Civic FD6 Fren pedalı çok aşağı iniyor

Katılım
7 Tem 2018
Mesajlar
44
Tepki puanı
17
Konum
Ankara
Merhaba Sayın forum üyeleri.

Arkadaşlar aracım 2008 FD6 elegance balatalar sıfır.
Arkadaşlar frene basınca fren pedalı dibine kadar iniyor aşırı aşağı iniyor frene basıldığı an tutmuyor dibine kadar basmak gerekiyor bu konu hakkında fikirlerinizi ve yardımlarınızı bekliyorum.
Dönüşleriniz için şimdiden çok teşekkür ederim.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar merhaba.
2008 fd6 sahibiyim. Bu sorunu ben de yaşamaya başladım.
Çukurları ve tümsekleri bol bir sokaktan 30-35 km hızla rampa aşağı iniyordum.

Frene biraz sert şeklide bastım. Fren pedalı normalde sertleştiği noktadan aşağı inmeye başladı. Pedal - fren kaçırıyor hissi uyandı ben de. (Normalde pedal orta noktada sertleşirdi ama bu sefer dip noktaya yaklaştı)

Sonrasında abs devreye girdi araç kontrolü kayboluyor hissiyle beraber ben el frenini de çektim ve durdum. Sonrasında düz yolda (çukur ve rampa olmaya) denedim problem yine tekrar etti.

Aracı 5 yıldır kullanıyorum beni hiç bu kadar zor durumda hissettirmemişti. Evet çukurlu yollarda yavaş hızlarda bile abs nin devreye girmesi falan bunlara alışmıştım.
Ama pedalın yumuşaması ve dibe dogru inmesi olmuyordu.

Aracın fren hidrolik seviyesini kontrol ettim orta seviyede. Hidroliği hiç değiştirmedim. Belli bir ömrü var mı?

Bu arada lastiklerim ve balatalarım bitik seviyede değiştirme vakti yaklaşıyor demişti ustam.

Şimdi benim sorum: Problemi çözebilmem için hidrolik değişimi ve hava olayına mı odaklanmalıyim. Yoksa balata ve lastik değişimde demi aramalıyım.

ALFA_8MB cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Önce balata-disk değişimi, sonrasında fren hidroliği değişimi ve akabinde subap ayarı yaptırmanızı tavsiye ederim.
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Nis 2017
Mesajlar
19
Tepki puanı
8
Konum
Kocaeli
Subab ayarı yaptırmayla bağlantısı olabileceği hiç aklıma gelmemişti. 50 bin km dir ( belki daha fazla) subab ayarı yaptırmadım. Subab ayarı yaptırmanın normal süresi nedir?
m2hamid hocam eski bir fd6 kullanıcısı olarak balata tavsiyeniz ne olur?

Arka balataları bosch satın almıştım. ön balatalar icin ne önerirsiniz?
Tavsiyeleriniz için teşekkürler

ALFA_8MB cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Subab ayarı yaptırmayla bağlantısı olabileceği hiç aklıma gelmemişti. 50 bin km dir ( belki daha fazla) subab ayarı yaptırmadım. Subab ayarı yaptırmanın normal süresi nedir?
m2hamid hocam eski bir fd6 kullanıcısı olarak balata tavsiyeniz ne olur?

Arka balataları bosch satın almıştım. ön balatalar icin ne önerirsiniz?
Tavsiyeleriniz için teşekkürler

ALFA_8MB cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Balata tavsiyesi için şu konuyu inceleyin,

Kendi deneyimimi sorarsanız en son Bosch ön balata ile blueprint arka balata kullanıyordum ve bir sorunum yoktu.
Diskleri de öncesinde ön ferodo arka blueprint ile değiştirmiştim. Disk kalınlığı azaldığında balata pek verimli tutmaz oluyor bence.
Ben ABS erken devreye girme problemini de ben pek yaşamadım açıkçası.

Subap ayarını FD6 için bence 40bin'i geçirmemek lazım, devirli kullanıyorsanız bu km daha da düşer.
Eski aracımda 20binden sonra bile hafiften çekişin zayıfladığını ve yakıtın biraz artmaya başladığını rahatlıkla hissediyordum, 40binden sonra ise klimayı açtığımda motorun ciddi titrediğini ve rolantiyi etkilediğini gözlemliyordum.
Bence km.nizde yüksekse subap ayarı ile birlikte honda yazılımı olan biryerde gaz kelebeğini de temizletip bilgisayardan kalibrasyonu da mutlaka yaptırın.
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu hafta fren hidroliğini değiştirmiştim, sırf periyodik bakım nedeni ile, şikayetim yoktu. Ancak şikayet olmalıymış, hem yağ özelliğini yitirmiş hem de pedalım artık daha yukarıda kavrıyor.
Subap ayarı etkisi,motordaki vakumunun freni bir şekilde desteklemesinden kaynaklı diye hatırlıyorum.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar merhaba.
2008 fd6 sahibiyim. Bu sorunu ben de yaşamaya başladım.
Çukurları ve tümsekleri bol bir sokaktan 30-35 km hızla rampa aşağı iniyordum.

Frene biraz sert şeklide bastım. Fren pedalı normalde sertleştiği noktadan aşağı inmeye başladı. Pedal - fren kaçırıyor hissi uyandı ben de. (Normalde pedal orta noktada sertleşirdi ama bu sefer dip noktaya yaklaştı)

Sonrasında abs devreye girdi araç kontrolü kayboluyor hissiyle beraber ben el frenini de çektim ve durdum. Sonrasında düz yolda (çukur ve rampa olmaya) denedim problem yine tekrar etti.

Aracı 5 yıldır kullanıyorum beni hiç bu kadar zor durumda hissettirmemişti. Evet çukurlu yollarda yavaş hızlarda bile abs nin devreye girmesi falan bunlara alışmıştım.
Ama pedalın yumuşaması ve dibe dogru inmesi olmuyordu.

Aracın fren hidrolik seviyesini kontrol ettim orta seviyede. Hidroliği hiç değiştirmedim. Belli bir ömrü var mı?

Bu arada lastiklerim ve balatalarım bitik seviyede değiştirme vakti yaklaşıyor demişti ustam.

Şimdi benim sorum: Problemi çözebilmem için hidrolik değişimi ve hava olayına mı odaklanmalıyim. Yoksa balata ve lastik değişimde demi aramalıyım.

ALFA_8MB cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bu senaryodaki duruma benzer bir an yaşadım.
Dik bir yokuşu gaza basmadan yaptığım bir iniş sonrası fren pedalı normal noktasının bayağı altında aracı durdurabildi, düz yolda tekrar normale döndü ama o anki durum insanı cidden panikletiyor.

Aralıkta aracı aldıktan hemen sonra fren hidroliğini değiştirmiştim çünkü daha önce hiç değişmemiş gibi kirliydi.
Balatalarım yeni, disklerde yeni tornalanmıştı, bu nedenle balata-disk unsurunu eliyorum.

Bu olay sonrası aracı kenara çektiğimde fren hidroliğinin ciddi derecede kirli olduğunu gördüm. Muhtemelen daha önceki kirli sıvı ile yeni sıvı sistemdeki devir daim sonrası karışmış ve yeni sıvı da kirlenmişti.

Fren hidroliğini tekrardan değiştirttim, 4 tekerden fren havası da alındı. Değişimi yapan usta, motor devri rolantiye yakınken dik yokuşlarda fren westinghouse'a giden hava kompresyonu düşük kalarak fren pedalının uzamasına neden olabileceğini söyledi.

Şahsi düşüncem FD6 Civic, Türkiye ve birkaç ülke harici 1.8 ve üstü motorlarla üretiliyor, bizim araçların 1.6 motoru downsizing denilen hacim küçültülmüş motorlar. Bu nedenle fren sistemi hesaplamalarında muhtemelen mühendislik çalışmaları 1.8 motora göre yapılmış ancak 1.6 motorun rolanti devrinde westinghouse'a verdiği gücün azalıp bu tip frenleme problemleri oluşabileceği yeterince hesaba katılmamış. Bu tip bir durumla karşılaşmamak için ek vakum güçlendirici kullanılabilirdi diye düşünüyorum.

Şu aşamada hidrolik değişimi ve hava alımı sonrası fren pedalı iyi tutuyor gibi görünüyor, ama tekrardan bu olay yaşanacak mı biraz daha dikkatle takipte olacağım.

EK: Bilgi olarak paylaşmam gerekirse FB7de bu tip bir durum kesinlikle yaşamadım.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Fren sorunu yaşayanların bu videodaki ihtimali de irdelemelerini öneririm.
Fren hortumundaki check-valf düzgün çalışmadığında da frenleme de zayıflıklar oluşabiliyormuş.
 
Geri
Üst