Arka teker içten yeme

Katılım
13 Eyl 2018
Mesajlar
10
Tepki puanı
1
Konum
Kastamonu
Aracınız
Herkese merhabalar 2018 fc5 sıfır aldığım aracımda arka tekerlerde 3.5 3.4 değerlernde kamber oluşmuş tekerleri içten aşındırıyor hangi ön takımcıya gittiysem bunlarda arka tekerlerde açı ayarı yok dedi yardımcı olabilirmisiniz.

CPH2009 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
genellikle arka koltuk ve bagajda çok ağır yükler taşımaktan olur, geri geri yanaşırken arka tekerlekleri değdirmekten de olur ama bu kadar 3.5 derece kadar bir açı olmaz
 
Katılım
13 Eyl 2018
Mesajlar
10
Tepki puanı
1
Konum
Kastamonu
Aracınız
Merhabalar görsel paylaşabilir misiniz? Bizde kontrol edelim. Teşekkürler.
Tabiki yarın sabahtan resimleri gönderiyim bagaj boş gezerim genelde yük olmadı lastik değişimi yapıldıktan sonra arka kısım biraz yüksek duruyo o zaman bktıgımda lastik dümdüz yere oturuyo ama el frenini indirip hareket ettiğimde arka amortisörler oturunca içe doğru eğiliyor yeniden tekerler yayları değiştirsem az yükselse düzelecek gibi duruyo ama son çare onu deneyecem.

CPH2009 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ugr60

0
Katılım
9 Şub 2017
Mesajlar
695
Tepki puanı
442
Yaş
36
Konum
Tokat
Buda tekerdeki açıEkli dosyayı görüntüle 267420

CPH2009 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Tekerin içe doğru yattığı çok belirgin gibi. Ben genelde har lastik değişiminde (yaz-kış) aracı rot ayarına sokuyorum ve nedense hep arkaların ayarları bozulmuş oluyor. Önlerde sorun olmuyor. Daha önceki aracım olan fb7 de hiç ayar yaptırmamıştım bu fc5 lerin arka süspansiyon sistemi sanki daha narin. Sizde ki içten yeme çok belirgin servise göstermiş miydiniz aracınızı ?

Farklı mekanlarda benzer hiçlikler..
 
Katılım
13 Eyl 2018
Mesajlar
10
Tepki puanı
1
Konum
Kastamonu
Aracınız
Tekerin içe doğru yattığı çok belirgin gibi. Ben genelde har lastik değişiminde (yaz-kış) aracı rot ayarına sokuyorum ve nedense hep arkaların ayarları bozulmuş oluyor. Önlerde sorun olmuyor. Daha önceki aracım olan fb7 de hiç ayar yaptırmamıştım bu fc5 lerin arka süspansiyon sistemi sanki daha narin. Sizde ki içten yeme çok belirgin servise göstermiş miydiniz aracınızı ?

Farklı mekanlarda benzer hiçlikler..
Zonguldak honda servisine götürüyorum aracı bakım için genelde orda normal dediler cihaz olmadığından dolayı kontrol sağlayamadı malesef

CPH2009 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Buda tekerdeki açıEkli dosyayı görüntüle 267420

CPH2009 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
arka tekerlekte -3º ye yakın kamber oluşmuş, aynı model aynı kasa arka tekerleklerinin açısı gözle de olsa problemsiz görünen başka bir FC5 üzerinden sadece arka kısmın yere yakınlığını en ideal ölçebileceğiniz bir yerden referans alıp ölçün, kendi aracınızı da aynı yerden yere yakınlığını ölçüp karşılaştırın eğer sizin aracınızın arkası daha alçak ise arka yaylar, arka süspansiyon takozları gibi parçalarda problem olabilir, ancak sizin aracınızın arka alt yere yakınlığı mesafesi referans aldığınız diğer sorun olmadığı düşünülen diğer FC5 ile aynı ise trackbar, arka rot kolları, arka porya arka aks taşıyıcıları gibi parçaları incelemek gerekiyor.

arka süspansiyon yere bastırıldığı zaman yani yük altına iken arka tekerleklerde bir miktar kamber açısı geçici olarak oluşur yük kalktığı zaman kamber açısı normalde döner düzelir. Bağımsız arka süspansiyonda daha az torsiyon çubuklu olanlarda torsiyon çubuğunun burulma haricinde U şeklinde de esnemesinden bu açı daha fazla oluşabilir.

Bu problem çok kafa karıştırıcı geldi bana, sebebi ise bu modelde bu problemin olmaması gerekirdi diye düşünüyorum. FD6 da vardı bu problem en son

Bende FK7 modeli var arka amortisörler çok yumuşak ancak yaylar sert önlerde ise hem yay hem amortisörler sert olacak biçimde uyarlanmış stock haliyle, 2017 model sport plus değil zaten benim Civic eski FK7 lerden adaptif süsp. yok. çok fazla otomobil kullanmadım ama bu süspansiyon yapısı diğer gördüğüm hiçbir otomobile benzemiyor, performans odaklı bir süspansiyonun gündelik normal kullanıma uyarlanmış bir süspansiyon kadar uzun ömürlü olup olmadığı tartışılır. Uzun lafın kısası süspansiyonun ileride neler göstereceğinden bende korkuyorum. FC5 inde süspansiyonu belli bir miktar performans odaklı gibi duruyor
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
yukarıda bahsettiğim yöntem şaseci usülü, dükkandaki hasarlı aracı toplamak için çarşıya çıkıp sağlam gördükleri aynı model aracı metre ile ölçüp not alırlar, eski aracım Getz ile çarşıda iken bir kere benden elinde şerit metre ile kaputu açmamı isteyen biri olmuştu, nedendir efendim? dedim, şaseciymiş üstü başı zaten tamirci görünümlü:) açtım kaputu iki kılıç sacı arasını ölçüp not alıp gitti:)

Tam da forumdan yardım alınacak iş bu.
 
Katılım
13 Eyl 2018
Mesajlar
10
Tepki puanı
1
Konum
Kastamonu
Aracınız
arka tekerlekte -3º ye yakın kamber oluşmuş, aynı model aynı kasa arka tekerleklerinin açısı gözle de olsa problemsiz görünen başka bir FC5 üzerinden sadece arka kısmın yere yakınlığını en ideal ölçebileceğiniz bir yerden referans alıp ölçün, kendi aracınızı da aynı yerden yere yakınlığını ölçüp karşılaştırın eğer sizin aracınızın arkası daha alçak ise arka yaylar, arka süspansiyon takozları gibi parçalarda problem olabilir, ancak sizin aracınızın arka alt yere yakınlığı mesafesi referans aldığınız diğer sorun olmadığı düşünülen diğer FC5 ile aynı ise trackbar, arka rot kolları, arka porya arka aks taşıyıcıları gibi parçaları incelemek gerekiyor.

arka süspansiyon yere bastırıldığı zaman yani yük altına iken arka tekerleklerde bir miktar kamber açısı geçici olarak oluşur yük kalktığı zaman kamber açısı normalde döner düzelir. Bağımsız arka süspansiyonda daha az torsiyon çubuklu olanlarda torsiyon çubuğunun burulma haricinde U şeklinde de esnemesinden bu açı daha fazla oluşabilir.

Bu problem çok kafa karıştırıcı geldi bana, sebebi ise bu modelde bu problemin olmaması gerekirdi diye düşünüyorum. FD6 da vardı bu problem en son

Bende FK7 modeli var arka amortisörler çok yumuşak ancak yaylar sert önlerde ise hem yay hem amortisörler sert olacak biçimde uyarlanmış stock haliyle, 2017 model sport plus değil zaten benim Civic eski FK7 lerden adaptif süsp. yok. çok fazla otomobil kullanmadım ama bu süspansiyon yapısı diğer gördüğüm hiçbir otomobile benzemiyor, performans odaklı bir süspansiyonun gündelik normal kullanıma uyarlanmış bir süspansiyon kadar uzun ömürlü olup olmadığı tartışılır. Uzun lafın kısası süspansiyonun ileride neler göstereceğinden bende korkuyorum. FC5 inde süspansiyonu belli bir miktar performans odaklı gibi duruyor
Ozaman bir adet fc5 bulup denemek lazım aynı janta sahip bir arabayla onuda denerim canıma tak etti bu tekerlerin içten yemesi 1 senelik lastik bu duruma geldi çapraz yaptırdım artık

CPH2009 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst