Civic ES7 Civic Vtec II Teknik Özellikler ve Performans

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan NoFeaR
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,060
Çözümler
4
Tepki puanı
3,526
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
Motor

Su soğutmalı, 4 zamanlı, SOHC VTEC-II
16 supaplı, enine yerleştirilmiş, 4 sıra silindir
Yakıt sistemi PGM-FI
Çap ve strok (mm) 75x90
Hacim (cc) 1590
Sıkıştırma oranı 10.4:1
Maksimum güç 110 PS / 5600 rpm
Maksimum tork 152 Nm / 4300 rpm (japon modeller 162 Nm)
Frenler
Ön: Hava soğutmalı disk
Arka: Disk(LS modelınde kampana)
Ebatlar
Uzunluk (mm) 4480
Genişlik (mm) 1715
Yükseklik (mm) 1445
Aks mesafesi (mm) 2625
Ön tekerlek izi (mm) 1471
Arka tekerlek izi (mm) 1478
Boş ağırlık (kg) düz - 1096
Lastikler 195/60 R15 (LS modelınde 185/70 R14)
Yakıt deposu (lt) 50
Bagaj hacmi (lt) 420
Maksimum sürat (km/s) düz -195
Hızlanma 0-100 km/s (sn) düz 9.5 (LS modelınde 9.2 )
Yakıt tüketimi (lt/100 km)
Şehir içi (lt) düz 8.2
Şehir dışı (lt) düz 5.5
Birleşik (lt) düz 6.5


14cy787.jpg
 

AtaE

0
Katılım
20 Ocak 2017
Mesajlar
13
Tepki puanı
2
Aracınız
Başlığın altına kimse yazmamış ama ilk soru benden olsun [MENTION=3]NoFeaR[/MENTION] :)

Bu ara benle iyi uğraştınız ama yine de kendimi ve aracımızı tanıtayım. İzmirde ikamet etmekteyiz ve 2004 model makyajsızların son üretimlerinden bir Honda Civic ES7 1.6 otomatik vites aracımız var. En son ön düzen başlığına da yazdığım gibi araç revize edildi. 4 süspansiyon,triger seti. rot ayarı , yağ-polen-hava filtresi değişti,yağ değişti ve sübap ayarı yapıldı. Aracımızın lastikleri dışında pek de bi eksikleri kalmadı sadece 4 lastik yenilenmesini gerçekleştireceğiz. Ama benim bu noktada kafamı karıştıran bir şey var. Arabayı bakıma sokmadan önce çevreyolunda 120 yi geçtikten sonra özellikle 130-140 arası motorun zorlandığını çok fazla hissediyorum eve gidiyor az da olsa hızlanmak istiyor ama o kadar yüksek bir zorlanma sesi çıkarıyor ki (3500 devir) korkuyorum. Dha önceleri arabanın bakımı yok,yağ eski, kayış eski ve ya verimi düşük diye düşünürdüm. Arabayı aldıktan sonra çevre yolunda biraz zorladım ve yine aynı şeylerle karşılaştım.

Daha önce yine otobanda arkadaşımın 1.4i 16V ECOTEC 90 hp otomatik opel corsasıyla biraz gazladığımızda bana fark attığını gördüm. Bizim aracımız 110 Hp ve arada 20 hp fark varken hem de. Bunun nedenini çözebilmiş değilim aklıma gelenler bu kasanın eski usül ve 4 İLERİ OLDUĞU SÖYLENEN(?) otomatik şanzımanı ve ikincisi aracın lpg üzerinden çalışması. Sizce nedeni nedir? 110 hp lik bir araç hem de vtec araç bu kadar dar aralıkta yığılır mı? Ben normalde çok çok az gaza dokunurum hatta arabayı yüzde 95 4bin devir altında sürerim fakat 3bin-4bin arasında iken bile bir rahatszılık var.

Cevaplarınız için teşekür ederim
 

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,060
Çözümler
4
Tepki puanı
3,526
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
[MENTION=6082]AtaE[/MENTION] Lpg performansı çok etkilemiyor, 3000 devir aralığında araç içeri motor sesini almaya başlıyor, bu ses mi acaba sizi ürkütüyor?
Aracın gidişini görmeden yorum yapmak zor.
 

AtaE

0
Katılım
20 Ocak 2017
Mesajlar
13
Tepki puanı
2
Aracınız
[MENTION=3]NoFeaR[/MENTION] Tabi ki daha sağlıklı olurdu öylesi fakat ben daha çok 4 ileri otomatik şanzımandan olduğunu düşünmeye başladım. 4 ileri çok yetersiz kalmıyor mu sizce de böylesi büyük bir kasa için? Araştırmaya devam ediyorum bu konuda. Bir de Vtec açma muhabbeti var aynı zamanda ama bana daha çok şehir efsanesi gibi geliyor. Bakacağız artık, sanayide ustaya sormaya da unuttum.
 

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,060
Çözümler
4
Tepki puanı
3,526
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
@NoFeaR Tabi ki daha sağlıklı olurdu öylesi fakat ben daha çok 4 ileri otomatik şanzımandan olduğunu düşünmeye başladım. 4 ileri çok yetersiz kalmıyor mu sizce de böylesi büyük bir kasa için? Araştırmaya devam ediyorum bu konuda. Bir de Vtec açma muhabbeti var aynı zamanda ama bana daha çok şehir efsanesi gibi geliyor. Bakacağız artık, sanayide ustaya sormaya da unuttum.

Aracınız sohc vtec, yakıt tasarufu sağlaması amacıyla geliştirilmiş bir sistem, performans vtecleri dohc vtec oluyor.
Bir dahaki buluşmaya gelebilirseniz civiciğin her türlüsünü görebilirsiniz :)
 

AtaE

0
Katılım
20 Ocak 2017
Mesajlar
13
Tepki puanı
2
Aracınız
Bakımdan sonra gaz ayarı yapıldı mı ?

Can ağabey subap ayarı yapıldı bunu konuştuk yalnız gaz ayarını tam bilmiyorum? Gaz ayarı derken tam olarak neyi kastediyorsun biraz bilgi verebilir misin?
Ayrıca foruma göz gezdiriyorum şimdi izmirde bir buluşma olursa geleceğim...
 

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,060
Çözümler
4
Tepki puanı
3,526
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
Can ağabey subap ayarı yapıldı bunu konuştuk yalnız gaz ayarını tam bilmiyorum? Gaz ayarı derken tam olarak neyi kastediyorsun biraz bilgi verebilir misin?
Ayrıca foruma göz gezdiriyorum şimdi izmirde bir buluşma olursa geleceğim...


Lpg ayarı, lpg ne marka?
 

AtaE

0
Katılım
20 Ocak 2017
Mesajlar
13
Tepki puanı
2
Aracınız
Tamam ağabey bakayım. Subap ayarı yapıldı ama gaz ayarı yapıldığını pek düşünmüyorum...
LPG 2012 gibi takıldı araç uzun süre benzinle kullanıldıktan sonra lpg kiti yerleştirildi. O zamanlar amcamın bir oto plazası vardı ankarada, Lpg işlemi yapıyorlardı ve kaliteli bir kit ithal etmeyi düşünüyorlardı. Teleflex GFİ adında bir hollanda (diye anımsıyorum) markası ile anlaştılar. Biraz araştırdığımda (yakın zamanda) prins ile birlikte en kaliteli 2-3 kitten biri olduğunu gördüm. Şu ana kadar bi sıkıntısını da görmedik.
 
Geri
Üst