Civic 2001 ES otomatik güç arttırma

Katılım
12 Tem 2021
Mesajlar
14
Tepki puanı
4
Konum
adana
Aracınız
Civic FB7 2012
Civic 2001 ES aracımı nasıl daha hızlı yapabilirim? Masraflı olur mu? Yoksa 1.6 atmosferik motorda yapılabilecek bir şey yok mu?
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,747
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
- Tanışma bölümünde kendinizi tanıtırsanız memnun oluruz.

> Atmosferik motorlardan elbette güç alınır. Fakat o kadar kolay bir şekilde değil. Bilgi, tecrübe, emek ve maddi güç lazım.
> Aracın bakımları ve yaşı önemlidir. Triger, devirdaim, yağ pompası, bobinler, iridyum bujiler, soğutma sistemi, subap ayarı, egr, akslar, baskı balata, şanzıman başta sağlam olacak. Kompresyon kaçağı olmamalı. Piston, segman, kol, yatak sağlam olmalı. Kaliteli yağ kullanılmalıdır. Lastikler yeri iyi tutmalıdır.
> Önce hedef koymalısınız. Stage1-2-3
> En basit hava fitre kiti, 4-2-1 Headers, 51 düz boru, spor egzos. Beyine ne yazık ki yazılım atılmıyor.
> Biraz daha ilerisi ies emme takmak. Fakire düşmemek için yakıt zenginleştirici takılır.
> En son ve esaslı modifiye için D17 krank ve egzantirik değişimidir. Sadece bu değişim ile alt devirler güçlenir ve devir çevirmeyi hızlandırır. Bu yapılan işlem ciddi memnun eder.
> Otomatik bir araç için bu işlere girmenizi pek önermem.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Tem 2021
Mesajlar
14
Tepki puanı
4
Konum
adana
Aracınız
Civic FB7 2012
- Tanışma bölümünde kendinizi tanıtırsanız memnun oluruz.

> Atmosferik motorlardan elbette güç alınır. Fakat o kadar kolay bir şekilde değil. Bilgi, tecrübe, emek ve maddi güç lazım.
> Aracın bakımları ve yaşı önemlidir. Triger, devirdaim, yağ pompası, bobinler, iridyum bujiler, soğutma sistemi, subap ayarı, egr, akslar, baskı balata, şanzıman başta sağlam olacak. Kompresyon kaçağı olmamalı. Piston, segman, kol, yatak sağlam olmalı. Kaliteli yağ kullanılmalıdır. Lastikler yeri iyi tutmalıdır.
> Önce hedef koymalısınız. Stage1-2-3
> En basit hava fitre kiti, 4-2-1 Headers, 51 düz boru, spor egzos. Beyine ne yazık ki yazılım atılmıyor.
> Biraz daha ilerisi ies emme takmak. Fakire düşmemek için yakıt zenginleştirici takılır.
> En son ve esaslı modifiye için D17 krank ve egzantirik değişimidir. Sadece bu değişim ile alt devirler güçlenir ve devir çevirmeyi hızlandırır. Bu yapılan işlem ciddi memnun eder.
> Otomatik bir araç için bu işlere girmenizi pek önermem.
Peki manuel vtec 2 alıp type-r motoru swaplatılabilir mi? Youtube'da görmüştüm, ne kadara mâl olur?
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,747
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Peki manuel vtec 2 alıp type-r motoru swaplatılabilir mi? Youtube'da görmüştüm, ne kadara mâl olur?
Evet yapılabilir. Manavgat'ta yapan biri ile tanışmıştım. Tahminen 4 sene oluyor. K20A3 Motor, 6 ileri şanzıman, baskı balata, beyin dahil 50.000 tl.'ye çıktı demişti. Şimdi bu setup 100.000 rahat olmuştur. Bazen hazır yapılı almak daha uyguna gelir.
 
Katılım
12 Tem 2021
Mesajlar
14
Tepki puanı
4
Konum
adana
Aracınız
Civic FB7 2012
Evet yapılabilir. Manavgat'ta yapan biri ile tanışmıştım. Tahminen 4 sene oluyor. K20A3 Motor, 6 ileri şanzıman, baskı balata, beyin dahil 50.000 tl.'ye çıktı demişti. Şimdi bu setup 100.000 rahat olmuştur. Bazen hazır yapılı almak daha uyguna gelir.

Bu ucuz gibi geldi? 75000'e? Uzun vadede sıkıntı yaratır mı?
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,747
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001

Bu ucuz gibi geldi? 75000'e? Uzun vadede sıkıntı yaratır mı?
Kasa sağlam ise ve motor düzgün toplanıp yarışlarda harcanmadı ise alınabilir. İntegra civicten çok daha kaliteli, oturaklı bir araçtır. Sürüşü zevklidir. Fakat parça sıkıntısı olur. B20 swap yapılmış. Alt devirler baya iyidir. Üst kapak ne takılmış önemlidir. Şanzımanı nasıl önemlidir. Sağlıklı bir motor için alttaki gücü kaldıracak üst kapak olmalı yoksa motor el bombasına döner. Fiyatı ise güzel.
 
Katılım
8 Kas 2020
Mesajlar
335
Tepki puanı
235
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2009
Güç almak istiyorsan öncelikle o şanzımandan kurtulmalısın. Zaten %15 gibi bir kayıp yaşatıyor şanzıman. Tahmini konuşuyorum, o aracın yere aktardığı güç 90 beygirin altındadır diye düşünüyorum. Biraz daha performans istiyorsanız düz vites modele geçin. Tatmin etmezse alternatif ararsınız. Otomatik ile olacak iş değil.
 
Katılım
12 Tem 2021
Mesajlar
14
Tepki puanı
4
Konum
adana
Aracınız
Civic FB7 2012
Kasa sağlam ise ve motor düzgün toplanıp yarışlarda harcanmadı ise alınabilir. İntegra civicten çok daha kaliteli, oturaklı bir araçtır. Sürüşü zevklidir. Fakat parça sıkıntısı olur. B20 swap yapılmış. Alt devirler baya iyidir. Üst kapak ne takılmış önemlidir. Şanzımanı nasıl önemlidir. Sağlıklı bir motor için alttaki gücü kaldıracak üst kapak olmalı yoksa motor el bombasına döner. Fiyatı ise güzel.
Satıcıya ne diye sorayım hocam? Çünkü bu Integra kafama yattı gibi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,747
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Satıcıya ne diye sorayım hocam? Çünkü bu Integra kafama yattı gibi.
Aracın hangi usta tarafından yapıldı ise telefonunu isteyin onun ile konuşun. Yapılan işlemler vs. Tatmin olur iseniz sahibi ile konuşursunuz.
 
Geri
Üst