Civic HB 9.arabamdı, Fiat, Reno, Mazda, Opel, Citroen, VW, Peugeot, Nissan ve Honda. Arabamdı diyorum sattım.
2018 doğumlu, 2019 yürüyenli aracımı 1 seneye yakın kullandım.
Önce pozitifleri yazayım da gerçekten sevdiğim bu arabayı sevme sebeplerini anlayın;
1.Muhteşem egsoz sesi. Diyceksin ki ohooo ne sesler ne egsozlar var. Ama ben bunu standart bir kullanıcı olarak söylüyorum, ama şöyle bir standart kullanıcı. Mühendis, obsesif ve bozma yapmayı kurcalamayı çok seven bir kullanıcı. Nefis sesi var, ben sevdim.
2.Amortisör deyin, yürüyen deyin, altyapı deyin. Bence adamlar bu sınıf için muhteşem kombini bulmuş. Harika ayarlar, komfor, asfaltta sertleştirilebilir amortisörler. Yol tutuş falan demiyorum, ayıp olur.
3.Harika direksiyon. Yani ne söylemek lazım, değişken oran, sertliği, hissi. Süper.
4.Muhteşem bagaj, heryerdeki saklama gözleri, arka koltuklar. Evet, anlatmaya gerek yok, hepiniz biliyorsunuz. Sedan alan arkadaşlar gidip buna bir baksın, kesinlikle daha iyi bagaj.
5.Motor yakıt tüketimi, adam gibi kullan, pis istanbul trafiğinde bile 8.1-9 maks.
6.Konforlu cvt, durun, bekleyin konfor dedim, 2.kısımda kötüsünü de yazıcam.
7.Harika hoparlör seti, yani üzerine focal yazsan biraz bas eksiği dışında kimse yadırgamaz.
8.Kör nokta uyarı nefis.
9.Kablosuz şarj.
Sürüş zevki, bunu numaralandırmadım, yukarıdakilerin tümü buna katkı veriyor. Kocaman ön cam da, direksiyon da nefis frenler ve direksiyon da. Motor ve şanzuman da.
Geçelim kötülere;
En kötüden başlayacağım;
1.Kabin montajı ve işçilik. Arkadaşlar, benim ön konsolun sağ kapı ile arasında öylr bir boşluk vardı ki, servise gösterdim adamlar şaşırdı ve uğraşıp düzelttiler biraz ama nafile, yani parmaklrınız köküne kadar girebiliyordu rahatlıkla. Telefon ışığıyla içerdeki kablolar seçiliyordu. Sol taraf ise daha dar tabii. Buna bağlı olarak sağ A sütunu kaplaması hafif ileri kayık, sol hafif geride. İnanılmaz canım sıkıldı farkedince ama biraz düzeltilince umursamamaya çalıştım. Ama bu sebeple orta konsol altından tırıltı geliyordu, sol sütundan ses geliyordu bunlar çözüldü bazen yeniden çıktı falan ama sıkıcı.
2.Sol kapı içinde bacağımı her dayadığımda gelen tık tık ses. Adam arada boşluk bırakmış, kapı kaplamasını da rijit yapmamış, dayayınca basılıyor tık tık. Bu zamanda bu olmamalı, her araçta da var.
3.Asla susmayan, kesilmeyen, cam tavanla 3 defa servisin uğraşmasına sebep olan tıkırtı sesi. Hiç kesilmedi, uğraştılar olmadı, sonra da rüzgar sesi. 80km hızla kulak arkamdan üfleniyormuşcasına rüzgar sesi. Bu tam felaket bana göre. 100 olsun, 110 olsun bir de cam tavandan kapalıyken niye rüzgar sesi gelir, tamamen kötü işçilik ve/veya ürün seçimi.
4.Teyp. Kötü arkadaş, yavaş vs demiyorum kötü. Tableti al, üzerine yaz falan ama daha iyi yap. Olmamış. yerleşimi, düğmeler vs ok, ama menü sistemi, ayarlar kötü.
5.Yol sesi. Bilmiyormuydun sesi? Evet biliyordum, ama sınıf ortalamalarında falan değil, çooooook daha kötü. Belki 235 lastikten ama bu kadar kafa ütüleyen cinsten bir ses seviyesi olmamalı. Ben Japonyada bulundum, asfaltları süper ama sen bu arabayı tüm dünyada satıyorsun. Hyundai bile çözmeye başladı bu işi, araba da ağır aslında ama ses yalıtımı kötü. Arkada otur tırnaklı yolda ayağınızın altında hissediyorsunuz bunu. Bu yürüyenle şasinin yalıtılamadığını gösteriyor. Spor araba tamam hissedelim ama bu bir şehir arabası.
6.CVT. Çok konforlu, çok şeker. Ama onu git Jazz'a koy. Sport Plus arabaya değil.
7.Boya kalitesi. Boyanın kalitesi bence düşük. Vernik katmanı sararmaya müsait, çatlama müsait. Tampon kenarında boya atma oldu. Yüzey taraması yapıyorsun ışıkla çok fazla düzensizlik var. Diğer markalarda da baktım bakıyorum, bu derece portakal yüzeyi yapısı yok.
8.Hemen gamzelenme. Cam üstü çizgisi veya herhangi bir yer, sanki şöyle tırnağınızın ucuyla vurun gamzelenecek gibi. Her yıkadığımda birşey gördüm. Saç yapısı ince geyiği yapmayacağım ama şekilllendirme çizgileri sebebi ile sanırım dayanımı hassas. Mesela ön kapıların alt çizgisi arka kapı ön çizgisi ile buuşmuyor. Ama kapı üstüyle buluşuyor, sorun yok. Yahu bu kapıları yaparken alt çizgi buluşuyor mu bakmadınız mı? Montaj işçiliği bence çok kötü. İngiltere fabrikasının kapatılmasının sebebi bu da olabilir.
BU durumları da İngilizce olarak global hondaya da ilettim bu arada.
Alacaklar bunları bilsin. Araba nefis, ama yazdığım şeylerden rahatsız olacak varsa bir düşünsün.
2018 doğumlu, 2019 yürüyenli aracımı 1 seneye yakın kullandım.
Önce pozitifleri yazayım da gerçekten sevdiğim bu arabayı sevme sebeplerini anlayın;
1.Muhteşem egsoz sesi. Diyceksin ki ohooo ne sesler ne egsozlar var. Ama ben bunu standart bir kullanıcı olarak söylüyorum, ama şöyle bir standart kullanıcı. Mühendis, obsesif ve bozma yapmayı kurcalamayı çok seven bir kullanıcı. Nefis sesi var, ben sevdim.
2.Amortisör deyin, yürüyen deyin, altyapı deyin. Bence adamlar bu sınıf için muhteşem kombini bulmuş. Harika ayarlar, komfor, asfaltta sertleştirilebilir amortisörler. Yol tutuş falan demiyorum, ayıp olur.
3.Harika direksiyon. Yani ne söylemek lazım, değişken oran, sertliği, hissi. Süper.
4.Muhteşem bagaj, heryerdeki saklama gözleri, arka koltuklar. Evet, anlatmaya gerek yok, hepiniz biliyorsunuz. Sedan alan arkadaşlar gidip buna bir baksın, kesinlikle daha iyi bagaj.
5.Motor yakıt tüketimi, adam gibi kullan, pis istanbul trafiğinde bile 8.1-9 maks.
6.Konforlu cvt, durun, bekleyin konfor dedim, 2.kısımda kötüsünü de yazıcam.
7.Harika hoparlör seti, yani üzerine focal yazsan biraz bas eksiği dışında kimse yadırgamaz.
8.Kör nokta uyarı nefis.
9.Kablosuz şarj.
Sürüş zevki, bunu numaralandırmadım, yukarıdakilerin tümü buna katkı veriyor. Kocaman ön cam da, direksiyon da nefis frenler ve direksiyon da. Motor ve şanzuman da.
Geçelim kötülere;
En kötüden başlayacağım;
1.Kabin montajı ve işçilik. Arkadaşlar, benim ön konsolun sağ kapı ile arasında öylr bir boşluk vardı ki, servise gösterdim adamlar şaşırdı ve uğraşıp düzelttiler biraz ama nafile, yani parmaklrınız köküne kadar girebiliyordu rahatlıkla. Telefon ışığıyla içerdeki kablolar seçiliyordu. Sol taraf ise daha dar tabii. Buna bağlı olarak sağ A sütunu kaplaması hafif ileri kayık, sol hafif geride. İnanılmaz canım sıkıldı farkedince ama biraz düzeltilince umursamamaya çalıştım. Ama bu sebeple orta konsol altından tırıltı geliyordu, sol sütundan ses geliyordu bunlar çözüldü bazen yeniden çıktı falan ama sıkıcı.
2.Sol kapı içinde bacağımı her dayadığımda gelen tık tık ses. Adam arada boşluk bırakmış, kapı kaplamasını da rijit yapmamış, dayayınca basılıyor tık tık. Bu zamanda bu olmamalı, her araçta da var.
3.Asla susmayan, kesilmeyen, cam tavanla 3 defa servisin uğraşmasına sebep olan tıkırtı sesi. Hiç kesilmedi, uğraştılar olmadı, sonra da rüzgar sesi. 80km hızla kulak arkamdan üfleniyormuşcasına rüzgar sesi. Bu tam felaket bana göre. 100 olsun, 110 olsun bir de cam tavandan kapalıyken niye rüzgar sesi gelir, tamamen kötü işçilik ve/veya ürün seçimi.
4.Teyp. Kötü arkadaş, yavaş vs demiyorum kötü. Tableti al, üzerine yaz falan ama daha iyi yap. Olmamış. yerleşimi, düğmeler vs ok, ama menü sistemi, ayarlar kötü.
5.Yol sesi. Bilmiyormuydun sesi? Evet biliyordum, ama sınıf ortalamalarında falan değil, çooooook daha kötü. Belki 235 lastikten ama bu kadar kafa ütüleyen cinsten bir ses seviyesi olmamalı. Ben Japonyada bulundum, asfaltları süper ama sen bu arabayı tüm dünyada satıyorsun. Hyundai bile çözmeye başladı bu işi, araba da ağır aslında ama ses yalıtımı kötü. Arkada otur tırnaklı yolda ayağınızın altında hissediyorsunuz bunu. Bu yürüyenle şasinin yalıtılamadığını gösteriyor. Spor araba tamam hissedelim ama bu bir şehir arabası.
6.CVT. Çok konforlu, çok şeker. Ama onu git Jazz'a koy. Sport Plus arabaya değil.
7.Boya kalitesi. Boyanın kalitesi bence düşük. Vernik katmanı sararmaya müsait, çatlama müsait. Tampon kenarında boya atma oldu. Yüzey taraması yapıyorsun ışıkla çok fazla düzensizlik var. Diğer markalarda da baktım bakıyorum, bu derece portakal yüzeyi yapısı yok.
8.Hemen gamzelenme. Cam üstü çizgisi veya herhangi bir yer, sanki şöyle tırnağınızın ucuyla vurun gamzelenecek gibi. Her yıkadığımda birşey gördüm. Saç yapısı ince geyiği yapmayacağım ama şekilllendirme çizgileri sebebi ile sanırım dayanımı hassas. Mesela ön kapıların alt çizgisi arka kapı ön çizgisi ile buuşmuyor. Ama kapı üstüyle buluşuyor, sorun yok. Yahu bu kapıları yaparken alt çizgi buluşuyor mu bakmadınız mı? Montaj işçiliği bence çok kötü. İngiltere fabrikasının kapatılmasının sebebi bu da olabilir.
BU durumları da İngilizce olarak global hondaya da ilettim bu arada.
Alacaklar bunları bilsin. Araba nefis, ama yazdığım şeylerden rahatsız olacak varsa bir düşünsün.