Civic Hb kullanıcılarından tavsiye lütfen

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan karahan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
11 Şub 2020
Mesajlar
23
Tepki puanı
13
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FC5 2020
arkadaşlar herkese selamlar;


2010 senesinde benzin otomatik civic vardı. malum yakıt dan dolayı satmak zorunda kaldım. üzerinden uzun bir zaman geçmesine karşın içimdeki civiğe karşı hasretim dinmedi.

bütçem doğrultusunda 2013 model veya 2014 model sport paket civic hb almak istiyorum. en son almaya karar kıldığım araç 140 bin km. bütün bakımları yapılmış temiz bir araç sizlerin tavsiyesi ne olur böyle bir durumda.
birde sormak istediğim turbo değişimi bu araçlarda ne zaman değişmeli. bildiğim kadarıyla pahalı bir parça.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Bakımlı Honda ya uzun km ler boyunca hiçbirşey olmaz. Turbo nun ömrü doğru kullanmayla alakalı zamanında yağ ve filtrelerin değişimi motor soğukken fazla zorlamamak uzun süreli sürüşlerde rölantide bekleyip stop etmek gibi kurallara uyulursa turbo 500000km bile dayanacaktır , gazlarken ıslık çalma, türbin yatak gürültüsü, emme manifoltuna giden hortum söküldüğü zaman içinde motor yağı kalıntısı gibi problemler yoksa turbo fena değil derecede sağlamdır demektir.

Dizel motorlu Civic de sadece turbo değil dizel partikül filtresi egr valfi ve kızdırma bujileri ve enjektör gibi ekipmanlarında bakımlı ve sağlam olduğunu satın almadan önce bilmekte fayda var.

Eski sahibi eğer egr valfini iptal etmişse sıkıntı değil ama DPF mutlaka aracın üzerinde takılı ve tıkanık olmamalı yani çalışır halde olmalıdır. DPF nin yedek parça fiyatı turbo dan bile pahalıdır. Kızdırma bujileri takımı 300-500 lira gibi ucuz olsalar da sökmesi takması büyük dert çoğunlukla üst kapağa kaynar sıkışır çıkmaz kırılır uğraştırır.

Turbolar genellikle aftermarket üretilirler yani bilemiyorum ama motorun üzerinde Honda nın kendi ürettiği bir turbo değilde i-dtec üzerinde hangi turbo varsa bakmak lazım ve eğer Garrett, Honeywell yada Borgwarner gibi amerikan malı piyasa standartı bir turbo var ise bunu servisten 5000-6000 lira yerine dışardan sanayiden büyük bir yedek parçacı dükkanından birebir aynı fabrikada üretilmiş aynı parça kodundaki aynı turboyu 2000-3000 liraya alabilirsiniz de. Benzinlideki bujiler gibi düşünün. Turbo biraz böyle birşey.

Turbo arıza çıkartırsa genelde erken teşhis edildiği zaman tamir kiti ile yatak ve yatak keçelerini değiştirirler bu da 4000-5000 liraya sıfır turbo almak yerine 600-700 lira gibi ücretlere yapılıyor. Ancak tamirli turbonun randıman verme durumu biraz değişkendir.

En kötüsü turbo nun mil kırması ve dağılması o zaman intercooler içine kadar yağ ve kırık metal parçaları doluyor ve turbo çok kötü dağılıyor emme manifoltu intercooler vs. hepsini söküp içlerini güzelce temizlemek gerekiyor turboyu da yenilemek gerekiyor aksi taktirde intercooler içindeki metal kırıntıları yeni takılan turbonun türbinine zarar veriyor sıfır turbo yine mil kırıyor.

Çok fazla korkmayın ben en kötü senaryoları yazdım normal bir kullanıcı bunların hepsinin üstesinden gelebilir turbo sıkıntısı her zaman 12-15000 liraya sıfır motor yaptırmaktan daha ucuzdur ve tamiri motoru toplamaktan çok daha kısa sürer.
 
Katılım
22 Mar 2018
Mesajlar
226
Tepki puanı
65
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Araç dizel ise turbo ve enjektörlerin durumu önemlidir. Sanırım benzinli de diyebileceğim enjektör ve turbo varsa km son derece önemlidir. Tabii ki benzinli versiyonlar çok yakicaktir.

MI 5s cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst