Araç hareket halinde sarsıntı

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
882
Konum
Samsun
Serviste arabanin birseyi yok dediler yol bozuk bu sarsintilari yapar diyorlar, isin garip yani bu yol yapilali 1-2 yil anca oldu engelli olimpiyatlari icin yapildi yolda bozukluk cok hafif varsa onu da arabanin iceri hissettirmesine normal dedi servis bakalim zamanla ne gosterecek.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
11 Ara 2018
Mesajlar
84
Tepki puanı
50
Konum
Istanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Onceki aracimda benim de basima gelmisti.fren disklerini degistirdikten sonra frene her bastigimda titreme oluyordu. Kendi ustamda degistirdigim icin tekrar oraya goturdum. Diskleri aldigimiz yere goturduk geri verdik. Ucret odemeden daha kaliteli diskler verdiler. Sorun cozulmus oldu.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
bu araç otomatik sanırım ve tork konvertörü titreşim problemi yapıyor olabilir. 110km hızdan sonra yapmaz çünki tork konvertör 100-110km gibi hızlardan sonra kavrama ve yağ sıkıştırma işini bırakıp solenoid emri ile prizdirek doğrudan şanzımanda tam kilit tam kavrama pozisyonuna geçer, çünki o hızdan sonra vites büyütme ve yarım kavrama yerine ekonomik şekilde ilerleme için aktarım kayıpsız moda girer hemen hemen bütün tam otomatik şanzımanlarda bu özellik zaten vardır. 30km hızın altında titreme yapması Sport modda yapmaması da aynı şeye şüphe uyandırıyor, bazı durumlarda bu titremenin ve sallantının kaynağı vitesi D ve N konumlarına aldığınızda konvertörü devreye sokan ve devreden çıkartan prizdirek kilit mekanizmasının ufak ufak kaçırmasıda sebep oluyor genellikle N de gaz verip 3000-4000 devirlerde D ye takılırsa bu kilit arıza yapar bozulur bu problem elektronik değil mekanik bir sıkıntı olduğu için herhangi bir arıza ışığı yakmaz.

lastiklerde balans problemi olması durumunda 110km üzerindeki hızlarda titreme kesilmez.

Otomatik şanzımanın ikinci üçüncü yağ değişimleri esnasında çıkan eski şanzıman yağı içerisinde metal çapağı görürseniz tork konvertör den şüphelenebilirsiniz garanti devam ederken konvertör komple ücretsiz değiştirilebilir.

Düz yolda yüksek hızda sağa sola kaçma yani stabilite kaybı ise ön düzen durumu süspansiyon ve lastikler ile alakalıdır hepsini tek tek incelemek yerine yeni dört tane lastik sorunu anında çözebilir eğer çözmez ise arayıp bulması oldukça zor yüksek hızda sağa sola kaçmalar genellikle ön toe açısının çok fazla dışa açık olmasından yada arka toe açısının içe dönüklüğünden kaynaklanır yüksek hızlarda direksiyonu çevirip bırakınca ortaya toparlaması tuhaflaşır yan rüzgarda sürüş oldukça zor hale gelir. Deneme amaçlı olarak arka lastikleri jantıyla beraber çapraz çevirip öne takın önleri de çapraz şekilde arkaya takarak test etmelisiniz yada lastik havalarını kısa süreliğine deneme amaçlı olarak 32-33psi dan 28-30psi a indirip denemelisiniz eğer problem görülmez ise lastikler pek kaliteli bir üretimden geçmemiş olabilirler.

Lazerli rot balans a çok itimat etmeyin derim, yetkili servis olsa dahi rot ölçümü yapılan cihazların kalibrasyonları ve denetimleri sıklıkla düzenli biçimde yapılmıyorsa ölçümlerde hunter marka son teknoloji lazerli cihazlar dahi doğru açıları göstermiyor. Birisi sorununuzu çözemez ise daha başka rot ayarı yapan yerleri tercih etme imkanınız her zaman var.
 
Geri
Üst