Araçlarımızın performansı hakkında genel sohbet :)

Katılım
27 Kas 2018
Mesajlar
383
Çözümler
2
Tepki puanı
325
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FC5 2018
Hamid hocam 140 hp işi değiştiriyor. Ön arka tampon ve far grubunu bizim fb7 yapıp doğal fabrikasyon görüntü vererek s modda dipgaz benzin, dizelleri yolda üzeceksin aslında .
Şaka bir yana o araç iç dış olarak kesinlikle bizimkilerden daha iyidir.

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
hocam hepi topu 7 beygir fark var 0-100 hızlanmada ise 1-1,5 saniye taş çatlasın fark var bunun için 105000 çok saçma bi rakam o araca
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
hocam hepi topu 7 beygir fark var 0-100 hızlanmada ise 1-1,5 saniye taş çatlasın fark var bunun için 105000 çok saçma bi rakam o araca
Tespitlerinizde eksikler var, @arif0668 in bahsettigi durumu iyi analiz etmemissiniz. Öncelikle arada 7 degil 15 bg fark var ve 1.8 motorun devir bandina göre güç dağılımı da 1.6dan daha iyi.
Bu araç daha 3 gun once 98 yaziyordu ve 95 nakit hemen denilse belki verebilirdi. Zaten 2015-2016 civicler su anda 90-95 civarinda.
@arif0668 hocamın bahsettiği olayı kapışma olayını gereksiz ortamlarda bende yaşıyorum ve biraz daha güç olsa özellikle yokuslarda turbolu araçlara daha güzel cevap verilebilir.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Hamid hocam 140 hp işi değiştiriyor. Ön arka tampon ve far grubunu bizim fb7 yapıp doğal fabrikasyon görüntü vererek s modda dipgaz benzin, dizelleri yolda üzeceksin aslında .
Şaka bir yana o araç iç dış olarak kesinlikle bizimkilerden daha iyidir.

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Ben onun dış görünüşünü hic ellemem hocam bizim FB7lerden özellikle arkasi cok daha güzel geliyor bana. Hatta 2013 yılında o makyajın ülkemize gelmesini beklemistim ve Honda Turkiyeyi aramistim ama makyaj 2014un ikinci yarısında gelecek denmişti :)
 
S

Silinen üye 20336

Guest
@arif0668 hocamın bahsettiği olayı kapışma olayını gereksiz ortamlarda bende yaşıyorum ve biraz daha güç olsa özellikle yokuslarda turbolu araçlara daha güzel cevap verilebilir.
[/QUOTE]
m2hamid Hocam;
Yokuş yukarı mı aşağı mı?
Biraz daha güç olsa kısmını biraz açabilir misiniz? Bu arada turbolu araçlar diye bahsettiğiniz 1.5-1.6 turbo dizeller mi?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Yokuş yukarı mı aşağı mı?
Biraz daha güç olsa kısmını biraz açabilir misiniz? Bu arada turbolu araçlar diye bahsettiğiniz 1.5-1.6 turbo dizeller mi?
Aşağı hocam ? ??????? İyi güldürdünüz beni ?
Şöyle bir örnekle anlatayım ?
FD6 ile çok fazla başıma geldi ve artık bıkmıştım diyebilirim, Ankara'daki Elmadağ yokuşunu muhtemelen birçok kişi bilir, Ankaraya giden yönde uzun ve gittikçe dikleşen bir yokuş mevcut. Normalde o yokuşa sakin sakin 100-110la girip rutinde öyle devam ederim ama beyaz renk focus-symbol-corsa(en rezilleri de corsalar aslında)-fluence-golf-passat gibi turbodizelli filo yada kiralama tarzı araç kullananlar 1 km. öteden selektör yapmaya başladıklarında genelde tepem atıyor, kafalarında "tüplü bu yokuşta 60a düşer" hezeyanı yerleştiği içinde bu selektörleri yaptıklarını düşünüyorum (Selektör atmadan gelene yol boşsa hemen yol vermeye çalışırım, ama selektör atıyorsa benim için olay taciz halini alıyor açıkçası, sanki altlarında güçlü araba olunca bütün yolları onların keyfiyetine vermek mecburiyetindeyiz).
Bu olaylarda bende hızımı 100e düşürüp selektörcü aracın iyice dibime girmesini sağlayıp yüksek hızını kestikten sonra (hızları eşitlemek diyeyim) gaza yüklendiğimde Civic vitesi 3.e düşürüp yokuşta gayet yeterli seviyede hızlanıyor, genelde 130la bitirebiliyorum, zorlarsam daha da çıkar aslında ?
Arkadaki turbo dizelli elemanda %90 vites küçültmeden tekrardan çıkmaya çalıştığı için bir süre sonra bariz gerimde kalıyor ? Yokuş bittikten sonrada inişte hızımı düşürüp tekrar sakin sakin gidiyorum ? o elemanlarda inişte son sürat yanımdan geçiyorlar :) Yani bu durum yokuşa özel diyebilirim ?
Hatta bir tanesi kayaş girişindeki ışıklarda dayanamayıp "Bunların dizelleri de mi var diye" sormuştu ? Yok bu tüplü diyince yokuşta 130 yaptım yetişemedim nasıl tüplü bu diyip şaşırmıştı ?
İşte 1.8 motorlu bir araçla o yapabildiğim fark daha rahat ve kolay yapılabilir haliyle :) Bahsettiğim durum bu :)
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Aşağı hocam ? ??????? İyi güldürdünüz beni ?
Şöyle bir örnekle anlatayım ?
FD6 ile çok fazla başıma geldi ve artık bıkmıştım diyebilirim, Ankara'daki Elmadağ yokuşunu muhtemelen birçok kişi bilir, Ankaraya giden yönde uzun ve gittikçe dikleşen bir yokuş mevcut. Normalde o yokuşa sakin sakin 100-110la girip rutinde öyle devam ederim ama beyaz renk focus-symbol-corsa(en rezilleri de corsalar aslında)-fluence-golf-passat gibi turbodizelli filo yada kiralama tarzı araç kullananlar 1 km. öteden selektör yapmaya başladıklarında genelde tepem atıyor, kafalarında "tüplü bu yokuşta 60a düşer" hezeyanı yerleştiği içinde bu selektörleri yaptıklarını düşünüyorum (Selektör atmadan gelene yol boşsa hemen yol vermeye çalışırım, ama selektör atıyorsa benim için olay taciz halini alıyor açıkçası, sanki altlarında güçlü araba olunca bütün yolları onların keyfiyetine vermek mecburiyetindeyiz).
Bu olaylarda bende hızımı 100e düşürüp selektörcü aracın iyice dibime girmesini sağlayıp yüksek hızını kestikten sonra (hızları eşitlemek diyeyim) gaza yüklendiğimde Civic vitesi 3.e düşürüp yokuşta gayet yeterli seviyede hızlanıyor, genelde 130la bitirebiliyorum, zorlarsam daha da çıkar aslında ?
Arkadaki turbo dizelli elemanda %90 vites küçültmeden tekrardan çıkmaya çalıştığı için bir süre sonra bariz gerimde kalıyor ? Yokuş bittikten sonrada inişte hızımı düşürüp tekrar sakin sakin gidiyorum ? o elemanlarda inişte son sürat yanımdan geçiyorlar :) Yani bu durum yokuşa özel diyebilirim ?
Hatta bir tanesi kayaş girişindeki ışıklarda dayanamayıp "Bunların dizelleri de mi var diye" sormuştu ? Yok bu tüplü diyince yokuşta 130 yaptım yetişemedim nasıl tüplü bu diyip şaşırmıştı ?
İşte 1.8 motorlu bir araçla o yapabildiğim fark daha rahat ve kolay yapılabilir haliyle :) Bahsettiğim durum bu :)
Evvela gülmenize neden olduğum için mutluyum☺️???
125 hp 1.6 atmosferik FD6 kullandım. Çok ciğerli bir otomobil. Devir yükseldikçe motorun sesiyle sürücüsüne enerji veriyor ve oldukça da güzel hızlanıyor. Uzun süreli kullanım deneyimim yok. Bu nedenle FD6’nın 1.6 ve daha küçük hacimli turbo dizellerle ivmelenme farklarını sizin gibi uzun vadeli FD6 kullanıcıları kadar bilmem mümkün değil.

Gözlemlediğim ve tecrübe ettiğim kadarıyla söz konusu turbo dizellerin performansları birbirlerinden farklı oluyor. Yaklaşık 2 yıl 1.5 CRDi 88 hp Hyundai Getz kullandım.
Yaklaşık 5 yıl 1.6 TDI 105 hp Seat Leon kullandım.
Yaklaşık 2 yıldır da ara ara 1.6 TDCI 115 hp Ford Mondeo kullanmaya devam ediyorum.
Performans konusunda hepsinden de memnun kaldım. Ancak hiç birisine de performans arabasıdır diyemem tabiki...

Ara hızlanmaları yüksek tork nedeniyle oldukça tatmin edici Mondeo ve Leon’un.
Hepsinin ortak eksisi son sürat denebilir. Boyuna gözle anlaşılacak kadar pozitif yada negatif eğimi olmayan yol şartlarında Leon 210’u, Getz 175’i ya buluyor ya bulmuyordu. Mondeo da azami ~195’e ulaşıyor sanırım. Bu belirttiğim hızların 3 aşağısı 5 yukarısı da olabilir test edilen aracın motor performansına lastik çapına v.b. bağlı olarak...

Ayrıca; Getz’den, başlangıç hızı değişmekle birlikte 140-150’lerden itibaren motordan hoş olmayan bir ses gelmeye başlıyordu. Basmaya devam ediyordum bakalım ne olacak diye hiç birşey olmadı.☺️

FD6: 1.6 125hp/6500rpm ve 152nm/4200rpm. 0-100: 10,3sn. 1193kg(Manuel) 1221kg(Otomatik)

Leon: 1.6 105hp/4000rpm ve 250nm/1500rpm. 0-100: 10,7sn. 1211kg(Manuel)

Elmadağ rampasından bir kaç kez geçmişliğim var ancak hatırımda pek bir şey kalmamış maalesef.

Leon’la ilgili tecrübem şöyle; Muş-Elazığ arasında ciddi eğimi olan bazı rampa çıkışlarda 180km/s’leri gördüğümü hatırlıyorum. Aynı rampalarda Mondeo ağırlığından dolayı azami yaklaşık 165km/s’leri görüyordu.

İki modele, araçlarda sadece sürücü olacak şekilde düz yolda drag yaptırılsa teknik verilerden de belli olduğu üzere 100’e önce Civic FD6 ulaşır. Ancak 100-200 arası nasıl olur net bir fikrim yok ama Leon’un 180’e kadar keyif verecek şekilde hızlandığını hatırlıyorum.
Düz yoldaki sonuç her nasıl olursa olsun rampa yukarı dragda Leon’un lehine bir sonuç olur diye düşünüyorum...?
Her ikisinde de FD6 alabilir belki?ama rampa yukarı işinin daha zor olacağı kesin.

Aynı drag aynı rampada araçlarda 4’er yetişkin ve full bagaj olacak şekilde yapılsa; Leon’un daha yüksek hıza çıkabileceğini düşünüyorum...?

Kendi yaptığım ölçümlerin sonuçları:
Leon 1.6TDI 105hp(Manuel)
60-120: 12sn(2 ve 3.vites)
80-120: 8,3sn(3.vites)
100-140: 10sn(4.vites)
100-150: 14sn(4.vites
100-160: 19sn(4.vites)

RAV 4 2.0 Turbo Dizel 150hp(Otomatik)
60-120: 12sn
80-120: 9sn
60-100: 6,5sn

Sportage 2.0 Turbo Dizel 184hp(Otomatik)
60-120: 12sn
80-120: 8sn

———————————————————

Örnek 1-) :
Güzergah Konya-Manavgat arası;
Kullandığım araç; 2000 cc otomatik şanzımanlı BMW E46 318i (143hp/6000rpm - 200nm/3750rpm - 1350kg - 0-100: 10,2sn).

Diğeri 1600 cc FD6 şanzımanını bilmiyorum. (125hp/6500rpm - 152nm/4200rpm - [manuel 1193kg veya otomatik 1221kg]- 0-100:10,3sn).

Bilmeyenler için enine(viraj) ve boyuna(rampa) eğimi çok fazla yer yer tırmanma şeritleri olan bir güzergah. Yıllardır kullandığım aşina olduğum bir yol.
Aradaki hacim, tork ve hp farklarına rağmen FD6’yı sollamam hiç de kolay olmadı. Bir süre takip ettikten sonra yokuş yukarı ve sert bir virajda ucu ucuna sollayabildim. Üst devirlerde coşuyor FD6??Bu örneği şunun için vermek istedim;
FD6 performans konusunda benzer hp’deki rakiplerine kendisini ezdirecek bir otomobil değil.

Örnek 2-) :
1.4 Turbo Manuel 120 hp 200 nm tork Fiat Bravo’muz vardı bir dönem. FD6 alt devirlerde tork eksiğinden dolayı daha zayıf kalsa da üst devirlerde çok daha istekliydi. Bravo’nun 140 km/s’den sonraki ivmelenmesini başarısız buluyordum. FD6’dan 48nm daha yüksek torkuna rağmen Bravo’nun hp eksiği sanki 5 değil de 50 hp gibiydi...?

Daha açık ifadeyle;
FD6 1.6 125 hp’nin performansı özellikle de 100 km/s’den sonra Bravo 1.4T 120 hp ile mukayese edilemeye gerek olmayacak kadar yüksekti. Şu anda FD6’nın performansıyla kıyasladığım gibi Leon’un performansıyla kıyaslamaya hiç gerek duymadım yani Bravo’nun performansını ☺️

Örnek 3-) :
Güzergah Malatya-Kayseri arası Elbistan kavşağından önce;
2000 cc otomatik şanzımanlı BMW E46 318i’yle (143hp/6000rpm - 200nm/3750rpm - 1350kg - 0-100: 10,2sn) neredeyse dip gazda 5500-6000rpm aralığında çıktığım rampayı 1.6 dizel manuel şanzımanlı
(105hp/4000rpm 250nm/1500rpm - 1211kg - 0-100: 10,7sn) Leon’la neredeyse aynı hızda 5. viteste(son vites) ve 2000’li devirlerde gürültüsüz tırmandım. Uzun, yüksek eğimli ve keskin virajları olan bir rampaydı. BMW “bir üst vitese geçerse o viteste bunu destekleyecek torka sahip olmadığı için” vitesi büyütmüyordu.(Bu şanzımanın zekası ile ilgili bir durum ve 2004 model için bence gayet iyi).

Örnek 4-) :
Güzergah Antalya-Korkuteli arası;
1998 model 2000 cc 136hp/5800rpm ve 178nm/4500rpm tork otomatik şanzıman Mazda 626 ile dik ve uzun bir rampayı tırmanırken Mazda hızlanıp vitesi 4’e alıyor bir süre sonra tork eksiğinden dolayı yavaşlamaya başlıyor ve tekrar 3’e düşürüyordu:) Bu şekilde bir kaç kez yapınca ben de bir miktar çektim ayağımı gazdan 3.viteste yüksek devirde devam etmesi için.
Aynı rampayı Leon’la yine sessizce ve hızlanmaya devam ederek tırmanıyordum.

Leon’un 250nm ve Mondeo’nun 270 nm torklarından sonra “gaza vites düşürmeyecek kadar basıldığı durumlarda” RS’deki o Leona göre 30 ve Mondeo’ya göre 50 nm eksik torku hissediyorum maalesef...?
Velhasıl tork; Gaza basınca çok ses üretmeden sanki bir dev aracın bagaj kapağından itiyormuşcasına güzel bir güç hissi veriyor.
Buna karşılık olarak yüksek devir; Ürettiği sesle sürücünün motivasyonunu artırıp güzel bir uzama hissi veriyor...

Şu Elmadağ yokuşunu Siz FD6’yla ben de Leon’la ard arda bir çıkmak isterdim m2hamid Hocam. ☺️
Canlı canlı görürdük nasıl bir sonuç çıkacağını ama ne bende Leon kaldı ne sizde FD6...?☺️

Golf 1.6 TDI 105 ile FD6 1.6 125 drag video linki ekliyorum. FD6’da bir tane de yolcu var
FD6 dinamit gibi maşaALLAH...??
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Evvela gülmenize neden olduğum için mutluyum☺???
125 hp 1.6 atmosferik FD6 kullandım. Çok ciğerli bir otomobil. Devir yükseldikçe motorun sesiyle sürücüsüne enerji veriyor ve oldukça da güzel hızlanıyor. Uzun süreli kullanım deneyimim yok. Bu nedenle FD6’nın 1.6 ve daha küçük hacimli turbo dizellerle ivmelenme farklarını sizin gibi uzun vadeli FD6 kullanıcıları kadar bilmem mümkün değil.

Gözlemlediğim ve tecrübe ettiğim kadarıyla söz konusu turbo dizellerin performansları birbirlerinden farklı oluyor. Yaklaşık 2 yıl 1.5 CRDi 88 hp Hyundai Getz kullandım.
Yaklaşık 5 yıl 1.6 TDI 105 hp Seat Leon kullandım.
Yaklaşık 2 yıldır da ara ara 1.6 TDCI 115 hp Ford Mondeo kullanmaya devam ediyorum.
Performans konusunda hepsinden de memnun kaldım. Ancak hiç birisine de performans arabasıdır diyemem tabiki...

Ara hızlanmaları yüksek tork nedeniyle oldukça tatmin edici Mondeo ve Leon’un.
Hepsinin ortak eksisi son sürat denebilir. Boyuna gözle anlaşılacak kadar pozitif yada negatif eğimi olmayan yol şartlarında Leon 210’u, Getz 175’i ya buluyor ya bulmuyordu. Mondeo da azami ~195’e ulaşıyor sanırım. Bu belirttiğim hızların 3 aşağısı 5 yukarısı da olabilir test edilen aracın motor performansına lastik çapına v.b. bağlı olarak...

Ayrıca; Getz’den, başlangıç hızı değişmekle birlikte 140-150’lerden itibaren motordan hoş olmayan bir ses gelmeye başlıyordu. Basmaya devam ediyordum bakalım ne olacak diye hiç birşey olmadı.☺

FD6: 1.6 125hp/6500rpm ve 152nm/4200rpm. 0-100: 10,3sn. 1193kg(Manuel) 1221kg(Otomatik)

Leon: 1.6 105hp/4000rpm ve 250nm/1500rpm. 0-100: 10,7sn. 1211kg(Manuel)

Elmadağ rampasından bir kaç kez geçmişliğim var ancak hatırımda pek bir şey kalmamış maalesef.

Leon’la ilgili tecrübem şöyle; Muş-Elazığ arasında ciddi eğimi olan bazı rampa çıkışlarda 180km/s’leri gördüğümü hatırlıyorum. Aynı rampalarda Mondeo ağırlığından dolayı azami yaklaşık 165km/s’leri görüyordu.

İki modele, araçlarda sadece sürücü olacak şekilde düz yolda drag yaptırılsa teknik verilerden de belli olduğu üzere 100’e önce Civic FD6 ulaşır. Ancak 100-200 arası nasıl olur net bir fikrim yok ama Leon’un 180’e kadar keyif verecek şekilde hızlandığını hatırlıyorum.
Düz yoldaki sonuç her nasıl olursa olsun rampa yukarı dragda Leon’un lehine bir sonuç olur diye düşünüyorum...?
Her ikisinde de FD6 alabilir belki?ama rampa yukarı işinin daha zor olacağı kesin.

Aynı drag aynı rampada araçlarda 4’er yetişkin ve full bagaj olacak şekilde yapılsa; Leon’un daha yüksek hıza çıkabileceğini düşünüyorum...?

Kendi yaptığım ölçümlerin sonuçları:
Leon 1.6TDI 105hp(Manuel)
60-120: 12sn(2 ve 3.vites)
80-120: 8,3sn(3.vites)
100-140: 10sn(4.vites)
100-150: 14sn(4.vites
100-160: 19sn(4.vites)

RAV 4 2.0 Turbo Dizel 150hp(Otomatik)
60-120: 12sn
80-120: 9sn
60-100: 6,5sn

Sportage 2.0 Turbo Dizel 184hp(Otomatik)
60-120: 12sn
80-120: 8sn

———————————————————

Örnek 1-) :
Güzergah Konya-Manavgat arası;
Kullandığım araç; 2000 cc otomatik şanzımanlı BMW E46 318i (143hp/6000rpm - 200nm/3750rpm - 1350kg - 0-100: 10,2sn).

Diğeri 1600 cc FD6 şanzımanını bilmiyorum. (125hp/6500rpm - 152nm/4200rpm - [manuel 1193kg veya otomatik 1221kg]- 0-100:10,3sn).

Bilmeyenler için enine(viraj) ve boyuna(rampa) eğimi çok fazla yer yer tırmanma şeritleri olan bir güzergah. Yıllardır kullandığım aşina olduğum bir yol.
Aradaki hacim, tork ve hp farklarına rağmen FD6’yı sollamam hiç de kolay olmadı. Bir süre takip ettikten sonra yokuş yukarı ve sert bir virajda ucu ucuna sollayabildim. Üst devirlerde coşuyor FD6??Bu örneği şunun için vermek istedim;
FD6 performans konusunda benzer hp’deki rakiplerine kendisini ezdirecek bir otomobil değil.

Örnek 2-) :
1.4 Turbo Manuel 120 hp 200 nm tork Fiat Bravo’muz vardı bir dönem. FD6 alt devirlerde tork eksiğinden dolayı daha zayıf kalsa da üst devirlerde çok daha istekliydi. Bravo’nun 140 km/s’den sonraki ivmelenmesini başarısız buluyordum. FD6’dan 48nm daha yüksek torkuna rağmen Bravo’nun hp eksiği sanki 5 değil de 50 hp gibiydi...?

Daha açık ifadeyle;
FD6 1.6 125 hp’nin performansı özellikle de 100 km/s’den sonra Bravo 1.4T 120 hp ile mukayese edilemeye gerek olmayacak kadar yüksekti. Şu anda FD6’nın performansıyla kıyasladığım gibi Leon’un performansıyla kıyaslamaya hiç gerek duymadım yani Bravo’nun performansını ☺

Örnek 3-) :
Güzergah Malatya-Kayseri arası Elbistan kavşağından önce;
2000 cc otomatik şanzımanlı BMW E46 318i’yle (143hp/6000rpm - 200nm/3750rpm - 1350kg - 0-100: 10,2sn) neredeyse dip gazda 5500-6000rpm aralığında çıktığım rampayı 1.6 dizel manuel şanzımanlı
(105hp/4000rpm 250nm/1500rpm - 1211kg - 0-100: 10,7sn) Leon’la neredeyse aynı hızda 5. viteste(son vites) ve 2000’li devirlerde gürültüsüz tırmandım. Uzun, yüksek eğimli ve keskin virajları olan bir rampaydı. BMW “bir üst vitese geçerse o viteste bunu destekleyecek torka sahip olmadığı için” vitesi büyütmüyordu.(Bu şanzımanın zekası ile ilgili bir durum ve 2004 model için bence gayet iyi).

Örnek 4-) :
Güzergah Antalya-Korkuteli arası;
1998 model 2000 cc 136hp/5800rpm ve 178nm/4500rpm tork otomatik şanzıman Mazda 626 ile dik ve uzun bir rampayı tırmanırken Mazda hızlanıp vitesi 4’e alıyor bir süre sonra tork eksiğinden dolayı yavaşlamaya başlıyor ve tekrar 3’e düşürüyordu:) Bu şekilde bir kaç kez yapınca ben de bir miktar çektim ayağımı gazdan 3.viteste yüksek devirde devam etmesi için.
Aynı rampayı Leon’la yine sessizce ve hızlanmaya devam ederek tırmanıyordum.

Leon’un 250nm ve Mondeo’nun 270 nm torklarından sonra “gaza vites düşürmeyecek kadar basıldığı durumlarda” RS’deki o Leona göre 30 ve Mondeo’ya göre 50 nm eksik torku hissediyorum maalesef...?
Velhasıl tork; Gaza basınca çok ses üretmeden sanki bir dev aracın bagaj kapağından itiyormuşcasına güzel bir güç hissi veriyor.
Buna karşılık olarak yüksek devir; Ürettiği sesle sürücünün motivasyonunu artırıp güzel bir uzama hissi veriyor...

Şu Elmadağ yokuşunu Siz FD6’yla ben de Leon’la ard arda bir çıkmak isterdim m2hamid Hocam. ☺
Canlı canlı görürdük nasıl bir sonuç çıkacağını ama ne bende Leon kaldı ne sizde FD6...?☺

Golf 1.6 TDI 105 ile FD6 1.6 125 drag video linki ekliyorum. FD6’da bir tane de yolcu var
FD6 dinamit gibi maşaALLAH...??
Analizinin süper hocam :)
Atmosferik motorlarında handikapları beyan edilen max gücü max devir aralığında vermeleri.
İşte turbolu motorın faydası torkun esas etkisi gücün daha geniş devir bandında etkin olmasını sağlıyor, bir nevi devir çevirmeden de max gücü kullanabiliyorsunuz.

Elmadağ yokuşundaki benim tahminimi söyleyeyim,
Civic 4. ve 5. viteste ise Leona karşı hiçbir şansı olmaz :)
Civicin 3. vites 5000 devir 120 km.de olduğunu varsayarsam,
Leon manuelde 120 km.de 5. vitesde 2500 devirde bulunursa yaklaşık 100 beygir gücünü kullanabiliyordur, Civic ise aynı hızda 3. vites 5000 devirde 100 bg civarı gücü kullanabilir, bu açıdan 140-150ye kadar kapışsalar civic devir bandını bitirene kadar öne çıkar, Leona geçilmez :)
Leon ise 3000devire kadar 105e çıkıp 4000e doğru gücünü kaybetmeye başlar :) Zaten turbo dizellerin max hızlarının düşük olmasının temel nedeni budur, turbonun etkinliği bitince güçte bitiyor :)
Ayrıca bu kapışmadaki verdiğim bilgiler otomatik için, manuelde Civic çok çok daha seri ve hız arttıkça çok daha yüksek devir çeviriyor. Yanlış hatırlamıyorsam 3. vitesten itibaren 6500 devri bitirip bir üst vitese geçtiğinizde yaklaşık 5000 devir civarına geliyordu hep.:) FB7 için şu videodaki kadrana dikkat edin, FD6 ile vites oranları aynıdır,
Bonus: Eğer bir gün FD2 Type R sahibi olursam böyle bir gezinti hayalim var ama Türkiye'de imkansız gibi :)

Birde bu işte yük faktörü de var, kilogram başına ağırlık oldukça önemli.
Ben genelde tek kişi yolculuk yaptığımdan aracın ağırlığı minimum seviyedeydi, biraz yük halinde yine Leon her koşulda almaya başlayacaktır.
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Yukarıdaki golf-civic drag'ında civic erken kalkıyor.

100-110hp aralığında ki dizel araçlar kalkışta 1,6 ivtec motorlu civic'le başa baş gider. Fd6 ağır bir araç. Tabi bu motorların malumuzun subap ayarlarıda performansı etkileyen bir durum. Küçük bir ayarsızlık belki günlük hayatta farkedilmiyor ama devir yükseldikçe performans kaybını çok belli ediyor.

Drag değilde roll derseniz aracını iyi tanıyan bir fd6 kullanıcısı yukarıda bahsi geçen güçteki araçlara kesinlikle geçilmez.

Dediğim gibi aracı iyi tanıyacak.

Benimde bir çok tecrübem var bu konularda. Ayrıca roll'de otomatik fd6, manuel fd6'yı geçebilir tahminimce.

Eski zamanlar aklıma geldi şimdi. Şeytan dürtüklüyor. Uzun zamandır aklımda olan bir araç 1,0 tsi golf ile 1,6 ivtec fd6 nasıl olur diye? 1,0 tsi golf dsg, 2,0 tdi b6 passat'la kafa kafaya gidiyor bilginize. Roll'de golf'ün civic'e karşı kesinlikle şansı yok ama kalkışta golf'ün arkasında kalıp sonra arayı kapatır diye düşünüyorum.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,136
Çözümler
4
Tepki puanı
3,267
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Malesef fd6 civic kullanıcısı olarak şunu söylemek istiyorum 1.0 tsi bile otomatik bir civic'i fena bir şekilde zorlar. Araçlarımız 1.6 atmosferik 125 beygir ama tork turbo adına hiçbirşey yok. Vtec açma olayınıda biraz fazla abarttığımızı düşünüyorum :LOL: 3 km. sonra 1.0 tsi aracı yakalamanın da bir anlamı kalmıyor. Araçta zevk veren şey bence ani hızlanmalar. Civiclerimiz turbolu olsa bmw audi belki de yanaşamazdı :)
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Malesef fd6 civic kullanıcısı olarak şunu söylemek istiyorum 1.0 tsi bile otomatik bir civic'i fena bir şekilde zorlar. Araçlarımız 1.6 atmosferik 125 beygir ama tork turbo adına hiçbirşey yok. Vtec açma olayınıda biraz fazla abarttığımızı düşünüyorum 3 km. sonra 1.0 tsi aracı yakalamanın da bir anlamı kalmıyor. Araçta zevk veren şey bence ani hızlanmalar. Civiclerimiz turbolu olsa bmw audi belki de yanaşamazdı :)

Hızlanma verilerine göre 1,0 tsi zaten fd6'ya en az 1,5 boy fark koyar 0-100'de. Roll'de iş değişir ama ;)

Zaten turbolu araçlar ilk kalkışta üstünlük kuruyorlar.

Yıllar önce 1,9 tdi 130hp passat ile 2,0 136hp vectra(benzinli) tartışması çok yapılırdı. Bende o zaman 2000 model 2,0 vectra cdx var. Denedik bir arkadaşla trafiğe kapalı bir alanda. Passat kalkışta yaklaşık 1 boy koymuştu. Benim ibre 180e geldiğinde passat'la yanyanaydık.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst