DON LASTİĞİ

Katılım
15 Ocak 2017
Mesajlar
225
Tepki puanı
137
Arkadaşlar...
Yaz geldi hangi lastik, kış geldi hangi lastik...
Ya Allah aşkına DON LASTİĞİ takmayın aracınıza da, bütçenize uygun ne takarsanız yola devam edin.
LÜTFEN
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
577
Tepki puanı
227
Aracınız
Arkadaşlar...
Yaz geldi hangi lastik, kış geldi hangi lastik...
Ya Allah aşkına DON LASTİĞİ takmayın aracınıza da, bütçenize uygun ne takarsanız yola devam edin.
LÜTFEN
Yani. Markalar belli,etiket değerleri belli, fiyatlar belli, kullanım beklenti herkesin belli, birçok markanın kullanıcı yorumları belli...

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

Super Moderator
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
4,190
Tepki puanı
3,986
Konum
Türkiye
Aracınız
Civic FB7 2013
Arkadaşlar...
Yaz geldi hangi lastik, kış geldi hangi lastik...
Ya Allah aşkına DON LASTİĞİ takmayın aracınıza da, bütçenize uygun ne takarsanız yola devam edin.
LÜTFEN
Mesajı pek anlamlandıramadım ama marka forumları kullanıcıları zaten genelde bilinçli kullanıcılar oluyor :)
 

h.k_ahmet

Super Moderator
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
2,538
Tepki puanı
1,745
Konum
Konya
Aracınız
Civic ES7 2001
Aslında olay çokda zor bir durum değil:
> Çok kilometre yapıyorsanız dişleri uzun giden hemen aşınmayan lastik bakılır. Yakıt değeri A olacak.
> Az kilometre yapıyorsanız hemen çatlayıp bayatlamayan lastik bakılır.
> Aracın izalasyonu zayıf ise Desibeli düşük lastik bakılır.
> Bulunduğunuz yere göre yaz, kış veya 4 mevsim lastik bakılır.
> Performans tarzı yüksek devirde sürenler için araç patinaj yapmasın derseniz. Yüksek performans sunan lastiklere bakılır.
> Forumlardan kullanıcı yorumlarına bakılır.
> Lastik testi yapan sitelere bir göz atılır.
> Birden fazla özellik istenirse lastik fiyatı artar.
> Bütçeye göre fiyat performans lastik almak mantıklıdır.
> "Hepsinden önemlisi lastiğe para verilir." Çünkü yolda asfalt ile tek bağlantınız lastiklerdir. Şakaya gelmez!
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ocak 2017
Mesajlar
225
Tepki puanı
137
Yanı bu ve bunun gibi forumlarda milyon tane lastik başlığı var... bir çok yerde teknik veriler detaylı anlatılmış...

Ben diyeceğim ki ... lastiği kullan, paran yetmeyecek, ya da kıyamayacaksın... zira adam konu açıyor,

2012 model arabam 70 bin km oldu lastik değişeceğim ne alayım. Arkadaş 7 yıl 70 bin km fabrikanın taktiği conti 2 leri kullandinsaal yine aynısı sen bi şey bilme.

Ben 3 yıl ya da 30 bin km de her türlü atarım lastiği... hız da yaparım yük te atarım frene sert de basarım...
 

h.k_ahmet

Super Moderator
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
2,538
Tepki puanı
1,745
Konum
Konya
Aracınız
Civic ES7 2001
Yanı bu ve bunun gibi forumlarda milyon tane lastik başlığı var... bir çok yerde teknik veriler detaylı anlatılmış...

Ben diyeceğim ki ... lastiği kullan, paran yetmeyecek, ya da kıyamayacaksın... zira adam konu açıyor,

2012 model arabam 70 bin km oldu lastik değişeceğim ne alayım. Arkadaş 7 yıl 70 bin km fabrikanın taktiği conti 2 leri kullandinsaal yine aynısı sen bi şey bilme.

Ben 3 yıl ya da 30 bin km de her türlü atarım lastiği... hız da yaparım yük te atarım frene sert de basarım...
Hocam siz bilinçli kullanıcınız. Artık nerdeyse herkezin arabası var. Bu konuda meraklı olup araştıranlar zaten ne alacağını iyi biliyor. Fakat lastikten bi haber olan sürücülerde ne yazık ki var. Hap bilgi istiyor bana lastik öner alıp geçeyim diyor.
Önceki lastikten memnunsan devam edersin. Yok başka özellik arıyorsan veya daha kaliteli birşey istiyorsan bu özellikte lastik araştırırsın. Tanıdıklarımın araçlarına bakıyorum. Dişleri bitmiş, üretim tarihi çok eski, çatlamalar mevcut vs. vs. Sorduğumda farkında bile değiller. Bu tarz sürüşte neler yaşayabileceklerini ayak üstü anlatıp bilinçlendirmeye çalışıyorum.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 

h.k_ahmet

Super Moderator
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
2,538
Tepki puanı
1,745
Konum
Konya
Aracınız
Civic ES7 2001
FC5 fabrika çıkış lastiği olan brigstone turanzaların sizce ömrü nedir? 2 yıl 40k km oldu görüntüsü iyi lastikçide daha gider dedi kışa bunla girmek mantıklı mı ? (Aydın gibi bir yerde kar olmuyor)
Bridgestone lastikler uzun ömürlü ve sağlamdır. Kış lastiği kullanmadığınız için tahmini kilometre ve yıl bazında bir yıl daha gider diye düşünüyorum. Sizin diş derinliği, ön arka değişim ve çatlama takibi yapmak kalır. Kullandığınız yolun temizliği, yük durumu ve agresif kullanım süreyi değiştirir.


Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 

gkhnbkkl

Özel Üye
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
838
Tepki puanı
744
Konum
Aydın
Aracınız
Civic FC5 2017
Bridgestone lastikler uzun ömürlü ve sağlamdır. Kış lastiği kullanmadığınız için tahmini kilometre ve yıl bazında bir yıl daha gider diye düşünüyorum. Sizin diş derinliği, ön arka değişim ve çatlama takibi yapmak kalır. Kullandığınız yolun temizliği, yük durumu ve agresif kullanım süreyi değiştirir.


Faaliyet ayn-ı lezzettir.
Dişlerini gösterdim yakın zamanda lastikçime, ön arkalar aynı seviyede değiştirmeye gerek yok dedi. 40k dan sonra tekrar kontrol edelim demişti en son.
 
Üst