Arkadaşlar,forumdaşlar öncelikle herkese merhabalar. Kendi aracım için bir süre önce almış olduğum fakat vakit bulup uygulama yapamadığım kick sensörü bugün araca montajını gerçekleştirdim.
Yaptığım uygulamayı fotoğraflamaya çalışarak ufak bir dıy çalışması yapmak istedim. Normalde resim çekmeyi unuturum böyle uygulamalarda fakat foruma bir faydamız dokunsun istedim.
Aldığım ürüne gelecek olursak aliexpresten temin ettim yaklaşık 10 gün sürede elime ulaştı ama uzun zamandır duruyordu.Fırsat bulunca araca uygulama yaptım. Sensör gayet basit mantık çalışan bir şey. Resimler ve yükleyeceğim video olayı kısa bir şekilde özetler umarım.
Kısa bir hatırlatma yapayım: bu tarz ürünler her araca uygulanabilir. Lakin çalışma prensibi gereği keyless&go olan araçlarda esas mantığına kavuşuyor. Klasik anahtarlı araçlarda anlamını yitiriyor. Klasik anahtarlı sistemlerde kumanda üzerinden kilit açmadan sensör çalışmaz. Yine de uygulamak isteyen varsa mantık bağlantı aynıdır.
Malzemeler:
1-Temel el aletleri(Tornavida,pense,yankeski,elektrik bandı vs.)
2-Kick sensör(yurt içi-yurt dışı tedarik edebilirsiniz)
3-Bagaj kapağının otomatik olarak yukarı kalkması için yay yada piston(tr de gayet ucuz rakamlara bulunuyor)
4-Kablo spirali yada çorabı(isteyen kullanabilir. Kablolar ön konsola kadar dağınık gitmemiş olur)
5- 2 adet micro tip fuse tap(aracın içinde kablo kesip biçmemek, enerjiyi güvenli bir şekilde almak için)
Gelelim resimlere:
Paket içeriği: sensör,su geçirmez soketiyle beraber kablo seti montaj için çift taraflı bantları ve kurulum klavuzu.
Bu resimlerde de fc5 araçların sigorta kutusundan enerji alabilmemizi sağlayan micro tip fuse taplarımızı görüyoruz.
bu aparatlar mevcut sigorta sökülerek yerine bunlar takılarak kullanılıyor . Ayrıca takarken yönüne dikkat etmek gerekiyor.Konunun devamında yönlerini de göstericem.
Sırada kablolarımızın düzgün gözükmesi aracın içinde kablo çöplüğü gibi görünmemesini sağlayan kablo çorabımız var.
Gelelim uygulamamıza :
İlk yapmamız gereken işlem arka tampon difizörünü sökmek.Difiörü tutan 4 adet klips ve 2 adet yıldız vida var. Klipsler zaten görünür alanda ben iç tarafta kalan vidaları fotoğrafladım.Kimileri difizörü sökmek için tamponun sökülmesi gerek dese de uygun alet kullanarak tamponu sökmeden difizörü alabilirsiniz.
Difizörümüzü söküp çalışma alanımızı oluşturuyoruz.
Söktüğümüz difizörü bi güzel yıkayıp paklıyoruz. Sensörlerimiz buraya içten yapıştırılacak.
Kick sensörümüzü aralarında 5 cm mesafe olacak şekilde yapıştırıyoruz. Garanti olması açısından sıcak silikonla destek yaptım.
İçeriye çekilecek olan kablolarımızı bu resimde gördüğümüz kauçuk rekordan içeriye stepne havuzuna alıyoruz.Fotoda görülen sensör keyless&go sisteminin LF sensörü.
Sensör kablomuzu rekordan geçirdikten sonra yaklaşık 20-25 cm dışarıda fazlalık bırakıyoruz. Difizörü takınca bu mesafe yeterli kalıyor.
Rahat çalışmak adına bagaj eşiğini kendinize doğru çekerek çıkartın.
Ardından içeriye aldığımız kablomuzu aracın orjinal harnessına klipsleyerek ilerliyoruz.
Aracımızın sol arka çamurluğunda döşeme kaplamasını kaldırdığımız zaman şase baglantı terminali göreceğiz. Modülün şase kablosuna papuç çakıp bu terminale bağlıyoruz.
Yine sol çamurluğun üzerinde bulunan soketimize bagaj açma tuşundan gelen kabloya modülden gelen yeşil renkteki kablomuzu bağlıyoruz.Ben kablo ek aparatı kullandım.Pahalı bir malzeme değil.Kabloyu sıyırmadan kesmeden ek yapmış oluyorsunuz.
Bağlantımızı yaptıktan sonra kablomuzu aracın orjinal harnessına klipsleyerek ilerlemeye devam ediyoruz.
Bagajdan kabin içine giriş. Arka kapı gövde kısmında kalan fitili sökerek ve kapı eşiğini sökerek kablomuzu klipslemeye devam ediyoruz.
Şoför tarafı eşiğimizi söküp kablomuzu işlemeye devam ediyoruz. Kablomuzu sol ayak dayamanın üzerine yani sigorta kutusuna kadar çekiyoruz.
Çektiğimiz kablolara fuse tap bağlantımızı yapıyoruz. Kablolarımızın sarı renk olanı Sürekli +12v ile beslenecek. Kırmızı renk olan ise ACC +12v a bağlanacak.
Devamı ikinci postta...
Yaptığım uygulamayı fotoğraflamaya çalışarak ufak bir dıy çalışması yapmak istedim. Normalde resim çekmeyi unuturum böyle uygulamalarda fakat foruma bir faydamız dokunsun istedim.
Aldığım ürüne gelecek olursak aliexpresten temin ettim yaklaşık 10 gün sürede elime ulaştı ama uzun zamandır duruyordu.Fırsat bulunca araca uygulama yaptım. Sensör gayet basit mantık çalışan bir şey. Resimler ve yükleyeceğim video olayı kısa bir şekilde özetler umarım.
Kısa bir hatırlatma yapayım: bu tarz ürünler her araca uygulanabilir. Lakin çalışma prensibi gereği keyless&go olan araçlarda esas mantığına kavuşuyor. Klasik anahtarlı araçlarda anlamını yitiriyor. Klasik anahtarlı sistemlerde kumanda üzerinden kilit açmadan sensör çalışmaz. Yine de uygulamak isteyen varsa mantık bağlantı aynıdır.
Malzemeler:
1-Temel el aletleri(Tornavida,pense,yankeski,elektrik bandı vs.)
2-Kick sensör(yurt içi-yurt dışı tedarik edebilirsiniz)
3-Bagaj kapağının otomatik olarak yukarı kalkması için yay yada piston(tr de gayet ucuz rakamlara bulunuyor)
4-Kablo spirali yada çorabı(isteyen kullanabilir. Kablolar ön konsola kadar dağınık gitmemiş olur)
5- 2 adet micro tip fuse tap(aracın içinde kablo kesip biçmemek, enerjiyi güvenli bir şekilde almak için)
Gelelim resimlere:
Paket içeriği: sensör,su geçirmez soketiyle beraber kablo seti montaj için çift taraflı bantları ve kurulum klavuzu.
Bu resimlerde de fc5 araçların sigorta kutusundan enerji alabilmemizi sağlayan micro tip fuse taplarımızı görüyoruz.
bu aparatlar mevcut sigorta sökülerek yerine bunlar takılarak kullanılıyor . Ayrıca takarken yönüne dikkat etmek gerekiyor.Konunun devamında yönlerini de göstericem.
Sırada kablolarımızın düzgün gözükmesi aracın içinde kablo çöplüğü gibi görünmemesini sağlayan kablo çorabımız var.
Gelelim uygulamamıza :
İlk yapmamız gereken işlem arka tampon difizörünü sökmek.Difiörü tutan 4 adet klips ve 2 adet yıldız vida var. Klipsler zaten görünür alanda ben iç tarafta kalan vidaları fotoğrafladım.Kimileri difizörü sökmek için tamponun sökülmesi gerek dese de uygun alet kullanarak tamponu sökmeden difizörü alabilirsiniz.
Difizörümüzü söküp çalışma alanımızı oluşturuyoruz.
Söktüğümüz difizörü bi güzel yıkayıp paklıyoruz. Sensörlerimiz buraya içten yapıştırılacak.
Kick sensörümüzü aralarında 5 cm mesafe olacak şekilde yapıştırıyoruz. Garanti olması açısından sıcak silikonla destek yaptım.
İçeriye çekilecek olan kablolarımızı bu resimde gördüğümüz kauçuk rekordan içeriye stepne havuzuna alıyoruz.Fotoda görülen sensör keyless&go sisteminin LF sensörü.
Sensör kablomuzu rekordan geçirdikten sonra yaklaşık 20-25 cm dışarıda fazlalık bırakıyoruz. Difizörü takınca bu mesafe yeterli kalıyor.
Rahat çalışmak adına bagaj eşiğini kendinize doğru çekerek çıkartın.
Ardından içeriye aldığımız kablomuzu aracın orjinal harnessına klipsleyerek ilerliyoruz.
Aracımızın sol arka çamurluğunda döşeme kaplamasını kaldırdığımız zaman şase baglantı terminali göreceğiz. Modülün şase kablosuna papuç çakıp bu terminale bağlıyoruz.
Yine sol çamurluğun üzerinde bulunan soketimize bagaj açma tuşundan gelen kabloya modülden gelen yeşil renkteki kablomuzu bağlıyoruz.Ben kablo ek aparatı kullandım.Pahalı bir malzeme değil.Kabloyu sıyırmadan kesmeden ek yapmış oluyorsunuz.
Bağlantımızı yaptıktan sonra kablomuzu aracın orjinal harnessına klipsleyerek ilerlemeye devam ediyoruz.
Bagajdan kabin içine giriş. Arka kapı gövde kısmında kalan fitili sökerek ve kapı eşiğini sökerek kablomuzu klipslemeye devam ediyoruz.
Şoför tarafı eşiğimizi söküp kablomuzu işlemeye devam ediyoruz. Kablomuzu sol ayak dayamanın üzerine yani sigorta kutusuna kadar çekiyoruz.
Çektiğimiz kablolara fuse tap bağlantımızı yapıyoruz. Kablolarımızın sarı renk olanı Sürekli +12v ile beslenecek. Kırmızı renk olan ise ACC +12v a bağlanacak.
Devamı ikinci postta...