Civic FE1 Hızlanırken gelen sesler?

Katılım
22 Şub 2023
Mesajlar
69
Tepki puanı
23
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Samet çolak
Yaş
28
Aracınız
Civic FE1 2021
Merhaba arkadaşlar,
Son zamanlarda Civic 1.5 182 hp VTEC Turbo ile birkaç video çektim ve araçla biraz gazlama yaptım. Yaklaşık 40-50 dakika boyunca çeşitli hızlarda (top speed denemeleri dahil) sürdüm. Hızım bazen 208 km/h, bazen 200 km/h ve bazen de 190 km/h civarındaydı. Arabayı biraz zorladım yani. Ancak hızlanırken motordan garip bir ses geldiğini fark ettim. Bu sesi videoya kaydettim ve şimdi paylaşıyorum.
Aracım şu anda yaklaşık 40.000 km’de ve bakımını Nisan başında gerçekleştirdim. Ayrıca, şanzıman yağı 1,5 yıl önce 20.000 km’de değiştirilmişti. Normalde araç çok sağlam, ama bu ses biraz dikkatimi çekti. Acaba bu durum normal mi? Veya başka bir soruna işaret ediyor olabilir mi?
Herkesin görüşlerini merak ediyorum. Video ile beraber yorumlarınızı bekliyorum.

Aşağıdaki video bana ait. Ses garip geldi normal mi sorun mu var ? Anlayanlar bakabilir mi ?

 
Katılım
9 Tem 2024
Mesajlar
48
Tepki puanı
8
Konum
4Murat4
Ad Soyad
Murat Demir
Yaş
29
Aracınız
Civic aracım yok
FE1 kasalarda onuncu jenerasyon gibi şanzıman soğutucu olmadığı için çabuk ısınıyor, ciyaklamaya başladığı an bilin ki CVT ısınmış.
Fe1 lerde var cvt şanzıman soğutucu. Sürekli yarış yapar gibi kullanırsanız her şanzıman ısınır. Şehir içi dur kalk olan yoğun trafikte cvt şanzıman en geç ısınan şanzımanlar. Çift kavramalı şanzımanların çoğu ısınmadan dolayı yolda kalıyorlar bazen.
 
Katılım
28 Tem 2023
Mesajlar
39
Tepki puanı
34
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Enes
Yaş
25
Aracınız
Civic FE1 2022
Fe1 lerde var cvt şanzıman soğutucu. Sürekli yarış yapar gibi kullanırsanız her şanzıman ısınır. Şehir içi dur kalk olan yoğun trafikte cvt şanzıman en geç ısınan şanzımanlar. Çift kavramalı şanzımanların çoğu ısınmadan dolayı yolda kalıyorlar bazen.
Tam olarak nerede var hocam aydınlatabilir misiniz beni?
 
Katılım
29 Şub 2024
Mesajlar
235
Tepki puanı
72
Konum
Yozgat
Ad Soyad
Ahmet Ayhan
Yaş
40
Aracınız
Civic FB7 2012
Tam olarak nerede var hocam aydınlatabilir misiniz beni?
Hocam yetkili servis ustasından bakım esnasında aldığım bilgiye istinaden şunu diye bilirim. 129 HP eco fe1 versiyonlarında eski tip cvt olduğu ve soğutucusu olmadığı fakat 182hp fe1 versiyonlarında daha güçlü cvt olduğu ve soğutucusunun bulunduğunu söylemişti
 
Katılım
28 Tem 2023
Mesajlar
39
Tepki puanı
34
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Enes
Yaş
25
Aracınız
Civic FE1 2022
Hocam yetkili servis ustasından bakım esnasında aldığım bilgiye istinaden şunu diye bilirim. 129 HP eco fe1 versiyonlarında eski tip cvt olduğu ve soğutucusu olmadığı fakat 182hp fe1 versiyonlarında daha güçlü cvt olduğu ve soğutucusunun bulunduğunu söylemişti
Maalesef araçta CVT soğutucu yok hocam. İki senedir kendi arabam üstünde argesini yapıyorum ve kendi aracıma custom cvt cooler yaptım. CVT Cooler yokken arabayı 4 kere sıkıştırınca 108-110 derece gibi sıcaklıklara ulaştığına şahit oldum. Şanzımanın üstündeki gri metal parçanın ismi 'CVT Warmer' olarak geçmekte ve adı üstünde ısıtıcı olarak görev yapmaktadır. Malezyada tuning dükkanları CVT Cooler takarken o parçayı söküp atıyor. Tek amacı araba soğukken şanzımanı ısıtmak. İçinden ortalama 90-95 derece sıcaklıkta motor suyu geçmekte. Böyle bir şeyin de şanzıman yağını soğutması maalesef mümkün değil. Konu hakkında daha fazla fikir sahibi olmak isterseniz instagram üzerinden @bettercivic yazıp takip edip DM atabilirsiniz bana. Güncel olarak aracımda cold air intake, 11 litre intercooler, CVT cooler, downpipe, frontpipe, H&R yay, OZ Jant, kule gergileri ve kTuner bulunmakta.
 
Katılım
29 Şub 2024
Mesajlar
235
Tepki puanı
72
Konum
Yozgat
Ad Soyad
Ahmet Ayhan
Yaş
40
Aracınız
Civic FB7 2012
Maalesef araçta CVT soğutucu yok hocam. İki senedir kendi arabam üstünde argesini yapıyorum ve kendi aracıma custom cvt cooler yaptım. CVT Cooler yokken arabayı 4 kere sıkıştırınca 108-110 derece gibi sıcaklıklara ulaştığına şahit oldum. Şanzımanın üstündeki gri metal parçanın ismi 'CVT Warmer' olarak geçmekte ve adı üstünde ısıtıcı olarak görev yapmaktadır. Malezyada tuning dükkanları CVT Cooler takarken o parçayı söküp atıyor. Tek amacı araba soğukken şanzımanı ısıtmak. İçinden ortalama 90-95 derece sıcaklıkta motor suyu geçmekte. Böyle bir şeyin de şanzıman yağını soğutması maalesef mümkün değil. Konu hakkında daha fazla fikir sahibi olmak isterseniz instagram üzerinden @bettercivic yazıp takip edip DM atabilirsiniz bana. Güncel olarak aracımda cold air intake, 11 litre intercooler, CVT cooler, downpipe, frontpipe, H&R yay, OZ Jant, kule gergileri ve kTuner bulunmakta.
Hocam verdiğiniz detaylı bilgi kıymetli elbette sağolun fakat merak ediyorum sizin araç 182hp lik mi eco 129 hp lik mi ? Ustanın bu şekilde bilgi vermesi enteresan geldi
 
Geri
Üst