CİVİC FB7 TURBO YAPILABİLİR Mİ

Katılım
29 Eyl 2024
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Konum
konya
Ad Soyad
sdfggnf egdvkm
Yaş
65
Aracınız
Civic FB7 2015
FB7 MANUEL ARACIM VAR. ÇEKİŞİ TATMİN ETMİYOR. TURBO YAPILABİLİR Mİ? HARİCEN AÇIK HAVA FİLTRESİ VE KATALİZÖR İPTALİ FAYDALI OLUR MU
 

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,314
Çözümler
4
Tepki puanı
3,392
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
FB7 MANUEL ARACIM VAR. ÇEKİŞİ TATMİN ETMİYOR. TURBO YAPILABİLİR Mİ? HARİCEN AÇIK HAVA FİLTRESİ VE KATALİZÖR İPTALİ FAYDALI OLUR MU
Çok maliyetli ve de zahmetli olur.
Aracınız zaten manuel vites. Otomatiklere göre performans açısından bariz artısı var. Çok beygir yukseltmese de son zamanda atmosferik civiclere stage1 yapmaya başladılar. Bu ve beraberinde pedal commander, performans filtre kiti ile performans hissiyatı daha da artacaktır diye düşünüyorum.

*** Katalizör iptali çevreyi kirlettiği için kul hakkına girmekten başka birşey değildir.
 
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
254
Tepki puanı
246
Konum
1 numara (Adana)
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2023
Benim Honda ve otomotiv tecrübem Kanada'da Eg kasaya CRV B20 bloğu kullanarak (sadece artan CC/Hacim değil mesele birde stroke artığı için çalışma karakteristiği çok değişiyor= uzun stroke= çok daha ciğerli altlar) üzerine B18C ama GSR modeli silindir başı atmaktı oldu (emme manifoldunda sadecede GSR modeline has 2 ayrı manifold iç içe, düşük devirde uzun= daha torquelu/ciğerli, yüksek devirde kısa manifolda yönlendiriyor bir kanat= çok daha iyi üst devir buna birde gerçek DOHC Vtec eklenince vede tüy kadar şase olunca ortaya dehşet verici vede bedavaya gelen bir araç çıkmıştı benim en güzel hikayem o aracımdı.

konuya dönersek forumumuzda bir arkadaşımız yıllar önce güzelce demiş ve doğruda demiş ama maalesef pek ciddiye alınmamış: https://www.civictr.com/threads/civic-fb7-r16byi-r20ye-cevirmek.260572/page-3

aracınızdaki motor R16 kodlu honda motoru ve gerek amerikada (en büyük pazarı) gerek Avrupa ve Asyada daha çok 1.8lt lik R18 vede CRV /Accordda R20 kodlarıyla bilinen motorunun DESTROKE = stroku kısaltılmış halidir özetle aynı B serileri gibi birçok parçası ortaktır ve değiştirmesi son derece kolay/ucuzdur.


bu arkadaş gibi R20 krank ve kolları alırsanız üzerine yazılım,açık filtre vede EGR iptali ,kat bende iptal etmezdim ama çevreden çok kat iptali performansta üstlerde yaradığı gibi altları öldürüyor geri basınç kalmıyor ve iyi istekli,ciğerli altlar için lazım.

tahminim R20 yapılmış,yazılım atılmış ve egr iptali + açık filtre takılmış hali aracın 165-170hp civarı olur fakat öyle 40hp artmış gibi değil çok daha fazlası gibi hissettirecektir çünkü dediğim gibi olay sadece PEAK (zirve) hp ve tq olayı değil bir motor devir ile güç eğrisine ulaşır artan stroke altları çok ama çok daha canlı yapacaktır özetle gündelik kullanımımız olan (%95) 3000rpm altında araç değil 40 belkide 50-60hp artmış gibi hissetirecektir,şiddetle tavsiye ederim ucuz ,dayanıklı vede amacına iyi hizmet eden bir yatırım/modifiye olacaktır.

ha bu işi bir sonraki notkaya taşımak isterim dersenizde Full Race bu motorlarda kendini +10-15 yıldır kanıtlamış firmalardan ama baya tuzluya gelir araca bu kadarda harcamanın satarken getirisi olmayacağı için yazık derim: https://www.full-race.com/resources/articles/civic-r18-turbo-kit-faq
 
Geri
Üst