Merhaba,
Yakıt Tüketimini etkileyen en önemli faktör uygun viteste uygun devirde seyahat etmektir. Buradan yola çıkarak otomatik aracın vites oranlarıda göz önünde bulundurularak son vitesinde aşagıda belirttiğim iki yol tipinde en verimli sürüş devri ne olması gerekir sorusuna deneyimlerinizi ve teknik bilgileri referans göstererek cevap verebilir misiniz.
Yol Türleri ;
Düz yol :çok hafif rampaların olduğu duble yolllar veya otobanlar.
İnişli Çıkışlı Geniş yollar : Bu yollarda duble ve otobanlar ama düzlükler ve inişler oldugu kadar rampalarında bulunduğu aracın devirsiz oldugunda vites düşüreceği yollar.
Bildiginiz gibi Honda nın Vites aralıkları çok geniş. Örneğin inişli çıkışlı düz bir yolda 110km ile gittiğinizde rampalarda aşırı yıgılma ve vitesin erken düştügünü görüyoruz bu çok verimli olmuyor ama düz bir yolda muhtemelen 80km/h hızla 5.viteste ise otomatik şanzıman en az yakıtla yol alıyoruzdur. Benim Asıl ögrenmek istediğim Araçın devirli sayabileceğimiz uygun tork degerini sağladıgı sürüş devri nedir. Ben 120 ile veya 140 ile bu tür yollarda giderken çok fark hissetmedim yakıt tüketiminde(Henuz yeniyim bir iki defa denedim.) Bu konuda sizlerin deneyimi nedir? Mesela inişli çıkışlı bir yolda 140-160 ile gitmek ile 100-120 arasında gitme arasında nasıl bir yakıt tüketimi farkı olur.
Aracın normal yük altında en verimli oldugu motor devir aralığı nedir ?
Hiç hoşlanmadıgım şey araçın devrinin hızlı düşüp vites küçültmesidir bu yüzden rampalara ulaşmadan hızımı artırırım ve daha yuksek devirde rampaları çıkarım.
Honda da karısık yakıt tüketim değerim %50 şehir içi %50 Şehir dışı 100km de 10lt lpg dir yol bilgisayarı 8.6-8.7 civarında oluyor.
Yakıt Tüketimini etkileyen en önemli faktör uygun viteste uygun devirde seyahat etmektir. Buradan yola çıkarak otomatik aracın vites oranlarıda göz önünde bulundurularak son vitesinde aşagıda belirttiğim iki yol tipinde en verimli sürüş devri ne olması gerekir sorusuna deneyimlerinizi ve teknik bilgileri referans göstererek cevap verebilir misiniz.
Yol Türleri ;
Düz yol :çok hafif rampaların olduğu duble yolllar veya otobanlar.
İnişli Çıkışlı Geniş yollar : Bu yollarda duble ve otobanlar ama düzlükler ve inişler oldugu kadar rampalarında bulunduğu aracın devirsiz oldugunda vites düşüreceği yollar.
Bildiginiz gibi Honda nın Vites aralıkları çok geniş. Örneğin inişli çıkışlı düz bir yolda 110km ile gittiğinizde rampalarda aşırı yıgılma ve vitesin erken düştügünü görüyoruz bu çok verimli olmuyor ama düz bir yolda muhtemelen 80km/h hızla 5.viteste ise otomatik şanzıman en az yakıtla yol alıyoruzdur. Benim Asıl ögrenmek istediğim Araçın devirli sayabileceğimiz uygun tork degerini sağladıgı sürüş devri nedir. Ben 120 ile veya 140 ile bu tür yollarda giderken çok fark hissetmedim yakıt tüketiminde(Henuz yeniyim bir iki defa denedim.) Bu konuda sizlerin deneyimi nedir? Mesela inişli çıkışlı bir yolda 140-160 ile gitmek ile 100-120 arasında gitme arasında nasıl bir yakıt tüketimi farkı olur.
Aracın normal yük altında en verimli oldugu motor devir aralığı nedir ?
Hiç hoşlanmadıgım şey araçın devrinin hızlı düşüp vites küçültmesidir bu yüzden rampalara ulaşmadan hızımı artırırım ve daha yuksek devirde rampaları çıkarım.
Honda da karısık yakıt tüketim değerim %50 şehir içi %50 Şehir dışı 100km de 10lt lpg dir yol bilgisayarı 8.6-8.7 civarında oluyor.