Herkese merhaba
2017 model fabrika çıkışlı LPG' li aracımda tekelem sorunu var. Bu durumla ilgili açtığım ilk konu linki bu https://www.civictr.com/threads/tekleme-sorunu-ve-servisten-aldigim-15-bin-lira-fiyat.260383/
O konuda en son bujiler takım olarak değişti ve sorun bir haftalığına düzeldi, bende sorun çözüldü diye sevindim ama maalesef çözülmemiş.
4 buji değiştikten sonra 100-200 km sorun olmadı ama sonrasında tekleme problemi aynı şekilde devam etti.
Ustaya gittik, ne yazıkki deneme yanılmadan ileri gidemiyoruz. Sadece arıza kayıtlarında 3. pistonda ateşleme sorunu olduğunu gördü ve 3. pistonun bobinini de değiştirelim dedi.
Değiştirdik, daha sanayiden ayrılmadan ufak ufak yapmaya başladı. Şimdi de ilk hali gibi yapmaya başladı. Değişen 3. bobini söküp eski bobini taktım onda da hiçbir fark yok.
Bu arada tekleme sürekli değil sadece yüklendiğimde ve yokuş çıkarken oluyor.
Hal vaziyet böyleyken bende bobinleri internette gördüğüm bir test yöntemiyle test edeyim dedim. Bobini söküp pinler arasında direnç ölçümü yaptım. Arızalı diye çıkardığımız eski bobin de dahil 4 bobin tam emin olmamakla beraber doğru değerler veriyor.
Ancak yeni taktığımız sıfır bobin ise iki pini arasında hiç değer vermiyor.
Sormak istediğim, bobinlere ohm metre ile direnç ölçümü yapıp buna göre arızalı bobini tespit etmek mümkün müdür yoksa değerler tek başına bir anlam ifade etmez mi?
İkincisi, bobinlere enerji ileten kablo demetlerinde bir yerde ezilme, kopma vb. bir durum olabilir mi?
2017 model fabrika çıkışlı LPG' li aracımda tekelem sorunu var. Bu durumla ilgili açtığım ilk konu linki bu https://www.civictr.com/threads/tekleme-sorunu-ve-servisten-aldigim-15-bin-lira-fiyat.260383/
O konuda en son bujiler takım olarak değişti ve sorun bir haftalığına düzeldi, bende sorun çözüldü diye sevindim ama maalesef çözülmemiş.
4 buji değiştikten sonra 100-200 km sorun olmadı ama sonrasında tekleme problemi aynı şekilde devam etti.
Ustaya gittik, ne yazıkki deneme yanılmadan ileri gidemiyoruz. Sadece arıza kayıtlarında 3. pistonda ateşleme sorunu olduğunu gördü ve 3. pistonun bobinini de değiştirelim dedi.
Değiştirdik, daha sanayiden ayrılmadan ufak ufak yapmaya başladı. Şimdi de ilk hali gibi yapmaya başladı. Değişen 3. bobini söküp eski bobini taktım onda da hiçbir fark yok.
Bu arada tekleme sürekli değil sadece yüklendiğimde ve yokuş çıkarken oluyor.
Hal vaziyet böyleyken bende bobinleri internette gördüğüm bir test yöntemiyle test edeyim dedim. Bobini söküp pinler arasında direnç ölçümü yaptım. Arızalı diye çıkardığımız eski bobin de dahil 4 bobin tam emin olmamakla beraber doğru değerler veriyor.
Ancak yeni taktığımız sıfır bobin ise iki pini arasında hiç değer vermiyor.
Sormak istediğim, bobinlere ohm metre ile direnç ölçümü yapıp buna göre arızalı bobini tespit etmek mümkün müdür yoksa değerler tek başına bir anlam ifade etmez mi?
İkincisi, bobinlere enerji ileten kablo demetlerinde bir yerde ezilme, kopma vb. bir durum olabilir mi?