Usta bunlarla ilgili hiç bi fikrim yok yani maliyeti ne olur nekadar beygir yükseltebilirim en basitinden anlatırsanız çok minettar olurun
iPhone cihazından
CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
FB7 kasada değişken subap zamanlamalı 125hp lik 1.6 litre atmosferik benzinli bir motor var doğru mu?
Atmosferik motorlardan basit işlemlerle tatminkar derecede güç elde etmek mümkün değildir, bu basit işlemler geniş çaplı eksoz, katalitik konvertör iptali, açık hava filtresi veya soğuk hava girişidir, belki birkaç tane daha olabilir, bu şekilde en fazla 2-5hp kadar yani motor gücünün yüzde 2-3 ü kadar fazla olacak biçimde kullanımda hissedilmeyecek düzeyde güç elde edersiniz, hatta alt devir ve üst devirlerde güç farkları oluşur mesela açık filtre ve geniş çaplı düz boru eksozla 1500-3000rpm arası güç eski haline göre normalden daha da azalabiliyor ancak 3000-6000rpm arası çok az artabilecektir 2-3hp kadar, bu işin maliyetine göre alınacak güçlere baktığınızda çoğu zaman uğraşmaya değmeyecektir ancak hem eksoz sesi hava emiş sesi ciddi düzeyde gürültülü olacaktır.
Hatırı sayılır derecede tatminkar motor güçleri her zaman maliyetli ve sıkıntılı işlerdir, atmosferik motora turbo takmak mesela, bu iş bir cümlede yazıldığı kadar basit değil çok zor ve uzman kişilerce yapılması gereken bir işlem, onun birazcık daha basiti motor swaptır yani daha güçlü bir motoru getirip sizin arabanın motoruyla değiştirmek Honda nın K20 K24 gibi motorları var eğer maddi açıdan bu yükün altına girerim 50-60000 lira harcarım derseniz gerisi işin uzmanını bulmaya yada kendinizi geliştirip o motoru kendinizin swaplamasına gider.
Piyasada bolca gördüğümüz chip tuning ve yazılımla güç artışı dedikleri olaylar sadece çok yüksek hacimli minimum 2,5-3litre gibi atmosferik motorlarda ve genellikle en çok olarak turbo beslemeli dizel motorlara ve turbo benzinli motorlara yapılabiliyor, yapılabiliyor derken turboşarjlı bir motorda gaz haritasını yazılımla değiştirerek kısa sürede yüzde 30 üzerinde güç elde edilebiliyor atmosferikte daha az yüzde 5-10 kadar ancak küçük hacimli 1.0-1.2-1.4 yada 1.6 litre bir motorda sadece yazılımla yüzde 20-30 güç elde etmek mümkün değil.
Ciddi ve külfetli bir motor modifikasyonuna girerseniz bu işin birde kanuni yönü var, motor swaplarsanız yada turbo ilave edebilirseniz onu ruhsata ne şekilde geçiriyorlar bilmiyorum ama bildiğim ne muayeneden geçiyor ne de ruhsata işletilebiliyor, bu işleri yapanlara sormak istediğim sorulardan birisidir, benim de bu konularda ikinci bir araç temin edip çalışma isteğim var çünki.
Turbo takmak basit bir işlem değil, motorun beynine, manifolt ve eksoz sistemine, ateşleme sistemine, yağlama sistemine, soğutma sistemine komple değişiklik yapılması gerekiyor, çok yüksek turbo basınçları uygulacak ise dövme piston denen ve ingilizce karşımıza çıkanı forged piston olan pistonlardan bulmanız gerekiyor.
Bugün Garrett Borgwarner Honeywell gibi firmaların sadece bir turbo salyangozu en basiti en ufağı 3000-4000 lira civarında
Çok ağır biçimde yüklenmiş olan motora sahip bir otomobili de sıkıldığınız zaman hemen elden çıkartamazsınız, yani ikinci elinin hitap ettiği kesim değişir ve normal bir otomobil gibi 3-4 günde satılmaz ama meraklısına ederinin kat kat fazlasına satılabilir.
Benim bu konuda en iyi bildiğim şey motor gücü yüksek otomobile sahip olmanın ve iyi hızlanma yüksek son sürat gibi niteliklerin her zaman her konuda maliyetli şeyler olduğudur, radara girseniz radar cezası, polis görse fark etse arabayı bağlayabiliyor, otobanda uzun süre 240-250km gibi hızlarda gazlamayı tercih etseniz kaputunuz taş izi lastiklerinizin sırtı da taş motoruyla eziyet edilmiş hale geliyor, her gazlamanın sonu frenle biterse balatalar da eskisi gibi 50-60000km dayanmıyor, yakıt tüketiminiz de normal olarak artacaktır daha kaliteli motor yağlarına ihtiyaç duyacaksınız ve motorunuzun verilerini OBD okuyan bir sistem kurup sürekli takip ederek analiz edeceksiniz yani vaktinizin de bol olması gerekiyor, bunların hepsi ilave maliyettir
hem maddi hem manevi. Demek istediğim bu.