• Forumumuzun gelişimini ve ayakta kalmasını desteklemek için, Özel üye olabilir veya Sticker alabilirsiniz, detaylar için lütfen TIKLAYIN!

Akü Takviyesi Sorunu / Marş basıyor, araç çalışmıyor

Katılım
11 Kas 2019
Mesajlar
11
Tepki puanı
9
Konum
gaziantep
Aracınız
Civic HB 8. Jen.
Selamlar herkese, başlıkta yazdığım gibi bir sorunla karşılaştım.

Sabah, aracın aküsü boşaldığından marş basamadım. Işıklarda, panellerde elektrik var. Sadece marş almıyordu. Arkadaştan akü aktarma için yardım istedim geldi, bağlantıları yaptık. Denediğimde marş bastı araba, güç geliyordu fakat çalıştıramadık. 4-5 defa denedik fakat marş basmasına rağmen çalışmadı bir türlü.

Bağlantılar doğru şekilde yapıldı (öyle olmasa marş almazdı araba), aktarma kablosunun yeterli olduğunu düşünüyorum (600amp).
Benzer bir durum başına gelmiş olan var mı daha önce? Sorun nerede sizce?

Teşekkürler.

Civic 2006 1.8 Sport TypeS. Takviye aldığım araç 2008 fiesta.
Not: Pazartesi Mutlu mobil akü servisi çağıracağım artık şu an beklemedeyim.
 

h.k_Ahmed

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
5,398
Tepki puanı
4,919
Konum
Konya
Aracınız
Civic ES7 2001
> Geçmiş olsun.
> Takviyeyi bu tarz mı denediniz?
> Fiesta çalışır halde, kabloları bağladınız. 5 dakika böyle beklediniz. Fiestada ve sizin araçta elektronik hiç birşey çalışmayacak. Kontak açtınız ışıklar güzelce yandı ve söndü. Arkadan benzin pompa sesini duydunuz. Debriyaja basıp marşa bastınız?

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
11 Kas 2019
Mesajlar
11
Tepki puanı
9
Konum
gaziantep
Aracınız
Civic HB 8. Jen.
Teşekkür ederim cevabın için, izlediğimiz yolu detay vererek izah edeyim:

Takviyeyi yapacak araç (Fiesta) çalışır vaziyette iken bağlantıları yaptık. Fakat 5 dakika beklemeden kontak çevirdim, ışıklar yandı, benzin pompasının sesini duydum, her şey normal görünüyordu. Marşı aldı araç fakat çalışmadı. Birkaç defa daha bağlantıları söküp kontrol ederek tekrar bağladık fakat sonuç aynıydı. Marş alıyor fakat çalışmıyordu. Toplam 4-5 dakika uğraştık, çalışmayınca da fazla uğraşmadık. Ayrıca araç otomatik :)

Tamam, akü zayıf veya bitik olabilir fakat aktarma yapmamıza rağmen ve marşa basmasına rağmen çalışmaması kafamı karıştırdı. Sorun hala aküden kaynaklanıyor olabilir mi? Aracı en son bıraktığımda hiç bir sorunu yoktu.
 

seckins33

Super Moderator
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
1,969
Tepki puanı
1,779
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
Selamlar herkese, başlıkta yazdığım gibi bir sorunla karşılaştım.

Sabah, aracın aküsü boşaldığından marş basamadım. Işıklarda, panellerde elektrik var. Sadece marş almıyordu. Arkadaştan akü aktarma için yardım istedim geldi, bağlantıları yaptık. Denediğimde marş bastı araba, güç geliyordu fakat çalıştıramadık. 4-5 defa denedik fakat marş basmasına rağmen çalışmadı bir türlü.

Bağlantılar doğru şekilde yapıldı (öyle olmasa marş almazdı araba), aktarma kablosunun yeterli olduğunu düşünüyorum (600amp).
Benzer bir durum başına gelmiş olan var mı daha önce? Sorun nerede sizce?

Teşekkürler.

Civic 2006 1.8 Sport TypeS. Takviye aldığım araç 2008 fiesta.
Not: Pazartesi Mutlu mobil akü servisi çağıracağım artık şu an beklemedeyim.
Merhaba, marş basıp araç çalışmıyor ise yakıt ve ateşleme sistemlerini kontrol etmek lazım.
 

h.k_Ahmed

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
5,398
Tepki puanı
4,919
Konum
Konya
Aracınız
Civic ES7 2001
Teşekkür ederim cevabın için, izlediğimiz yolu detay vererek izah edeyim:

Takviyeyi yapacak araç (Fiesta) çalışır vaziyette iken bağlantıları yaptık. Fakat 5 dakika beklemeden kontak çevirdim, ışıklar yandı, benzin pompasının sesini duydum, her şey normal görünüyordu. Marşı aldı araç fakat çalışmadı. Birkaç defa daha bağlantıları söküp kontrol ederek tekrar bağladık fakat sonuç aynıydı. Marş alıyor fakat çalışmıyordu. Toplam 4-5 dakika uğraştık, çalışmayınca da fazla uğraşmadık. Ayrıca araç otomatik :)

Tamam, akü zayıf veya bitik olabilir fakat aktarma yapmamıza rağmen ve marşa basmasına rağmen çalışmaması kafamı karıştırdı. Sorun hala aküden kaynaklanıyor olabilir mi? Aracı en son bıraktığımda hiç bir sorunu yoktu.
Marş düzgün zorlanmadan çalıştığını farkettiyseniz. Başka sebepler aranır. Ana etkenler hava, yakıt, ateşleme. Düşük bir ihtimal olsada krank sensörü arızası ilk çalışmayı direk etkiler.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 

gunesec

Özel Üye
Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
736
Tepki puanı
590
Konum
Ankara
Teşekkür ederim cevabın için, izlediğimiz yolu detay vererek izah edeyim:

Takviyeyi yapacak araç (Fiesta) çalışır vaziyette iken bağlantıları yaptık. Fakat 5 dakika beklemeden kontak çevirdim, ışıklar yandı, benzin pompasının sesini duydum, her şey normal görünüyordu. Marşı aldı araç fakat çalışmadı. Birkaç defa daha bağlantıları söküp kontrol ederek tekrar bağladık fakat sonuç aynıydı. Marş alıyor fakat çalışmıyordu. Toplam 4-5 dakika uğraştık, çalışmayınca da fazla uğraşmadık. Ayrıca araç otomatik :)

Tamam, akü zayıf veya bitik olabilir fakat aktarma yapmamıza rağmen ve marşa basmasına rağmen çalışmaması kafamı karıştırdı. Sorun hala aküden kaynaklanıyor olabilir mi? Aracı en son bıraktığımda hiç bir sorunu yoktu.
Benzeri durum başımıza geldi, siz marşa basarken kaynak aracın (fiestanın) aynı zamanda gaza basması gerekiyor, 3000/4000 devir civarı. Bir de bu şeklide deneyin.

Belki saçma gelir ama böyle yapınca çalışmıştı arkadaşın aracı.
 
Katılım
11 Kas 2019
Mesajlar
11
Tepki puanı
9
Konum
gaziantep
Aracınız
Civic HB 8. Jen.
Yeni bir durum daha geldi aklıma. Biraz araştırma yaptım ve bulduklarım aklımdakini doğruladı. Sorun yüksek ihtimalle Immobilizer. Akü boşaldığı için immobilizer sıfırlanmış olabilir. Aracı aktarma esnasında marşa basmadan önce yeşil anahtar işareti çıkmıştı, şimdi aklıma geldi. Akü elektriği alıyor fakat immobilizer aracı kilitliyor/çalışmasını engelliyor olabilir. Şöyle bir videoya denk geldim. Yorumlara biri video yüklemiş. Tamamen aynısı benim durum.
 
Katılım
2 Eyl 2016
Mesajlar
59
Tepki puanı
6
Aracınız
Aküyü takviye yaptığınız araç ile en az 5 dakika şarj yapın çalıştıracak ğınız zamanada diğer araç en az 3000 devirdeyken marş yapıp çalıştırın ama unutmayın sizin akü mutlaka en az 5 dakika şarj olmalı
 

seckins33

Super Moderator
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
1,969
Tepki puanı
1,779
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
@HyproX hocam takviye sırasında gaza basmayada, 5 dk sizin akünüzün şarj olmasınada gerek yok. Biz sürekli akü takviyesi yaparak araç çalıştırıyoruz ve hiç bu yöntemle kullanmıyoruz. Kablo bağlantılarını yapıp direkt marş yapıyoruz. Kablonuz ince olsa, takviye için gelen aracın aküsü zayıf olsa zaten marş yapamazsınız. Sizin probleminiz yakıt, ateşleme veya bir ihtimal sizin de eklediğiniz videoda bahsedilen immo veya alt tabla olabilir. Buradan yazdığımız ihtimaller ilk akla gelenler. Tabiiki ustanın bakmasında fayda var. Belkide basit bir problemdir ama araç başında olmayınca bu tip tahminlerde bulunuyoruz. Probleminizi giderince geri bildirim yaparsanız forum için faydalı olacaktır.
 

h.k_Ahmed

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
5,398
Tepki puanı
4,919
Konum
Konya
Aracınız
Civic ES7 2001
Yeni bir durum daha geldi aklıma. Biraz araştırma yaptım ve bulduklarım aklımdakini doğruladı. Sorun yüksek ihtimalle Immobilizer. Akü boşaldığı için immobilizer sıfırlanmış olabilir. Aracı aktarma esnasında marşa basmadan önce yeşil anahtar işareti çıkmıştı, şimdi aklıma geldi. Akü elektriği alıyor fakat immobilizer aracı kilitliyor/çalışmasını engelliyor olabilir. Şöyle bir videoya denk geldim. Yorumlara biri video yüklemiş. Tamamen aynısı benim durum.
Evet buda bir sebep olabilir. İmmobilizer sönmez ise beyin ateşleme yapmaz. Bir kez tecrübe etmiştim. Kontak aç kapa yapıp ikincisinde çalışmıştı.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Üst