ooktar
0
- Katılım
- 9 May 2018
- Mesajlar
- 19
- Çözümler
- 1
- Tepki puanı
- 14
- Konum
- Muğla Merkez
- Ad Soyad
- Oğuz OKTAR
- Yaş
- 52
- Aracınız
- Civic FB7 2014
Merhaba.
Civic FB7 2014 Eco Elegance LPG'li aracım var. 210.000 km'de
Aracımda bir süredir şöyle bir sorun var.
Kalkıştan sonra hızlanırken, tam 3200 devirde anlık olarak güç kaybı yaşayıp hemen arkasından hızlanmaya devam ediyor. Bu güç kaybı (tekleme) saniyenin 5'te biri kadar kısa bir zaman sürüyor, araç öne yığılıyor ve hemen ardından hızlanmaya devam ediyor.
Tam 3200 devirde, her seferinde ve her viteste oluyor. Birinci viteste çok net ve sarsıntılı hissedilirken 2'nci viteste biraz daha yumuşak, 3'üncü viteste hafifçe hissediliyor.
Bu durum 2500 devirde de zaman zaman oluyor ama 3200 devir çok net.
Çözüm önerisi olarak ustam buji değişiminin faydalı olabileceğini söyledi. Bujilerim daha 40.000 km'de iken yetkili servisten orijinal dört buji alıp taktık. Değişen hiçbir şey olmadı.
Şimdi ise bobinlerin arızalı olabileceğini söylüyorlar. İnternette yaptığım araştırmaya göre bobin arızasının semptomları bu şekilde değil. Rölantide teklemeler, sarsıntılı çalışma, zor çalışma, yakıt sarfında olağan üstü artış vs. gibi belirtiler sayılıyor.
Yine de denemek için bobinleri değiştireyim dedim ama yetkili serviste bir tanesinin fiyatının 8.000 TL olduğunu görünce tereddüt ettim. Bu sorunun bobinden kaynaklandığından emin olsam 32.000 TL verip alacağım ama ya bobinlerim sağlamsa?
Tecrübeli arkadaşlarımın ve değerli ustalarımın fikirlerini rica ediyorum.
NOT: Hem LPG'de hem de benzinde aynı sorun var.
Saygılar.
Civic FB7 2014 Eco Elegance LPG'li aracım var. 210.000 km'de
Aracımda bir süredir şöyle bir sorun var.
Kalkıştan sonra hızlanırken, tam 3200 devirde anlık olarak güç kaybı yaşayıp hemen arkasından hızlanmaya devam ediyor. Bu güç kaybı (tekleme) saniyenin 5'te biri kadar kısa bir zaman sürüyor, araç öne yığılıyor ve hemen ardından hızlanmaya devam ediyor.
Tam 3200 devirde, her seferinde ve her viteste oluyor. Birinci viteste çok net ve sarsıntılı hissedilirken 2'nci viteste biraz daha yumuşak, 3'üncü viteste hafifçe hissediliyor.
Bu durum 2500 devirde de zaman zaman oluyor ama 3200 devir çok net.
Çözüm önerisi olarak ustam buji değişiminin faydalı olabileceğini söyledi. Bujilerim daha 40.000 km'de iken yetkili servisten orijinal dört buji alıp taktık. Değişen hiçbir şey olmadı.
Şimdi ise bobinlerin arızalı olabileceğini söylüyorlar. İnternette yaptığım araştırmaya göre bobin arızasının semptomları bu şekilde değil. Rölantide teklemeler, sarsıntılı çalışma, zor çalışma, yakıt sarfında olağan üstü artış vs. gibi belirtiler sayılıyor.
Yine de denemek için bobinleri değiştireyim dedim ama yetkili serviste bir tanesinin fiyatının 8.000 TL olduğunu görünce tereddüt ettim. Bu sorunun bobinden kaynaklandığından emin olsam 32.000 TL verip alacağım ama ya bobinlerim sağlamsa?
Tecrübeli arkadaşlarımın ve değerli ustalarımın fikirlerini rica ediyorum.
NOT: Hem LPG'de hem de benzinde aynı sorun var.
Saygılar.