Civic FD6 Alt takım parçaları - Bilgi paylaşımı & Tavsiye

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan m2hamid
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,322
Çözümler
9
Tepki puanı
13,181
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Daha önceden FB7 için hazırladığım alt takım parça kodları konusunun FD6 için olmadığını gözönüne alarak bu konuyu açıyorum.
Azda olsa ingilizce bilgisi olan FD6 kasa Civic sahipleri https://partsouq.com/ adresinden araçlarının şasi nosunu girerek aradığı parçanın orjinal kodunu öğrenebilir.

Hazır bilgi olması açısından FD6 alt takımla ilgili zamanla yıpranma ihtimali olan bazı parçaların orjinal kodlarını paylaşıyorum.

SOLSAĞ
ROT BAŞI53560-SNA-A0253540-SNA-A02
ROT BAŞI KÖRÜĞÜ52362-S30-003Sol ile aynı
ROT KOLU53610-SNB-J01Sol ile aynı
ROTİL51230-SNA-A0351220-SNA-A03
ROTİL KÖRÜĞÜ51225-SNA-A01Sol ile aynı
Z ROT51321-SNA-A0251320-SNA-A02
SALINCAK BÜYÜK BURCU51391-SNA-305Sol ile aynı
VİRAJ DEMİR LASTİĞİ51306-SNA-A02Çift olarak satılıyor
ÖN AMORTİSÖR KÖRÜĞÜ51403-SNA-90351402-SNA-903
ÖN AMORTİSÖR TAKOZU51920-SVB-A03Sol ile aynı
ÖN AMORTİSÖR RULMANI/BİLYASI51726-SNA-G01Sol ile aynı
ARKA Z ROT52321-SNA-A0152320-SNA-A01

Bu başlık altında mümkünse FD6 için kullandığınız ve deneyimlediğiniz alt takım elemanlarının ömür ve kullanım memnuniyeti hakkındaki değerlendirmelerinizi paylaşmanızı da rica ediyorum.
 
Katılım
15 Kas 2016
Mesajlar
713
Tepki puanı
706
Konum
Kayseri
Ad Soyad
asdemirtas
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2021
Orijinal rot kolu ve z rot çok uzun ömürlü olmuştu, 140 binde değişmiştim ben. Amortisör körükleri en hızlı yıprananlar sanırım.
Diğer parçalarda sorun yaşamamıştım. 205 bin km de satmıştım aracımı.
FD6'nın arkası biraz daha yüksek olsa, vuruntu işi olmasa bence mükemmel bir araba. Hala aklım onda yalan yok. Şuan yılbaşında sıfır aldığım 2023 City kullanıyorum ama eski arabamı çok arıyorum. Zaten borcu bitsin 2020-2021 makyajlı Civic'lere geçmek istiyorum kısmetse.
FD6'ya iyi bakarsanız sizi asla yolda bırakmaz, 200 bin KM'de hiç yolda bırakmamıştı bizi. Satarken de eksper "abi saat gibi araba, çok diri, çok iyi" demişti.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,322
Çözümler
9
Tepki puanı
13,181
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu konuya bilgi olması açısından paylaşıyorum, aracım 160bin km olmak üzere.
Piyasadan biraz zorda olsa 555 markanın alt takım ürünlerini temin ederek rot başları-rot kolları ve z rotları değiştirttim.
Servisten orjinal salıncak burçlarını da temin ettim ama taktırmaya fırsatım olmadı.
Değişen bu parçalarla bile aracın sürüşü çok daha stabil bir hale geldi diyebilirim, özellikle 120 üstü hızlarda direksiyonda hissettiğim titreşimlerin tümü kayboldu gibi.
Değişen parçaların hiçbirinde normal sürüşte bariz bir ses yok gibiydi ama hepsi değişen oranlarda gevşek hale gelmişlerdi (Neredeyse 16 yıllık parçalar olduğunu da unutmamak lazım).
Çukur ve tümsek geçişlerinde de araç hissedilir şekilde daha sessiz hale geldi, genel sürüş konforu arttı diyebilirim.
Kendi görüşüm 150bin km görev yapmış rot sistemi parçalarının kaliteli marka ile değişimi faydalı bir uygulama.
 
Geri
Üst