Belirli devirlerde anlık güç kesme (tekleme)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ooktar
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ooktar

0
Katılım
9 May 2018
Mesajlar
19
Çözümler
1
Tepki puanı
14
Konum
Muğla Merkez
Ad Soyad
Oğuz OKTAR
Yaş
52
Aracınız
Civic FB7 2014
Merhaba.

Civic FB7 2014 Eco Elegance LPG'li aracım var. 210.000 km'de

Aracımda bir süredir şöyle bir sorun var.

Kalkıştan sonra hızlanırken, tam 3200 devirde anlık olarak güç kaybı yaşayıp hemen arkasından hızlanmaya devam ediyor. Bu güç kaybı (tekleme) saniyenin 5'te biri kadar kısa bir zaman sürüyor, araç öne yığılıyor ve hemen ardından hızlanmaya devam ediyor.

Tam 3200 devirde, her seferinde ve her viteste oluyor. Birinci viteste çok net ve sarsıntılı hissedilirken 2'nci viteste biraz daha yumuşak, 3'üncü viteste hafifçe hissediliyor.

Bu durum 2500 devirde de zaman zaman oluyor ama 3200 devir çok net.

Çözüm önerisi olarak ustam buji değişiminin faydalı olabileceğini söyledi. Bujilerim daha 40.000 km'de iken yetkili servisten orijinal dört buji alıp taktık. Değişen hiçbir şey olmadı.

Şimdi ise bobinlerin arızalı olabileceğini söylüyorlar. İnternette yaptığım araştırmaya göre bobin arızasının semptomları bu şekilde değil. Rölantide teklemeler, sarsıntılı çalışma, zor çalışma, yakıt sarfında olağan üstü artış vs. gibi belirtiler sayılıyor.

Yine de denemek için bobinleri değiştireyim dedim ama yetkili serviste bir tanesinin fiyatının 8.000 TL olduğunu görünce tereddüt ettim. Bu sorunun bobinden kaynaklandığından emin olsam 32.000 TL verip alacağım ama ya bobinlerim sağlamsa?

Tecrübeli arkadaşlarımın ve değerli ustalarımın fikirlerini rica ediyorum.

NOT: Hem LPG'de hem de benzinde aynı sorun var.

Saygılar.
 
Çözüm
Çözüldü.
Benzer sorun yaşayan arkadaşlar için söyleyeyim.
Bu tür tekleme, anlık güç kesme gibi durumlarda ilk bakmanız gereken yer körüklü hava hortumu. Hava filtresi kapağı ile boğaz kelebeği arasına takılan hortum. Bunun yırtılmasının kronik olduğunu yine bu forumdan öğrendim. Kontrol ettim, yırtıkmış.
Önce bantladım, bu haliyle bile sorunlar kayboldu. Sonra yan sanayi bir tane alıp taktırdım. İlk mesajda anlattığım sorunlar artık yok.
İyi sürüşler.

ooktar

0
Katılım
9 May 2018
Mesajlar
19
Çözümler
1
Tepki puanı
14
Konum
Muğla Merkez
Ad Soyad
Oğuz OKTAR
Yaş
52
Aracınız
Civic FB7 2014
Çözüldü.
Benzer sorun yaşayan arkadaşlar için söyleyeyim.
Bu tür tekleme, anlık güç kesme gibi durumlarda ilk bakmanız gereken yer körüklü hava hortumu. Hava filtresi kapağı ile boğaz kelebeği arasına takılan hortum. Bunun yırtılmasının kronik olduğunu yine bu forumdan öğrendim. Kontrol ettim, yırtıkmış.
Önce bantladım, bu haliyle bile sorunlar kayboldu. Sonra yan sanayi bir tane alıp taktırdım. İlk mesajda anlattığım sorunlar artık yok.
İyi sürüşler.
 
Çözüm
Katılım
6 May 2024
Mesajlar
31
Tepki puanı
14
Konum
İstanbul
Ad Soyad
ENES ERATA
Yaş
31
Aracınız
Civic FB7 2014
Bende bahsettiğiniz hava hortumunu değiştirdim. Daha servisten çıktığımın ilk 10 dakikasında trafikte verdı düşük süratte 2-3 kere yaptı. Daha sonra uzun bir süre yapmadı. Bu seferde yüksek süratta hızlanmak istediğimde gaz pedalına biraz sert bastığımda 90-100km arasında yaptı peşpeşe. Sorunun enjektörlerden kaynaklandığını düşünüyorum açıkçası. Müsait zamanda onlarada baktıracağım.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

ooktar

0
Katılım
9 May 2018
Mesajlar
19
Çözümler
1
Tepki puanı
14
Konum
Muğla Merkez
Ad Soyad
Oğuz OKTAR
Yaş
52
Aracınız
Civic FB7 2014
Hortum değişirken boğaz kelebeğine sert temas olduysa ve/veya orası açılmışken kelebek uygun bir sprey ile temizlenmişse, adaptasyonu bozulmuş olabilir (benim öyle olmuştu). Tabi bu daha çok rölantide dalgalanma şeklinde kendini belli ediyor.

Youtube'da bulduğum yabancı bir video sayesinde kendi kendime adaptasyon yaptım.

Sizdeki sorun bu olabileceği gibi, dediğiniz gibi enjektör veya bobin de olabilir diye düşünüyorum.

İyi sürüşler.
 
Geri
Üst