Cekis sorunu ve cok yakma sorunu

Katılım
7 Ara 2020
Mesajlar
11
Tepki puanı
3
Konum
İstanbul
Aracınız
Diğer Markalar
Iyi forumlar

Aracim 97 model euro civic otomatik vites benzin lpg.

Atesleme sistemi
Benzin pompasi
Komple egzoz
Komple distributor

Degisti. Gaz ayari yapildi.

Ama arac hala nazlanarak hizlaniyor deli gibi bagiriyor anca 100-110 a cikiyor. Tofaslar bile benden daha iyi hizlaniyor benim araba nazli nazli nazli hizlaniyor. Ozellikle hafid bi yokusa bile gelsem araba gitmiyor 1.vitese kadar dusuyo bagira bagira cikiyor yokusu.

Arac hem cok yakiyor hem gitmiyor. Motor isigi yaniyor. Tek baktirmadim oksijen sensoru ve bogaz kelebegi kaldi. Bu aracin derdi nedir o kadar masraf ettim ki artik problemi tam tespit etmeden sanayiye gitmek istemiyorum.
 
Katılım
21 Şub 2019
Mesajlar
138
Tepki puanı
90
Konum
Çanakkale
Ad Soyad
Aydın K.
Yaş
32
Aracınız
Civic FC5 2018
Gaz kelebeğinizde problem olabilir mi? Eski civic'lerde gaz kelebeği temizliğinde mandalı kırabiliyorlar kelebeği oynatan, ben eski aracımda karşılaşmıştım böyle bir problemle. Gaz kelebeğini komple değiştirince düzelmişti araç.
 
Katılım
7 Ara 2020
Mesajlar
11
Tepki puanı
3
Konum
İstanbul
Aracınız
Diğer Markalar
Birde arkadaslar sabahlari ilk calistirmada arac calisiyor tir tir tir ediyor sonra devir dusup istop ediyor istop edince de puf diye sanki hava sesi cikar gibi oluyor. Arabayi istop ettigim zamanda nasi tsbir ediyim tuss diyo istop ediyo
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,689
Çözümler
6
Tepki puanı
8,750
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
@srkya00
> Geçmiş olsun. Zor bir durum. Allah sabır versin.
Benim aklıma gelen şunlar:
> Araç fazla yakıt harcadığı için zengin karışım ile hareket ediyor olmalı. Bu yüzden bilgisayara bağlayıp Stf ve Ltf değerlerini kontrol edip teyit edilmeli. Zengin karışım ise -20, -30 gibi uçuk rakamlar çıkmalı. Oksijen sensörü voltaj takibi yapılmalı. Düzgün bir sinus dalgası oluşturuyor mu takip edilmeli.
> Arıza taramasını Honda okuyucusu ile yaptırmaya çalışın. Arıza lambası en iyi referanslardan biridir.
> İstenilen gücün oluşmamasının sebepleri; yakıt, hava, ateşleme ve sıkıştırmanın koordineli bir şekilde olmamasından kaynaklanır.
> Ateşleme sistemi elden geçmiş, yakıt sistemide elden geçmiş, geriye hava ve sıkıştırma oranı kalmış. Hava için Maf sensörü ve emme monifolduna kadar çatlak ve kaçak var mı bakılabilir. Sıkıştırma için her silindire kompresyon testi yapılabilir. Kaçak varmı kontol edilir. Araç yağ yakıyorsa dikkate alınır. Piston ölü noktayı geçiyor ise subapları eğer buda hava kaçağına sebep olur. Piston ölü noktanın aşağısında durur ise basınç düşer tam yanma gerçekleşmez.
> Boğaz kelebeği rahat hareket ediyor mu kontol edilir.
> Avans ayarı kontol.
> Triger kayışı değişim esnasında sente atlaması yaşanmış ise silindir zamanını olumsuz etkiler.
> Bunlar hep ihtimal, aracı görmeden ancak bu kadar yardımcı olabiliriz. İnşâallah kısa sürede çözüme ulaşırsınız.
 
Geri
Üst