Alternatif lastik ebati

Katılım
27 Kas 2018
Mesajlar
31
Tepki puanı
25
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2018
Fc5 Civic aracımın orijinal lastik ebati 215/55/16 fakat ekonomik sebeplerden ötürü kış lastiğini 205/55/16 almak istiyorum. Sorun olur mu? Konu hakkında bilgilendirecek birisi var mı?
Not: Eğer konu mevcutta var ise uyarı sonrasi hemen kapatiyim.
 

Ltf

Katılım
22 Ara 2018
Mesajlar
374
Tepki puanı
318
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2016
Çok sorun olmaz hocam yol tutuşu çok az azalır diyorlar lastiklerin yerle teması azalacağı için ama biz normal kullanıcıların bunu hissedebileceğini sanmıyorum
 
Katılım
18 Nis 2019
Mesajlar
275
Tepki puanı
356
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Fc5 Civic aracımın orijinal lastik ebati 215/55/16 fakat ekonomik sebeplerden ötürü kış lastiğini 205/55/16 almak istiyorum. Sorun olur mu? Konu hakkında bilgilendirecek birisi var mı?
Not: Eğer konu mevcutta var ise uyarı sonrasi hemen kapatiyim.

10 mm'nin kaybettirdiği yol tutuşu farketmeyeceksiniz muhtemelen. Onun dışında sorun olmaz fakat görüntü olarak biraz küçük kalabilir.

Ben FD6'da 205 55 16 kullanıyorum bazen gözüme küçük geldiği oluyor yani.

205 ile 215 arasında ne kadar fiyat farkı var? Çok yok diye biliyorum ben çünkü.
 
Katılım
27 Kas 2018
Mesajlar
383
Çözümler
2
Tepki puanı
325
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FC5 2018
Aynı konum mevcut profilimden bulup inceleyin. Bir sorun olmuyor
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Sorun olmaz, bu şekilde kullanan birçok kullanıcı var (y)
 
Katılım
1 Ara 2018
Mesajlar
304
Tepki puanı
300
Yaş
37
Konum
Yalova
Aracınız
Civic FC5 2018
ben kis lastigini almistim, uzun yola da gittim sorun olmadi, 0.5 litre kadar da az yakit yaktım, aracın çok az alçalır, dolayisi ile dis cap aza olsa küçülüyor. aman aman farklar yok yani.

FC5_ELEGANCE
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Fizik Kurallarına göre;
Kış lastiğinin yaz lastiğinden daha dar taban alanı olması avantajdır. Sebebi de sürtünme kuvvetinin azaldığı ortamlarda(ıslak,kar,buz) aynı yükün daha dar tabandan yere aktarılması demek mm2’ye düşen yük artacak demektir. Bu da dar tabanlı lastikle tutunmanın artacağı anlamına gelir.

Yaz aylarında özellikle çok sıcak iklimlerde ise sürtünme kuvveti artar. Bu durumda da geniş taban lastik kullanmak tutunmayı artırır. Fren mesafesini kısaltır.

Bahsettiğiniz ebat değişikliğinde teorik olarak araç 5,5 mm alçalır ve toplam çap 1.1 cm küçülür. Çamurluk ile tekerlek arasındaki boşluk bir miktar artar. Bu görece görüntüyü biraz bozar ancak aslında avantajdır. Ağır kış şartlarında çamurluk içinde buzlanma olur ve çamurluk tekerlek arası ne kadar genişse tekerleğin buz kütlesine sürtmesi o kadar geç olur.

Çap küçüleceği için aracın kalkışı biraz daha pratikleşir. Son sürati biraz azalır. Çaptan dolayı şehir içi dur kalk trafikte, tabandan dolayı özellikle şehirler arası yolda teorik olarak yakıt tüketimi düşer. Ancak şehirler arasında 205/55 lastikle 110 km/s’yle seyahat ederkenki motor devri 215/50 lastikle 110 km/s’yle seyahat ederkenki motor devrine göre artacağı için aynı hızdaki yakıt tüketimi teorik olarak artar. Taban alanı azalmasından dolayı azalan sürtünme kuvvetiyle bu olaydan dolayı artan motor devri aşağı yukarı birbirini dengeler. Ve aracın kilometre saati hızı olduğundan daha fazla göstermeye başlar. Lastik, tüketimi düşürdü şeklinde yorumlayabilirsiniz aslında daha yavaş gittiğiniz için daha az yakmışsınızdır:)

Aşağıdaki kısım sizin yapmayı düşündüğünüz ebat değişikliğiyle ilgili değil. Konuyla ilgili olduğu için yazmak istedim;
235/50 yaz lastiği kullanan bir araca 215/55 kış lastiği kullanmak makul olur. Bu örnekteki ebat değişikliğinin sizin yapacağınız değişime ilave olarak faydası bu örnekteki değişimde kışlık ebat olan 215/55’de araç 7,5mm yükselir. Kış şartlarında aracın yükselmesi avantajdır. Bu durumda da çamukluk tekerlek arası daralır bu da yukarıda belirttiğim gibi dezavantajdır.

Uzun süre yazlık kışlık lastik kullandım. Bana en makul gelen, araca uygun küçük jantla(15,16) kışlık, büyük jantla(17,18) yazlık lastik kullanmak ancak bir türlü hayata geçirmek nasip olmadı. Her sene 2 kez sök tak ücreti(memlekete göre 150-200 TL arasıdır tahminim) ödemek yerine kullanıcı değişimleri kendisi yapabilir. 4 kış kullansan 600-800 TL yapabilir. Ayrıca bu şekide her sök tak işleminde jantın çizilmesi ihtimali de ortadan kalkmış olur.
 
Katılım
27 Kas 2018
Mesajlar
31
Tepki puanı
25
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2018
Bilgiler için teşekkür ederim. Orta sınıf bir lastikte adet başına 80 lira fark ediyor. Bu farkı daha iyi bir lastik almak için kullanabilirim diye düşünüyorum.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Rica ederim... Bence de gayet makul düşünüyorsunuz.??

Naçizane fikrim eğer fiyat uygun olabilecekse; Continental TS850 veya TS860, Goodyear UG8 veya UG9, Nokian, Dunlop markalardan bakabilirsiniz.
Continental modellerinin ikisini de kullandım ve beğendim.
Dunlop’u da arazi aracında kullandım başarılıydı.
Lassa ve Brigestone kullandım ancak bende pozitif bir şey kalmamış onlarla ilgili. Brigestone’yi arazi aracında kullanmıştım. Sanırım ön iki Lassa arka iki Brigestone’ydi emin değilim, Hyundai Getz aracımla su birikintisinden geçtim. Sağ şeritten girdiğim su birikintisinden sol şeritte çıktım. Suda kızaklama özelliği oldukça başarısızdı!
Petlas’la ilgili de bir forumda olumsuz performans yorumu okuduğumu hatırlıyorum. Aynı rampayı başka marka ile çıkmışlar ancak Petlas’la çıkamamışlar? Uzun zaman oldu belki şimdi geliştirmiştir özelliklerini.
Goodyear ve Nokian’ı testlerden takip etmiştim ve olumlu yorumlar da okumuş, duymuştum.

Velhasıl yaz lastiğinin de ve kış lastiğinin de iyisini almaya gayret etmek gerek. Lastik görevini yapmazsa paranız boşa gider ve daha kötüsü hayatınızı tehlikeye atmış olursunuz.
Test sonuçlarını yorumlarken genel kullanım koşullarınıza göre yorumlamaya çalışın. Yani çok karlı buzlu mu yada arada kar çok seyrek buz genellikle soğuk ve yağmurlu mu olacak. Kullanım şartlarınıza göre seçim yapmanızı öneririm.
Esenlik ve afiyet dilerim...
 
Katılım
27 Kas 2018
Mesajlar
31
Tepki puanı
25
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2018
Petlas in kış lastiğini kullandim. İlk iki yıl kış performansı beklenmeyecek kadar iyi. Ayrıca yanak yapısı itibari ile zorlu yollar için de uygun. Fakat aynı iyi durum ikinci yıldan itibaren hava sıcaklığının 7 üzeri olduğu zamanlarda ve ıslak zeminlerde negatif etkiye dönüşüyor. Frenleme ve yolda tutulma bariz bir şekilde azalıyor. Ama kışın işini iyi yapıyor hakkını yemeyim.
 
Geri
Üst