Civic FE1 Civic FE1 Eco Yakıt tüketimi

Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
363
Tepki puanı
363
Konum
1 numara (Adana)
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2023
Aynı yakıt durumu 182 HP versiyon için nedir acaba. Bende dün tam dolu depo ile 240 km lik bir yol yaptım çok azı şehir içi diyebilirim. Araç içi yakıt ortalaması 6.2 civarı idi hızım ise 110-120 arası diyebiliri. Full depo yolculuk sonunda yarım deponun bir tık üstü olacak şekilde eksilme olduğunu gördüm göstergede. Yazın bu değer da ha düşüktü havalarında ciddi bir etkisi var sanırım. Sizce bu değeri 182 lik versiyon için nasıl buldunuz

gayet normal bence, açıkcası benim araçta 182lik ve bende çok daha baskın şekilde otobanda benzer hızlarda kullanıyorum ve yakıt tüketimim benzer,
tamamen otoban kullanımı yapıp kalorifer yada klima açmak zorunda kalmadığım koşullarda 120kmde 5.6lt civarına düşüyor ama kış ve çok azda şehiriçi kullanımım ile benimde ortalamam 6.5lt civarı.
 
Katılım
29 Şub 2024
Mesajlar
175
Tepki puanı
56
Konum
Yozgat
Ad Soyad
Ahmet Ayhan
Yaş
40
Aracınız
Civic FB7 2012
gayet normal bence, açıkcası benim araçta 182lik ve bende çok daha baskın şekilde otobanda benzer hızlarda kullanıyorum ve yakıt tüketimim benzer,
tamamen otoban kullanımı yapıp kalorifer yada klima açmak zorunda kalmadığım koşullarda 120kmde 5.6lt civarına düşüyor ama kış ve çok azda şehiriçi kullanımım ile benimde ortalamam 6.5lt civarı.
Aynen hocam bende bahsettiğim yolculuğun yarısını yokuş aşağı olacak şekilde diğer kısmı geri dönüş yokuş yukarı olacak şekildeydi giderken genellikle 5.5 civarıydı fakat dönüş belirttiğim gibi yokuş fazlaydı ondan sebep 6.5 lara kadar yükselmişti
 
Katılım
13 Ocak 2024
Mesajlar
76
Tepki puanı
21
Konum
Ic anadolu
Ad Soyad
Emre ALPAKAN
Yaş
36
Aracınız
Civic FE1 2021
Aynı yakıt durumu 182 HP versiyon için nedir acaba. Bende dün tam dolu depo ile 240 km lik bir yol yaptım çok azı şehir içi diyebilirim. Araç içi yakıt ortalaması 6.2 civarı idi hızım ise 110-120 arası diyebiliri. Full depo yolculuk sonunda yarım deponun bir tık üstü olacak şekilde eksilme olduğunu gördüm göstergede. Yazın bu değer da ha düşüktü havalarında ciddi bir etkisi var sanırım. Sizce bu değeri 182 lik versiyon için nasıl buldunuz
Bence gayet iyi bi deger yakalamissiniz. Km kac bilmiyorum ama km arttıkça yakıt biraz daha düşüyor ayrica kış lastiği yaz aylarına göre yakıtı biraz artiriyor
 
Katılım
10 Tem 2024
Mesajlar
6
Tepki puanı
1
Konum
İzmit
Ad Soyad
TAHA İbrahim Aydın
Yaş
23
Aracınız
Civic FE1 2022
sıklıkla 10km altı git,10km altında gel şeklindemi sürülüyor araç? yani aracın yaptığı total mesafenin baskın sürüş kondisyonu benim anlatmak istediğim şekildemi acaba?
hayır o şekilde değil. İzmit’te yaşıyorum. Bahsettiğiniz şekilde değil bilakis 30-80 arası hızlarda şehir içi sürüş oluyor. Ama trafiğin olduğu saatlerde dur kalk oldukça fazla oluyor. Ek olarak arabam ilk çalıştığında birkaç dakika rölantide çalıştırıp motorumu soğutuyorum. Onun dışında belirtebilecepim bir durum yok
 
Katılım
10 Tem 2024
Mesajlar
6
Tepki puanı
1
Konum
İzmit
Ad Soyad
TAHA İbrahim Aydın
Yaş
23
Aracınız
Civic FE1 2022
arkadaşın benzin/lpg oranı gayet normal ve aynı çoğu eco sahibi gibi atıyorum sizde 6.5lt lpg-1.5lt benzin gibidir ama onda 9.4lt lpg ye 2.2lt benzin yani 3 aşağı 5 yukarı orantısal anlamda sağlıklı.

asıl sorun neden 100kmde 9.4lt + 2.2lt yaktığı ciddi bir yakıt oranı, tahminimce sıklıkla kısa mesafe kullanımı vardır özellikle kış şartlarında bu durum ort yakıtı yüksek hale getiriyor çünkü araç ısınana kadar çok ciddi yakıyor (her araç)

hanımımda 1.0tsi polo var kızı okula bırakıyor (5-6km) eve dönüyor sonra almaya tekrar çıkıyor baksan günde 20-25km yapıyor az değil dersiniz ama realitede ortalama yakıtı oyuncak kadar arabada fınfık kadar motorla ort 7.8lt üstelik Adanadayız öyle aman aman soğukta yok özellikle öğleden sonra 15-20c burası
Evet İzmit içi kullanıyorum. Dur kalk çok oluyor. Ve aracımı her çalıştırdığımda bir kaç dakika (minimum 4 dakika) motorun soğumasını ve yağlanmasına bekliyorum. Bu süreçte araç km yapmıyor ama bahsettiğiniz gibi araç ısınana kadar çok yakıyor demek ki. Bundan sonra daha az bekleyeceğim. Belki de bu yüksek yakıtın problemi budur
 
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
363
Tepki puanı
363
Konum
1 numara (Adana)
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2023
Evet İzmit içi kullanıyorum. Dur kalk çok oluyor. Ve aracımı her çalıştırdığımda bir kaç dakika (minimum 4 dakika) motorun soğumasını ve yağlanmasına bekliyorum. Bu süreçte araç km yapmıyor ama bahsettiğiniz gibi araç ısınana kadar çok yakıyor demek ki. Bundan sonra daha az bekleyeceğim. Belki de bu yüksek yakıtın problemi budur

hocam aman aman siz iyi niyetle araca iyilik yapıyorum diye düşünerek farkında olmadan çok zarar veriyorsunuz hem mekanik anlamda hem yakıt,4dk aşırı uzun bir süre :(

istediğiniz şey 20-30sn aracı ilk çalıştırdığınızda P de bırakmak ve yağın incelmesini,yağ basıncının artmasını sağlamak bu kadar, burdan sonrasında yapmanız gereken aracı Dye almak ve kibar sürmek, aracı sürmek çok daha hızlı şekilde ısınmasını ama daha önemlisini sağlıklı şekilde ısınmasını sağlayacaktır öbür türlü sizin durumda çok minimal ısınma gerçekleşecek ama o 4dklık süre zarfında asitler artacak,nem birikimi artacak henüz silindir duvarlarına oturmamış segmanların arasından yakıt yağa kaçacak vs= hiç iyi birşey değil (yakıt tüketiminizden bahsetmiyorum bile)

tavsiye edilen 30-40sn ısıtmanız sonra kibar şekilde sürmeniz (3-4dk)
eve döndüğünüzdede aracı Pye alıp en fazla 20sn beklemeniz (turbonun devir düşürüp soğması için) okadar

aşağıdaki video fikir verebilir:

 
Katılım
10 Tem 2024
Mesajlar
6
Tepki puanı
1
Konum
İzmit
Ad Soyad
TAHA İbrahim Aydın
Yaş
23
Aracınız
Civic FE1 2022
hocam aman aman siz iyi niyetle araca iyilik yapıyorum diye düşünerek farkında olmadan çok zarar veriyorsunuz hem mekanik anlamda hem yakıt,4dk aşırı uzun bir süre :(

istediğiniz şey 20-30sn aracı ilk çalıştırdığınızda P de bırakmak ve yağın incelmesini,yağ basıncının artmasını sağlamak bu kadar, burdan sonrasında yapmanız gereken aracı Dye almak ve kibar sürmek, aracı sürmek çok daha hızlı şekilde ısınmasını ama daha önemlisini sağlıklı şekilde ısınmasını sağlayacaktır öbür türlü sizin durumda çok minimal ısınma gerçekleşecek ama o 4dklık süre zarfında asitler artacak,nem birikimi artacak henüz silindir duvarlarına oturmamış segmanların arasından yakıt yağa kaçacak vs= hiç iyi birşey değil (yakıt tüketiminizden bahsetmiyorum bile)

tavsiye edilen 30-40sn ısıtmanız sonra kibar şekilde sürmeniz (3-4dk)
eve döndüğünüzdede aracı Pye alıp en fazla 20sn beklemeniz (turbonun devir düşürüp soğması için) okadar

aşağıdaki video fikir verebilir:

Bilgilendirme için ve video için çok çok teşekkür ederim hocam. Oldukça aydınlanmamı sağladınız. Bu bilgiler ışığında aracımı kullanacağım ve yakıt tüketimim düşer ise tekrardan bilgilendirme yapacağım.
 
Katılım
29 Şub 2024
Mesajlar
175
Tepki puanı
56
Konum
Yozgat
Ad Soyad
Ahmet Ayhan
Yaş
40
Aracınız
Civic FB7 2012
hocam aman aman siz iyi niyetle araca iyilik yapıyorum diye düşünerek farkında olmadan çok zarar veriyorsunuz hem mekanik anlamda hem yakıt,4dk aşırı uzun bir süre :(

istediğiniz şey 20-30sn aracı ilk çalıştırdığınızda P de bırakmak ve yağın incelmesini,yağ basıncının artmasını sağlamak bu kadar, burdan sonrasında yapmanız gereken aracı Dye almak ve kibar sürmek, aracı sürmek çok daha hızlı şekilde ısınmasını ama daha önemlisini sağlıklı şekilde ısınmasını sağlayacaktır öbür türlü sizin durumda çok minimal ısınma gerçekleşecek ama o 4dklık süre zarfında asitler artacak,nem birikimi artacak henüz silindir duvarlarına oturmamış segmanların arasından yakıt yağa kaçacak vs= hiç iyi birşey değil (yakıt tüketiminizden bahsetmiyorum bile)

tavsiye edilen 30-40sn ısıtmanız sonra kibar şekilde sürmeniz (3-4dk)
eve döndüğünüzdede aracı Pye alıp en fazla 20sn beklemeniz (turbonun devir düşürüp soğması için) okadar

aşağıdaki video fikir verebilir:

Hocam bu video da belirtilen hususlar malesef aracını benim gibi çok kullanmayan genellikle garajda bekletilen ve akü bitmemesi için 2-3 gün aralıklı şekilde rölantide 3-4 dk çalıştırılıp sonra stop ettirilen araçlar için yapılmış gibi.malesef belirttiğim gibi aracımı akü konusunda sorun olmasın diye kısa süreli çalıştırıp kapatıyorum umarım uzun vadede sıkıntılar yaşamam
 
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
363
Tepki puanı
363
Konum
1 numara (Adana)
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2023
Hocam bu video da belirtilen hususlar malesef aracını benim gibi çok kullanmayan genellikle garajda bekletilen ve akü bitmemesi için 2-3 gün aralıklı şekilde rölantide 3-4 dk çalıştırılıp sonra stop ettirilen araçlar için yapılmış gibi.malesef belirttiğim gibi aracımı akü konusunda sorun olmasın diye kısa süreli çalıştırıp kapatıyorum umarım uzun vadede sıkıntılar yaşamam

Hocam yanlış anlamayın küstah olmak istemem Ana dilim ingilizce o sebeble ben çeviri programı kullanmıyorum siz kullandınızda ondanmı yanlış anladınız o yanlışmı tercüme etti bilmiyorum ama sizin dediğiniz gibi bir anlatımı yok videonun :(

video herkes için /genel bir anlatım yapıyor ve diyorki

1) aracınızı çalıştırdığınızda sadece yağın incelmesi ve yağ basıncının artmasına yetecek kadar süre yeterlidir hareket etmek için (10sn, siz 30sn yapın dilersiniz)
2) 30sn sonra hareket etmeye başladığınızda sadece kibar sürmeniz (motor gerçek anlamda ısınana kadar,bizim araçlarda bu genelde 5dk gibi) önemli

3) aksini yapıp aracı park halinde 3-4dk gibi sürelerce motoru ısıtmak motor içersindeki ısınmayı aşırı geçiktirir ve bu geçiktiği her sn pistonların,segmanların genleşmediği için (ısınmadığından) tam oturmamış oluyor ve asit,yakıt gibi istenmeyen sıvıların yağın içerisine kaçmasına sebeb oluyor= motora zarar.

4) yine ısınma süresinde beyin (ECU) motorda devir daim başlayana kadar bilerek zengin karışım yollar bu zengin karışım süresini ne kadar uzatırsanız okadar çok yakıt harcarsınız ama ondan daha önemlisi yakıt karışımının zengin olup yakılamayan kısmı katalitik gibi komponentlere gider sonra motor ısındığında oradada bir yanma söz konusu olur o parçalara zarar verirsiniz özetle motorun seri şekilde ısınması kritik ve bunun içinde motorun ilk başta 10-30sn rodajda ısınması ardından hemen Dye alıp kibarcada olsa sürülmesi en doğrusu diyor video ki kelime kelimesine bu doğru özelliklede direkt enjeksiyonlu motorda.
 
Geri
Üst