Civic turbo tork değeri ve hız limiti hak

Arkadaslar merhaba
Bugun merak ettiğim bir soru hakkında bilgisi olanlarin bilgilerini rica ediyorum. Honda rs veya yeni modellerde farkli gecen 182 beygirlik turbo motorunda 220 nm tork sunmakta. Vag grubu dedigimiz volkswagen , seat gibi araclar 150-160 beygirlerde daha fazla tork degeri sunuyor. Keza bugun 1.6 litre 170 beygir bmw 250 tork degeri sunuyor.
Civic tork degerinin dusuklugu ve 205 olan hiz limiti cvt sanzuman ilemi alakali. Cvt sanzumanin performansi torpiledigi herkesce biliniyor. Goruslerinizi merak esiyorum.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,745
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Şahsi görüşüm: sorun yaşanmaması yaşanmayacağı anlamına gelmiyor. Cvt yapısı gereği aşırı yüke ve aşırı ısınmaya uygun bir şanzuman yapısı değil. Her ne kadar çelik karbon kayışı bulunsada belli bir torkun üstünde yüklenmeler ve aşırı süratta ısınmalar kayışı zamanla yıpratmakta. Teknik bilgisi daha iyi olanlar daha iyi açıklar ama her zaman stok halde kalmak daha sağlıklı olacaktır.
Evet fabrikasyon olarak üretici parçaların en üst limitlerini kullanmaz. Hatta bir tık aşağısını ayarlar ki bu ise uzun vadede kullanım sunar.
Cvt ile sınırları zorlayanları gördüm. 350 torkta gezenler var. Piste çıkıp cvt şanzıman sıcaklığını takip edenler de var. Ama ona görede modifiye ve bakımlar yapılmalı. Mesela daha büyük şanzıman soğutucu, yılda bir yağ değişimi gibi. Sıfırdan kalkışlarda ben yine dikkatli olma taraftarıyım. Genelde bu tarz modifiye edenleri roll yaptıklarını gördüm. Benim imkanım olsa, Cvt ile uğraşacağıma manuel alıp, Cvt'ye vereceğim masrafı motor modifiyesinde kullanırım. Bütün şüphe ve korkulardan sıyrılarak keyifle gazlardım.
 
Geri
Üst