Civic FB7 Beygir yükseltmek

gkhnbkkl

+300hp
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
2,014
Tepki puanı
2,294
Yaş
33
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
33
Aracınız
Civic FC5 2017
Katılım
21 Şub 2019
Mesajlar
138
Tepki puanı
91
Konum
Çanakkale
Ad Soyad
Aydın K.
Yaş
32
Aracınız
Civic FC5 2018
en basit işlem hava filtresi müdahalesi diye düşünüyorum. sizin istediğiniz güç ne kadar?
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Usta bunlarla ilgili hiç bi fikrim yok yani maliyeti ne olur nekadar beygir yükseltebilirim en basitinden anlatırsanız çok minettar olurun


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
FB7 kasada değişken subap zamanlamalı 125hp lik 1.6 litre atmosferik benzinli bir motor var doğru mu?

Atmosferik motorlardan basit işlemlerle tatminkar derecede güç elde etmek mümkün değildir, bu basit işlemler geniş çaplı eksoz, katalitik konvertör iptali, açık hava filtresi veya soğuk hava girişidir, belki birkaç tane daha olabilir, bu şekilde en fazla 2-5hp kadar yani motor gücünün yüzde 2-3 ü kadar fazla olacak biçimde kullanımda hissedilmeyecek düzeyde güç elde edersiniz, hatta alt devir ve üst devirlerde güç farkları oluşur mesela açık filtre ve geniş çaplı düz boru eksozla 1500-3000rpm arası güç eski haline göre normalden daha da azalabiliyor ancak 3000-6000rpm arası çok az artabilecektir 2-3hp kadar, bu işin maliyetine göre alınacak güçlere baktığınızda çoğu zaman uğraşmaya değmeyecektir ancak hem eksoz sesi hava emiş sesi ciddi düzeyde gürültülü olacaktır.

Hatırı sayılır derecede tatminkar motor güçleri her zaman maliyetli ve sıkıntılı işlerdir, atmosferik motora turbo takmak mesela, bu iş bir cümlede yazıldığı kadar basit değil çok zor ve uzman kişilerce yapılması gereken bir işlem, onun birazcık daha basiti motor swaptır yani daha güçlü bir motoru getirip sizin arabanın motoruyla değiştirmek Honda nın K20 K24 gibi motorları var eğer maddi açıdan bu yükün altına girerim 50-60000 lira harcarım derseniz gerisi işin uzmanını bulmaya yada kendinizi geliştirip o motoru kendinizin swaplamasına gider.

Piyasada bolca gördüğümüz chip tuning ve yazılımla güç artışı dedikleri olaylar sadece çok yüksek hacimli minimum 2,5-3litre gibi atmosferik motorlarda ve genellikle en çok olarak turbo beslemeli dizel motorlara ve turbo benzinli motorlara yapılabiliyor, yapılabiliyor derken turboşarjlı bir motorda gaz haritasını yazılımla değiştirerek kısa sürede yüzde 30 üzerinde güç elde edilebiliyor atmosferikte daha az yüzde 5-10 kadar ancak küçük hacimli 1.0-1.2-1.4 yada 1.6 litre bir motorda sadece yazılımla yüzde 20-30 güç elde etmek mümkün değil.

Ciddi ve külfetli bir motor modifikasyonuna girerseniz bu işin birde kanuni yönü var, motor swaplarsanız yada turbo ilave edebilirseniz onu ruhsata ne şekilde geçiriyorlar bilmiyorum ama bildiğim ne muayeneden geçiyor ne de ruhsata işletilebiliyor, bu işleri yapanlara sormak istediğim sorulardan birisidir, benim de bu konularda ikinci bir araç temin edip çalışma isteğim var çünki.

Turbo takmak basit bir işlem değil, motorun beynine, manifolt ve eksoz sistemine, ateşleme sistemine, yağlama sistemine, soğutma sistemine komple değişiklik yapılması gerekiyor, çok yüksek turbo basınçları uygulacak ise dövme piston denen ve ingilizce karşımıza çıkanı forged piston olan pistonlardan bulmanız gerekiyor.

Bugün Garrett Borgwarner Honeywell gibi firmaların sadece bir turbo salyangozu en basiti en ufağı 3000-4000 lira civarında

Çok ağır biçimde yüklenmiş olan motora sahip bir otomobili de sıkıldığınız zaman hemen elden çıkartamazsınız, yani ikinci elinin hitap ettiği kesim değişir ve normal bir otomobil gibi 3-4 günde satılmaz ama meraklısına ederinin kat kat fazlasına satılabilir.

Benim bu konuda en iyi bildiğim şey motor gücü yüksek otomobile sahip olmanın ve iyi hızlanma yüksek son sürat gibi niteliklerin her zaman her konuda maliyetli şeyler olduğudur, radara girseniz radar cezası, polis görse fark etse arabayı bağlayabiliyor, otobanda uzun süre 240-250km gibi hızlarda gazlamayı tercih etseniz kaputunuz taş izi lastiklerinizin sırtı da taş motoruyla eziyet edilmiş hale geliyor, her gazlamanın sonu frenle biterse balatalar da eskisi gibi 50-60000km dayanmıyor, yakıt tüketiminiz de normal olarak artacaktır daha kaliteli motor yağlarına ihtiyaç duyacaksınız ve motorunuzun verilerini OBD okuyan bir sistem kurup sürekli takip ederek analiz edeceksiniz yani vaktinizin de bol olması gerekiyor, bunların hepsi ilave maliyettir:) hem maddi hem manevi. Demek istediğim bu.
 
Katılım
9 Tem 2015
Mesajlar
502
Tepki puanı
453
Aracınız
Uzun lafın kısası düşük bütçe ile yapılabilecek tek şey temiz bir K24 kovalamak. :)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Bu konuda motorla, turboyla, swapla uğraşıp ta bir dünya riskli maliyetli masrafa girmeye kalkışanlar heveslerini kırmasınlar:) alternatif önerilerim var,

Performans arayışında olanlardan çoğumuz genellikle binek sedan yada hatchback gövde tipinde B-C segmenti otomobilleri tercih ediyoruz ve genelde asfalt üzerinde sürüş yapıyoruz, genelde bu işlerden asfaltta tat alınıyor, o zaman motor gücü değilde mekanik yola tutunma gücünü arttırmak iyi bir uğraş olabilir, ham ve saf düzlük hızı motorsporlarında dahi tam olarak başarı kabul edilmeyen birşey eğer viraj dönme ve frenleme kötü olacaksa mevzu bu.... ama birde şu var yola tutunma kabiliyeti aslında motor gücü kadar önemli birşey,

bunun için otomobilin resmi olarak kullanma kılavuzunda ve belgelerinde desteklediği en büyük ebat olan daha geniş tabanlı lastikleri tercih edip süspansiyon travel i orjinal halinde dibine kadar sönümleme yapsa dahi lastiklerin çamurluğa sürtmeyeceği düzeyde kaliteli markalardan sertleştirilmiş spor yayların fazla abartılı değil 30mm alçaltan ayarda olanını kullanmak, kule barı takarak şasi esnemesini azaltmak, Honda larda meşhur olan ön salıncak ile ön şasi arasına bağlanan track bar ile dipgaz kalkışlarda kafasının sağa sola kaçmasına mani olacak ayarı yakalamak, amortisörleri KYB, Monroe, Koni yada benzeri markaların özellikle gazlı amortisörleri ile değiştirmek, virajlarda lastik yanağı esnemesine bağlı ağırlık merkezinin bozulmasına engel olacak büyük çap jantlarla ince yanak lastikler tercih etmeyi öneri olarak verebilirim.

Bu tür işlemleri otomobili görsel açıdan fazla abartmadan yapabilirsiniz 30mm alçaltılan bir otomobil çoğu zaman TÜV muayenesinde fark edilmiyor, lastik ebatları kılavuzda desteklenen ebat ise muayenede sorun olmuyor öncesinde sök tak yapmanıza gerek kalmıyor.

Mesela şu an aracınızın üzerinde 195 55 R16 lastik takılı diyelim ama kapı içi etiket, kullanma kılavuzu vs. de aracınızın 205 50 R16 veya 215 50 R17 gibi bir ebatın da desteklendiği yazıyorsa gidip güzel bir Enkei RPF01 yada güvenebileceğiniz iyi bir marka 17 inç jant ile daha geniş ön ve arka lastik izi için spacer flanşı, üzerine güzel bir Pirelli P zero ( çoğu markanın ufak sport ebatı yok Pirelli de 17 inç spor lastik olmayabilir) yada Bridgestone Potenza veya Michelin Pilot sport en olmadı Continental Sport Contact gibi bir lastik, katalogtan aracınıza uyan dört tane Eibach pro kit 30mm alçaltan yay, aynı şekilde bunun üzerine KYB gazlı amortisör, el yapımı sert paslanmaz çelik boru ve 3mm sacdan argon kaynaklı ve mümkünse en az parçadan oluşan bir kule barı aslında dışardan çok iddialı ve apaçi gibi görünmeyip viraj hızlarınızı çekiş ve frenlemenizi iyileştirip ihya edebilir.

Memnun kalırsanız slotlu yada delikli disk bulabilirseniz birde üzerine seramik yada yarı seramik balata güzel olur.

Birçok otomobil markasının ve modelinin bu bilinen kaliteli modifiye parça firmaları tarafından birebir uyumlu modifiye parçası üretiliyor bulunuyor bazı modellerin ise hiç yok. Civic bu konuda şanslı olanlardan.

Çita gibi hızlanıp tazı gibi koşmaktansa yere yengeç gibi geniş ve sağlam basıp kertenkele gibi ayaklarınız zemine vantuz misali yapışarak sırtınızın yere gelmemesi de güzel olur. Düzde geçemediğinizi virajda sollarsınız.
 
Geri
Üst