektrik depolama özellikleri var mı, yani hem şarj cihazı hemde jump starter gibi kullabiliyormuyuz yoksa sadece şarj etmeye mi yarıyor?
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
340
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
Eski arabalardan aklımda kalanları yazayım. Kılavuz şu anda ulaşılabilir durumda değil.

1- Kaynak araç 1 dk. rölanti çalıştırılır. 2.maddedeki sırayla bağlantı yapılıp bir kaç dakika 2000-2500 RPM devirde şarj edilir. Hedef araç çalıştırılır ve bir kaç dakika da iki araç çalışır halde şarja devam edilir. Kablolar ayrılır. Hedef araç rölantide tutulmaz, 2000 RPM civarında tutulur.

2- Kablonun bütün uçları boşta.
a- Kaynak (-)
b- Hedef (-)
c- Kaynak (+)
d- Hedef (+)
Sökerken ters sırada.
(+) şaseli cihazlarda tersi yapılmalıymış. Bizim araçlar (-) şaseli.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,661
Çözümler
6
Tepki puanı
8,724
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
3- İnternette satılan ucuz takviye kablolarını önermiyorum. Kablo dışarıdan büyük gözüküyor. İçinden incecik bakır tek geçiriyorlar. Sonra araç zor çalışıyor. Hatta kablo eriyor. Kablo 50 mm. ve içindeki bakır kalın olmalı. Bir ürün buldum. Yorumları güzel.
Akü Takviye Kablosu 50MM 1200 Amper 2.3 Metre Çantalı Numereuno 125,00 TL yerine 71,25 TL

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Son düzenleme:
Geri
Üst